Blir helt sikkert bra^ Takk for tips! Jeg skal sjekke litt og prøve meg litt fram.
Litt luft rundt og moderat toe-in kan være et greit utgangspunkt for plassering.
Blir helt sikkert bra^ Takk for tips! Jeg skal sjekke litt og prøve meg litt fram.
Har erfaring med at matching med rette kabler var det som skulle til for å få til Spendor. Ikke D7 men A7. Prøvde Tarfala høyttalerkabler og det var en super oppgradering. Kan være at de utløser enda med synergieffekt på systemet ditt. Minus at de er dyre da, men jeg ville ikke vært foruten.Hei, jeg kan herved bekrefte at MOON er en veldig god kombinasjon med D7. Iallfall for mine ører og for min musikk. Har spilt noen dager med MOON 390 preamp og MOON W-3 effektforsterker, og dette er virkelig nydelig. Med Naim Atom så slet jeg med at både diskant og øvre del av mellomtone ble for detaljerte, skarpe og slitsomme. Med MOON 390 er dette helt borte. Signaturen er fyldig, rolig og litt mørk. Syretesten for meg er at jeg kan skru opp volumet og at lydsignaturen beholder formen og at det fortsatt er behagelig. D7 har vist seg å være en krevende høyttaler å få til og fungere, men med den rette elektronikken så er denne høyttaleren noe av det beste jeg har hørt. Jeg er glad jeg fortsatte å eksperimentere, fordi det er veldig gøy og tilfredstillende å få det til fungere.
Vis vedlegget 539502
Gratulerer med ny lyd i stua.Da har de kommet i hus
Vis vedlegget 544329
Det er noe helt eget med de store SP100R. Det tok ikke lang tid før jeg la merke til at bassen fra en 12-tommer er noe ganske annet enn det jeg har vært vant med. Og lydbildet er avslappa på en måte som innbyr til lange lytteøkter. Akkurat denne posisjonen vil jeg vel innta mye i tida framover:
Vis vedlegget 544330
Firmafrakt til jobben gikk smertefritt, men jeg måtte jo få de hjem. Kombinasjonen av liten bil og store høyttalere er ikke den beste, men det gikk akkurat:
Vis vedlegget 544331 Vis vedlegget 544332
Heldigvis er det bare 15 km fra jobben og hjem. Det var egentlig mer enn nok, for etter at alt var trykka inn i den lille bilen var det så vidt jeg fikk plass bak rattet. For første gang kjørte jeg med ryggen på førersetet vippet litt forover. En spesiell opplevelse Etterpå ble det vektløfting for å få de i hus.
Men, hva ofrer man ikke for godlyden i stua?
P.S. Foreløpig har jeg ikke gjort noe med dempeputer eller lignende. Det er noen møbelknotter i filt limt fast på stativene, og det er gjenger på undersiden mot gulvet. Mulig jeg prøver meg fram med dempeputer under høyttalerne og/eller spikes mot gulvet etter hvert. Men det låter allerede svært bra
Spenningen har kanskje gitt seg nå siden det er såpass lenge siden, men noen lytteinntrykk kan jeg jo bidra med:Så venter vi i spenning på oppdatering og lytteinntrykk.
������������
Hvordan trives du med dine Spendor?Meldte meg inn i menigheten med et par nye Spendor A4.
Hatt A9 og opplevde de litt som Kudos.Melder meg på her. Venter på et par A7 som er på tur i posten, om vi blir venner er en annen sak.
Blindkjøp er mildt sagt spennende.
Generelle ting man bør ta ekstra hensyn til på Spendor?
Ømfintlig for sidevegg? Bakvegg? Toe?
Mye kommer vel an på rommet, men det er jo ofte et par gjengangere hos de forskjellige merkene.
Uansett - spent!
Takk for svar. Det blir spennende!Hatt A9 og opplevde de litt som Kudos.Melder meg på her. Venter på et par A7 som er på tur i posten, om vi blir venner er en annen sak.
Blindkjøp er mildt sagt spennende.
Generelle ting man bør ta ekstra hensyn til på Spendor?
Ømfintlig for sidevegg? Bakvegg? Toe?
Mye kommer vel an på rommet, men det er jo ofte et par gjengangere hos de forskjellige merkene.
Uansett - spent!
Lette å få til i stua.
Slipper å bygge om stua til lytterom.
Gled deg du
Flott høyttaler! Spiser det meste uten å miste oversikt eller analysere i stykker musikken slik mange high-end høyttalere gjør.Hvordan trives du med dine Spendor?Meldte meg inn i menigheten med et par nye Spendor A4.
Nytt mellanregister.Er det noen som kan forklare en menigmann forskjellen på Spendor A7 og D7.2?
Ikke mine lenger, bare mimret i gamle bilder.Oj, de var fine ja "Holmium", gratulerer så mye
Ny eier er fortsatt godt fornøyd, ja Nå har de nettopp fått selskap av Parasound Halo A 21, så de skal iallfall ikke mangle krefterHåper ny eier fortsatt er fornøyd.
Gratulerer med nye høyttalere! Du må veldig gjerne skrive noe om resultatet her. Er selv i byttemodus og A7 står på listen over alternativer Rega RP3 er kilde også her (skal skifte PU nå og vingler litt mellom exact og ortofon 2m bronze). Har ikke hatt Spendor tidligere, men det var noen her inne som pekte meg i den retningen. Herr Rognliens ord om disse ht er jo voldsomt gode!Har som sagt gått til innkjøp av Spendor A7 som i dag er drevet av Onkyo A9000R. A7 kom i huset etter mye om og men. Dråpen var gode råd fra Mr. Håkon Rognlien (begge liker horn) og en tlf fra Mr Rostad hos Mala. Skjønner ennå ikke at disse småtassene spiller såpass stort og med en pondus på størrelse med eieren.
Er nå ute etter en max utnyttelse av A7 og i den forbindelse må jeg dessverre ha gode råd igjen fra erfarne kjennere Spendor.
Da er spørsmålet: kan Onkyoen stå, eller kan man innen rimelighetens grenser bytte denne og få ennå mere ut av dette anlegget?
Kilde er for oftest Rega RP3 m/303 arm, Exact PU via en Rega MM RIAA.
Ikke så store aktiviteten her, men prøver meg likevel igjen med redigert innlegg.
Takk for svar!Thunderberg, sjekk ut Rognliens omtaler av både A6R og A7.
https://rognlien.wordpress.com/2018/11/07/den-syvende-sans/
https://rognlien.wordpress.com/2015/09/19/77/
Om de koster det samme: A6R!Takk for svar!Thunderberg, sjekk ut Rognliens omtaler av både A6R og A7.
https://rognlien.wordpress.com/2018/11/07/den-syvende-sans/
https://rognlien.wordpress.com/2015/09/19/77/
Interessant anmeldelse av A7 (den andre hadde jeg allerede lest). Kanskje er det A7 jeg skal ha ??????
En annen måte å stille spørsmålet mitt på er hva som er det beste kjøpet av A4 og A6r nå som de virker å koste det samme på bruktmarkedet..