Jeg har Devialet 200 og D7. Det funker glimrende.Noen som har erfaring med D7 og Devialet Expert 200? Er litt fristet til å prøve noe nytt
Hva er en grei bruktpris for D7?
Kanskje ikke helt stuerent i en vennetråd, men går det an å spørre om du sammenlignet med andre kjente merker før du valgte D7?Nypris på ca. 48000 gjør at D7 ligger litt over det som er prismessig forsvarlig for de fleste, samtidig er det ikke så mange plasser man kan få hørt de. Dessverre.
For meg var det en liten åpenbaring, og de blir bare bedre etterhvert som ører og sinn venner seg til lydsignaturen.
Det sies at det er vanskelig å beskrive direkte styrker på en høyttaler som ikke har svake sider (alt er relativt), men hvis jeg skal plukke ut en ting må det være hvor veldig plasseringsvennlige de er. Mange høyttalere har hatt problemer i min stue, spesielt i bassområdet. Med D7 høres det bare riktig ut, fra topp til bunn.
Plasser de med skikkelig avstand mellom, med yderst toe-in, og de tegner opp en ekstremt bred scene med vokalisten dønn i midten.
I det jeg skriver dette lurer jeg på hva jeg skal med D9, haha.
Because you CAN! .I det jeg skriver dette lurer jeg på hva jeg skal med D9, haha.
I forbifarten kommer jeg på Spendor SP100R2, Harbeth M40.1, Klipsch Cornwall (lenge), Monopulse Model A - i denne stuen.Kanskje ikke helt stuerent i en vennetråd, men går det an å spørre om du sammenlignet med andre kjente merker før du valgte D7?Nypris på ca. 48000 gjør at D7 ligger litt over det som er prismessig forsvarlig for de fleste, samtidig er det ikke så mange plasser man kan få hørt de. Dessverre.
For meg var det en liten åpenbaring, og de blir bare bedre etterhvert som ører og sinn venner seg til lydsignaturen.
Det sies at det er vanskelig å beskrive direkte styrker på en høyttaler som ikke har svake sider (alt er relativt), men hvis jeg skal plukke ut en ting må det være hvor veldig plasseringsvennlige de er. Mange høyttalere har hatt problemer i min stue, spesielt i bassområdet. Med D7 høres det bare riktig ut, fra topp til bunn.
Plasser de med skikkelig avstand mellom, med yderst toe-in, og de tegner opp en ekstremt bred scene med vokalisten dønn i midten.
I det jeg skriver dette lurer jeg på hva jeg skal med D9, haha.
Spesielt om det går fra L til XL. Kommer til å gå ei kule varmt en stundValfy: Du får håpe. Jeg tviler. Jenter får som regel med seg ALT! Grattis!
Måler, flytter, dytter, vrir, justerer, hører enda, men det har vært mange tilfeller av gåsehud allerede ;DHva syns du??
Ja takk begge deler ;DMulighet for at min E- 470 ville ha gjort sig i samspil m disse?
HVA , m Cornwall, gik du led av at ha det moro?.
SPENDOR, har igennem en lang årrekke produkseret mange svært vellydende høytalere, så det var ikke nogen overraskelse da D9 også faldt i smag her.
Mvh
Ja, husker ikke om det var KT 90 ell 120 rør der sag i.Ja takk begge deler ;DMulighet for at min E- 470 ville ha gjort sig i samspil m disse?
HVA , m Cornwall, gik du led av at ha det moro?.
SPENDOR, har igennem en lang årrekke produkseret mange svært vellydende høytalere, så det var ikke nogen overraskelse da D9 også faldt i smag her.
Mvh
Cornwall forsvinner ingen plass.
Musical Fidelity AMS35i 2x35 watt klasse A spiller regelrett ringer rundt Bladelius Advantage S-150 2x150 watt klasse A/B på D9 her.
Kan skjønne at en Primaluna kanskje ikke klarer å dra de skikkelig i gang, men jeg har trua på E470 på D9.
Var det HP-versionen du hørte?
Takk for svar. Må selge unna litt skrot, så får vi se hva det blir til Da er ihvertfall forsterkeren på plass dersom dette blir aktuelt.Jeg har Devialet 200 og D7. Det funker glimrende.Noen som har erfaring med D7 og Devialet Expert 200? Er litt fristet til å prøve noe nytt
Hva er en grei bruktpris for D7?
Jeg har hatt en del høyttalere til Devialet'en. D7 er den aller beste jeg har hatt.
D7 ser lettdreven ut på papiret, men i praksis krever den kreftene som Devialet kan by på for at den fantastiske bassen D7 kan by på skal vekkes til live.
A6R er fort vekk en bedre match til en mindre kraftig forsterker.
D7 har fått skammelig billig noen ganger på brukten. Det er nok fordi den ikke er kjent nok til å treffe utenfor en liten krets av spesielt interesserte. 22-25k er vel landskapet. I fjor sommer gikk et par enda billigere fra en utålmodig selger.
D7 er et av de aller beste kjøpene man kan gjøre om dagen, etter min mening.
Jeg har 2 kjipe dipp på 50 og 160hz generelt i dette rommet . Problemet ligger nok i takhøyda.skorob: har du tatt målinger av rommet ditt? Kan jo være du har en dipp i mellombassområdet med D9?
Om noen kombinasjon av utstyr skal kunne betegnes som "musikalsk", så må det da også være akkurat det du har! MF-forsterkeren er kanskje den største (sorte) perlen av dem alle.Kjipe frekvenser å ha dip på.
Jeg sliter med å høre nevneverdige problemer sånn som mine står nå. Tror jeg lar målemikken ligge, og lever heller i lykkelig uvitenhet.
Jeg tror jeg endelig har fått til lyden ørene har lengtet i flerfoldige år nå. Det låter så forbanna bra, og helt uten unoter.
Skal jeg nevne noe som stikker seg ut som ekstra bra, må det være mellomtonen og stemmegjengivelse. Frysninger og gåsehud kommer som perler på ei snor.
Finnes heller ikke fnugg av lyttetretthet.
Jippi!
50hz kan nok være det. 160hz tipper jeg er plassering. Har du rundt 70cm fra bass til sidevegg eller bakvegg?Jeg har 2 kjipe dipp på 50 og 160hz generelt i dette rommet . Problemet ligger nok i takhøyda.skorob: har du tatt målinger av rommet ditt? Kan jo være du har en dipp i mellombassområdet med D9?
Den når ikke like høyt på "silkemyk"-skalaen som Sonus Faber. Men når det er sagt er det ikke naturlig å sammenligne de to høyttalerene mot hverandreBlir litt nyskjerrig her. Såpass gamle høyttalere, hvordan er mellomtonen i forhold til nyere Sonus Faber? Er der bassen som er det svake leddet?
BC1 er vel konstruert for å spille med kassa, sannsynligvis er det derfor stativene har den utformingen de har ("åpne" - kontakt med stativene kun i hjørnene).Du har nok rett. Personlig synes jeg BC1 er MER avslørende mht dårlige innspillinger enn SF!
Men SF er en soleklar ‘vinner’ om man blindt måtte velge mellom de to.
Det er helt klart mer ‘boks-lyd’ i BC1, men de spiller fantastisk i sin klasse og er ett naturlig valg i ett vintage oppsett. Når det er sagt har jeg funnet endel oppskrifter på tuning/tweaks som det er mulig jeg forfølger. Dette eksemplaret er meget velholdt og skal i alle fall få en kosmetisk shine Men hjulene blir vel byttet ut ganske kjapt
Noen som har innspill til demping/underlag? Både mellom gulv/stativ og mellom ht/stativ.