Høyttalere Spendor

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Antall liker
119
Sted
Halden
;)

Har nå spilt på disse Spendor sp1/2R2 en stund og brukt Sugden 21a. Brukt en Abrahamsen cd spiller og vært fornøyd.
Abe var bedre i mine ører enn de to Rega jeg har. Fikk tak i en Creek cd 50mk2. Nå løftet lyden seg et par hakk. Større lydbilde
og den løfter lyder høyere opp. Den skaper mere rom enn Abe. Virker ut som Sugden,Spendor og denne Creek er god kombi.

Mvh Roar

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
188
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Da har jeg spilt på Spendor SA1'ne i en drøy måned. Første erfaring innenfor Spendor-lyden, og etter og ha lest at de typisk låter fyldig, laidback og litt dempa i toppen var jeg ganske usikker med tanke på at de fleste høyttalere jeg har eid tidligere har vært av det mer frempå slaget. Type Klipsch, PMC etc..

Savner nok litt oppløsningen på PMC'ne, men at all musikk låter uanstrengt, og som balsam for ørene veier opp for det. Man blir jo fort veldig overekstatisk overfor sine egne eiendeler, men skjønner ikke at ikke flere her på HFS har Spendor. Makan til musikalske høyttalere! Ikke av det mest nøytrale, og analytiske slaget akkurat, men musikkgleden er så tilstede hele tiden, selv på dårlige vinyl-innspillinger er de fint mulig å nyte musikken likevel.

Mye av grunnen til få eiere her på berget er nok utseendet. SA1 i Zebrano Gloss derimot som jeg, synes jeg er griselekre! Øvrige finisher måtte man nok ha litt mer betenkningstid rundt før ett eventuelt kjøp. Selv om lyden er, og skal/bør være viktigst!

Intet Hi-Fi-mas med Spendor ved alteret (- enn så lenge i hvert fall. Sier det hver gang :-D). Får i hvert fall sove godt om natten, og tømmer heller visa'n på vinyl enn på "magiske" cones, kabler etc :)

Sist redigert:

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Antall liker
1.416
Sted
Østfold
Hei, jeg henger meg på denne vennetråden

Kjøpte et par pent brukte Spendor Sp1/2R2 brukt i valnøtt. Sammen med en Sugden IA-4 synes jeg dette er en hyggelig og behagelig kombinasjon.

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.028
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Noen her som har hørt Spendor D7? Virker som en veldig het kandidat...

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Flott artikkel, Håkon! Du skal få et smilefjes. :)
Må få hørt på disse høyttalerne ved leilighet.

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Antall liker
4.100
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Sist redigert:
Topp Bunn