Spennende PLATESLIPP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Foo Fighters i begynnelsen av aåpril ser jeg frem til ihvertfall

Nitram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    5
    Emmylou Harris kommer med nytt album 26. april. Ifølge vaskeseddelen på nettsiden hennes;

Hard Bargain, the new album from Emmylou Harris, due out April 26 on Nonesuch, is now available for pre-order in the Nonesuch Store bundled with an exclusive manuscript lyric sheet of the album's opening track, "The Road," a number of which will be autographed by Harris. On "The Road," Harris looks back on the formative time she spent with country/rock icon Gram Parsons at the beginning of her career.

Hard Bargain follows Harris' acclaimed 2008 release, All I Intended to Be, which received widespread acclaim—Newsweek called it an album that "shows that Harris is still the stalwart songbird at the top of the roost." The new album, which comprises 11 new songs by Harris as well as two covers, was produced by Jay Joyce (Cage the Elephant, Patty Griffin). A deluxe edition of the album, which includes a DVD featuring six performances interspersed with interviews, will also be available and is available for pre-order.

"We did the whole record in about a month, which is quite unusual for me. But I had all the material beforehand. I'd written 11 of the 13 songs and I really wanted to include two more by other writers," Harris explains. "One of the covers is Ron Sexsmith's 'Hard Bargain' which I absolutely love. The other is by Jay Joyce, called 'Cross Yourself.'

"We did the whole thing with just three musicians, me being one of them. Jay, the producer, and Giles Reeves play everything between them. It's not a stripped down record though; there's only one song that's a little bare bones. I'm basically a slow ballad-y person, but Jay managed to really move the songs up a bit. But they still have the same emotional feel."

In addition to "The Road," another of the album's songs looks back on a relationships that was central to Harris' creative life: she wrote "Darlin' Kate" for her close friend and collaborator Kate McGarrigle, who died last year of a rare form of cancer.

A 12-time Grammy winner and Billboard Century Award recipient, Emmylou Harris' contribution as a singer and songwriter spans 40 years. She has recorded more than 25 albums and has lent her talents to countless fellow artists' recordings. In recognition of her remarkable career, Harris was inducted into the Country Music Hall of Fame in 2008.

Hun kommer til Oslo 30. april og Bergen 1. mai forøvrig, kanskje noe man bør få med seg.

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Første lytterunde med Fleet Foxes nye plate, Helplessness Blue :D. Er veldig spent på denne for debuten var knakende god!

Flott cover!

Edit; Et flott cover fortjener stor plass :).

U

utgatt60135

Gjest
    Førsteinntrykket er veldig bra :). De skuffer ikke.

Er ikke ofte jeg laster ned ulovlig, men ble fristet til å høre albumet. Plata blir sikkert kjøpt uansett.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Nitram skrev:
    Emmylou Harris kommer med nytt album 26. april. Ifølge vaskeseddelen på nettsiden hennes;

Hard Bargain, the new album from Emmylou Harris, due out April 26 on Nonesuch, is now available for pre-order in the Nonesuch Store bundled with an exclusive manuscript lyric sheet of the album's opening track, "The Road," a number of which will be autographed by Harris. On "The Road," Harris looks back on the formative time she spent with country/rock icon Gram Parsons at the beginning of her career.

Hard Bargain follows Harris' acclaimed 2008 release, All I Intended to Be, which received widespread acclaim—Newsweek called it an album that "shows that Harris is still the stalwart songbird at the top of the roost." The new album, which comprises 11 new songs by Harris as well as two covers, was produced by Jay Joyce (Cage the Elephant, Patty Griffin). A deluxe edition of the album, which includes a DVD featuring six performances interspersed with interviews, will also be available and is available for pre-order.

"We did the whole record in about a month, which is quite unusual for me. But I had all the material beforehand. I'd written 11 of the 13 songs and I really wanted to include two more by other writers," Harris explains. "One of the covers is Ron Sexsmith's 'Hard Bargain' which I absolutely love. The other is by Jay Joyce, called 'Cross Yourself.'

"We did the whole thing with just three musicians, me being one of them. Jay, the producer, and Giles Reeves play everything between them. It's not a stripped down record though; there's only one song that's a little bare bones. I'm basically a slow ballad-y person, but Jay managed to really move the songs up a bit. But they still have the same emotional feel."

In addition to "The Road," another of the album's songs looks back on a relationships that was central to Harris' creative life: she wrote "Darlin' Kate" for her close friend and collaborator Kate McGarrigle, who died last year of a rare form of cancer.

A 12-time Grammy winner and Billboard Century Award recipient, Emmylou Harris' contribution as a singer and songwriter spans 40 years. She has recorded more than 25 albums and has lent her talents to countless fellow artists' recordings. In recognition of her remarkable career, Harris was inducted into the Country Music Hall of Fame in 2008.

Hun kommer til Oslo 30. april og Bergen 1. mai forøvrig, kanskje noe man bør få med seg.
    Og singelen (The road) kan høres her.
    Høres ok ut, men merker at eg har opparbeidet meg et visst metningspunkt på Emmylou Harris de senere år.

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    TV On The Radio "Nine Types of Light" slippes fre. 08:

Blir veldig spennende og høre hvordan den plasserer seg i forhold til "Cookie Mountain" og "Science". Liker vel egentlig best den eldste, men begge er strålende album.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89

NEIL YOUNG TO RELEASE LIVE ALBUM, ENTITLED A TREASURE ON REPRISE RECORDS

RENOWNED ROCKER UNEARTHS LIVE COUNTRY ALBUM RECORDED WITH LEGENDARY BAND, THE INTERNATIONAL HARVESTERS, WHILE ON TOUR IN THE U.S. IN 1984-1985
    blir spennende dette.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    nilsen64 skrev:

NEIL YOUNG TO RELEASE LIVE ALBUM, ENTITLED A TREASURE ON REPRISE RECORDS

RENOWNED ROCKER UNEARTHS LIVE COUNTRY ALBUM RECORDED WITH LEGENDARY BAND, THE INTERNATIONAL HARVESTERS, WHILE ON TOUR IN THE U.S. IN 1984-1985
    blir spennende dette.
    Jepps!

Glede seg :)

Litt småskeptisk er eg, men det går vel bedre enn ein trur, når ein trur det går værre enn ein frykter. Eller?

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.459
    Torget vurderinger
    4
    Her sitter jeg og sniklytter på Spotify...jovisst, - denne må jeg ha.

Paul Simon - So Beautiful Or So What

Bare for å finne ut at Play.com slipper den først 13.juni ! Samme med Amazone.
    Kompaniet har den da ?
    Hva skjer ?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Ny Art Brut-plate kommer 24. mai, nok en gang med Franck Black ved spakene. Har tyvlyttet litt, og den er virkelig Brilliant! Tragic!

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest

Gang Gang Dance - Eye Contact slippes i dag. Har spilt plata endel i det siste og er fascinert. Svært bra produsert med bra tromming, majestetisk electronica og spennede manipulert lys vokal som minner om indisk musikk. Spennede plate. Veldig artig å høre på med øreplugger ute :D.

Anbefales! Ville ha den i albumstafetten, men ble akkurat for sent.

http://open.spotify.com/album/3FnTGwJUmashhPZm9T87k4

http://ecx.imag[url=http://open.spotify.com/album/3FnTGwJUmashhPZm9T87k4]http://open.spotify.com/album/3FnTGwJUmashhPZm9T87k4

[/url]es-amazon.com/images/I/51gsbwet7NL._SS500_.jpg

U

utgatt60135

Gjest
    Jada!!

Bon Iver skuffer ikke. Meget godt førsteinntrykk så jeg tror ikke de som likte hans debut blir skuffet. Minst like god som For Emma, Forever Ago?

Men kommer ikke ut før 21. juni.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Jada!!

Bon Iver skuffer ikke. Meget godt førsteinntrykk så jeg tror ikke de som likte hans debut blir skuffet. Minst like god som For Emma, Forever Ago?

Men kommer ikke ut før 21. juni.
    Fint cover om ikkje anna, men dette er mer smøysemusikk enn for meg.
    Blir vel hanket inn uansett sjøl om det er sjeldent debuten dras fram.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Har forhåndsbetillt det "nye" livealbumet til Bruce Springsteen & The E Street Band fra den gangen de var et av de hotteste bandene.

live at main point (2 cd's)

Er blitt forsinket,men release skal være 27/5

mvh. s,

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    I mitt hue ei kjempeplate :
    (May 10, 2011)
    Original Release Date: 2011
    Warren Haynes continues to be one of the most lauded straight-ahead rock lead guitarists performing today. But with his latest album his superior vocals are also at the forefront. Haynes' bold and emotive delivery, shimmering with his smoky vibrato is not to be missed. The album features Ivan Neville on organ and background vocals, Ian McLagan on piano, Ruthie Foster on background vocals, George Porter Jr. on bass and Ron Holloway on saxophone. The album was recorded live in studio to capture all of the emotion, passion and spontaneity at Willie Nelson's Pedernales Studios on two-inch tape with vintage tube microphones. Beyond his solo work, Warren Haynes is also known as the front-man for GOV'T MULE and vocalist and guitarist for THE ALLMAN BROTHERS and THE DEAD

Vedlegg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.888
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    Nytt fra Gillian Welch !

Er jo nesten litt sensasjonelt. Hyperproduktiv er vel ikkje akkurat passende på Welch, men dette ser i alle fall eg fram til.
    Det der ser vi fram til ja.
    Hadde heller ikke vært meg imot å sett henne varme opp foran Buffalo Springfield i California i sommer. :)

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    http://www.gracefordrowning.com/

Mystifistisk side fra selveste Steven Wilson. Hans andre soloskive, som med stor sannsynlighet kommer i september, skal hete Grace For Drowning, og bestå av to separate skiver. Selve videoen gir oss ikke mye, men kjenner jeg er særs nyfiken på hva som kommer ut til høsten! Det ryktes også at utgivelsen kommer både på CD, BD og vinyl. ;D

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    vargen skrev:

Mystifistisk side fra selveste Steven Wilson. Hans andre soloskive, som med stor sannsynlighet kommer i september, skal hete Grace For Drowning, og bestå av to separate skiver. Selve videoen gir oss ikke mye, men kjenner jeg er særs nyfiken på hva som kommer ut til høsten! Det ryktes også at utgivelsen kommer både på CD, BD og vinyl. ;D
    Ohh, sjelden jeg gleder meg så mye før en plateutgivelse!

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    atonal skrev:
    vargen skrev:

Ohh, sjelden jeg gleder meg så mye før en plateutgivelse!
    Kan bli veldig spennende! I tillegg kommer jo Opeth med "Heritage" samme måneden, og jeg tviler på at Wilsons og Åkerfeldts samarbeidsprosjekt er så langt unna. Spennende som f! Setter på Insurgentes-DVD'n nå, så jeg får roa meg ned litt. ;D

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.459
    Torget vurderinger
    4
    Ingen dato bekreftet, men mannen er kjent for kreative pressemeldinger når det gjelder plater og turneer.

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sist fredag ble denne sluppet:
    Tore Johansen; NORD

Har prøvelyttet og det låter som vanlig superb :)

Litt om prosjektet med Johansens egne ord:

"Jazzens pionerer hentet låtmateriale fra sin samtid. Ofte fra Broadwayoppsetninger, samt fra filmer og musikaler. "Someday My Prince Will Come" f.eks. kommer fra Walt Disneys "Snøhvit" fra 1937 mens Judy Garland udødeliggjorde "Somewhere Over The Rainbow" i "Trollmannen fra Oz" fra 1939. Men disse musikerne bodde i Amerika og mange av dem i New York.
    Jeg gjør egentlig det samme nå, men jeg bor i Bodø. Jeg har ikke Manhattans berømte skyline i nabolaget, ei heller silhuetten av de neonfargede teaterreklamene på Times Square. Men det jeg har er Nord-Norge. Det blå landskapet, nordlyset, vinden, havet, fjellene og den uendelige nordnorske horisonten.
    I dette friske og noen ganger ugjestmilde landskapet bor det sterke mennesker, og noen av dem lager standardlåter. Eller viser som de kalles i vår tid. I min "verden" får noen av de flotteste jazzmusikerne jeg vet om møte disse vakre visene og det som skjer er i mine øyne en varm fusjon. Ikke brautende og eplekjekt, men sakte, vart og ærbødig.
    Inspirasjon kan like gjerne komme fra det nære som det fjerne utland, og at viseperler hjemmefra gir like mye inspirasjon som instrumentalmusikk fra utlandet gjør det ikke til mindre jazz av den grunn.
    Så denne gangen har jeg heller ikke dratt over dammen etter musikk. Jeg har funnet den hjemme. Fra giganter som Halvdan Sivertsen, Ola og Lars Bremnes, Terje Nilsen, Petter Dass, Arvid Hanssen og Tove Karoline Knutsen."

Og mine fantastiske medmusikere er Marit Sandvik (vokal), Jan Gunnar Hoff (piano), Knerten Kamfjord (bass) og Roger Johansen (trommer). Odd Børretzen er gjest, og han leser Rolf Jacobsens vakre dikt, "Nord", sammen med oss. Det er all verdens stas!"

JAND

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Antall liker
    2
    Trane skrev:
    Ingen dato bekreftet, men mannen er kjent for kreative pressemeldinger når det gjelder plater og turneer.
    Er veldig spent på hva som kommer. Håper det blir turne.
    Var heldig og fikk med meg en konsert på Glitter & Doom-turneen

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Ble tipset av lydverket på p3 i går at det er nye skiver fra både Jayhawks og Wilco i høst.

Disse "veteranene" har til gode å gi ut dårlige plater.Tipper vi har mye godt i vente.

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    [youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=x9LcJwX9dnE[/video]

::)

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    ;D

Det finnes en annen variant (dette må vel snart bli oppbrukt) hvor Hitler reagerer på at den nye Opeth-skiva Heritage ikke inneholder bruk av growling.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    atonal skrev:
    ;D

Det finnes en annen variant (dette må vel snart bli oppbrukt) hvor Hitler reagerer på at den nye Opeth-skiva Heritage ikke inneholder bruk av growling.
    Det er jo ikke første gang Opeth gir ut en gurglefri plate.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn