Sperrling spiller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Ha ha....her ligger jeg omtrent dobbelt i sofaen å ler Laban,,,,, ;D ;D

Nå har jeg sendt en forespørsel på to Alta 70 Monoblokker så får vi se..... ;D ;D
    Ikke fått noe svar om blokkene enda....Trodde Sperrlig audio var av den serviceminded typen som sto på litt for kundene sine jeg.... :p

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Noen Nyheter på granitt-fronten........... ;D

Espen

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.876
    Torget vurderinger
    1
    Første bud er å aldri betale på forskudd. Aldri! :eek:

Med fare for å provosere enkelte...Ærlig talt så skjønner jeg ikke appellen til et slikt, åpenbart hjemmelaga produkt. 12.000kr er mye penger og du kjøper deg en ny ypperlig proff platespiller for dette beløpet. På bruktmarkedet får du spillere for denne prisen som er nær state-of-the-art. Hvis du ønsker deg granitt, kan du kjøpe deg en polert blokk (gjerne 100kg) for en fornuftig penge å sette stasen på (f.eks en Mitchell Orbe eller Nottingham Spacedeck).

Ellers har de berørte min fulle sympati. :'(

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Ikke annet enn at jeg fikk en nyttårshilsen fra Sperrling
    Svarte på denne og sa at jeg kunne ta spilleren i deler , men har ikke fått noe mer svar

Mvh Jan I

L

Lars.N

Gjest
    Dere for ta en tlf til Fagerborg hotell i Lillestrøm kanskje han bor der enda.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det er sikkert fordi han sikkert ikke sitter med delene....

Det har gått rykter om at han er kasta ut av kjerringa og at betane deres ligger beslaglagt der sikkert , sammen med mye annet stasj som gubben eier sikkert......

så dersom ikke fru forhenværende sperrling , tar over produksjon , står vel saken på stedet hvil , desverre 8)

Vi får håpe det ordner seg , men jaggu ser det mørkt ut...bekksvart spør dere meg.

Ingen tvil om at det er synd på karen.....men som tidligere sagt , jeg fikk oversendt ett par mailer fra ett annet hfs medlem her , (hvem kan vøre det samme)

vi får bare håpe i det lengste , men det er vel lov å begynne å være litt pessimist i denne saken nå....

løkke tel....folks....

ps jeg har ikke sett noe vennetråd om Sperrlings venner.....men det er vel ikke akkurat tida for å starte en slik i disse dager kanskje.... ;D

Mvh ESpen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Det er sikkert fordi han sikkert ikke sitter med delene....

Det har gått rykter om at han er kasta ut av kjerringa og at betane deres ligger beslaglagt der sikkert , sammen med mye annet stasj som gubben eier sikkert......

så dersom ikke fru forhenværende sperrling , tar over produksjon , står vel saken på stedet hvil , desverre 8)

Vi får håpe det ordner seg , men jaggu ser det mørkt ut...bekksvart spør dere meg.

Ingen tvil om at det er synd på karen.....men som tidligere sagt , jeg fikk oversendt ett par mailer fra ett annet hfs medlem her , (hvem kan vøre det samme)

vi får bare håpe i det lengste , men det er vel lov å begynne å være litt pessimist i denne saken nå....

løkke tel....folks....

ps jeg har ikke sett noe vennetråd om Sperrlings venner.....men det er vel ikke akkurat tida for å starte en slik i disse dager kanskje.... ;D

Mvh ESpen
    litt galgenhumor må til :

Hva med sperrligs uvenner.............. :eek:

Mvh Espen

Rune.U

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Antall liker
    16
    Dette er naturligvis svært skuffende,og direkte provoserende for dere som har betalt for noe der ikk har fått!!!! Han har tydeligvis fått,som en god del andre mennesker med litt for mye i toppen;en større sjanse for en vedvarende psykisk knekk pga. bla.et opprivende samlivsbrudd. Om mannen i tilegg har store tanker om seg selv,gjør det ikke saken bedre.
    Det er desverre slik at sånne folk sliter med lite penger,og ofte utrolig gode ideer!!
    Desverre får de skjelden gjennomslag pga sine personlige problemer.Jeg skal ikke et sekund påstå at jeg vet hva som er problemet,og vil ikke på noen måte unnskylde en slik handlemåte,men jeg aner en ganske kjent diagnose som er kjent for å være kronisk bak lappeteppet....
    Som sagt , ingen unnskyldning.Samtidig er det ingen direkte grunn til å ikke anta at produktene som mannen,jeg forøvrig har stor lydmessig tro på,ikke leverer!!
    Mvh Rune :)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rune.U skrev:
    Dette er naturligvis svært skuffende,og direkte provoserende for dere som har betalt for noe der ikk har fått!!!! Han har tydeligvis fått,som en god del andre mennesker med litt for mye i toppen;en større sjanse for en vedvarende psykisk knekk pga. bla.et opprivende samlivsbrudd. Om mannen i tilegg har store tanker om seg selv,gjør det ikke saken bedre.
    Det er desverre slik at sånne folk sliter med lite penger,og ofte utrolig gode ideer!!
    Desverre får de skjelden gjennomslag pga sine personlige problemer.Jeg skal ikke et sekund påstå at jeg vet hva som er problemet,og vil ikke på noen måte unnskylde en slik handlemåte,men jeg aner en ganske kjent diagnose som er kjent for å være kronisk bak lappeteppet....
    Som sagt , ingen unnskyldning.Samtidig er det ingen direkte grunn til å ikke anta at produktene som mannen,jeg forøvrig har stor lydmessig tro på,ikke leverer!!
    Jeg er enig i det du skriver her.
    Jeg er sikker på at de som har betalt, får varene sine. :)

olaps

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    166
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Rune.U skrev:
    Kjenner ikke mannen. Kjenner ikke produktene. Og har ikke lest hele tråden.....
    Er enig i at man skal være forsiktig med forskuddsbetaling, i alle fall av store beløp. At enkelte ønsker et lite depositum trenger det imidlertid ikke være noe galt med........
    Jeg synes man skal være forsiktig med å konkludere for bastant her; mannen sliter tydeligvis for tida, trenger kanskje hjelp på en eller flere måter, og det blir altfor lettvint og umodent å trekke en slutning om at han er en kjeltring. At han ikke svarer på henvendelser er ikke noe godt tegn; men jeg ville likevel avventet og sett før jeg dømte ham nord og ned.
    Det meste ender som regel godt :)
    Mvh

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det ser jo svært dårlig ut.....Jeg har desverre ikke tru på at noen får igjen noe penger her , heller ikke noe spiller...

Gubben har nok ment å være særiøs , men det har skjært seg....

vi får se , men uansett jeg syns synd på de som har betalt jeg.....

og sier meg enig i en over her at man kan kjøpe en forferdelig god spiller for 12k i en butikk også ,..

(men det hjelper ikke mye når penger er betalt til Sperrling.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Det verste er at det ikke blir svart på mailer heller
    MEGASURT dette , hadde spinket og spart over lang tid og så....
    Jeg SKAL ha varer eller penger fra denne karen før jeg gir meg.

HÅPER ikke det er en trend at selgere slutter å svare/sende varer når en har betalt for disse.

Forresten noen som vet noe mer om firmaet?

Mvh Jan I

novgarod

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Antall liker
    59
    Er vel strengt tatt ikke annet å gjøre enn å avlegge fyren et besøk, og anmode ham om å levere varen eller pengene, evt. på annet vis gjøre opp for seg. Rart hvordan det meste lar seg ordne bare vedkommende forstår alvoret i situasjonen. ;) Noen har en egen evne til å utsette/fornekte allt som er "ute av syne"...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    eller følg ett av de ti bud hver gang du hører om sperrlig i fremtiden..." LED DEG IKKE INN I FRISTELSE"

;)

Es

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Jan_I skrev:
    litt lang kajakktur fra Lakselv da ;)
    ( det går båt ca 2 ganger dagen morgen og ettermiddag)

Når det er sagt så har jeg et spørsmål til musicman
    Kan en fjerne motoren fra denne treklossen under motorpullyen (drivhjulet for reima)

Hadde vært fint å kunne erstatte denne med noe penere.
    Kan en løsne motorpullyen eller er den limt?
    Mvh Jan I

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Etter som tiden har gått, har jeg landet på en løsning med tanke på motoren.
    Er så heldig å kjenne en som har tilgang på dreiebenk og det meste av utstyr.

Her er motoren fjernet fra treklossen

Vedlegg

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte å erstatte treklossen med denne massive alu saken her. Den er ikke helt ferdig enda, men i grove trekk blir ikke den forandret så mye.

Vedlegg

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Ser litt penere ut dette ja. bare pass på at du får litt kjøling til motoren.
    Når det er sagt...
    Mon tro om jeg får noe spiller tilsendt :-X :-X :-X :mad: :mad:
    Eller pengene tilbake...

Begynner å klø i ... :mad: :mad:

Mvh Jan I

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Trasige greier Jan. Har ikke du hørt, eller fått kontakt med Sperrling i det siste ?
    Håper det ordner seg for deg, men må si jeg begynner å tvile sterkt nå som det har gått ALT for lang tid siden du betalte for spilleren.

Slenger inn ett par bilder til. Gammel vs, ny

Vedlegg

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Selve motorhjulet har samme diameter utvendig. Tenkte å lage en noe uvanlig løsning her da de fleste hjul smalner inn mot toppen. Unntatt de med variabel hastighet da.

Kjøling tror jeg ikke blir noe problem. Motoren blir ikke nevneverdig varm. Blir jo en åpning på ett par mm. mellom base og drivhjul.

Vedlegg

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ett siste bilde. Ikke rare plassen, men skal fikse på det i morgen. Blir noen små endringer før den er ferdig.

Vedlegg

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Har ikke fått noe svar fra Sperrling
    Dette ser jo kjempeflott ut misicman. Blir nok et løft i design i forhold til originalt.
    Er det forresten noe navn/produksjonsnr på motoren?
    Mvh Jan I

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Motoren heter Berger og er tyskprodusert. Klarer ikke tyde serienummer og data.

Skal jammen google litt på Berger.

mvh

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da var motoren ferdig :D

Ikke den minste i klassen, men en av de svakeste ;D Såvidt den rusler rundt, skal ikke mye til for å stanse den. Det tror jeg nok er helt bevisst " less is more ", eller kanskje "less is enough " passer bedre her.

Vedlegg

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Dette ble jo råflott, en kjempe oppgradering designmessig må jeg si.
    Flott arbeid det der.
    Mvh Jan I

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Takker Jan :)

Blir en stund før jeg tar igjen deg når det kommer til "diy". Du har laget en flott platespiller synes jeg. Husker ikke hvor jeg kom over den, men flott var den :)

mvh

anekdoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Men herre min skaper ... har ikke de betalende fått disse spillerne sine ennå?? ??? :mad:
    Hmmm. Sitter sykdommen, eller hva man skal kalle det, så hardt fast?

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    anekdoten skrev:
    Men herre min skaper ... har ikke de betalende fått disse spillerne sine ennå?? ??? :mad:
    Hmmm. Sitter sykdommen, eller hva man skal kalle det, så hardt fast?

Ja, det kan du forsåvidt spørre om, men ikke spør meg. Jeg legger ut bilder på min løsning ang, motor. Noe som jeg tidligere har sagt at jeg ville gjøre når en løsning var realisert.

Er ikke så mye mer å tilføye fra meg. Det har blitt en del bilder, og enkelte er sikkert drittlei hele Sperrlingspilleren for alt jeg vet. Blir ikke flere bilder herfra selv om ett par kosmetiske forandringer er rundt hjørnet.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    445
    Torget vurderinger
    4
    musicman skrev:
    Blir ikke flere bilder herfra selv om ett par kosmetiske forandringer er rundt hjørnet.
    Ligner på et ferdig produkt nå, bra jobba. Ser du har tatt av det noe merkelige støvdekselet, det neste jeg ville gjort var å vippe av den gule "plakaten" :)

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Hei
    Prøvde å sende et kravbrev i posten til firmaet sperrling,men fikk dette i retur.
    får heller ikke svar på mail/tlf
    Er firmaet lagt ned eller?
    Mvh Jan I

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Trist lesing....
    Får håpe det ordner seg til slutt.....
    Er glad jeg ikke forhåndsbetalte, var sikkert så sent ut at det allerede hadde begynt å gå til hel....
    Blir irritert når jeg leser slikt, uansett hvilke problemer mannen har må det jo gå an å svare for seg, forklare osv.
    Mannen er jo tydeligvis i stand til å stå frem i media angående andre ting så......
    Synes det blir veldig dumt det hele, og ikke for å henge ut noen...men dette blir bare for dumt, føler dypt med dem som har betalt uten å ha fått noe tilbake....

anekdoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Foresvever meg at mannen kommer til å ha en tung vei tilbake til hifi-verdenen igjen ... det skal en god rygg til å reise kjerringa etter noe slikt. :-\

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Men i alle dager-----driver dere enda ?

Her må tiltak til......leteaksjon kanskje.

Gjør noe smart , før opp på skatten at dere har blitt svindlet fro pengene av rette firma....Han har helt sikkert ikke slått beløpet inn på kassa , og hvis man oppgir beløpet og firma vil sikkert futen sjekke(når det hele er på hekta uansett) likningen hans , dersom ikke beløpene er oppgitt som inntekt , kan det hende ahn i allefall får en baksmell.... ;D

Espen Baksmell ;)

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Hei
    Sendte et "kravbrev " til hotellet som sperrling bor/bodde? på
    Har ikke fått svar eller fått dette i retur.
    Noen som vet hva som finnes av midler i dette firmaet
    (sperrling medisin&teknikk)
    f.eks matrialer/deler/verktøy e.t.c. ? Og ikke minst helt eksakt hvor dette firmaet holder til?
    Noen som vet helt eksakt hvor denne sperrling bor?
    Mvh Jan I

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Hei
    Da har jeg fått forbrukerrådet til å se på denne saken.
    Måtte sende flere krav til Sperrling (3) før forbrukerrådet ville ta saken, men nå er saken der
    og de har sendt krav til sperrling. (med kopi til meg)
    Etter hva jeg har forstått,så måtte jeg gå denne veien før jeg kan "beslaglegge" noen midler i boet.
    Håper at forbrukerrådet får noe svar, og ikke minst at jeg får pengene tilbake.

Mvh Jan I

A

aair

Gjest
    Kjedelig sak, Jan. Håper det ordner seg for deg. I hht. tidligere avisartikkel så kan det se ut som om Sperrling bor i en kommunal leilighet på Aursmoen i Aurskog-Høland. Prøv å ring sentralbordet i kommunen. Kanskje de har ytterligere opplysninger/telefonnummer. Hvilken adresse har Forbrukerrådet brukt?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn