Sperrling spiller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Men har han så mange kunder, at han ikke klarer å ta unna/besvare henvendelsene....?

Håper alt ordner seg for både produsent og kunder.
    Denne spilleren ser spennende ut. :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hvis noen mener at jeg på noen måte har "svinet" til så er det ikke gjort med mening, og vil veldig gjerne unnskylde om noen føler det på denne måten.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Har man forskuddsbetalt for produkter, ikke hører noe når levering blir utsatt og ei heller når man henvender seg for å få info, har man lov til å bli litt subjektiv og irritert IMO. Har selv avbestilt en anerkjent high end preamp (ikke fra Sperrling!) etter å ha ventet på leveranse i over 1/2 år etter bestilling. Det må være lov å stille både krav og spørsmål som kunde! Jeg var selv interessert i Sperrling basshorn, men etter å ha fulgt denne tråden og kundebehandlingen, må jeg si at jeg neppe kommer til å gå for kjøp. En ærlig sak i mine øyne. Synes faktisk ikke at det er bedrevet så mye sverting i denne tråden.

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Uff uff, blir mer og mer trist etterhvert som tiden går når det gjelder denne tråden. Jeg vet at den godeste Roger Sperrling har hatt sine problemer i den siste tiden, uten at jeg vil utdype dette noe mer. Etter å ha besøkt ham i forbindelse med kjøpet av min spiller ( som det ligger endel bilder av her i denne tråden ) forstod jeg at det kunne ta sin tid for de som da hadde bestillt sine produkter. Verkstedet hans befant seg bokstavelig talt i pappesker, og ingenting var oppmontert hos ham. Jeg har også vært i kontakt med Jan I og Jaerbu her inne, som også har bestillt og betalt, men ennå ikke fått noe. Skjønner godt frustrasjonen deres. Spesiellt frustrerende må det være når mail ikke blir besvart. For min del føles det leit å tenke på at ved å legge ut bilder her inne kan jeg ha fristet andre til å bestille og betale for varer som ikke kommer.

Hvis du følger denne tråden Roger, skal du vite at jeg håper ting ordner seg for deg og de kundene dine som har betalt for noe som de enda ikke har fått.

mvh Tommy

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kan fortelle at jeg for et par dager siden kontaktet Sperrling for å spørre om pris og leveringstid for et par med basshorn. Jeg fikk svar i dag, hvor det fremgår at han befinner seg i Tunisia, og at han er igjennom en opprivende skilsmisse. Det virker som om han fremdeles tar i mot bestillinger, men opplyser om xx måneders leveringstid. Hvorfor dere andre ikke har hørt noe synes jeg er rart, og han burde selvfølgelig informere om evt. utsettelser, eller forslå refusjon.
    Synes heller det ikke er snakk om sverting i denne tråden.... Og i en slik situasjon er det rett og rimelig at folk blir frustrerte når den de har forhåndsbetalt til slutter å kommunisere.
    Tror selv jeg venter med en evt. bestilling til tingene har roet seg litt igjen! ;)

6bm8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    651
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Guttær trur det ordner seg jeg ;) Selv så ventet jeg nesten et år på forsterkeren min (ikke fra Sperrling). Kunne sikkert lagd en tråd som tok like mye av som denne her jeg. Men det gjorde jeg ikke, nå er det bare glede. Akkurat som det blir med dere når produktene deres plutselig kommer smygende inn døren ;D

Mvh.....mj

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    HMM ...
    Skilsmisse.. deling av midler..
    HMM.. ??

Ikke akkurat de beste nyheter når det gjelder å se noen av "midlene" igjen

Håper bare sperrling er oppe å går igjen innen meget kort tid da
    Mvh Jan I

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Legger ut den adressen som jeg har benyttet ved kommunikasjon med Sperrling.
    sperrling@online.no
    Han har også, etter hva jeg kan se en alternativ adresse, 99370140@online.no

Dere får prøve å se om dere får noen tilbakemelding dere også! :)

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Har sendt til begge disse adressene uten å få noe tilbakemelding på refundsjon eller en eventuell tid for levering
    Mvh Jan I

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Triste greier dette her,.....håper at ikke pengene er tapt for dere som har bestillt . Med den websiden, og ett ry å ta vare på , får vi håpe Sperrlig ordner opp til syvende å sist , men å sitte sånn å vente er no dritt.

Jeg føler med dere...kanskje greit at ikke jeg hadde bestillt , for jeg er ikke nådig i sånne sammenhenger :)

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Hei
    Er det noen som vet noe mer om dette?
    Får ikke tak i mannen, og har innbetalt for en spiller jeg ikke får :mad: :mad: :mad: :mad:
    ( eller pengene tilbake) :mad: :mad: :mad:

Så noen som vet om noe av dette sperrling utstyret vil bli levert?
    Det verste er jo at en ikke får noe svar :mad: :mad: :mad: :-X :-X :-X

Mvh en meget irritert Jan I

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke hørt noen ting som helst siden jeg avbestilte.....
    Jeg har heldigvis ikke betalt noe, føler med alle som har betalt uten å få varen....
    Alt virket så greit i starten, alltid raske svar på mail osv.

Dette er ikke skitt kasting fra min side, håper virkelig det ordner seg for Sperrling slik at alle får varene de har bestilt, men samtidig skjønner jeg frustrasjonen så altfor godt til de som har betalt uten å ha fått varen.

Håper virkelig det ordner seg for de av dere som går og venter

K

Kurtzen

Gjest
    Ikke første gangen Sperrling er ute og kjøre, prøv google.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg syntes utrolig synd på dere som sitter med pengene innestående i dette prosjektet......

Dersom det er rett som jeg leser at det fremgår av teksten over , at noen får svar , andre ikke---finner jeg policyen merkelig ,........skulle tru pengene til Hans var like mye verdt som pengene til Grehte....

Er det kanskje nå så ille som mange frykter at pengene er waist.....og dere går på en sikkelig smell , skal han være jæ.......i gla det ikke er meg som har handla!!

Da kan jeg love at det hadde blitt ett salig helvete ,og granitten hadde nok blitt brukt til noe helt annet enn platespillere! :mad:

Det må da gå an å oppsøke denne karen , han har tydligvis ikke gått under jorda , når han svarer på enkelte e-poster.

Kanskje ett fremmøte kan få fortgang i tilbakebetalingen for de som ønsker pengene sine tilbake...det må da gå an å ta en hyggelig prat på trappa og bli enige med figuren....har han ikke penger , får han skaffe til veie dette da!

Lykke til folks...Jeg skal ikke oppfordre hverken til det ene eller andre på ett åpent forum.......

Det har vært diskutert hans sykdom og elendighet her flere ganger , jeg mener nå bestemmt at etter all denne tiden som har gått er det på tide å ta affere...for dere som vil ha igjen midlene deres.

Håper denne tråden vil sette en spiker i kista for fremtidige handler med denne figuren her , rett og slett.

var det ikke 12 lapper dere handla for hver da?....billig spiller i utgangspungtet....helt til man ikke får annet enn ubehagligheter.

Espen

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Da har jeg trolig sendt min siste mail til sperrling før jeg går til andre "hevingsselskaper"
    eller Politiet. (Det blir trolig omvendt. altså politi og så .... )
    Trodde jeg kunne få en spiller før jul (hvis jeg hadde fått pengene tilbake) men når ikke dette løser seg så...
    ALDRI I HELV... om jeg betaler noe på forskudd mer.

Mvh En meget frustrert og lyn forbannet
    Jan I

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Jan_I skrev:
    Da har jeg trolig sendt min siste mail til sperrling før jeg går til andre "hevingsselskaper"
    eller Politiet. (Det blir trolig omvendt. altså politi og så .... )
    Trodde jeg kunne få en spiller før jul (hvis jeg hadde fått pengene tilbake) men når ikke dette løser seg så...
    ALDRI I HELV... om jeg betaler noe på forskudd mer.

Mvh En meget frustrert og lyn forbannet
    Jan I
    Jeg forstår deg veldig godt Jan, hadde aldri ventet så lenge som du har gjort. Jeg hadde ristet han forlenge siden. Syntes du er en tålmodig mann jeg!! Lykke til, håper du får pengene tilbake.

Mvh
    Kjetil

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått kvittering på innbetalt beløp...ev bankoverføring å vise til Jan I ??

Håper det ordner seg ja...

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Hei
    Ja jeg synes dette har dratt ut altfor lenge.
    Har kvitteringer for overførte penger
    3 stk for 3 forskjellige overføringer. ( først bare armen,så extra nåler,og litt etter for spilleren)
    Har også mailet disse til sperrling ved henvendelse om spiller eller pengene tilbake.
    MEN når en ikke får svar så... :-X :mad: :mad:
    Mvh Jan I

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Laget han picupene også.... :eek: :eek: :eek: :eek:

Og nå ser det jaggu ut til at han ikke lager noenting lengere.....

Det er bare å gjøre krav på midlene , uansett omstendighet , skilsmisse whatever , er ingen grunn til å beslaglegge andres midler på denne måten...Ved å ikke ta kontakt tilbake signaliserer Sperrling i mine øyne å være meget useriøs , egentlig litt rart mht omtaler , nettsider etc.....men det har vel bikka over forn da tenker jeg....

Når man ser spillern ser det ut som mye spiller for pengene , når man ikke får en damn shit , allikevel..blir det masse ergelser ut av dette . Jeg holder en knapp på å oppsøke karen for en prat...Jan i , det er sikkert langt mellom deg og han kanskje , allikevel ville jeg legt litt tid og penger i å få tak i figuren.....dette går på prinsipper.

Es

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det verste er at han helt frem til nå har svart meg på alle mine henvendelser når jeg har fremstått som "potensiell" kunde :p dvs.... Helt til jeg konfronterte ham med at det er mange som venter på hans svar, og hans produkter. Han argumenterte da med at han svarte på alle henvendelser. Når jeg sa at jeg visste om flere som sendte henvendelser, men som ikke fikk svar, da sluttet han å svare på mine mail også.
    Kanskje han håper på flere forskuddsbetalinger... Hva vet jeg?! :-\
    Det kan også virke som han har mistet oversikten over mailene sine. Jeg har fått flere svar på mailer med spørsmål som kommer fra andre avsendere.

Jeg ville gått til forliksrådet/Namsmann med kravet ASAP!

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Adressen er :
    Sperrling audio
    Sørli
    1960 Løken

Etter hva som står på fakturaen.

Har nå vært i kontakt med Politi,og har også prøvd Namsmannen.
    Har ikke fått svar fra Namsmannen, men gir ikke opp.
    Jeg skal til bunns i dette FAE.. SKAPET
    Mvh Jan I

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Håper det ordner seg for dere som har forhåndsbestilt.
    Føler virkelig med dere.
    Har heldigvis ikke forhåndsbetalt til han.
    Opplevde også å få raske svar i starten, men etterhvert som jeg ikke så snurten av varer eller fikk noe mer informasjon om leveringstid osv.har jeg ikke fått noen tilbakemeldinger.
    Har avbestilt, men er vanskelig siden jeg ikke har fått noen som helst bekreftelse på at den er mottatt.
    Har også opplevd å få svar på andres spm. og sitater fra mailer jeg ikke har noe med.

Håper virkelig dette ordner seg for de som har betalt.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ettersom han tydeligvis svarer potensielle "nye kunder". Kan det være verdt et forsøk å ringe fra et annet telefon nummer, eller opprette en annen mail adresse for å se om man får svar?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    1960 Løken er 20 minutter kjøring herfra........

Skal vi ta en tur folkens.?......Og ta en hyggelig kaffe hos Rogern , så åpner han nok villig pengesekken , det er snart jul.... ;D

Mitt postnr er : 2005 Altså like i nærheten......Jeg innviterer til Vorespiel ;)

Espen
    Er ikke den godeste doktoren kastet ut av kjerringa da?!
    Spørs om du ikke må lete andre steder.
    Kanskje godsnakke med kona, og få henne til å dele ut sakene. I følge en av mailene som jeg har fått,fremkommer det at ekskona hans holder alle eiendelene tilbake, og nekter ham tilgang til huset. ;)
    (Dette er en av hans unnskyldinger for "svært lang" leveringstid.)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert bare ljug fra ende til annen det da....det er ikke værre enn å finne ut hvor mailene kommer ifra det da....

Der pc en står , dukkern nok opp innimellom...skal du se !

Det som er helt sikkert , den som toler på Sperrling går soka av seg !

En annen ting , han ødlegger for resten av bransjeaktørene også , mht forskuddsbetaling av varer.......det bør være i alles interesse at saken fortest mulig blir rydda opp i...

En annen mulighet , er visst firmaet hans er oppegående er å fordre ett samlet krav av litt størrelsesorden , og slå figuren konkurs.....Å slå noen/ett firma konk koster 5 tusen , dette bør jo være overkommlig om dere alle spleiser.

(pengene legges til i kravet...om tilbakebetaling.)

-morten-

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2005
    Antall liker
    9
    hei,

i følge linken over så:

"Sperrling bor fortsatt på Fagerborg hotell i Lillestrøm".

dette var for 9 dager siden, men det er vel bare å ringe hotellet å sjekke. dersom det er samme fyren da vel å merke.

mvh

-morten-

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ok , fikk ikke opp linken din....da er det enda kortere vei.... ;D

I

ijustpop

Gjest
    ssm skrev:
    Kan være greit å lese avisartikkelen før du samler lynsjemobben.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he.....

Jeg får ikke opp linken desverre...Å ja stakkars mann , han har bare tatt betalt for noe han ikke har levert , og ikke tilbakebetalt pengene...skikkelig synd på ha syntes jeg....Artikkel eller ikke , det må vel for svarte gå an å prate med folk da , ikke bare gjemme seg bort , det er jo flere som har ringt å prata med han....

Han sitter sikkert i en kødden situasjon Wergeland , tviler ikke på det....Men det er fortsatt ikke noen unnskyldning for å beholde/bruke andres midler , disse pengene er jobbet for , og skattet av , sårt opptjente sparepenger , og noen som virkelig ville kjøpe seg noe fint for pengene sine , da syntes jeg virkelig det er på sin plass å i allefall få en beklagelse fra selger til kjøper ,...jeg har lest igjennom noen av de mailene han har sendt sine "kunder" i dag ...da jeg fikk noen vidresendte mailer hit i stad....ikke i regi av hfs...

Virker ikke som han er veldig lur akkurat...

Jo det er sikkert synd på han , og alt med det , men det er det jaggu på de som har blitt lurt opp i denne dritten også...

Sikkert flere der ute nå , som faktisk ikke har råd til å kjøpe noe annet fordi pengene er innbetalt til en som ikke leverer....og slik jeg ser det er det helt greit å ikke klare å levere , det er i øyeblikket pengene ikke kan tilbakebetales det straks blir en kriminell handling....rent tyveri av andres midler...

.................skal prøve å få opp linken igjen...Es

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    -morten- skrev:
    kan det være denne personen:

http://www.indre.no/lokale_nyheter/article3959629.ece

i følge linken over så:

"Sperrling bor fortsatt på Fagerborg hotell i Lillestrøm".

dette var for 9 dager siden, men det er vel bare å ringe hotellet å sjekke. dersom det er samme fyren da vel å merke.

mvh

-morten-
    Det er nok den rette figuren det der ja. ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    " samme det om du ikke har plass i bilen i dag....bare jeg får penga.... ;D ;D ;D"

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Klarer heller ikke å synes synd på denne typen.
    Er ikke av de som tjener mest,så midlene hadde blitt sparsomt spinket og spart.
    Bor nok altfor langt unna til at et besøk er mulig, men nå er forbrukerrådet også koblet inn
    ( egentlig for nesten 1 måned siden, men har fulgt opp dette også i dag. )
    Fikk ikke tak i namsmannen i dag, men skal prøve i morgen også.
    Om jeg skal miste pengene, så er 5000,- vel verd pengene på en konkurs.
    Jeg kunne faktisk vært fornøyd med plinth og resten i deler... men :-X :-\
    Har jeg vist adressen til "eks" ? kona så hadde jeg prøvd å sende en mail eller brev til henne ang. dette.
    Mvh Jan I

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    ssm skrev:
    Kan være greit å lese avisartikkelen før du samler lynsjemobben.
    Nå har jeg lest innlegget...mulitg det bare er meg som er grusom , men jeg syntes fortsatt ikke synd på han.......mht pengene som ikke er tilbakebetalt....Når det er sagt , har sikkert mannen det tøfft nok han , men jeg mener det ikke er noen grunn til å enten holde tilbake pengene , eller unnvære å gå i dialog med sine kunder....Å ikke orke er for meg ikke grunn nok om man så sitter med ti-tusenvis av andres penger "til disposisjon"

Nå kan det jo hende Hrr Sperrling har vært så lur at pengene står på en konto ..Men du dæven å jeg tviler.... ::)

L

Lars.N

Gjest
    Er vel ikke mye å hente hos han i følge avisen , pengene er vel blitt brukt til livets opphold kan det se ut som
    tragedie hele greia kastet ut av Mor å ikke noe sted å bo.

Beste er vel å låse gubben inn i et verksted å ikke slippe han ut før varene er levert ;D

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , og dermed kan det se ut til at kronene er rent ut i sand.....Hvis ikke han har noe eiendeler det går an å få tak i da....Skal se godt ettern i forbindelse med julehandelen jeg , nå som jeg vet hvordan han ser ut... ;D

Øhh Sperrling audio.....høres da forfenglig ut.... :eek:

Ser over at enkelte syntes synd på han....De jeg syntes synd på er de som har betalt , ferdig med det...og aldri kommer til å få en dritt ut av dette......

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ha ha....her ligger jeg omtrent dobbelt i sofaen å ler Laban,,,,, ;D ;D

Nå har jeg sendt en forespørsel på to Alta 70 Monoblokker så får vi se..... ;D ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Er det nå det passer med ordtaket : man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.... :eek: :eek:

:'( :'(

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn