Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Takker for fint svar.
    Impuls kjenner vi vel alle til:rolleyes: Matching/ rom/ plassering, har nok mye å si for Nanoéne. Enig i utfordringene med å få bassen til å følge oppover. Balansen mellom detaljert mellomtone/ diskant og allikevel få bassen til å henge med uten å "ulle" til toppen har jeg funnet utfordrende. De spiller derimot flott når innspillingene passer.
    Føler videre med på tråden din i spenning.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.635
    Traktlyd kommer av for slak eller feilplassert XO, evt manglende deling av et horn. Mange kommersielle horn lider av dette, desverre. Uno sliter også en del med å få endene til møtes, sånn sett.....
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.654
    Antall liker
    836
    Torget vurderinger
    8
    Traktlyd kommer av for slak eller feilplassert XO, evt manglende deling av et horn. Mange kommersielle horn lider av dette, desverre. Uno sliter også en del med å få endene til møtes, sånn sett.....
    Det jeg har hørt av Avantgarde har for meg et problem med integrering av bass/horn. Det blir en merkelig opplevelse der en blir sittende under lytteseansen å enten å fokusere på topp/mellomtone eller bass..... Jeg har hørt en del av Uno, Duo som alle hadde dette problemet.
    Trio med basshorn derimot var en annen liga.....
    Men nå er vi alle forskjellige, og har forskjellige måter å lytte på så kan se at dette ikke er et problem for alle.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Angående hornlyd/traktelyd opplevde jeg aldri det hos meg på Uno Nano.. Var veldig fornøyd! Men mye vil ha mer når en først får smaken på noe! Var bassen som ble ett irritasjonsmoment hos meg! Så horn er absolutt noe jeg vil høre mer av! :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Sitter på Indisk resturant i Horten nå!
    Trakket hele dag på messa, synes den var liten iforhold til hva jeg hadde sett for meg! Utstyrsmessig godt blandet! Noe nytt som jeg ikke har hørt før og var veldig gøy! Som for eks Klipschhorn og Stenheim!
    20151011_151803.jpg
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    ^ 8) Horn er morosamt!

    Kommet meg hjem til mitt kjære Vestland igjen! Eneste jeg kjøpte på messa var 2 LP plater, ellers klarte jeg å holde meg! ;)

    Var litt småskuffet over utvalget.. Var ikke mye nytt som man ikke har sett/kan se i butikker rundt om! Men det er kanskje Munchen jeg må til?
    Om man ønsker å se det "beste" og de store sakene?

    Men alt i alt, en fin messe!
    Ble positivt overrasket over Khorn som sagt, Stenheim og Kaiser høyttalerne likte jeg også veldig godt!
    Morro å bla litt i Vinyl også!

    Gikk mye rundt og lurte på hvem fra Sentralen som var rundt meg på de forskjellige rommene! ;) Skulle hatt navnelapper/nick lapper.. :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi gjorde i vertfall et forsøk. Såg du noen med Orange t-skjorter?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Vi gjorde i vertfall et forsøk. Såg du noen med Orange t-skjorter?
    Var klar over at dere hadde slike T-skjorter, men kan dessverre ikke huske å ha lagt merke til noen! :)

    Fikk også en del musikktips fra både publikum som fikk satt på medbrakte CD'er og demo'er med for meg ukjent Jazz/Blues. Morro det også! :)
    Skulle så gjerne også ha hørt Magnepan 1.7 hos Stereo+, men det var kø og få plasser så glemte ut å gå tilbake dessverre.

    Men nå ble jeg enda mer lysten på å reise til Munchen 2016..! Må regne meg frem å se om jeg har fri! ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men ser max 20kg pr hylle.. Kan jo ikke ha CD-spilleren engang der.. :confused: Må jo tåle mer enn det er oppgitt. Selv om man bygger det opp i 4-5 hyller.

    Platespilleren jeg på sikt skal ha (som er planlagt pr dagsdato) veier jo nesten 40kg bare drivverket.. hmmf..
    Ikea-hyllene som mitt anlegg står i, oppgis også til å tåle 20Kg pr. plate, men det vet heldigvis ikke den 35-kilos platespilleren på toppen noe som helst om. ;)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.139
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ta deg en tur til Munchen.
    Vi er en liten gjeng som reiser nedover og bor på bla Rilano hotel i domagstraße. ( ikke rilano i sentrum )
    Ps vi biter ikke, men vi juger, drikker og skryter )
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Ta deg en tur til Munchen.
    Vi er en liten gjeng som reiser nedover og bor på bla Rilano hotel i domagstraße. ( ikke rilano i sentrum )
    Ps vi biter ikke, men vi suger, drikker og skryter )
    Nå ble jeg usikker på om jeg vil være med dere neste gang;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Spissoy: har du en referanse liste på låter?? Hadde vært moro å sett, da du er forumets fargeklatt for tiden:). I beste mening altså. Moro å følge deg. .. :D
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Men ser max 20kg pr hylle.. Kan jo ikke ha CD-spilleren engang der.. :confused: Må jo tåle mer enn det er oppgitt. Selv om man bygger det opp i 4-5 hyller.

    Platespilleren jeg på sikt skal ha (som er planlagt pr dagsdato) veier jo nesten 40kg bare drivverket.. hmmf..
    Ikea-hyllene som mitt anlegg står i, oppgis også til å tåle 20Kg pr. plate, men det vet heldigvis ikke den 35-kilos platespilleren på toppen noe som helst om. ;)
    Det tåler nok mer, har vell en god sikkerhetsmargin vil jeg tro! :)

    Ta deg en tur til Munchen.
    Vi er en liten gjeng som reiser nedover og bor på bla Rilano hotel i domagstraße. ( ikke rilano i sentrum )
    Ps vi biter ikke, men vi juger, drikker og skryter )
    Skal ikke se bort ifra at det blir en tur! Har fryktelig lyst! Ser ut til at jeg har fri på kalenderen også!;)

    Skal lese meg litt opp på hotell og området på tråden om Munchen 16 her på Sentralen! :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Spissoy: har du en referanse liste på låter?? Hadde vært moro å sett, da du er forumets fargeklatt for tiden:). I beste mening altså. Moro å følge deg. .. :D
    Som jeg bruker til demo på høyttalere? Skal snekre sammen noe! Er storsett musikk jeg liker og hører på som blir brukt! :)
    Er godt blandet for å si det slik! Skal se på det ikveld! ;)

    Har vært litt som har skjedd i det siste, men blir nok roligere og mer fokus på musikk fremover! ;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Her kommer en liten liste som er demo materiale for meg, men også god musikk!

    Deler det litt opp siden det er relativt mange spor jeg ønsker å fremheve!

    Liste nr.1 er her musikk som generelt blir spilt ved nettopp demo/test - Felles her er at innspillingene er gode i så måte.
    Hører også på en del av de når jeg skal slappe av! ;)



    • Ike Quebec - Brother Can you Spare A Dime
    • Kevin Mahogany - Teach Me Tonight
    • Esbjörn Svensson Trio - Seven Days Of Falling
    • Esbjörn Svensson Trio - Believe, Beleft, Below.
    • Katie Melua - Turn To Tell
    • Metallica -Tuesday's Gone
    • Diana Krall - A Case Of You - Live In Paris
    • Agnes Obel - The Curse
    • Sam Morrison Band -Turn The Page
    • The fairfield Four -These Bones
    • Sara K. - Set you Free
    • Norah Jones - Come Away With Me
    • Simply Red - Sad Old Red
    • Southside Johnny With Labamba's Big Band - Walk Away
    • Renee Olstead -Summertime

     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Her kommer musikk i den typen som det storsett går i her om dagene! :) Men også musikk som høyttalere må klare å spille bra!
    Er riktignok en del gode innspillinger her også! Litt "tyngre" musikk!

    Vanskelig å plukke ut sanger fra artister da enkelte artister har veldig mye bra!
    Skulle jeg hatt en demo cd med meg rundt omkring hadde den ca sett slik ut:


    • Eagles - Take It To The Limit
    • Eagles - After The Thrill Is Gone
    • Pink Floyd - Wish You Were Here
    • Tool - 10'000 Days
    • Tool - Schism
    • Opeth - Bridge Of Sighs
    • Opeth - Ghost Of Perdition
    • Slipknot - Override
    • Kaizers Orchestra -170
    • Kaizers Orchestra - Den Andre Meg
    • Kaizers Orchestra - Di Grind
    • The Who - Eminence Front
    • Roger Waters - Amused To Death - Live In The Flesh
    • Howlin' Wolf - Spoonful
    • Thomas Dybdahl - One Day You'll Dance For Me, New York City
    • The Cardigans - Erase/Rewind
    • Ghost B.C - He Is
    • Richard Bargel - Losing Hand - Live
    • Dana Fuchs - Handful Too Many - Live "Songs From The Road"
    • The Gaslight Anthem - She Loves You
    • Kygo - Nothing Left
    • Nils Lofgren - I'll Arise

    Veldig forskjellig, og noen er hardere for høyttalerne enn andre! Kunne ramset op
    p mange mange fler! :cool:
     
    Sist redigert:

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    394
    Antall liker
    92
    Sted
    Vestlandet
    Flott tråd, Spissoy.
    Kjekt å kunne følge med på dine erfaringer i den litt heftigere klassen av hifi. ;-)
    Morsomt også at du har sansen for vintage, ikke alltid bedre med nytt og ubrukt...

    Forresten; har du prøvd tweak som å snu stikk-kontaktene til apparatene for å "fintune" lyden?
    (Kanskje å banne litt i kjerka her, for det skal jo ikke virke ifht. teorien)

    >:D
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Flott tråd, Spissoy.
    Kjekt å kunne følge med på dine erfaringer i den litt heftigere klassen av hifi. ;-)
    Morsomt også at du har sansen for vintage, ikke alltid bedre med nytt og ubrukt...

    Forresten; har du prøvd tweak som å snu stikk-kontaktene til apparatene for å "fintune" lyden?
    (Kanskje å banne litt i kjerka her, for det skal jo ikke virke ifht. teorien)

    >:D
    Takk for det! :) Alt må prøves, gammelt som nytt ;)

    Har helt ærlig aldri prøvd å snu stikk og slikt. Bruker riktignok strømprodukter på alt jeg har utenom Krell effekten, den er koblet rett i veggen!
    Strømfiltrene/paddene er også hovedsaklig for at jeg ikke har nok stikk i veggen, + det ser/føles bra ut! ;)



    Alle spørsmål og synspunkt/tanker er velkommen her i tråden, takhøyde skal det ikke stå på!
    Kan jo hende jeg får noen idèer og ting jeg ikke har tenkt på. :)

    Grubler også mye på hvordan jeg kan bedre akustikken, bryte opp hjørner er kanskje en god start?
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spill av en 40hz el 50hz sinustone. Så beveger du deg rundt langs veggene. Ofte vil hjørner ladde mye men også i overgangen mellom gulv og vegger. Samt mellom vegger og tak. Desse er vanskelig å gjøre noe med.

    Spill av en 150hz tone gjør samme greiene. Du finner fort ut hvor du har basstrøbbel. 150hz er lettere å gjøre noe med.

    Har du db måler så er det enda lettere.
     

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    394
    Antall liker
    92
    Sted
    Vestlandet
    Vedr. nettpolaritet:
    Fant noen gamle tråder som kom innpå dette temaet.
    (Kanskje greit å skumme kjapt igjennom hvis man har lyst til å eksperimentere med dette.)

    Sette stikkkontakt rett vei. - Side 5

    Og så litt info fra Leif Ernstsen (DP):

    Fra Audio :

    Ernstsens nivåprosedyre * * *
    Dynamic Precisions far, Leif Ernstsen har utviklet en oppkoplingsprosedyre, som kan redusere problemene med ukontrollerte strømmer i signalkablene. Hans ide er at dersom en ikke bekjemper problemet med jordingslooper fullstendig, så kan en i alle fall ganske enkelt *redusere de ukontrollerte strømmene som går i signalkablene til et *minimum. Hans prosedyre er som følger: *
    *
    1) Kople alle komponentene i anlegget fra hverandre. *
    2) Kople effektforsterker/integrert forsterker til strømnettet, uten at apparatet er tilkoblet nettjord. *
    3) Mål vekselspenningen mellom kabinettet på forsterkeren og nettjord. Snu stikkontakten på forsterkeren, til du oppnår minst spenning mellom kabinettet og jord. *
    4) Kople forsterkeren til jord. *
    5) Mål spenningsnivået mellom kabinettet på forforsterker og effektforsterkeren. Snu stikkontakten på forforsterkeren til den posisjon som gir minst spenning mellom forforsterkeren og sluttrinnet. *
    6) Kople signalkablene mellom sluttrinn og forforsterker sammen. *
    7) Forsette så fra forforsterkeren og beveg deg utover i kjeden av komponeter. Mål spenningsnivået mellom forforsterkeren og komponentene på samme måte, og snu stikkontakten på komponentene i den posisjon som gir lavest spenningsnivå. *
    NB. signalkablene mellom de to komponentene som måles, må være frakoblet når spenningsnivået mellom dem måles. Når stikket er snudd i riktig retning, koples signalkablene til, og prosedyren gjennomføres for neste komponent i kjeden. * *
    *
    Resultatet av prosedyren er at spenningsnivået mellom apparatene i kjeden reduseres til et minimum, samtidig som strømmen i signalkablene vil flyte mot sluttrinnet. Sluttrinnet representerer det største potensialet mot jord i kjeden, siden det er utstyrt med den største transformatoren. Derved vil det indusere den høyeste kabinettspenningen i kjeden. *

    :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Vedr. nettpolaritet:
    Fant noen gamle tråder som kom innpå dette temaet.
    (Kanskje greit å skumme kjapt igjennom hvis man har lyst til å eksperimentere med dette.)
    ..............................
    :)
    Hmmm.. Se der ja! Det var jo ikke akkurat "bare bare" ;):confused:

    I og med at jeg ikke har noen støy problemer i dagens anlegg blir det litt for omfattende å dra frem alt og begynne på noe slikt.
    Strømproduktene mine har ett lys for Phase, men om de funker er jo noe annet ;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Spill av en 40hz el 50hz sinustone. Så beveger du deg rundt langs veggene. Ofte vil hjørner ladde mye men også i overgangen mellom gulv og vegger. Samt mellom vegger og tak. Desse er vanskelig å gjøre noe med.

    Spill av en 150hz tone gjør samme greiene. Du finner fort ut hvor du har basstrøbbel. 150hz er lettere å gjøre noe med.

    Har du db måler så er det enda lettere.
    Takk for tips!

    Noen DB-måler som er anbefalt? Finnes noe slikt på Clasern eller noe? Kjekt å ha uansett ! :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer jo Ann på hvor langt du vil ta dette. skal du starte med romtuning så må du ha måleprogrsm. Umik og rew eller XTZ room analyzer er de letteste. Det finnes en hanholdt dbmåler som et anbefalt. Men kommer ikke på hva den heter. Viktig at den går dypt nok. Skal se om jeg finner den hos av shop....
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Kommer jo Ann på hvor langt du vil ta dette. skal du starte med romtuning så må du ha måleprogrsm. Umik og rew eller XTZ room analyzer er de letteste. Det finnes en hanholdt dbmåler som et anbefalt. Men kommer ikke på hva den heter. Viktig at den går dypt nok. Skal se om jeg finner den hos av shop....
    Har ingen planer om å dra det ut med målinger o.l.. ! Tenker bare det er kjekt å kunne se hvor høyt jeg faktisk spiller!
    Den dagen jeg har dedikert lytterom blir det nok aktuelt med målinger o.l :)

    Tror jeg bare hadde blitt lei om jeg finner feil jeg ikke kan utbedre i stua ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det en db måler du trenger. Men du kan gjøre mye med bare ørene.

    Jeg ville ha kjørt sinustone fra 40hz og så 50 så 60,70.80.90.100hz osv. Trekk for alle gardiner. For når du kryper rundt på gulvet langs vegger så ser du ikke normal ut.

    Om du finner noen toner som stikker seg veldig ut så er de punktene plasser du burde ha bassfeller.

    Finner du punkt langt frontvegg som har mye gain, så er det naturlig å tenke at du har dipper i sweetspot på samme frekvens.

    Gjør samme sinussveip i sweetspot. Forresten, gjør dette først. 10 og 10 hz. Skriv ned de tonene som er merkbart svakere. De tonene spiller du av og gå langs franvegg. Sidevegger både midt på vegg men også langs gulvet og taket. Finner du punktene som har høyest spl, det er punkt du bør prøve å gjøre noe med...

    Er ganske tydelig.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Edit: ble visst lagt inn mens dere svarte ^ :)

    Koblet opp Primare R32 RIAA-trinnet og hører nå gjennom mine 2 platekjøp fra Horten!


    • Eric Clapton - Behind The Sun (Reprise records -2010)
    • Thomas Dybdahl - One Day You'll Dance For Me, New York City


    Absolutt god musikk i dem her! :)

    20151013_181938.jpg


    Blir Primare R32 vs Heed Questar MK3 fremover!
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Du har jo denne: Lydmåler | Clas Ohlson
    jeg tror Avshop hadde Radioshack tidligere, men UMIK-1 har vel utkonkurert den?
    Du har feks også denne: PricePlanet - Go!
    Takk for linker!

    Men ser de er oppgitt til 31.5 Hz - 8000k Hz, holder det?

    Da er det en db måler du trenger. Men du kan gjøre mye med bare ørene.

    Jeg ville ha kjørt sinustone fra 40hz og så 50 så 60,70.80.90.100hz osv. Trekk for alle gardiner. For når du kryper rundt på gulvet langs vegger så ser du ikke normal ut.

    Om du finner noen toner som stikker seg veldig ut så er de punktene plasser du burde ha bassfeller.

    Finner du punkt langt frontvegg som har mye gain, så er det naturlig å tenke at du har dipper i sweetspot på samme frekvens.

    Gjør samme sinussveip i sweetspot. Forresten, gjør dette først. 10 og 10 hz. Skriv ned de tonene som er merkbart svakere. De tonene spiller du av og gå langs franvegg. Sidevegger både midt på vegg men også langs gulvet og taket. Finner du punktene som har høyest spl, det er punkt du bør prøve å gjøre noe med...

    Er ganske tydelig.
    hehe! Skal så absolutt prøve ut dette her! Har heldigvis ingen naboer som kan se inn på meg slik så det er jo greit! ;)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.461
    Antall liker
    3.733
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville gått for en UMIK-1 og lastet ned REW. Da er du bedre rustet når måletrangen kommer snikende:)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Jeg ville gått for en UMIK-1 og lastet ned REW. Da er du bedre rustet når måletrangen kommer snikende:)
    Den dagen dedikert lytterom er i boks, kommer nok slikt også! :)
    Skal uansett ha det i bakhodet! Har fulgt med på forskjellige folk sine tråder, og det er utrolig mye info om emnet! :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Spilt mye musikk ikveld, og fikk da ett lite kjøpekick på LP biten, ikke mindre en 24 stk!:rolleyes: Jeg kjøper kun fra Norske leverandører (CDON, Platekompaniet o.l)

    Denne gangen var det CDON som fikk besøk, kan se ut som de hadde inne en del eldre utgivelser når jeg sorterte etter dato?
    Sto vertfall det på "Utgivelses Dato" :)
    Har på gøy satt datoen som CDON oppgir bakerst. Så får man håpe det stemmer! - Litt skeptisk til noen av de men! :rolleyes:

    Gleder meg til å få dette i hus! :)

    Ordre fra CDON: 14.10-15


    • The Civil Wars - Barton Hollows - 2011
    • Red Hot Chilipeppers - By The Way - 2002
    • Red Hot Chilipeppers - Californication - 1996
    • Metallica - Garage Inc (3xLP 180gr) - 2015
    • Metallica - Metallica (2xLP 180gr) - 2015
    • Elvis - Elvis In Love (2xLP) - 2015
    • Opeth - Deliverance & Damnation Remixed (3xLP 180gr) - 2015
    • Arne Domnèrus - Jazz At The Pawnshop - 2005
    • Elton John - Leathers Jacket - 2013
    • Ike Quebec - It Might As well Be - 2006
    • Nirvana - MTV Unplugged In New York - 2001
    • Sam Smith - In The Lonely Hour - 2014
    • Ghost B.C - Meliora "Clear Green Vinyl - Scandinavian Verison" - 2015
    • Guns N' Roses - Use Your Illusion I - 2010
    • Guns N' Roses - Use Your Illuision II - 2010
    • Katie Melua - The House - 2010
    • Katie Melua - Secret Symphony - 2012
    • Eric Clapton - Unplugged (2xLP) - 2015
    • Tool - Undertow - 1996
    • Tool - Opiate - 1990
    • The Gaslight Anthem - The B-Side (Limited Edition) - 2015
    • The Doors - Waiting For The Sun - 1985
    • Dire Straits - Dire Straits - 2014
    • Dire Straits - Brother In Arms (2xLP 180gr) - 2014
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Storhandel :) skjønner det er fett med lp, men det er ennå leeenge til.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Storhandel :) skjønner det er fett med lp, men det er ennå leeenge til.
    Det er faktisk overraskende gøy, det gir en helt annen tilnærming til hobbyen og musikk! Har litt for lett for å skippe sanger på PC :cool:
    Har allerede begynt å se på mulighetene for en heftigere snurrer!:rolleyes:;)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg allerede til å se hva du går for, blir nok noe heftig tipper jeg :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Noen som har hørt Cessaro høyttalere før?
    Her er ett klipp fra Munchen av Cessaro Gamma I.. Fin musikk også!


    Svære! Og utrolig flotte!
    cesssss.jpg


    Denne stilen jeg ønsker på mine neste høyttalere! :rolleyes:
    Hjemmeside: Cessaro ::�Products

    Musikken i videoen er: "The Ellington All Stars - For Duke" Albumet, virkelig fin Jazz! Hørt gjennom hele nå! :)
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Mye design og flott finish, sikkert bra pris om lyden står i stil :rolleyes:

    edit: den linken med lyd funket ikke:confused:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Mye design og flott finish, sikkert bra pris om lyden står i stil :rolleyes:

    edit: den linken med lyd funket ikke:confused:
    Hehe, Jeg har fått en indikasjon på at Cessaro ikke er ett billig merke fra Tyskland ;)

    Skal være fikset nå?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn