Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    LP kjøret forsetter, når jeg får det siste jeg har bestilt vil det bli roligere fremover.. Prioritere litt andre ting :rolleyes::)
    Analogue Production platene er kostbare.. :p

Fikk noen fra dem igår, Stevie Ray Vaughan, samt noen andre normale LP'er.
    Har nå 2 stk av det Norah Jones albumet, trodde det var AP pressing..:rolleyes:

• The Vaughan Brothers - Family Style (AP)
    • STV - In Step (AP)
    • STV - The Sky Is Crying (AP)
    • STV - Happy New Year Blues
    • Norah Jones - ...Featuring Norah Jones
    • Martha Wainwright - Goodnight City

Vedlegg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Leker litt mer rør om dagen! Har lyst å bytte ut de medfølgende rørene, tenker da på 6L6 og 6SN7 rørene. sitter 1 stk av hver pr blokk :)
    Trenger da ikke bli så kostbart å prøve! 12AX7 røret er byttet ut til Psvane MKII, men er åpen for tips der også! ;)

Er altså LM Audio G-212 monoblokker og Trafomatic Reference One som forforsterker i drift nå:)

Vedlegg

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.455
    Edit: Kan noen forklare hvordan jeg får bort dobbel bilde posting?
    Gå inn på "Gå til avansert modus" > "Håndter vedlegg" > så sletter du det bildet du har duplikat av.

Mener det er sånn jeg har gjort det selv. Lykke til! :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.285
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ser at du har kjøpt deg en usannsynlig lekker sølvskivesnurre. Gratulerer! Bilder er påkrevd ;)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Ser at du har kjøpt deg en usannsynlig lekker sølvskivesnurre. Gratulerer! Bilder er påkrevd ;)
    Hehe! Den sølvsnurreren er nok ikke ny, ble kjøpt i 2015! ;) Så vet ikke helt hvor langt bak i tråden bilder av den er! Men kan vel legge inn noen fra den gang på nytt, spilleren er ikke koblet opp i anlegget pr. dags dato pga plassproblem! ;)

Vedlegg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.285
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    2015 altså. Det har jeg ikke fått med meg. Uansett er en så fin spiller verdt et par ekstra bilder :)

Twsts

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Antall liker
    420
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Om du skal handle 6SN7 rør kan jeg anbefale deg å ta en titt på erstatteren CV181z fra Shuguang. Gjorde ihvertfall susen her på AN kit 1 mot alle de 6sn7 røra jeg har prøvd. Regner med de ikke gjør seg bort i ditt lækre oppsett heller :)
    Litt mer her :
    New CV181 for old [English]

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.421
    Sted
    Smurfeland
    Synes den ser lekker ut. Har tenkt meg en tur til Budal Radio for å høre på den der, det er lurt å være litt orientert rundt slike produkter hvis noen spør om råd. Prøver å få min bror til å kjøpe seg noe slik til TV-lyden, for den er ræva på hans Grundig.
    Til tv-lyd ville jeg sett etter noe med optisk inngang, og det ser det ikke ut som denne Klipschen har. Mulig Sonos lydplanke ville vært et bedre valg til akkurat det, men den mangler de analoge inngangene igjen.

Ivarell

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Om du skal handle 6SN7 rør kan jeg anbefale deg å ta en titt på erstatteren CV181z fra Shuguang. Gjorde ihvertfall susen her på AN kit 1 mot alle de 6sn7 røra jeg har prøvd. Regner med de ikke gjør seg bort i ditt lækre oppsett heller :)
    Litt mer her :
    Hei.
    jeg har disse rørene i forforsterkeren min, og har sammenlignet de med endel andre, og de er klart best. Kjøpte mine hos Grant Fidelity, da man får A grade rør derfra. Anbefales!!

Mvh
    Ivar

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Litt mer her :
    Litt mer her :
    Hei.
    jeg har disse rørene i forforsterkeren min, og har sammenlignet de med endel andre, og de er klart best. Kjøpte mine hos Grant Fidelity, da man får A grade rør derfra. Anbefales!!

Mvh
    Ivar
    Tusen takk for konkrete tips! Dette må sjekkes ut! Var ikke så ille pris heller :)

Har idag Electro Harmonix 6L6EH rør i også, står Made In Russia på dem, om noen har tips her også taes de godt imot! ;)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    2015 altså. Det har jeg ikke fått med meg. Uansett er en så fin spiller verdt et par ekstra bilder :)
    Skal få tatt nye når jeg har funnet en plass til den! :) Må nok få på plass nytt rack!

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15

Vedlegg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Fikk 'Metallica - Death Magnetic' idag, en plate jeg synes er ok men lydkvaliteten suger, måtte kjøpe den for å se om det låter bedre på LP ;)

Vedlegg

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.171
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Den er nok spilt inn med ALT for høy gain ett sted, egner seg knapt nok som MP3 :(

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    ^Takk for det Motoren! :eek::)

La ut Primare DAC30 for salg da jeg har funnet en DAC jeg er nysgjerrig på.. Håper det går i boks! :cool:
    Synes noen kan kjøpe den da det går til en god sak:rolleyes:

Fikk meg også en Opeth tatovering i går! :cool:;) (er SVÆRT rød og hoven der, blir bra når den er healet!)

20170206_163057.jpg

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.052
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Å selge dac 30 er sikkert ikke dumt men hvilken dac er det du sugler etter? :)

mvh

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15

mvh
    Tjaa.. Er jo i grunn veldig fornøyd, kjører jo med Audiobyte Hydra Z usb/Spfid konverter.

Holder kortene litt tett frem til det er avgjort. Den er større en DAC30.. Og.. den er rør basert...:cool:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.052
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh
    Tjaa.. Er jo i grunn veldig fornøyd, kjører jo med Audiobyte Hydra Z usb/Spfid konverter.

Holder kortene litt tett frem til det er avgjort. Den er større en DAC30.. Og.. den er rør basert...:cool:
    Spennende,ser frem til bilder når den kommer i hus :)

mvh

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15

mvh

mvh
    Da var Primare solgt..! :eek: Gikk fortere en forventet, så blir uten lyd noen dager nå.. Eller, har jo vinyl og CD :cool:

Pga denne oppgraderingen (HÅPER jeg) så måtte jeg avbestille Klipsch The Tree også :( En sak jeg egentlig ikke trengte, så det får bli prioriteringer, DAC blir mer brukt:cool:

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7

mvh

mvh
    Da var Primare solgt..! :eek: Gikk fortere en forventet, så blir uten lyd noen dager nå.. Eller, har jo vinyl og CD :cool:

Pga denne oppgraderingen (HÅPER jeg) så måtte jeg avbestille Klipsch The Tree også :( En sak jeg egentlig ikke trengte, så det får bli prioriteringer, DAC blir mer brukt:cool:
    Bare hyggelig å overta Primare dac,n din for å bidra med noen kroner til oppgraderingen din :).
    Som nevnt tidligere i tråden, så er dette for meg også et av de kuleste rommene / oppsettene jeg ser her inne.
    Tipp topp, tommel opp :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Du styrer litt på du og ja :) La du ut Dac30 i dag og solgt i dag? Ikke verst i et ellers noe dødt marked :)
    Kan jeg spørre hva den gikk for? Siden de gikk på tilbud en stund til spotpris på SG.

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Du styrer litt på du og ja :) La du ut Dac30 i dag og solgt i dag? Ikke verst i et ellers noe dødt marked :)
    Kan jeg spørre hva den gikk for? Siden de gikk på tilbud en stund til spotpris på SG.
    Han handlet til "spotpris" og solgte til under "spotpris".
    Både kjøper og selger fornøyd med det :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Han handlet til "spotpris" og solgte til under "spotpris".
    Både kjøper og selger fornøyd med det :)
    Øyvind: Ja det ble ett impuls kjøp her nå, la den ut idag ja! :) Var i Bergen igår, og hørte på litt utstyr hos Duet, og han hadde fått inn en DAC som fristet meg, så tenkte på det i noen timer..! :cool:

Edorfnaj: Satser på at du blir fornøyd! :) Og håper virkelig at jeg ikke har gjort en tabbe, vet aldri hva man betaler for i disse dager;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.052
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den så flott ut,kjenner den ikke men regner med det blir en stor oppgradering.
    Hva er prisen?

mvh

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hva er prisen?

mvh
    Håper det, den er ekstremt flott vertfall, 4x PCM1704K osv.. 17kg. Har også Pre så må jo prøve ut den også.
    Er kjøpt som innbytte objekt, ettersom jeg aldri har sett en til salgs før, så aner jeg ikke hva markedsprisen er. Derfor velger jeg å ikke legge ut den! :)

Har den MQA?
    edit: gratulerer ;)
    Hehe, nei denne er nok for gammel for slikt! :rolleyes: Burde vel følge det nyeste, men lar slike ting vokse litt, kan hende MQA er dødt om 1 år for alt vi vet :confused::cool:
    Spiller kun via Spotify med PC såååå...

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Hva er prisen?

mvh
    Håper det, den er ekstremt flott vertfall, 4x PCM1704K osv.. 17kg. Har også Pre så må jo prøve ut den også.
    Er kjøpt som innbytte objekt, ettersom jeg aldri har sett en til salgs før, så aner jeg ikke hva markedsprisen er. Derfor velger jeg å ikke legge ut den! :)

Har den MQA?
    edit: gratulerer ;)
    Hehe, nei denne er nok for gammel for slikt! :rolleyes: Burde vel følge det nyeste, men lar slike ting vokse litt, kan hende MQA er dødt om 1 år for alt vi vet :confused::cool:
    Spiller kun via Spotify med PC såååå...
    Du har jo lp å kose deg med så det kan sikker være det samme :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    ^ ja LP skal bli neste prosjekt tror jeg, ønsker å oppgradere litt på den fronten! :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med ny dac :) Satser på den faktisk er bedre ennn Dac30 da :) Det er en veldig bra dac.
    Men den du har handlet nå ser ut som en grom sak. Og byggekvaliteten virker bra utfra bilder.
    Håper den treffer blink hos deg ;)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    ^ ja LP skal bli neste prosjekt tror jeg, ønsker å oppgradere litt på den fronten! :)
    Kanskje oppgradere til rør riaa? :)

mvh
    Rør RIAA står på ønskelisten det! ;) Men så var det budsjett da, vil jo gjerne ha en spiller som fortjener en god RIAA også :rolleyes:

er nok mange her som ser frem til den oppgraderingen din, blir nok en feit sak skal man tolke ut fra annet utstyr ;)
    Hehe, har jo noen drømmer klare..! Men om det blir i år gjenstår å se! :confused: kostbart, og har en del jeg må ta tak i i år dessverre;)

Grattis med ny dac :) Satser på den faktisk er bedre ennn Dac30 da :) Det er en veldig bra dac.
    Men den du har handlet nå ser ut som en grom sak. Og byggekvaliteten virker bra utfra bilder.
    Håper den treffer blink hos deg ;)
    Jo takk! Det var det da, DAC30 er svært god, men leser tester av Ayon DACen så får den gode skussmål, selv om den er gammel nå da.. Har jo Audiobyte Hydra Z USB/Spdif konverter så USB inngangen blir ikke brukt på Ayon uansett (leste at den var det svake leddet dessverre)

Blir morro å prøve ut! ;)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Rart å være uten DAC.. Hadde før en i reserve (Arcma irDAC) men den er også solgt for en stund tilbake.. Så nå er det vinyl som gjelder!
    Satser dog på Bergens tur imorgen og hente Ayon! :cool:

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.943
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Vel hjemme fra Bergen...! ;) Ett beist av en DAC!

Anlegget står til oppvarming nå, så rapport om lyd kommer!
    Skal testes som PRE også etterhvert!

20170210_212511.jpg

20170210_215234.jpg

20170210_215826.jpg

20170210_215904.jpg

20170210_215938.jpg

20170210_220841.jpg

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.285
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Vakkert! Gleder meg til lange utgreiinger om lyden og mange bilder ;)

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Ikke ofte hifi kommer i silke undertøy, men hva er bedre ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn