jorwed_
Audio Arkeologen
Skeptisk til om det blir bra… 🥸Veldig bra! Godt driv for å si det slik!
Forsatt ikke gjort noe som helst med vinkling, plassering og eventuelle akustiske tiltak, men liker det jeg hører!
Skeptisk til om det blir bra… 🥸Veldig bra! Godt driv for å si det slik!
Forsatt ikke gjort noe som helst med vinkling, plassering og eventuelle akustiske tiltak, men liker det jeg hører!
Alltid gøy med info om JBL, takk for det 4367 er ikke noe en ser daglig men håper jo å få hørt dem en gang, samme med Everest.. !Derfor, jeg kallte den 2/3 veis. 2 åpninger mot lytter, men den "gamle" D2430K driver har de utviklet på.
Nå til D2430K-D2 som sitter i 4367, der det sitter 2 diaphragms/membraner mot tidligere 1.
Og ja, derfor at 4367 mangler den øverste "sprekken"
Har lyttet mye på begge. Kompissen nede ad veien har 4367, og for meg er "toppen" ennå mere ren
og uanstrengt enn på 4365.
Men men men....... Fikk jeg motta ett par "gi bort" 4365, var jeg en "happy man" resten av livet
Godt det er en butikk i Ski som kan overta om det ikke blir bra…Skeptisk til om det blir bra… 🥸
Ahh.. det tenkte jeg ikke på!Godt det er en butikk i Ski som kan overta om det ikke blir bra…
Blått er rått
Ja, blått er rått
Se der ja! Vakker kombo!Ja, blått er rått
Jo absolutt! Var en av modellene jeg hadde i tankene når jeg skrev bytteannonsen, sammen med JBL 4343 osv..Hei var det disse du var ute etter.
JBL 4350 Studio Monitorer Selges | FINN torget
JBL 4350 A/B studio monitorer selges. Hvorvidt disse trenger noen introduksjon kan diskuteres, dette er legendariske monitorer som det er svært langt imellom. Dette er ett originalt par, dette er ikke kloner eller noen reproduksjoner. Jeg kan dokumentere historien de har hatt helt tilbake til...www.finn.no
4367 er en mye rimeligere høyttaler for JBL å produsere med langt rimeligere element, samtidig som de skrudde opp prisen og kalte det oppgradering, mao god butikk for JBLJa de er veldig flotte! Dette er 4365! 4367 har ikke superdiskanten, og veier faktisk over 20kg mindre.. Noen som vet hvorfor?
4367 er en mye rimeligere høyttaler for JBL å produsere med langt rimeligere element, samtidig som de skrudde opp prisen og kalte det oppgradering, mao god butikk for JBL
1501 bassen som står i 4365 veger mye, 2216 med neo magnet som sitter i 4367 veger lite, det samme gjelder for mellomtone driver.... der har du nok hovedforskjell på vekt.
Takk for info, har vært nysgjerrig på dette siden de få cm i størrelse ikke skulle utgjøre så stor vekt forskjell.Mellomtone driveren i 4365 (476Mg) er den samme som står i JBL DD65000 og JBL K2 s9900 dvs ekstremt dyre høyttalere.
Er veldig fornøyd med den, hjelper på at den er så strøken til å være fra midten av 70 tallet! Ett lite kupp..!Kul platespiller
Synes matchen er god! Har veldig sansen for Norma, passer meg veldig godt og gir den dynamikken og detaljeringen jeg liker..!Tillykke med JBL 4365!
Hvorledes oplever du performance og synergi med JBL 4365 og Norma Audio Revo IPA-70B?
Ja er meget fornøyd med Norma selv, hatt min i 6 år nå (kjøpt 8 desember 2017)Norma Revo IPA-70B kan noget ganske særligt. Kan klart genkende din beskrivelse. At IPA-70B ikke falder igennem sammen med dine JBL-er siger rigtig meget om IPA-70B’s kvaliteter IMO!
Hvis jeg skulle opgraderer til noget med mere effekt ville det helt klart være Norma Revo IPA-140 der står øverst på min ønskeseddel! Jeg er bare fan af Norma. Har ejet rigtig mange gode forstærkere fra bla. Air Tight, Audio Research, Pass, ModWright, Manley, BAT, Audio Flight m.fl. Alle forstærkere med deres forcer og fantastisk lyd. Overall rammer Norma bare den perfekte balance til mit lydideal og præferencer.
Du kunne jo også overveje Normas separate pre/effekttrin?
Man kan vel alltid begynne i det "små"En IPA140 ville vært en naturlig oppgradering!
Takk for det!Gratulerer med ny høytalere, dette tenker jeg sparker liv i stua
gismo
Så morsomt å høre, nyt dette nåTakk for det!
Ja det funker veldig bra! Perfekt størrelse! Mine gamle hadde blitt en anelse for store
Dine gamle ga meg et av fjorårets beste musikkopplevelser. Gløgg i koppen og Jussi på vinyl.Takk for det!
Ja det funker veldig bra! Perfekt størrelse! Mine gamle hadde blitt en anelse for store
Det er gøy!Dine gamle ga meg et av fjorårets beste musikkopplevelser. Gløgg i koppen og Jussi på vinyl.
Og jeg hadde ikke en mulighet til å kjøpe dem av nettopp samme grunn samt et ønske om å beholde min samboer.Det er gøy!
Må innrømme at jeg savner den rå dynamikken og det visuelle! Men hadde ikke hatt sjangs til å beholde dem pga plass!
Ingen grunn å være missunnelig BB.Nå spiller dem en plass i Danmark hos en heldig kjøper som fikk omtrent 50% rabatt bare på valutaen
De endte opp i Danmark ja! Fikk en del henvendelser i løpet av årene jeg hadde dem, spesielt fra Dansker! Skulle hatt lønn i DKKOg jeg hadde ikke en mulighet til å kjøpe dem av nettopp samme grunn samt et ønske om å beholde min samboer.
Nå spiller dem en plass i Danmark hos en heldig kjøper som fikk omtrent 50% rabatt bare på valutaen