Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Derfor, jeg kallte den 2/3 veis. 2 åpninger mot lytter, men den "gamle" D2430K driver har de utviklet på.
    Nå til D2430K-D2 som sitter i 4367, der det sitter 2 diaphragms/membraner mot tidligere 1.
    Og ja, derfor at 4367 mangler den øverste "sprekken" ;)
    Har lyttet mye på begge. Kompissen nede ad veien har 4367, og for meg er "toppen" ennå mere ren
    og uanstrengt enn på 4365.
    Men men men....... Fikk jeg motta ett par "gi bort" 4365, var jeg en "happy man" resten av livet 😂😂
    Alltid gøy med info om JBL, takk for det :D 4367 er ikke noe en ser daglig men håper jo å få hørt dem en gang, samme med Everest.. !
    Tror jeg skal klare meg en stund med 4365, men ser jo at jeg skulle hatt noen fete forsterkere som matcher.. :censored:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Ett av blackweek tilbudene kom i dag… Nærmere 50% på iMusic nå så måtte slå til…. :whistle:

    Blitt litt mer Beatles fan etter å ha sett The Beatles - Get Back og McCartney 3,2,1 dokumentarene på Disney+ :geek:

    Lennon boksen (8 LP), The Beatles - The White Album 4 LP boks… Og System of A Down så klart :D

    IMG_9788.jpeg


    IMG_9789.jpeg
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Guilty pleasure forsetter… to utgaver som ikke er å se til salgs i Norge :unsure:
    De andre utgavene er vel rett rundt hjørnet + litt til, fikk tak på noen fine RSD 2023 plater også.. :rolleyes::censored:


    IMG_9799.jpeg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Ny dag, ny pakke.. Denne gangen en bok også! :unsure:

    Litt mer blandet vinyl, to nye utgaver av 1989 - Taylor´s edition.. Opeth nylansert half-speed master. Har de alle på farget vinyl, kjøper dem nå på sort vinyl for å spilles…. Norah Jones er obligatorisk Haifai.:)

    Marcus Mumford sitt debut album er svært gjenkjennelig for de som har hørt Mumford & sons, kjøpte den på rød vinyl, liker det jeg hører! (y)

    IMG_9811.jpeg


    IMG_9812.jpeg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Er det nå jeg skal si.. årets siste plater.. Nå blir det sparing til forsterkere…? :unsure: :rolleyes:

    Liten bakgrunnshistorie...
    Vokste opp med Linkin Park, husker godt jeg gikk i 7 klasse på Colegio Noruego i Arguineguin.. (Norsk skole på Gran Canaria) spilte ihjel første platen til Linkin Park på cd, det henger i og har forsatt sansen for Linkin Park og den type musikk, mye pga den «æraen» der.. 😉 «One Step Closer» var vel inngangsbilletten til hardere musikk!


    IMG_9843.jpeg


    IMG_9842.jpeg


    IMG_9841.jpeg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Er ingen kaffe ekspert, men liker god kaffe som enhver normal person.. Testet denne og kan ikke annet enn å gi den en solid anbefaling! 🤗

    Hele bønner, såklart.. liker beskrivelsen og den treffer godt! 👌

    IMG_9858.jpeg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.822
    Antall liker
    3.858
    Torget vurderinger
    1
    Hei var det disse du var ute etter.

     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hei var det disse du var ute etter.

    Jo absolutt! Var en av modellene jeg hadde i tankene når jeg skrev bytteannonsen, sammen med JBL 4343 osv..
    Er dog super fornøyd med byttet til 4365, tenkte ikke over de nyere modellene når jeg skrev annonsen.

    Skal ikke legge skjul på at jeg forsatt har veldig lyst på 4350 🧐
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Deiligt å snurre plater igjen, pause mellom jobb og oppussing..! Merker jeg får en helt annen ro rundt det å høre på musikk kontra Spotify😊
    Gammel kjenning i kveld, ikke hørt på mange år, overraskende fint🙂
    IMG_9919.jpeg
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Ja de er veldig flotte! Dette er 4365! 4367 har ikke superdiskanten, og veier faktisk over 20kg mindre.. Noen som vet hvorfor? :unsure:
    4367 er en mye rimeligere høyttaler for JBL å produsere med langt rimeligere element, samtidig som de skrudde opp prisen og kalte det oppgradering, mao god butikk for JBL :)

    1501 bassen som står i 4365 veger mye, 2216 med neo magnet som sitter i 4367 veger lite, det samme gjelder for mellomtone driver.... der har du nok hovedforskjell på vekt.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    4367 er en mye rimeligere høyttaler for JBL å produsere med langt rimeligere element, samtidig som de skrudde opp prisen og kalte det oppgradering, mao god butikk for JBL :)

    1501 bassen som står i 4365 veger mye, 2216 med neo magnet som sitter i 4367 veger lite, det samme gjelder for mellomtone driver.... der har du nok hovedforskjell på vekt.
    Mellomtone driveren i 4365 (476Mg) er den samme som står i JBL DD65000 og JBL K2 s9900 dvs ekstremt dyre høyttalere.
    Takk for info, har vært nysgjerrig på dette siden de få cm i størrelse ikke skulle utgjøre så stor vekt forskjell.

    Men gøy at det er gode drivere/elementer i høyttaleren, låter hvert fall veldig bra/gøy! 🤭
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Tillykke med JBL 4365!

    Hvorledes oplever du performance og synergi med JBL 4365 og Norma Audio Revo IPA-70B?
    Synes matchen er god! Har veldig sansen for Norma, passer meg veldig godt og gir den dynamikken og detaljeringen jeg liker..!
    Om jeg skal guffe skikkelig på bør jeg kaaanskje ha litt mer effekt?

    Har ikke testet noe annet så det vil jo vise seg når den tid kommer! ☺
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Norma Revo IPA-70B kan noget ganske særligt. Kan klart genkende din beskrivelse. At IPA-70B ikke falder igennem sammen med dine JBL-er siger rigtig meget om IPA-70B’s kvaliteter IMO!

    Hvis jeg skulle opgraderer til noget med mere effekt ville det helt klart være Norma Revo IPA-140 der står øverst på min ønskeseddel! Jeg er bare fan af Norma. Har ejet rigtig mange gode forstærkere fra bla. Air Tight, Audio Research, Pass, ModWright, Manley, BAT, Audio Flight m.fl. Alle forstærkere med deres forcer og fantastisk lyd. Overall rammer Norma bare den perfekte balance til mit lydideal og præferencer.

    Du kunne jo også overveje Normas separate pre/effekttrin?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Norma Revo IPA-70B kan noget ganske særligt. Kan klart genkende din beskrivelse. At IPA-70B ikke falder igennem sammen med dine JBL-er siger rigtig meget om IPA-70B’s kvaliteter IMO!

    Hvis jeg skulle opgraderer til noget med mere effekt ville det helt klart være Norma Revo IPA-140 der står øverst på min ønskeseddel! Jeg er bare fan af Norma. Har ejet rigtig mange gode forstærkere fra bla. Air Tight, Audio Research, Pass, ModWright, Manley, BAT, Audio Flight m.fl. Alle forstærkere med deres forcer og fantastisk lyd. Overall rammer Norma bare den perfekte balance til mit lydideal og præferencer.

    Du kunne jo også overveje Normas separate pre/effekttrin?
    Ja er meget fornøyd med Norma selv, hatt min i 6 år nå (kjøpt 8 desember 2017) 🙂
    Hadde ikke hatt noe i mot å testet Norma monoblokker (PA160 MR) og Pre! Men da må Norsk Tipping ringe først, dessverre :censored:

    En IPA140 ville vært en naturlig oppgradering! 👌
    Men har veldig mye som må på plass her i leiligheten først, Kjøkken, møbler osv.. litt viktigere enn HiFi når en har noe som fungerer 😁
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Kender det godt Spissoy 😉 Hver ting til sin tid. Hifi kan trods alt godt vente til fordel for andet. Særligt når man allerede har et godt setup 😎

    Hvis jeg vinder i lotto bliver det 100% sikkert Norma Audio Revo IPA-140 der bliver min endgame forstærker 🌈
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Dine gamle ga meg et av fjorårets beste musikkopplevelser. Gløgg i koppen og Jussi på vinyl.
    Det er gøy!
    Må innrømme at jeg savner den rå dynamikken og det visuelle! Men hadde ikke hatt sjangs til å beholde dem pga plass!
    JBL er en god erstatter og føler meg litt "hel" igjen ☺
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Det er gøy!
    Må innrømme at jeg savner den rå dynamikken og det visuelle! Men hadde ikke hatt sjangs til å beholde dem pga plass!
    Og jeg hadde ikke en mulighet til å kjøpe dem av nettopp samme grunn samt et ønske om å beholde min samboer.

    Nå spiller dem en plass i Danmark hos en heldig kjøper som fikk omtrent 50% rabatt bare på valutaen
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Og jeg hadde ikke en mulighet til å kjøpe dem av nettopp samme grunn samt et ønske om å beholde min samboer.

    Nå spiller dem en plass i Danmark hos en heldig kjøper som fikk omtrent 50% rabatt bare på valutaen
    De endte opp i Danmark ja! Fikk en del henvendelser i løpet av årene jeg hadde dem, spesielt fra Dansker! 🙂 Skulle hatt lønn i DKK 😁
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Årets siste HiFi relaterte pakke! Vet ikke helt hvorfor da jeg aldri spiller desse små platene. Kjekt å ha, samling av Norah Jones? :rolleyes:

    Norah Jones ligger forøvrig på spilleren nå! Deilig musikk før nattskift 😁

    IMG_0002.jpeg


    IMG_0003.jpeg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Juleferie og ferdig med alt som må gjøres og kan endelig sette meg ned og nyte litt igjen 😁

    Sa «God jul» til prosjektet og setter meg nå ned med et lite knippe LP´er som skal testes på JBL ☺
    Tool og John Mayer.. ! Og ja, 10´000 Days platen er ikke en utgitt plate, lurer på når den blir tilgjengelig på LP (?) Overraskende god lyd i denne botlegen eller hva en skal kalles 👌

    God jul til Folket! 🎅


    IMG_0026.jpeg


    IMG_0044.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn