Sportbiler til rett under 300 laxxxer.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg ser at meget bra BMW M3 nå begynner å nerme seg 200.000kr i bruktpriser...

Selv begynner jeg å kaste lange blikk i de rettninger!!!
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.964
Antall liker
28.108
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig nå gitt - hvordan definerer man "sportsbil"?

BMW M3, er ikke det en ganske vanlig perrssånbil?

Sportsbil er vel like malplassert her, som "High End"  som oftest er når vi snakker haifai.....

Lagga
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
En M3 av ny type er ennå ikke billig... :(
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.125
Antall liker
3.256
Torget vurderinger
1
Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig nå gitt - hvordan definerer man "sportsbil"?
Det uoffisielle kravet for å kalle en bil for sportsbil er å kjøre Nordschleife på Nürburgring på under 8 minutter.

Her er en nogenlunde oppdatert LISTE.
 
T

theStig

Gjest
Til 200 k får du en superfin Porsche 968CS, noe å tenke på det .... sikler litt på en slik sjøl.

Porsche Boxster ligger også litt under 300 k nå, men 968'en er en raskere bil med bedre kjøreegneskaper.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Det uoffisielle kravet for å kalle en bil for sportsbil er å kjøre Nordschleife på Nürburgring på under 8 minutter.

Her er en nogenlunde oppdatert LISTE.
Lamborghini Diablo er altså ikke en sportsbil...ser ut som jeg må redefinere begrepsbruken min litt...

Ad tema; hvis jeg hadde hatt økonomi til å bruke opp mot 300 laken på bil, så hadde det utvilsomt blitt en sånn.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig nå gitt - hvordan definerer man "sportsbil"?

BMW M3, er ikke det en ganske vanlig perrssånbil?

Sportsbil er vel like malplassert her, som "High End"  som oftest er når vi snakker haifai.....

Lagga
Trodde sportsbil var den bilen man bruker når man skulle kjøre på trening jeg... ;)
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
En Honda Integra R? Blir kanskje for billig etterhvert den? Ikke alle som liker japanske biler heller, men jeg forestiller meg det er noe eget med en slik bil når du passerer 9.000 omdreininger :)

K
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg ser at meget bra BMW M3 nå begynner å nerme seg 200.000kr i bruktpriser...

Selv begynner jeg å kaste lange blikk i de rettninger!!!
Kjempetøff bil, jeg husker godt behovet for 4-punkts seler når man skjøt gjennom kurver med en slik.. å si at dette ikke er en "sportsbil" blir litt gærnt for meg; en prøvetur anbefales i så fall!

Mvh Vidar P
 
A

Affa

Gjest
Det lages ikke noe som fortjener å betegnes som bil i Asia, særlig ikke sportsbil.  De bør holde seg til ris og opium. Det er det eneste de duger til
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Det lages ikke noe som fortjener å betegnes som bil i Asia særlig ikke sportsbil. De bør holde seg til ris og opium. Det er det eneste de duger til
;D ;D ;D
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Satse på at asiatene reduserer eksporten sin litt hvis de skal spesialisere seg på disse to produktene :)

Skal man først ha sportsbil må man vurdere denne

link

Ca 700kg med carbonbil og 180hk standard, finnes flere kit for å runde 200hk. Veldig fin i Norge! Sikkert enkelt å få servet. Skummel bil!

K
 
A

Affa

Gjest
Elise er bare drit. Den ryker i liminga. Dårlig forbehandling av aluminiumen kombinert med engelsk slurv og griseri gir dårlige limskjøter. Karbonen er tørr som kjeks og delamineren starter fra dag 1.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Exige derimot, som jeg linker til, er en helt annen historie!

Eller, sansynligvis ikke. Men jeg skulle gjerne kjørt noen turer i en slik uansett!!

K
 
L

Lydtekniker

Gjest
Det lages ikke noe som fortjener å betegnes som bil i Asia, særlig ikke sportsbil.
Når det gjelder ingeniørkunst, har jeg intet problem med å stole på eksempelvis japanere, selv om de fortsatt sliter med å lage noe originalt og smakfullt rent estetisk sett - det blir stort sett mer eller mindre vellykkede kopier og modifiseringer av amerikansk og europeisk design. Japseracere med klistremerker, neonlys, overdimensjonert plastikkstyling o.l. gir meg brekningsfornemmelser (Fast & the Furious, jeg forbanner deg til helvete for å ha inspirert en hel generasjon rånere).

Koreaproduserte biler er jeg dog hakket mer skeptisk til.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.583
Antall liker
7.133
En glimrende Grand Tourer (GT) vil jeg mene, 12'eren i denne er helt i klasse med Jaguars eminente V12, og de som ikke har kjørt biler med V12 fra ordentlige produsenter har jammen en voldsomt morsom opplevelse i vente!

Mvh Vidar P
Har kjørt en slik en på Autobahn, og som du sier Vidar; en skikkelig touringmaskin dette! Ikke antydning til noe stress selv om jeg periodevis putret av sted på den morsomme siden av 225kmt...
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Satse på at asiatene reduserer eksporten sin litt hvis de skal spesialisere seg på disse to produktene :)

Skal man først ha sportsbil må man vurdere denne

link

Ca 700kg med carbonbil og 180hk standard, finnes flere kit for å runde 200hk. Veldig fin i Norge! Sikkert enkelt å få servet. Skummel bil!

K
Denne bilen orginal, ser bare ut som en typisk annen riskoker ;D Men med stylingskit(skikkelige greier, ikke sånn rånne harry greier for 2.50 på biltema ;) ) da begynner vi å snakke bil ::) ;D
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Et alternativ hvis morrofaktor er viktig og nyrene sitter godt fast:


 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Uoriginal, fæl bil... ikke en Porsche en gang. Skal man først ha en slik bør den være noenlunde i opprinnelig stand synes jeg.

OOOooopsss!! feil link :-[ enig i at denne var (drit)stygg
theStig fikk den riktig ;)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.439
Sted
Østfold



Disse gutta lager Fiat 500 med Ducati 999R. Er ikke det kult så vet ikke jeg hva som er kult ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.439
Sted
Østfold
En bil som ser sånn ut:





...og gjør 0-100 på 4 sekunder må jo vekke følelser ;D
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.168
Antall liker
9.495
Denne bilen orginal, ser bare ut som en typisk annen riskoker  ;D Men med stylingskit(skikkelige greier, ikke sånn rånne harry greier for 2.50 på biltema ;) ) da begynner vi å snakke bil ::) ;D
Morn, du. Du setter da ikke stylingkit på en Lotus!!!
Det kan du gjøre på en Carina.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.870
Torget vurderinger
0
Ach so. Dr Porsche..... Litt mange mil kanskje og litt dyr forsikring. Selv er jeg svak for  http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7253744&sid=3aKT7B0OU255985&pos=2&tot=5
Hvorfor synes jeg at den bilen var helt rett for Affa ? ::) Landeveislokomotiv eller panservogn. Bekvem, stor motor og kjøreegenskaper som matcher. ;D Joda bil for gamle gubber som foretrekker bekvem kvalitet og dravillig motor. Skal vi kjøre fra Stuttgart til München men snitt på 175kmt eller foretrekker vi å gjøre det med snitt på 225kmt. Med 928 er det en relevant spørsmålsstilling ! ;D ;D ;D ;D
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Morn, du. Du setter da ikke stylingkit på en Lotus!!!
Det kan du gjøre på en Carina.
Nei, drømmebilen min er faktisk en lotus elise, så har nok sett den en del ganger ;) Man tar og gir den et stylingskit ala rs4, tar en rs4 motor inni( allerede gjort og blitt produsert), og vips: blant verdens feiteste og raskeste biler i verden! o-100 på under 3 sek, og prislapp: 1.5 mill brukt ;)

Men ja, stylingskit er forbeholdt brukte mercedes e190'er samt bmw 3'serie(helst fra 80-tallet) og diverse riskokere, men skikkelig gjort på lotus elise, så ser det helt gromt ut! ;D
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.870
Torget vurderinger
0
Affa gamle ørn, denne er kanskje mer i din gate som sportsbil for en gammel kriger !



Og når Affa blir stoppet av UP kommer det et lite flagg ut av kanonløpet hvor det står: "Tal her" !

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 
Topp Bunn