Spot your cable

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Gago skrev:
snakker du til meg eller omf?

ingen av oss har disse lissene.

og vi diskuterte heller ikke hvorvidt man kan høre forskjell på valhalla og lisser.
OMF, men ok, det var det med kjøligheten jeg tenkte på, men men. Jeg kan ikke lese, jeg får komme meg ut! ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
OMF skrev:
Baard skrev:
OMF skrev:
poenget var ikke om de leverte bass - men jeg vil vel anta at en slik kabel vil bli omtalt som veldig oppløst og luftig, men som gjerne kanskje mangler litt kropp og tyngde. Du kan gjerne linke til en test som avviker fra en slik besrkivesle.
Mvh
OMF
http://www.positive-feedback.com/Issue30/crystal_cable.htm

Bass notes were taut, never bloated or soft. The details were there, but they were not over accentuated, as they can be with some silver cables.

Jeg er blant de som mener at fysisk utseende ikke kan si noe om en kabels engenskaper - egenskapene ligger mer i materialvalg og oppbyggning enn tverrsnitt.
Vi snakker om Crystal cable here.....tynne sølvkabler - og ganske dyre...

I have had experience with silver interconnects and speaker cables in the past, and find that they often overemphasize detail, creating a bright sound. Not so here. There was no hint of that tell-tale silvery quality. Instead, the highs were incredibly smooth, and appeared to be only limited by the capacity of the speaker drivers. Never once did the Crystal cables make them sound constrained, or over-energized. This smoothness was not only apparent in the highs, but throughout the frequency spectrum. Absent was any strain or edginess, from the midbass on up.

Det eneste som står om bassen så vidt jeg kunne se på en kjapp gjennomgang er:
and taut bass built upon those fundamentals

Som ihvertfall for meg som mer stram og spenstig enn mye fundament og tyngde.....

Mvh
OMF
Som er akkurat min erfaring også, i den grad den har noen cred :-\
Et tenkt tilfelle, prøv denne (Au24) på Kharma høyttalerene,
og bytt så til en med betydelig større kvadrat, så vil det nok høres tipper jeg.
Kvadratet er av betydning i mellom forsterker og ht. alt etter de forskjellige forsterkera og ht.
Mvh.KW

V

vredensgnag

Gjest
Noen betraktninger omkring Au24.

"Relaxed, neutral presentation without any injected drama" -- "less 'audiophile' and more 'music lover'"; "definitely in the smooth, round, musical realm" but also "considerably more linear than that of some similarly priced cables"; remarkable bass performance from such tiny cables.
The woody warmth of the Peggy and Yale Gordon Center for the Performing Arts clearly embraced Russell’s notes, supporting and sustaining his guitar’s sound. Detail, warmth, truth -- what’s not to like?
...
The Au24 speaker cables reproduced Swallow’s loosey-goosey bass line with impact and precision. And swing? They sure didn’t sound as if they were storing any energy. In that respect, based on the way they caught Swallow’s drive and slam, they were mighty close to the state of the art.

This is what the Au24s give: the ease, "lift," tactile immediacy, and coherence of live music, and the uncanny presence of a performer. You are sitting back toward the middle of the hall, where the edges have been softened a bit by air and the room and where the orchestra’s separate voices have come together. The soloist is standing before you, and, as frequently happens during the experience of live music, you find yourself smiling.
The result is natural reproduction as heard in real life without added emphasis or editorializing. The Au24 cables may not sound as exciting at first but the virtues become apparent as the listener becomes familiar with them. Perhaps even more importantly, the musical overtones arrive in their proper time relationship with the fundamentals. This creates a more convincing illusion of reality and improves sound staging. For example, when properly recorded, a drummer’s cymbals will now be placed back with the rest of the drum kit instead of appearing to emanate from the speakers.
These wires don't highlight any aspect of the frequency spectrum - unless of course, you already have a deficiency in some area thereof. Then you will notice a "highlight" but perhaps later come to realize that it wasn't that at all. The Au24s just lay it all out in proper proportion and do so at modest listening levels. I know, I always harp on this but it's only fair to come back to what I consider my vision when assembling my system.
The Au24 had a slightly warmer tonal balance—double basses and cellos were reproduced with more authority, and a more realistic weight and resonance. Images were a bit more dimensional with the Au24s, and slightly more solid and dense. Part of it was a slightly better resolution of inner detail. The xylophone at the opening of "Dance of the Rose Maidens" was more distinctive with the Au24s, with a slightly woodier bite and a better sense of the instrument's shape and configuration.
The reason that they don't stand out is that they do absolutely nothing more to one aspect of the sound than to all the others; and nothing to one part of the frequency range more than another part. In other words, they are exceptionally even-handed. They manage to produce an increased amount of detail, without making the music too bright. They produce the 'right amount' of bass without becoming boomy. The music appears to be much more layered, rich in tone without being 'sweet'. Clarity is spot on, that is clear without being over analytical
"We usually associate an increase in detail or resolution with some unwanted side effect, such as dryness, thinness, brightness, or some other negative "-ness" that is a definite compromise. Get more of "this", but less of "that". With the new "e" cable, there is more of the "this", but no less of the "that". There is an increase of smoothness, detail and resolution all across the frequency range without any sense, even a subtle one, that any compromise has been made. But make no mistake, for a small increase in cost the higher level of musical enjoyment is substantial."
On acoustic bass the leading edge of notes seem crisper and tightly controlled. The initial slap heard before the thud of a kick drum is more apparent. Sibilants are not exaggerated but seem clearer and more natural. Sounds seem to emanate with clarity from a more focused space within the soundstage. Harmonics are portrayed without excessive bloom which will probably make for a good match with tube based systems such as mine. I suppose this all hinges on getting leading edge transient information timed properly so that the ear/brain mechanism can interpret it as more lifelike.
"The Audience Au24 interconnects and speaker cables are commendably neutral and natural, and they help you forget about chasing the pot o' gold at the end of the audiophile rainbow. These are attributes that the best cable should embody.

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
Jeg kjøpte A24 brukt på bakgrunn av de svært så rosende ord fra Fidelity gjengen. Kjente jeg igjen beskrivelsene? Nei, overhodet ikke. De fremstår for meg nesten komiske. Hvordan noen kan beskrive kabler slik som forsterkere er enda utenfor min fatteevne. Jeg synes det er veldig enkelt å beskrive lytteforskjeller på kort tid ellers, men med kabler ender det opp i at noen låter en liten tanke "klarere" enn andre. Jeg tror ikke kabeltykkelse har noe å si innenfor HiFi siden det er så små strømmengder. Bare se på enkelte kabler i forsterkere. De får AU24 til å se store ut og de har ingen beskyttelse tross for at de er nær all annen elektronikk. Det hadde jo ikke kostet dem "ett øre" å brukt solide kabler.

Flott tråd forresten. Interessant. Så ikke mine kabler der, men kjente igjen mange.

L

larkus

Gjest
Lyngen skrev:
Jeg kjøpte A24 brukt på bakgrunn av de svært så rosende ord fra Fidelity gjengen. Kjente jeg igjen beskrivelsene? Nei, overhodet ikke. De fremstår for meg nesten komiske. Hvordan noen kan beskrive kabler slik som forsterkere er enda utenfor min fatteevne. Jeg synes det er veldig enkelt å beskrive lytteforskjeller på kort tid ellers, men med kabler ender det opp i at noen låter en liten tanke "klarere" enn andre. Jeg tror ikke kabeltykkelse har noe å si innenfor HiFi siden det er så små strømmengder. Bare se på enkelte kabler i forsterkere. De får AU24 til å se store ut og de har ingen beskyttelse tross for at de er nær all annen elektronikk. Det hadde jo ikke kostet dem "ett øre" å brukt solide kabler.

Flott tråd forresten. Interessant. Så ikke mine kabler der, men kjente igjen mange.
Sitat fra annen tråd:
vredensgnag skrev:
I "Spot your cable" tråden tok jeg meg tid til å hente inn noen anmeldelser av Au24, fra forskjellige anmeldere på nettet. Det er naturligvis helt umulig for en inaktiv komponent som en kabel å skulle kunne levere så mange ulike effekter - at man får så ekstremt ulike vurderinger skyldes at man lytter uten å ta hensyn til en norm for lyttingen. (Og jeg kunne lett lagt inn ytterligere førti-femti eksempler for å virkelig dekke alt som er av mulige inntrykk.)
Det er blant annet slike synspunkter jeg har "fått så ørene flagrer" for, opptil flere ganger her på HFS i mitt private korstog mot ekstremt prisete kabler.
Det er tilfredstillende å konstatere at det er flere med samme innstilling.

Mvh
larkus :)

N

nb

Gjest
larkus skrev:
Det er blant annet slike synspunkter jeg har "fått så ørene flagrer" for, opptil flere ganger her på HFS i mitt private korstog mot ekstremt prisete kabler.
Det er jo de som hevder at lyrikken er ganske samstemt blant de retthørende rundt om i verden også. Som eksemplene til vreden klart viser: No way, det spriker selvsagt i alle mulige retninger, og det er kanskje ikke overveiende sannsynligat simpel kobber kan ha så mange ulike egenskaper alt etter hva den kobles mellom.

Vil man bli skeptisk er det bare å lese nok anmeldelser av slike, summen av de henger ganske enkelt ikke på greip i det hele tatt.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
nb skrev:
larkus skrev:

Vil man bli skeptisk er det bare å lese nok anmeldelser av slike, summen av de henger ganske enkelt ikke på greip i det hele tatt.
Og siden dere nå har funnet "løsningen" på alt vedr. kabler så er det vel ikke noe mer å diskutere. Er glad for at dere har funnet løsningen på alle deres " problemer" vedr kabler, da er det simpelthen ikke mer å diskutere.. Kabler er kabler og det er ingen forskjell, kobber er kobber og anmeldere er dustehuer... For et trivelig sted HFS har blitt... 8)...

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.922
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
HCS skrev:
nb skrev:
larkus skrev:

Og siden dere nå har funnet "løsningen" på alt vedr. kabler så er det vel ikke noe mer å diskutere. Er glad for at dere har funnet løsningen på alle deres " problemer" vedr kabler, da er det simpelthen ikke mer å diskutere.. Kabler er kabler og det er ingen forskjell, kobber er kobber og anmeldere er dustehuer... For et trivelig sted HFS har blitt... 8)...
Støtter denne. Men trådene der Fodera herjet, var betraktelig verre enn denne. Den måten han opptrådte på, med anklager, sjikanering, uthenging og enda verre er noe av det simpleste jeg har opplevd på noe forum. Nå har det vært stille noen dager, så det er lov å håpe.

Syns det er synd dette forumet delvis blir ødelagt av "verdensmestere" som mener at alle som mener noe annet skal trampes ned og henges ut. Syns godt moderatorene kan slå ned raskere og hardere på slik bøllete opptreden. Tråden om "Når flater kvaliteten ut på CD-spillere og kilder ut?", er selve skrekkeksempelet på hvordan måle-mafiaen opptrer. Takhøyde skal vi ha, men det får være grenser!

Ser nå at Fodera var med i starten her også...

L

larkus

Gjest
HCS skrev:
Kabler er kabler og det er ingen forskjell,
Feil ;D Korrekt utsagn lyder slik: Gode kabler er gode kabler, og det er liten forskjell. Gode kabler trenger ikke være dyre.

mvh
larkus

lars_erik skrev:
Syns det er synd dette forumet delvis blir ødelagt av "verdensmestere" som mener at alle som mener noe annet skal trampes ned og henges ut. Syns godt moderatorene kan slå ned raskere og hardere på slik bøllete opptreden.
Når det gjelder hovedregel nr. 4 for i regelverket for bruk av HFS, så virker det som stadig gjentagelse av uhemmet propaganda for kostbare kabler og andre hifi-remedier (ja, jeg tenker på spesielle varemerker) er mye mer akseptert enn stadig gjentagelse av sunn skepsis til det samme.

mvh
igjen :)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.922
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
larkus skrev:
HCS skrev:
Feil ;D Korrekt utsagn lyder slik: Gode kabler er gode kabler, og det er liten forskjell. Gode kabler trenger ikke være dyre.

mvh
larkus
Nesten så man er redd for å stille spørsmålet, men jeg er tøff 8)

Hvilke kabler har du prøvd?

N

nb

Gjest
HCS skrev:
Jeg (og vreden m.fl.) påpeker kun det merkelige i at lydegenskapene til de samme 2x3 meter kobber kan sprike i så mange retninger alt etter hvem som bruker de hvor.

Eller at den suverent mest dynamiske "komponenten" i hele anlegget kan være dynamikkhemmende

osv, osv

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
HCS skrev:
Kabler er kabler og det er ingen forskjell, kobber er kobber og anmeldere er dustehuer... )...
Kan vi ikke heller si det sånn at vi kabelskeptiske bare ikke klarer å henge med. Kabler har så mange ulike og gjensidig ekskluderende egenskaper at det hele blir for komplekst for oss enkle sjeler, både å tenke på, lese om og prøve ut. Derfor kjører vi på med enkle kobberledninger og håper at noe av det lille av vellyd som kjemper seg gjennom internkablingen også overlever dette. Jeg priser meg bare lykkelig for at ikke alle komponenter er like vanskelige som ledninger. Den dagen subene mine blir luftige i toppen med en annen kilde gir jeg opp.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
nb skrev:
HCS skrev:
Jeg (og vreden m.fl.) påpeker kun det merkelige i at lydegenskapene til de samme 2x3 meter kobber kan sprike i så mange retninger alt etter hvem som bruker de hvor.

Eller at den suverent mest dynamiske "komponenten" i hele anlegget kan være dynamikkhemmende

osv, osv

Hvem har erklært at kabler er det mest dynamiske i et anlegg ?? "Påpekingen" som blir gjort er i allefall lite inkluderende og fra mitt ståsted med islett av temmlig harde hersketeknikker. Ingen har hørt "alt", derav litt ydmykhet kunne ha gjort seg...

Hører du forskjell på kabler nb ? Hvis ikke er det realt nok, men å si at fordi du ikke høre forskjell og derav si at anmeldere ikke har kred fordi de hevder en forskjell synes jeg er en tanke drøyt...

V

vredensgnag

Gjest
Noen ganger må det være fullt tillatt å stusse litt.

Jeg har sitert en rekke anerkjente HiFi-publikasjoners anmeldere, og disses oppfatning av samme kabelstrekk. Dette er personer som man får gå ut ifra innestår for sine vurderinger.

Dette blir så tatt som et angrep på hobbyen?

;)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.922
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
HCS skrev:
nb skrev:
HCS skrev:

osv, osv

Hvem har erklært at kabler er det mest dynamiske i et anlegg ?? "Påpekingen" som blir gjort er i allefall lite inkluderende og fra mitt ståsted med islett av temmlig harde hersketeknikker. Ingen har hørt "alt", derav litt ydmykhet kunne ha gjort seg...

Hører du forskjell på kabler nb ? Hvis ikke er det realt nok, men å si at fordi du ikke høre forskjell og derav si at anmeldere ikke har kred fordi de hevder en forskjell synes jeg er en tanke drøyt...
Støttes, nok en gang! At noen ikke hører forskjell, er fair nok. Om de da har et erfaringsgrunnlag, og ikke bare synser! At andre hører forskjell, burde også være fair!

Nå har jeg testet mange forskjellige kabler, og jeg hører godt forskjell. Da trenger jeg ikke at noen prøver å idiot-forklare det.

N

nb

Gjest
HCS skrev:
Hvem har erklært at kabler er det mest dynamiske i et anlegg ?? "Påpekingen" som blir gjort er i allefall lite inkluderende og fra mitt ståsted med islett av temmlig harde hersketeknokker. Ingen har hørt "alt", derav litt ydmykhet kunne ha gjort seg...
Dynamikkområde er ikke en synseparameter. Tror du det finnes CD-spillere, forsterkere og høyttalere med et større dynamisk område enn en hvilkensomhelst noenlunde velegnet signal- eller høyttalerkabel?

Det trengs ikke å høre alt, teste alt eller lignende for å komme frem til den konklusjonen. Det handler bare om å bevare et snev av proporsjoner og fornuft. Når noen sier at en kabel er dynamikkdrepende, så sier de faktisk at den er dynamikkdrepende. Det er den ikke, og det handler ikke om å høre forskjell eller ikke, det er bare en naturlig konsekvens av å væe milevis fra den dynamikkbegrensende faktor i et hvilketsomhelst steroanlegg. Værre er det ikke.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
nb skrev:
HCS skrev:
Hvem har erklært at kabler er det mest dynamiske i et anlegg ?? "Påpekingen" som blir gjort er i allefall lite inkluderende og fra mitt ståsted med islett av temmlig harde hersketeknokker. Ingen har hørt "alt", derav litt ydmykhet kunne ha gjort seg...
Dynamikkområde er ikke en synseparameter. Tror du det finnes CD-spillere, forsterkere og høyttalere med et større dynamisk område enn en hvilkensomhelst noenlunde velegnet signal- eller høyttalerkabel?

Det trengs ikke å høre alt, teste alt eller lignende for å komme frem til den konklusjonen. Det handler bare om å bevare et snev av proporsjoner og fornuft. Når noen sier at en kabel er dynamikkdrepende, så sier de faktisk at den er dynamikkdrepende. Det er den ikke, og det handler ikke om å høre forskjell eller ikke, det er bare en naturlig konsekvens av å væe milevis fra den dynamikkbegrensende faktor i et hvilketsomhelst steroanlegg. Værre er det ikke.
Hva kaller du dette nb ? Ufint spørr du meg... Indirekte STYGG påstand ifra din side...

Hvem sier at kabler dreper dynamikk ? Den tanken har forsåvidt aldri slått meg...

L

larkus

Gjest
lars_erik skrev:
larkus skrev:
HCS skrev:

mvh
larkus

Ikke så veldig mange.
Tara Labs
Soundstring
Straightwire Octave II
Straigtwire Crescendo II (riktignok ikke i eget anlegg, men kjørte sammenligning med annen kabel i annet godt kjent
anlegg)
Oblivion Energetic (under samme betingelser som SW Crescendo)
Audioquest
van den Hul
og Kåre (4x6 kvadrat)

mvh
larkus

N

nb

Gjest
HCS skrev:
Hvem sier at kabler dreper dynamikk ? Den tanken har forsåvidt aldri slått meg...
Fidelity sier det i alle fall om Biltema-kabel.

For øvrig fint at den tanken aldri har slått deg ;)

Og ja, når noen i fullt alvor hevder at en slik sak kan drepe all dynamikken i et ellers velfungerende anlegg, så mener jeg de har mistet alt av proporsjoner og har kastet fornuften på båten.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.922
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
nb skrev:
HCS skrev:

Sannelig nok en "verdensmester"!

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
vredensgnag skrev:
Noen ganger må det være fullt tillatt å stusse litt.

Jeg har sitert en rekke anerkjente HiFi-publikasjoners anmeldere, og disses oppfatning av samme kabelstrekk. Dette er personer som man får gå ut ifra innestår for sine vurderinger.

Dette blir så tatt som et angrep på hobbyen?

;)

...stusse litt er jo det en MÅ i denne hobbyen , lik andre...Men å derav bruke tid og krefter på å idotforklare andre som ikke har lik tilnærming som en selv er lite hyggelig... Eller er dine linker ment i øyemend å "hindre vill-ledning" av alle de som mener at det er en forskjell på kabler ?

Tror enkelte hadde trengt å lette på trykket av sine frustrasjoner til tider ;) http://www.youtube.com/watch?v=ghG4VbUWU3Q

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.922
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
larkus skrev:
lars_erik skrev:
larkus skrev:
HCS skrev:

mvh
larkus

Ikke så veldig mange.
Tara Labs
Soundstring
Straightwire Octave II
Straigtwire Crescendo II (riktignok ikke i eget anlegg, men kjørte sammenligning med annen kabel i annet godt kjent
anlegg)
Oblivion Energetic (under samme betingelser som SW Crescendo)
Audioquest
van den Hul
og Kåre (4x6 kvadrat)

mvh
larkus
Da har du et GODT grunnlag ;D

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
nb skrev:
HCS skrev:
Fidelity sier det i alle fall om Biltema-kabel.

For øvrig fint at den tanken aldri har slått deg ;)

Og ja, når noen i fullt alvor hevder at en slik sak kan drepe all dynamikken i et ellers velfungerende anlegg, så mener jeg de har mistet alt av proporsjoner og har kastet fornuften på båten.

Men hvilken hensikt har det å fortelle dette ? Er dete måten å skape en god spirit på ? Vitenskaplige linker leses med stor intresse, men utsagn om at andre har " mistet alle proposjoner" viser vel mest om ens egen mangelende eq dessverre... :-X

N

nb

Gjest
lars_erik skrev:
Vis meg en HiFi-komponent(dvs PU/CD-spiller/RIAA/forsterker/høyttaler) med større dynamikkomfang og/eller mindre støy enn en signalkabel fra Clas Ohlson til 99 kroner.

Når du har funnet det, kan vi diskutere videre.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.922
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
nb skrev:
lars_erik skrev:
Vis meg en HiFi-komponent(dvs PU/CD-spiller/RIAA/forsterker/høyttaler) med større dynamikkomfang og/eller mindre støy en en signalkabel fra Clas Ohlson til 99 kroner.

Det du, og fodera driver med, er ikke diskusjoner! Du-og han- mener å ha den hele og fulle sannhet, og bruker uttrykk som idiot om de som mener noe annet. DU kan legge deg til en annen form, DA kan vi diskutere videre- uten hersketeknikker!

N

nb

Gjest
lars_erik skrev:
Det du, og fodera driver med, er ikke diskusjoner! Du-og han- mener å ha den hele og fulle sannhet, og bruker uttrykk som idiot om de som mener noe annet. DU kan legge deg til en annen form, DA kan vi diskutere videre- uten hersketeknikker!
Siden du åpenbart mener jeg tar feil burde det være en smal sak å finne et eksempel på at så er tilfelle.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Hva er sånn hersketeknikk? Jeg lurer på å prøve det. Er det effektivt, og kan det brukes til noe?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.922
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
nb skrev:
lars_erik skrev:
Siden du åpenbart mener jeg tar feil burde det være en smal sak å finne et eksempel på at så er tilfelle.
Handler ikke om at jeg mener du tar feil, men om måten du "diskuterer" på!

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.922
Torget vurderinger
1
totte skrev:
Hva er sånn hersketeknikk? Jeg lurer på å prøve det. Er det effektivt, og kan det brukes til noe?
Vi er flere som undres ... 8)

mvh
KJ

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
totte skrev:

"Sånn" hersketeknikk kan være dårlig skjult sarkasme.... :p

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
nb skrev:
lars_erik skrev:
Vis meg en HiFi-komponent(dvs PU/CD-spiller/RIAA/forsterker/høyttaler) med større dynamikkomfang og/eller mindre støy enn en signalkabel fra Clas Ohlson til 99 kroner.

Hva mener du her nb? Utdyp

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.922
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
HCS skrev:
totte skrev:

"Sånn" hersketeknikk kan være dårlig skjult sarkasme.... :p
Det er hvertfall ikke noe vi har bruk for her på sentralen! Verdensmestere og kranglefanter kan finne seg et annet forum og ødelegge!

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.283
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Larkus , hva mener du med den saken til Martin Luther ? Er du en slags reformator eller noe ? :)

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.301
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
nb skrev:
lars_erik skrev:

Hva mener du her nb? Utdyp
Det må da være tindrende klart hva nb mener?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.922
Torget vurderinger
1
w.o.t.

Det er også en «hersketeknikk» å beskylde andre for å bruke «hersketeknikk». Det kan virke som denne varianten er ganske så utbredt.

mvh
KJ

L

larkus

Gjest
lars_erik skrev:
KJ skrev:
totte skrev:
Vi er flere som undres ... 8)

mvh
KJ
Til å forsure forumet.
Tenk litt over hvilken kategori av debattdeltakerene det er som nesten alltid (med få unntak) blåser topp-pakningen først.
Kabelskeptikerene eller kabeltilhengerene?

mvh
larkus

Topp Bunn