Tror ikke det er så vanskelig, men en god del jobb. Og de har kanskje funnet ut at de fleste av kundene ikke er interessert.Hvorfor det det så forbanna vanskelig for Spotify å få til?
Godt nok i bilenSpotify er god nok til bruk i bilen. Helt suverent brukeregrensesnitt. Jeg abonerer på alle fire strømmetjenestene. Spotify premium connect, Tidal HIFI, Qobuz og Roon. Jeg må snart bestemme meg Har fått stabilisert Roon. Så nå er det i orden med lydelen!
Takk for infoMan skal vel ikke tillegge det for mye kredibilitet, men nye rykter i det minste: https://www.theverge.com/2022/10/14/23404968/spotify-hifi-platinum-survey-library-playlist-features
Det siste der er det nok mye sant i - den gjennomsnittlige bruker synes lydkvaliteten er mer enn god nok. Siden Apple og Tidal nå tilbyr CD-kvalitet i deres grunnabonnementer så kan jo det påvirke hva Spotify tror de kan få ut av Spotify Hifi hvis brukerne forventer å ikke betale mer enn de allerede gjør.Ryktebørsen har iallfall tatt av i løpet av de siste to døgn. Hadde vært veldig ålreit om ukomprimert lyd på Spotify endelig ble en realitet; da blir en god tjeneste komplett. I øyeblikket bruker jeg Tidal til lytting, mens Spotify gjør jobben i dagligstua, i bilen og på treningsklokka. Spotify gruser Tidal på brukeropplevelse og tildels også på utvalg. Så det hadde vært deilig å kunne bruke én tjeneste i nær framtid.
Men det har jo vært stille for denne hifi-oppgraderingen til Spotify i mer enn halvannet år. Kan det - i verste fall - være at Spotify har bortprioritert hele lydkvaliteten ettersom betalende brukere "flest" ikke bryr seg? Brukere flest går jo rundt med bluetooth-headset (komprimert lyd) og har musikk som en del av sitt møblement i form av en bluetooth mono-høyttaler stående på skjenken.
Godt nok bare i bilen ? Blindtester viser det stikk motsatteSpotify er god nok til bruk i bilen. Helt suverent brukeregrensesnitt. Jeg abonerer på alle fire strømmetjenestene. Spotify premium connect, Tidal HIFI, Qobuz og Roon. Jeg må snart bestemme meg Har fått stabilisert Roon. Så nå er det i orden med lydelen!
Jeg forlot tidal ganske raskt.Om jeg må velge mellom Tesla og Spotify er valget enkelt
Dette kan du hevda til du vert blå, @ufo, for alt eg veit er du det, din rekneskapning frå det ytre rom, men du veit samtidig at det er ingenting som er så vondt som å vita at nokon (ikkje minst) har tukla med det sigitale dignalet, ved å ta bort informasjon du kanskje kunne høyra (sjølv når du speler av på 55dB).bytt høyttalere om dere ikke får god nok lyd! 320kbit vs ukomprimert har svært lite med dette å gjøre
bytt høyttalere om dere ikke får god nok lyd! 320kbit vs ukomprimert har svært lite med dette å gjøre, for de fleste iallefall
det er komisk å se på nettet, f.eks kommentarer fra folk med knøttsmå stativhøyttalere eller med feilkonstruerte diy kit prate om "dårlig lydkvalitet" fra spotify. vet de i det hele tatt om utgivelsen er den samme?
man kan f.eks få langt bedre lyd med 192kbit mp3 fra et stort oppsett enn man noensinne vil få fra et billig oppsett og flac.
To gode poeng.Dette kan du hevda til du vert blå, @ufo, for alt eg veit er du det, din rekneskapning frå det ytre rom, men du veit samtidig at det er ingenting som er så vondt som å vita at nokon (ikkje minst) har tukla med det sigitale dignalet, ved å ta bort informasjon du kanskje kunne høyra (sjølv når du speler av på 55dB).
Det er difor eg kjøper nedlastbare filer i 192/24, ikkje fordi eg kan høyra det (sjølvsagt ikkje på stereoen, men ikkje med AKG K701-klokkene heller): Klokkartrua på at då har eg i det minste alt som kan seiast om saka i trygg forvaring. Sjølv om urkjelda er seksti år gamle analoge spoleband.
Jau då, heile familien bruker Spotify. Ingen gadd læra seg det fine interfacet for å spela av mitt vakre og vel-tagga flac-bibliotek.
Enig!Jeg er opptatt av hifi, men slaget står ikke mellom mp3 320 kb/s og lossless overføring. Sorry folks, det er nevroser.
Så Spotify ble antatt for dårlig etterhvert som stereoanlegget ble bedre, derav overgang til Tidal. Så ble det oppdaget at CD egentlig var best av alt.Enig!
Og i det siste har jeg tenkt igjennom alle de nydelige, lydmessige a-ha-opplevelsene (nei, ikke bandet) jeg har hatt nettopp med Spotify som kilde. I det hele tatt er det stort sett med Spotify-lyd jeg har bygget opp det anlegget jeg har nå. Tidal var noe jeg først bestemte meg for å bruke da lyden i stereostua var blitt så bra at jeg begynte å finne meg smådetaljer å plukke på.
Og så var jo både skuffelsen og komedien komplett da jeg i fortsettelsen foretrakk mine eldre CD-versjoner av gamle klassikere. De nyere remastringene låter jo i mange tilfeller både flatt og slapt.
Så nei, slaget står ikke akkurat mellom 320kb/s og lossless.
Tror egentlig aldri Spotify har brukt MP3, var vel OGG fra start?En fordel for Spotify er jo at de etterhvert har mye music i FLAC liggende fra artister, plateselskap etc:
https://artists.spotify.com/help/article/audio-file-formats
MP3 er ikke nevnt der, så tipper de har forlatt den for en stund siden.
Ja, har alltid vært OGG Vorbis.Tror egentlig aldri Spotify har brukt MP3, var vel OGG fra start?
Der står det verkeleg at CC Audio stør både FLAC (24/96) og Ogg Vorbis?Litt rart at Google Chromecast skulle støtte Apple sitt format som høyeste kvalitet?
Står litt her:
https://developers.google.com/cast/docs/media
PlaceboJeg synes Tidal MQA er halvparten så bra som en ekte DSD128 fil med Gustard x16 MQA DAC. Spotify er bare latterlig dårlig når jeg switcher mellom Spotiy og DSD128 på samme Pink Floyd sang. Det blir vel ikke bedre kvalitet hos Spotify nå når de sparker 600 medarbeider.
På tide å oppgradere DAC, hører jeg.Placebo