Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Squeezebox Boom: Bass

    Den låter overraskende bra til å være så kompakt, men jeg skulle gjerne hatt litt mer fylde i bunn.
    Du kommer kanskje et stykke på vei med litt lett EQ-ing?
    Med den innebygde tonekontrollen låter det fint på lavere volum, men når jeg skrur litt opp blir det tynt. Tenker du på en EQ plugin? Har du eventuelt en å anbefale?
    Dette er en følge av veloverveide designvalg. Les gjerne "Logitech Squeezebox Boom Audio Design" av Caleb Crome, Sr. Hardware Engineer, Logitech, Inc., og spesielt seksjonen "Bass Extension" som begynner på side 8.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dette er en følge av veloverveide designvalg. Les gjerne "Logitech Squeezebox Boom Audio Design" av Caleb Crome, Sr. Hardware Engineer, Logitech, Inc., og spesielt seksjonen "Bass Extension" som begynner på side 8.
    Takk for tipset! Skal lese meg opp på det. Det kom ikke som noen overraskelse at det er gjort med viten og vilje. Det er jo begrenset hva et 3" element kan levere av bass på høyere volum.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da ble det en pent brukt Tivoli Model Sub som skal få prøve seg som bunnfyll til Boomen. Det verste som kan skje er at det ikke låter og suben blir solgt. Når suben er i hus skal jeg poste lytteinntrykk i tråden. Det blir spennende å høre om overgangen blir sømløs siden subens LPF er på 80 hz. Får satse på at avrullingen oppover ikke er for bratt. Det er ikke akkurat mye info å få fra produsenten.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Denne løsningen har jeg også valgt. Fungerer helt greit som kjøkkenanlegg.

    Mvh
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Et kjapt spørsmål til alle Squeezebox-venner:

    Med volumskalaen på 50 (av 100): hvor mange dB demping har jeg da?

    Noen som vet?
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Et kjapt spørsmål til alle Squeezebox-venner:

    Med volumskalaen på 50 (av 100): hvor mange dB demping har jeg da?

    Noen som vet?
    I følge brukere her er et step 0.5dB, da skulle 50 tilsvare en demping på 25 dB.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takk for hjelpen!

    "Problemet" mitt er at min nye Benchmark DAC-2 HGC har litt høyt utgangsnivå - selv etter at jeg har stilt inn på maks demping. I stedet for å dempe i Squeezeboxen - hvor 50 viser seg å være et bra nivå for mitt anlegg - går jeg nå til anskaffelse av et par XLR-dempeledd på 20-25dB. Da kan jeg kjøre Squeezeboxen på maks utgangsnivå, med alle fordeler det innebærer.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Benchmark DAC2 HGC: Variabelt utsignal

    Takk for hjelpen!

    "Problemet" mitt er at min nye Benchmark DAC-2 HGC har litt høyt utgangsnivå - selv etter at jeg har stilt inn på maks demping. I stedet for å dempe i Squeezeboxen - hvor 50 viser seg å være et bra nivå for mitt anlegg - går jeg nå til anskaffelse av et par XLR-dempeledd på 20-25dB. Da kan jeg kjøre Squeezeboxen på maks utgangsnivå, med alle fordeler det innebærer.
    Jeg har ikke finlest om Benchmark DAC2 HGC, men jeg har lest en god del i en bruksanvisning for en Benchmark DAC1 USB/Pre/HDR.

    Hvis jeg husker rett, er det noen valg inne i boksen som utføres med dipsvitsjer eller jumpere. Er det de du har forsøkt?

    I tillegg kan du (vel) velge at linjeutgang skal styres av lydvolumkontrollen istedenfor å være fast(?) Da har du innebygd, trinnløs tilpasning istedenfor et ekstraledd. Det er vel ikke opplagt at dette er noe dårligere enn eksterne dempeledd? Gratis og mer kompakt er det også.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takk for hjelpen!

    "Problemet" mitt er at min nye Benchmark DAC-2 HGC har litt høyt utgangsnivå - selv etter at jeg har stilt inn på maks demping. I stedet for å dempe i Squeezeboxen - hvor 50 viser seg å være et bra nivå for mitt anlegg - går jeg nå til anskaffelse av et par XLR-dempeledd på 20-25dB. Da kan jeg kjøre Squeezeboxen på maks utgangsnivå, med alle fordeler det innebærer.
    Jeg har ikke finlest om Benchmark DAC2 HGC, men jeg har lest en god del i en bruksanvisning for en Benchmark DAC1 USB/Pre/HDR.

    Hvis jeg husker rett, er det noen valg inne i boksen som utføres med dipsvitsjer eller jumpere. Er det de du har forsøkt?

    I tillegg kan du (vel) velge at linjeutgang skal styres av lydvolumkontrollen istedenfor å være fast(?) Da har du innebygd, trinnløs tilpasning istedenfor et ekstraledd. Det er vel ikke opplagt at dette er noe dårligere enn eksterne dempeledd? Gratis og mer kompakt er det også.
    Som med min Benchmark DAC-1 Pre, bruker jeg nå min nye DAC-2 HGC som forforsterker rett inn i et par effekttrinn som står under skrivebordet.

    Både Benchmark DAC-1 og den nye DAC-2 har muligheten til å justere dempingen på XLR-utgangene ved å flytte på noen jumpere under toppdekslet - men selv når jeg har satt jumperne i posisjon for maks demping, ligger jeg og vaker mellom kl 0730 og 0830 på volumrattet på den nye DAC-2. Knapt mulig å bevege noe som helst før lyden kommer for fullt - og det synes jeg ikke noe særlig om.

    Nå demper jeg i Squeezeboxen - er nede på rundt 50 (av 100) - og da har jeg justeringsmonn opp til ca. kl 11-12 på Benchmark'en - og det gir en mer behagelig volumjustering. Lyden er i og for seg ikke uutholdelig med Squeezeboxen på dette nivået - kunne muligens ha levd med det - men jeg frykter at en eller annen form for elektronisk hikke kan få Squeezeboksen til å slå ut håret og spille for fullt, og det gir ingen spesielt god følelse.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Analog signaldemping

    ^
    Da forstår jeg.

    Stereolab har Rothwell Audio dempeplugger med -10 og - 20 dB selv om vevsiden ikke har fått med seg begge dempeverdier. Flere HFSere har skrevet pent om Stereolabs service inkl. jeg.

    ProLyd m.fl. selger TC Electronic Level Pilot som kan være et alternativ hvis man ønsker en variabel analog demping og benytter XLR.
    Du kan selvsagt også ta en titt på Goldpoint Level Controls. Jeg har lest en del ros, men det er kanskje "overkill"?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg tar nok ikke tak ikke dette før over påske - men takk for tipsene!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det kan også være verdt å nevne at litt tidligere i dag ble min Squeezebox Radio nr. 3 hentet på mitt lokale postkontor. Ikke sånn å forstå at jeg har tre stykker her hjemme - å nei, yngstemann stakk av med min første for et par år siden, og nå nylig tigget min bror til seg min Radio nr. 2 - så da var det på'an igjen. En hyggelig selger i Tromsø bidro til at jeg kan nyte litt musikk ute i påskesolen på terrassen. Kjekk liten sak, denne lille radioen - særlig med batteripakken installert. Broren min har forresten satt det som nå er hans Squeezebox Radio, inn i en lukket bokhylle - og da blir det ganske merkbart og nødvendig skyv i de lavere frekvensene.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Er triode-plugin for Boom og tilsvarende eldre enheter i orden?

    Jeg tok en kjapp sjekk på min og det virket ikke som spotify fungerte lenger her. Nå har jeg to radioer pakket ned i esker her også, men har ikke dratt disse opp etter flytting enda.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Den er god. Jeg feilsøkte ikke på noe vis, så det kan være at plugin ikke er oppdatert eller noe slikt. Latskapen lenge leve :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.190
    Antall liker
    32.960
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ja, hos meg virket Triodes ikke i forrige uke, så det ut som.
    Men brukte den offisielle da, mot en SB Touch. For lat til å feilsøke, ja.:)

    Foretrekker Triodes, og den virker altså mot alle sboxene i dag. Rare greier.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    En liten solskinnshistorie:
    Jeg kjøpte min Boom usett og betalte på forskudd. Det har på en måte blitt en (u)vane når jeg handler via sentralen. Jeg har aldri blitt lurt før og selgerne har alltid vært hederlige og redelige. Da jeg mottok Boomen manglet fjernkontrollen og Boomen var tilkoplet tidligere eiers konto. Jeg spurte selger om han hadde glemt å legge ved fjernkontrollen og om han kunne slette Boomen, men fikk ikke svar selv etter x antall purringer. Jeg kontaktet så Logitechs kundeservice og spurte om de kunne registrere Boomen på min konto. Grunnet en skrivefeil fant de ikke Boomen og ba om selgers mailadresse. Jeg forklarte at jeg kun hadde kommunisert på sms og at selger nå trolig ikke svarte på grunn av manglende fjernkontroll. Et par timer senere fikk jeg beskjed om at de hadde flyttet Boomen til min konto :)

    Det er trist at Logitech har kuttet Squeezebox-utviklingen, men kundeservicen er over all forventing. Hvis de følger opp på den måten i framtiden vil det være problemfritt å være SB-eier selv om produktutviklingen er stoppet.

    Note to self: Det er første gang jeg kommuniserer med selger via sms på en ønsket kjøpt-annonse. Tror jeg tar det på PM fra nå av.
     
    Sist redigert:

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Så, de som kjøper SB-tyvegods (ikke du) kan bare kontakte Logitech for å overføre dingsene til seg? Usikker på om jeg vil kalle det god kundeservice.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Så, de som kjøper SB-tyvegods (ikke du) kan bare kontakte Logitech for å overføre dingsene til seg? Usikker på om jeg vil kalle det god kundeservice.
    Ingen problem, du blir da en REGISTRERT tyv! :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Så, de som kjøper SB-tyvegods (ikke du) kan bare kontakte Logitech for å overføre dingsene til seg? Usikker på om jeg vil kalle det god kundeservice.
    Tja, som Cobra skriver, du blir en registrert tyv. Alle andre Squeezebox-dingser spør deg etter en fabrikkgjenoppretting om du vil registrere dingsen på den lagrede kontoen eller på en ny, så enda enklere å bli registrert tyv på de nyere dingsene ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Men fra spøk til alvor: Jeg har kjøpt en brukt Squeezebox Radio, og der finnes det nok av spor etter den forrige eieren. En "Factory reset" fjernet ikke alle disse sporene - hva gjør jeg for å starte på scratch?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Men fra spøk til alvor: Jeg har kjøpt en brukt Squeezebox Radio, og der finnes det nok av spor etter den forrige eieren. En "Factory reset" fjernet ikke alle disse sporene - hva gjør jeg for å starte på scratch?
    Tror du kan ta en fullstendig reset ved å holde inne "+" mens du slår på eller plugger inn strømmen.

    EDIT: Har ikke funnet noen god løsning ennå. Ser ut til at løsningen jeg foreslo kun gjør en fabrikk-reset


    EDIT 2: Finnes det fortsatt spor etter tidligere eier når du legger til din mysqueezebox.com-konto?
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hm... det skal ikke være enkelt, dette. Selv etter en "Factory reset" ligger det spor av forrige eier flere steder - bl.a. i oversikten over tilgjengelige trådløse nettverk, i "Favoritter", og i åpningsmeldingen fra mysqueezebox.com om at denne Squeezeboxen er registrert på ..... (les: forrige eier).

    Venter spent på hvordan dette kan løses.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hm... det skal ikke være enkelt, dette. Selv etter en "Factory reset" ligger det spor av forrige eier flere steder - bl.a. i oversikten over tilgjengelige trådløse nettverk, i "Favoritter", og i åpningsmeldingen fra mysqueezebox.com om at denne Squeezeboxen er registrert på ..... (les: forrige eier).

    Venter spent på hvordan dette kan løses.
    Kan du ikke velge å koble den med din konto etter reset? Skal i følge interweben være mulig. Du må scrolle nedover å velge "registrere til ny konto" eller noe slikt.

    http://forums.logitech.com/t5/MySqu...ebox-com-password-on-Radio-itself/td-p/638926
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg skal prøve det i løpet av påsken - innimellom alle familiegreiene. Er jeg heldig, får jeg svigersønnen min til å løse dette for meg - han pleier å ordne opp.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    La merke til at det er en slot for sd-kort ved batteriet på Duet-kontrollen. Noen som vet om det kan spilles av musikk på kontrollen fra et sd-kort? Finner ikke mye info på nett.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dette har vært en dag hvor mitt vennskap til Squeezebox nok en gang har vært satt på prøve.

    Det begynte i dag morges. Dueten min på arbeidsrommet begynte plutselig å ta pauser i musikken fra harddisken. "Rebuffering" - skikkelig irriterende. Controlleren mistet kontakten med nettverket i ett sett. Hver gang jeg prøvde å koble til - klikke på "koble til ....." - skjedde det samme: Et tiendels sekund etter at oppkoblingen til nettverket var fullført, lyste nettverksindikatoren i displayet rødt. Å slå av router, restarte PC og alle de kjente triksene, løste problemene på et vis - i hvert fall med controlleren - men dropouts fikk jeg like fullt. Signalstyrken ligger på 70% - som den alltid har gjort på arbeidsrommet - og det har fungert bra i månedsvis.

    Med en liten påskeforkjølelse innabords, fant jeg ut at jeg like gjerne kunne rote litt mer med dette. Så da byttet jeg om litt på boksene. Duet ble flyttet til stuen og Touch ble hentet fra stuen til arbeidsrommet. Og dermed forsvant dropout'ene. Signalstyrken er den samme for Touch - for den står på samme plass som Dueten gjorde, godt gjemt under skrivebordet - og jeg styrer derfor Touch med Controlleren.

    Nå har dette omrokerte oppsettet fungert feilfritt i begge anleggene en drøy time - men jeg lurer på hva som foregår? Noen som har tanker om dette?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    La merke til at det er en slot for sd-kort ved batteriet på Duet-kontrollen. Noen som vet om det kan spilles av musikk på kontrollen fra et sd-kort? Finner ikke mye info på nett.
    Kan hende finner du svar her:

    Squeezebox Controller SD Card Slot
    Takk skal du ha! :) Ser ut til at med noe/mye tweaking kan man spille av musikk fra sd-kortet. Ellers blir det brukt til firmware-oppdatering og lagring av loggfiler.

    Angående dropout-problemene dine, har det dukket opp noen nye trådløse nettverk i nærheten som kan komme i konflikt med ditt ved at de sender på samme kanal?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    La merke til at det er en slot for sd-kort ved batteriet på Duet-kontrollen. Noen som vet om det kan spilles av musikk på kontrollen fra et sd-kort? Finner ikke mye info på nett.
    Kan hende finner du svar her:

    Squeezebox Controller SD Card Slot
    Takk skal du ha! :) Ser ut til at med noe/mye tweaking kan man spille av musikk fra sd-kortet. Ellers blir det brukt til firmware-oppdatering og lagring av loggfiler.

    Angående dropout-problemene dine, har det dukket opp noen nye trådløse nettverk i nærheten som kan komme i konflikt med ditt ved at de sender på samme kanal?
    Ingen nye trådløse nettverk som jeg kan se. Ellers har jo alle naboene er reist avgårde til påskefjellet - så det er neppe noe voldsomt til trafikk på de få trådløse nettverkene som er.

    Det hele begynte forresten da min nye brukte Radio ble installert. Omtrent samtidig mistet Controlleren all funksjonalitet - så jeg måtte resette både den og Receiveren til fabrikkinnstillinger og starte helt fra scratch - med nettverkstilkobling, inntasting av passord til nettverket etc. etc.

    Men i sine omrokerte posisjoner spiller både Duet og Touch helt fortreffelig - så jeg kan i og for seg bare bytte navn på dem og beholde oppsettet slik det står og spiller nå. Det hadde jo vært fint om det var mulig å forstå hvorfor, da......
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Trådløse nettverksproblemer

    Jeg antar at du bor i tettbygd strøk siden det er snakk om en leilighet i Oslo. Da er det med stor sannsynlighet mange trådløse nettverk i området og stor konkurranse om de få ikkeoverlappende kanalene i 2,4 GHz-frekvensbåndet. Dette forverres videre av at mange benytter noen av kanalane imellom som ikke bør benyttes fordi det bare lager støy, men brukerne forledes av utstyrets autoinnstillinger. Dette forverres ytterligere av at man ved å bunke sammen kanaler kan øke båndbredden, men dette er en egoistisk kanalallokering som ikke tar hensyn til naboer.

    Dette forverres ytterligere av at mye annet trådløst utstyr inkl. trådløse hjemmetelefoner og mikrobølgeovner benytter samme frekvensområde.

    5 GHz er ofte bedre av flere grunner inkl. at færre mennesker har trådløst nettverksutstyr som benytter det, jeg tror det er mindre annet trådløst utstyr som benytter det, langt flere ikkeoverlappende kanaler, 5 GHz dempes raskere av vegger o.l. slik at man plages mindre av nabolaget.

    Du kan benytte programmet inSSIDer til å få en oversikt over nabolagets trådløse nettverk, men trenger annnen programvare (m.m.) for også å få oversikt over øvrige støykilder.

    I min stue opplever jeg tidvis at min bærbare PC faller ut. Det trådløse nettverket blokkeres av et eller annet og er kun tilgjengelig i så korte blaff at PCen ikke kan tilknytte på nytt. I disse korte blaffene er dog signalstyrken helt normal.

    Når jeg ser på dette med inSSIDer, ser jeg at alle de lave kanalene er tomme. Normalt er det en god del nettverk der. De høye ser derimot rimelig normale ut. Jeg antar derfor at noen i nabolaget benytter et eller annet annet trådløst utstyr eller noe annet som blokkerer/slår ut de trådløse nettverkene i deler av kanalområdet, men at de bruker det ganske sjelden og kun i en halv time +/-.

    Fra et tidligere innlegg fikk jeg inntrykk av at ditt trådløse nettverksaksesspunkt eller router er plassert i ditt arbeidsrom. Hvis det er tilfelle, bør det være mulig å strekke en nettverkskabel. Da er man kvitt alle problemer. De fleste av mine squeezeboxer har kablet nettverk, og jeg plages vel stort sett kun av (ganske sjeldent) krøll med mysqueezebox.com eller nettradiostasjoner.

    Et alternativ er å benytte ethernet via strømnettet. Det skal visstnok ofte fungere bra til slike formål.

    Apropos vist signalstyrke: Fysisk klientplassering er kun en av flere faktorer. Klientens antenner m.m. har betydning, og alle squeezeboxprodukter er ikke like i denne sammenheng. Videre varierer den raskt og til dels mye som man kan se med inSSIDer, men det tror jeg ikke nødvendigvis at squeezeboxproduktene viser. De viser muligens et slags gjennomsnitt for et bevegelig vindu eller noe lignende.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takk for innspill!

    Jeg installerte inSSIDer-programmet - og fant ingen overlappende nettverk. Selv om jeg bor i Oslo, bor jeg i forholdsvis landlige omgivelser. Faktisk svært få nettverk som ble oppdaget i nærheten. Så hunden ligger trolig ikke begravet her.

    Det kan jo være andre støykilder her - men det pussige er at disse støykildene i så tilfelle har manifestert seg midt i den roligste uken i året. For øyeblikket er jeg vel nærmest alene hjemme både i blokken der vi bor (bare 7 leiligheter) og i hele nabolaget. Ikke en sjel å se noe sted.

    Routeren står sammen med en avdanket jobb-PC og diverse tilkoblede harddisker i et kott omtrent midt i leiligheten - og derfra sender den trådløst til alle Squeezeboxene mine, og til den PCen jeg bruker på arbeidsrommet. Etter at jeg byttet om Touch og Duet, har alt fungert feilfritt. Ingen dropouts eller noe. Ellers har jeg ikke gjort noen forandringer. Nå gjenstår bare å omrokere Touch og Duet tilbake til utgaqngspunktet - bare for å se om problemet gjenoppstår. Det KAN jo være at Touch og Duet har forskjellig terskel for signalkvalitet - det er her på arbeidsrommet mitt at jeg har de svakeste signalene - ca. 70% på Squeezeboxens skala.

    Jeg er takknemlig for all hjelp her. Men hvis det er så enkelt som å bytte om på to Squeezeboxer, kan jeg fint leve med det. Det hadde bare vært interessant å skjønne hvorfor.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Min gamle classic har stått uoppkoblet i lengre tid, men tok den frem fra dvalen og da får jeg ikke til å koble til via spotify lengre, er det skjedd noe i softwaren fra logitech vedrørende de gamle classicene?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Min gamle classic har stått uoppkoblet i lengre tid, men tok den frem fra dvalen og da får jeg ikke til å koble til via spotify lengre, er det skjedd noe i softwaren fra logitech vedrørende de gamle classicene?
    Har du prøvd å bruke Triode sin plug in? Den skal funke på alle Squeezeboxer.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Spotify på 3/Classic har vel alltid krevet Triodes plugin?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har bestandig brukt triode pluginen, men plutselig sluttet og funke.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.882
    Antall liker
    15.135
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn