Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    748
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen her i vennetråden som har kjøpt et Wandboard og installert CSOS enda? (ref linkene til RoDa og CDWMcInSpots)
    Eller bør vi vente litt før vi hiver oss utpå? ;)
    Hvor kjøper man i tilfelle dette? Fant https://www.texim-europe.com/wandboard_order.aspx men det er kanskje muligheter hos norske nettbutikker også?
    Er nysjerrig på om dette fører frem og at vi ved hjelp av dette og Ickstream også får tilgang til online musikktjenester som wimp og spotify.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    405
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    14
    Håper noen kan hjelpe meg med et innloggingsproblem. Jeg kommer til siden på Sqeezeserver hvor jeg kan logge på min Touch. Innloggingsinfoen som jeg bruker på pc'en fungerer ikke på Touchen. Når jeg ber om å få tilsendt nytt passord sammen med brukernavn, via linken i tjenestefanen, til min epost-adresse kommer det ingenting i innboksen selv om det står at den er sendt (har sjekket flere ganger at det er riktig adresse). Har også sjekket spamfilteret og kan ikke finne at det har blitt sendt noe i fra tjenestesiden i sqeezeserver.

    LØST: Jeg opprettet en ny konto og slettet den gamle på Spotify. Den hadde ikke blitt brukt på en stund og det hadde sikkert skjedd noe der.
     
    Sist redigert:

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    405
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    14
    Sonos, Bluesound og Android
    Wimp HiFi blir som nevnt tilgjengelig i løpet av august på wimp.no. Allerede nå finnes tjenesten i beta for spesielt invidde, mobile Android-enheter og innebygd i anlegg fra Sonos og Bluesound. Logitech-produkter er så langt ute i kulda, da Logitech er i ferd med å bestemme seg for hva de vil gjøre med lydproduktene i fremtiden. Squeezebox-navnet er lagt ned og erstattet med UE (Ultimate Ears), men der hvor det tidligere fantes hi-fi-produkter som Squeezebox Touch og Transporter, er det nå kun en bordradio igjen. Ikke akkurat produktet som trenger et FLAC-abonnement.
    Ser mørkt ut for planen min om å få Touchen min med Wimp Hifi. Jeg begynner letingen etter en erstatning i kveld...
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.979
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Triode plugin har sluttet å vrke, da kan jeg ikke bruke min Squeezeboks Classic til Spotify, tid for å kaste den på dyngen.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har vært på ferie en stund og er litt akterutseilt på visse ting her på forumet.

    Siden vi ikke kan vente noe nytt ang SB Touch fra Logitech, lurer jeg på om det finnes noe alternativ, gjerne med 24/192?

    Det er avspilling av rippet musikk jeg tenker på; ikke Spotify/Wimp eller noe slikt.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    748
    Torget vurderinger
    4
    Triode plugin har sluttet å vrke, da kan jeg ikke bruke min Squeezeboks Classic til Spotify, tid for å kaste den på dyngen.
    Ingen problemer med Triode Plug-In hos meg.
    Har du kjørt selvtest på Settings -> Advanced -> Spotify menyen?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    748
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har vært på ferie en stund og er litt akterutseilt på visse ting her på forumet.

    Siden vi ikke kan vente noe nytt ang SB Touch fra Logitech, lurer jeg på om det finnes noe alternativ, gjerne med 24/192?

    Det er avspilling av rippet musikk jeg tenker på; ikke Spotify/Wimp eller noe slikt.
    Skader vel ikke om du leser de to-tre siste sidene i tråden før du spør............. ?
    (Se f.eks innlegg #4274 fra RoDa)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har vært på ferie en stund og er litt akterutseilt på visse ting her på forumet.

    Siden vi ikke kan vente noe nytt ang SB Touch fra Logitech, lurer jeg på om det finnes noe alternativ, gjerne med 24/192?

    Det er avspilling av rippet musikk jeg tenker på; ikke Spotify/Wimp eller noe slikt.


    Skader vel ikke om du leser de to-tre siste sidene i tråden før du spør............. ?
    (Se f.eks innlegg #4274 fra RoDa)
    Ikke for å vekke medynk, men i tillegg til ferie har jeg tilbragt en tid på sykehus for tre nyreoperasjoner. Dette lange fraværet har naturlig nok satt meg litt tilbake. Det er ikke bare denne tråden jeg ønsker å oppdatere meg på, så for å spare litt tid stilte jeg dette enkle spørsmålet på en, trodde jeg, høflig måte.

    Tro det eller ei, men jeg innlegget til den alltid hjelpsomme, og blide, RoDa, men siden det ikke gikk frem av innlegget hva slags linker dette var, tenkte jeg at jeg skulle spørre.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.010
    Antall liker
    14.381
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Velkommen tilbake, Steinar, håper kroppen kommer i gjenge etter operasjonene.
    Status er - for oss med Touch - at tingene funker og det er greit å sitte på gjerdet fortsatt.

    Med EDOplugin så får du 24/192 og usb-utgang.

    Jeg lever med SBT frem til det ikke funker med WiMP lengre. Tingene kan se annerledes ut der i fremtiden når det eventuelt skjer.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Velkommen tilbake, Steinar, håper kroppen kommer i gjenge etter operasjonene.
    Status er - for oss med Touch - at tingene funker og det er greit å sitte på gjerdet fortsatt.

    Med EDOplugin så får du 24/192 og usb-utgang.

    Jeg lever med SBT frem til det ikke funker med WiMP lengre. Tingene kan se annerledes ut der i fremtiden når det eventuelt skjer.
    Takk for gode ønsker. Og takk for tipset.

    Joda, RoDa, jeg tror det skal gå bra. Det jeg har vært gjennom, er jo bare småtteri sammenlignet med det Roysen sliter med. Men siden en bruker hadde litt problemer med at jeg stilte dette spørsmålet, tenkte jeg at jeg fikk forklare hvorfor jeg gjorde det.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Hei Gærninger!
    Vet at det har vært skrevet om Inguz tidligere, men har ikke tålamod til å lese gjennom hele tråden, så jeg lister meg frampå med et spørsmål:
    Er denne pluginnen "den beste" og finnes det noen like gode eller bedre med bedre brukergrensesnitt?
    BB
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hvis det virker kan man vel rolig være fornøyd med det(?)

    [...]
    Siden vi ikke kan vente noe nytt ang SB Touch fra Logitech, lurer jeg på om det finnes noe alternativ, gjerne med 24/192?

    Det er avspilling av rippet musikk jeg tenker på; ikke Spotify/Wimp eller noe slikt.
    [...]
    Status er - for oss med Touch - at tingene funker og det er greit å sitte på gjerdet fortsatt.

    Med EDOplugin så får du 24/192 og usb-utgang.

    Jeg lever med SBT frem til det ikke funker med WiMP lengre. Tingene kan se annerledes ut der i fremtiden når det eventuelt skjer.
    Jeg er enig med RoDa. Hvis man er fornøyd med dagens løsning slik den er og fungerer hos en selv, gjør det vel (egentlig) ingenting om det ikke stadig lanseres noe nytt?

    Avspilling av egenlagret musikk vil antagelig virke lenge. Støtte for tjenester som WiMP, Spotify og evt. nye er en annen og langt mindre opplagt sak.

    Se gjerne innleggene:
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    748
    Torget vurderinger
    4
    oda, RoDa, jeg tror det skal gå bra. Det jeg har vært gjennom, er jo bare småtteri sammenlignet med det Roysen sliter med. Men siden en bruker hadde litt problemer med at jeg stilte dette spørsmålet, tenkte jeg at jeg fikk forklare hvorfor jeg gjorde det.
    Ingen problemer Steinar, godt at du er tilbake igjen men det er et generelt "problem" her inne at folk ikke leser eller søker før de spør, derav min anbefaling....... sorry hvis jeg ble oppfattet som sur..... var ikke det som var meningen.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    oda, RoDa, jeg tror det skal gå bra. Det jeg har vært gjennom, er jo bare småtteri sammenlignet med det Roysen sliter med. Men siden en bruker hadde litt problemer med at jeg stilte dette spørsmålet, tenkte jeg at jeg fikk forklare hvorfor jeg gjorde det.
    Ingen problemer Steinar, godt at du er tilbake igjen men det er et generelt "problem" her inne at folk ikke leser eller søker før de spør, derav min anbefaling....... sorry hvis jeg ble oppfattet som sur..... var ikke det som var meningen.
    Hehe. Helt greit det. Generelt er jeg jo helt enig med deg i det du skrev. Nettopp derfor følte jeg litt trang til å forklare hvorfor ;)
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Hei folkens.

    Bruker fortsatt Squeezebox touch til avspilling på spotify ( er kun dette jeg bruker den til, ingen lagret musikk osv ).

    Det jeg lurer på er om folket bruker noen "apps" på squeezeboxen som gjør spotify bedre ? Eller er det kun den originale folk bruker ?. Grunn til jeg spørr er jo at den er jo veldig dårlig. Man kan ikke legge sanger til spillelister f.eks, ikke er det related artists, og om man er for kjapp med kontrollen henger hele squeezeboxen seg og restarter :).

    Kjører kablet internett med 60 mb linje så har ingenting med linjen å gjøre heller. Noen tips som kan gjøre systemet mer stabilt ?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.007
    Antall liker
    8.313
    Torget vurderinger
    1
    Et alternativ er jo å ha en HTPC eller en PC som man har stående som hovedserver. Er man litt nevenyttig, er det ikke noe problem å sette sammen et hovedkort med de nødvendige digitalutganger man måtte ha behov for, og sette opp det man trenger av programvare. Det blir jo litt arbeid og gjerne litt dyrere enn Squeezebox som har meget god funksjonalitet i f.eks. Touch.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.010
    Antall liker
    14.381
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er LMS som er det geniale, bjornh, ikke Squeezebox Touch. Kunne vært hva som helst av svart boks som forer dac med signal, men inngangen til musikken som vi har med LMS og iPeng er det som gjør at jeg ikke ser andre steder før jeg må. ;)

    GisleB; Bruker du iPeng som styring i dag? Jeg har kun WiMP og synes det er ok via iPeng. Men tror heller ikke jeg har gode muligheter til redigering av spillelister via den plugin. Har aldri opplevd at Touch må restarte, dog.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    405
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    14
    Nå er vel Wimp HiFi rett rundt hjørnet om man skal tro på media. Jeg registrerer at Sonos og Bluesound bl.a. har annonsert støtte for dette. Det er litt stillere rundt Squeezebox av naturlige årsaker. Hva skal til for å få den nå nå nåværende Wimp appen til å spille high res når dette kommer?

    Er det venner her inne som har kunnskaper nok til å skrive om den nåværende appen, evt lage en ny? Vi er vel kanskje ikke de eneste som benytter denne som avspiller, men det er vel ikke så vanlig med Wimp ellers i verden...
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    WiMP HiFi

    Hva skal til for å få den nå nå nåværende Wimp appen til å spille high res når dette kommer?
    WiMP HiFi skal vel (kun) tilby standardoppløst (dvs. CDens 44,1 kHz/16 bit) med tapsfri komprimering vha. FLAC og ALAC(?) Jeg har ikke lest noe om "high res".

    Nå er vel Wimp HiFi rett rundt hjørnet om man skal tro på media. [...] Det er litt stillere rundt Squeezebox av naturlige årsaker.
    DinSide: "WiMP HiFi er rett rundt hjørnet" 13.08.2013:
    Men hva skjer med Squeezebox?

    I tillegg til Sonos og Bluesound jobbes det naturlig nok med å få WiMP inn hos flere nettverksspillere. For deg som sitter på et Squeezebox-produkt ser det imidlertid litt dystert ut, ettersom Logitech har stoppet nyutvikling.

    Les mer: Logitech kutter Squeezebox-utvikling

    DinSide vet imidlertid at det jobbes med saken, så alt håp er fortsatt ikke ute når det gjelder å få WiMP HiFi også her. Dette må vi imidlertid komme tilbake til.
    Vi er vel kanskje ikke de eneste som benytter denne som avspiller, men det er vel ikke så vanlig med Wimp ellers i verden...
    WiMP er lansert i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland og Polen.

    Er det venner her inne som har kunnskaper nok til å skrive om den nåværende appen, evt lage en ny?
    Dette er vel avhengig av hvilken Squeezebox-generasjon man benytter? Er det ikke kun Squeezebox Touch og Radio som støtter "apper", mens de tidligere generasjonene må benytte "plugin" i Logitech Media Server(/Squeezebox Server)?


    PS: Tidligere i sommer leste jeg noe informasjon om WiMP HiFi. Jeg tror det var på WiMPs vevsider. De fremstilte det da som om tilbudet allerede var i drift (ikke kun beta), men for et begrenset antall plattformer. Bl.a. manglet Apple iOS og "desktop" jfr. den siden, men dette skulle komme over sommeren/i august(/senere). Dessverre finner jeg ikke denne vevsiden nå.

    Mer informasjon:

    Tillegg:
    "WiMP HiFi" er korrekt betegnelse ifølge WiMPs Pål Bråtelund. Det er m.a.o. Lyd & Bilde som er ustøe når de tidvis skriver "WiMP Hi-Fi":

    Kommentardelen av http://www.dinside.no/920829/wimp-hifi-er-rett-rundt-hjornet

    Pål Bråtelund for 3 dager siden

    Uten å være noen ordbok så godkjenner Wikipedia begge deler. Vi valgte HiFi fordi vi syntes det så ryddigst ut ved siden av WiMP med den lille i'en. :)
    WiMPs arbeid med Squeezebox-støtte:

    Kommentardelen av http://www.dinside.no/920829/wimp-hifi-er-rett-rundt-hjornet

    Terje Haaskjold for 4 dager siden

    Kjempebra WIMP! Håper dere finner en løsning for alle oss Squeezebox brukere også etterhvert. Mange av oss som gjerne vil ha FLAC muligheten vil jeg tro.

    Pål Bråtelund >Terje Haaskjold for 4 dager siden

    Vi er flere WiMPere som bruker Squeezebox i hjemmet og som vil ha FLAC, så vi jobber på med å få det til. Logitech har som du sikkert vet avsluttet denne produktlinjen, og det sitter én kar igjen og gjør kritiske feilrettinger. Vi fester vår lit til han og forsøker alt vi kan å tilrettelegge for å få dette til. Men jeg tør ikke love noe før jeg har sett det virke :)
     
    Sist redigert:
    L

    lasse5214

    Gjest
    Godt forslag RoDa. En kampanje av det slaget er jeg med på.

    Lasse :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    748
    Torget vurderinger
    4
    Bra at det fortsatt er et snev av liv i Logitech leiren. Selv om det har gått nesten 1.5 år siden 7.7.2 er det tydeligvis noen (én?) som fortsatt sitter igjen på teknisk avdeling ;)
    Skjer også stadig nye ting i brukermiljøet, noen som har prøvd denne?

    Daphile – Digital Music Convenience for Audiophiles

    Ligner vel mistenkelig på hva Vortexbox gjør? Men den støtter DSD ut på visse DAC'er kan jeg lese, det gjør vel kanskje ikke Vortexbox?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Godt, da er det kanskje fremdeles et marked for mine Sqeezebokser :)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Godt, da er det kanskje fremdeles et marked for mine Sqeezebokser :)
    Marked for Squeezeboxer? Ikke noe problem - de går unna som varmt hvetebrød. Solgte nettopp en Touch som ble halvveis overflødig. Den annonsen ble ikke mange minuttene gammel. Kunne i og for seg ha lagt den i en skuff og ventet til jeg fikk bruk for den igjen, men jeg har tro på at elektronikk skal brukes jevnlig.

    Ellers avventer jeg tilbakemeldinger her i Squeezebox-tråden angående seneste versjon av Logitech Media Server. Jeg kommer ikke til å være førstemann til å prøve slike nymotens greier - men henger meg gjerne på når prøvekaninene har gjort sitt.
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Hva er en Slim devices transporter verdt på bruktmarkedet i dag?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.007
    Antall liker
    8.313
    Torget vurderinger
    1
    Helgetilbud hos soundgarden på SB Touch og Duet. Fås under 1000,- kr. nå. Bra tilbud. Fikk forresten en oppdatering på programvaren i dag.
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.286
    Antall liker
    4.962
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har Soundgarden allerede gått tom for dem? Jeg kan ikke finne noen i nettbutikken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn