Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• L

Laban MK2

Gjest
    Target ????? Sjekket den ut det er jo hysteriske priser 700-'

Dire Straits LOVE OVER GOLD cd West Germany TARGET(1st.Press)NON-blue swirl/face

Mvh

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Siden det er bra liv i denne tråden idag, tillater jeg meg å vekke til live Liotheles' innlegg fra går:

"Har 7.8.0 blitt offisiell versjon nå og ikke bare beta?
    Displayet på Touch'n sier den vil oppgraderes til ver 7.8.0 r16754...........
    Jeg har ikke oppgradert LMS så dette har den antakelig fått fra mysqueezebox.com."

Touchen min tørstet også etter oppgradering i går, hvilken den fikk. Men det var til versjon 7.7.3 r-et-eller-annet.

Men Liotheles ligger øyensynlig foran meg i løypa, og det ønsker jeg en forklaring på!
    :(

Og ikke skyld på smørerne.

Altså: Foreligger 7.8.0 i en offisiell versjon nå?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den er offisiell, Steinar.
    Spørsmålet jeg har er om det er ok å oppgradere Touch og ikke LMS.
    Altså kan jeg kjøre 7.8.0 beta på LMS og 7.8.0 offisiell på Touch?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Takk, RoDa.

Undres på hvorfor jeg ikke fikk oppgradert Touchen min til 7.8.0 igår, men "bare" til 7.7.3 et-eller-annet?

Og burde det ikke være logisk at LMS også tilbød 7.8.0? Kanskje det er noe som kommer etterhvert?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva har du på LMS?
    Tror at Touch får beskjed fra den?

EDIT: Kjørte oppgraderingen på Touch nå og alt fungerer som før oppgraderingen, altså helt fint :)

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    På LMS har jeg 7.7.3 - 1375965195.

Når jeg går inn på Home - Welcome to mysqueezebox.com! og klikker på Download LMS software, kommer det opp v 7.7.3. Mao, 7.8.0 er visst ikke tilgjengelig for stakkars meg. Med mindre jeg skaffer meg betaversjonen,da. Kanskje Liotheles hadde sistnevnte.

roddis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Hva er endret i oppdateringen? Noen som har prøvd Touch Toolbox?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva er endret i oppdateringen? Noen som har prøvd Touch Toolbox?
    Tror ikke noe er endret, bare overgang fra beta til offisiell?

Ja, har prøvd TT 3.0, trodde først det var bra saker, men en blindtest avslørte at jeg foretrakk lyden av fabrikkoppsatt Touch.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Nå har jeg skaffet meg betaversjonen 7.8.0.

Jeg prøver å oppdatere fra iTunes og for n-te gang får jeg dette:

Finne filer/kataloger: J:\Music\Music (44521 av 44521) Fullført 00:00:16

Søker i nye musikkfiler: J:\Music\Music (31701 av 40777) Fullført 00:08:24

Mediesøket stoppet plutselig (Framdrift for søk)
    Samlet tid: 00:08:40 (mandag, februar 24, 2014 / 6:14 )

How come? Hva gjør Lund galt?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hehe. Joda, men det skal sies at dette er antall spor. Antall album er oppunder 2500, og dermed blir jeg for smågutt å regne, sammenlignet med mange andre her inne :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg fikk den avsindig glupe idé å prøve "Only rescan playlists", og da ble det slik:
    Totalt antall bilder: 0
    Totalt antall videoer: 0
    Totalt antall spor: 40.824
    Totalt antall album: 2.470
    Totalt antall artister: 1.465
    Totalt antall sjangere: 160
    Samlet avspillingstid: 2958:01:05

Detaljer om søk etter mediefiler
    Finner spillelister: J:\Playlists (1 av 1) Fullført 00:00:00

iTunes-importering (40304 av 40304) Fullført 00:00:31

Importere iTunes-spilleliste (9 av 9) Fullført 00:06:00

Find updated coverart files (877 av 877) Fullført 00:00:07

Hurtigbufring av omslag på forhånd (1697 av 1697) Fullført 00:00:45

Serveren har nå søkt gjennom mediebiblioteket.

Og da ble bildet bokstavelig talt noget annet. Men neimen om jeg skjønner hva som har skjedd.:confused:

roddis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Hehe. Joda, men det skal sies at dette er antall spor. Antall album er oppunder 2500, og dermed blir jeg for smågutt å regne, sammenlignet med mange andre her inne :)
    Jeg har 12000 spor, er jo ingenting.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ...

How come? Hva gjør Lund galt?
    Det Lund gjør galt er å melde seg frivillig som betatester, og så forvente 100% funksjonalitet og stabilitet. :)
    Hehe. Ja men, jeg fiksa det jo.

Forøvrig meldte jeg meg en gang frivillig som betablokkertester, og forventet 100% funksjonalitet og stabilitet. Det tok litt tid det også. Men jeg sitter nå her og rører, så det funket vel på sitt vis :)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan tar folk backup av NAS'en sin ?

Jeg trodde jeg kunne ta backup av redundansdisken til en ekstern HD, men leser et sted at det ikke er særlig smart og at man heller bør ta backup av alle dataene. Selvsagt helst i sirkulasjon med disker som lagres på et eksternt sted. Kan jeg på et enkelt vis bruke et par disker på 2T som jeg har liggende for å ta backup av de 3T+ med musikk som er på NAS'en eller må jeg ha stor nok ekstern HD til å svelge unna hele volumet på NAS ? Litt grønn på dette merker jeg. :-[

For ordens skyld, -lagring oppi skyene stoler jeg ikke på et sekund.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.676
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ekstern USB-disk med nok plass til alle data og automatisk backup-script som kjører hver natt. Jeg veksler også mellom to USB-disker, og den som ikke er i bruk ligger i bankboksen med en komplett backup på.

Det er sikkert mulig å dele volumet over to backupdisker, men da tror jeg du må lage et smartere script enn mitt og i tillegg passe på å bytte disk manuelt på riktig tidspunkt. Harddisker er billige om dagen, så jeg ville kjøpt en stor.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Backup som kjører til ekstern usb harddisk. Ukentlig pluss at jeg starter den manuelt når jeg har lagt inn ny musikk.
    Kjører meg inn i et problem nå siden den eksterne er 2tb og musikken straks passerer det.
    Har tenkt på å dele opp backup til to usbdisker, men kjøper heller en større som tar alt.
    Vurderer og en ekstra til å legge i bankboks etter inspirasjon fra Asbjørn.

edit: Selve lagringen er på Netgear ReadyNAS Ultra4 med 4 stk 2tb disker i RAID. Skal jo være passe sikkert det, men man kan aldri være for paranoid ....

Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Man kan jo bruke en ekstra NAS for back up. Selv har jeg en NAS for musikk, en for Film og en for Back up. Det er sikkert fint med 2 disker der den ene er back up, men hvis disk en raser skal man holde tunga i den rette munnen for ikke å slette disk 2 under oppstart med ny disk. Etter å ha mislyktes her stoler jeg ikke på dette. I tillegg har jeg en ekstern USB disk stående på jobb som jeg oppdaterer ved behov. Til back up bruker jeg MS Synctoy - enkelt program som skriver til disk på et format som kan leses av file Explorer.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.307
    Torget vurderinger
    4
    Så da trenger jeg to disker på 4T, en i heimen og en lagret eksternt. Og før man vet ordet av det så haar man mer en 4T filer og trenger 2 stk på 6T og nærmer seg prisen av en ny NAS. Jo, disker er for såvidt billig, men det baller jo på seg.
    WD My Book 4T koster hyggelige 1519,- og vil kunne dekke behovet en stund, men WD My Book Live Duo 6TB mer enn dobler prisen til 3.299,- og da er det plass nok til begge 3TB diskene i NAS'en og man burde slippe ytterligere plassbehov et par år. Så kan jeg kanskje bruke et par av 2TB diskene jeg har som eksternlagring.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Eller så kan du tenke på at WiMP HiFi får flere som følger etter med streaming av lossless sånn at behovet for egen stor samling minker drastisk?
    Nærmest bråstopp i veksten her etter at WiMP HiFi abonnement ble tegnet.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Litt snodig før gikk vinylen på fyllinga nå er det cd platene sin tur så er det samme historien over en gang til .

Mvh
    Jeg tror ikke det skjer med CDene som med vinylen. Vinyl er fysisk musikk i rillene, CDer er en tragisk ineffektiv måte å lagre datafiler på. 700 MEGAbyte på en svær plate? Har nettopp fylt på noen titalls album på NAS fra to små minnepenner.

Mvh
    Det var jævla heftig i 1982! ;)

L

Laban MK2

Gjest
    Litt snodig før gikk vinylen på fyllinga nå er det cd platene sin tur så er det samme historien over en gang til .

Mvh
    Jeg tror ikke det skjer med CDene som med vinylen. Vinyl er fysisk musikk i rillene, CDer er en tragisk ineffektiv måte å lagre datafiler på. 700 MEGAbyte på en svær plate? Har nettopp fylt på noen titalls album på NAS fra to små minnepenner.

Mvh
    Det var jævla heftig i 1982! ;)
    1982 var som i går for de eldre :)

Men må nok tilstå me spælla litt DAFT PUNK und D.P på'n i natt ( moderne greier gett fandenskapet ville ha en ny firmware før jeg fikk lov til å spælle ) LOL

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.767
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    DUET og Wimp Hifi.. Hvordan konfigureres dette? Gjerne inn med teskje.. Gamle Wimp gikk fint, men her sliter jeg. Får den inn på iPhone, iPad, hovedmaskin, men ikke til Duetten i hovedanlegget.. Noen tips?

Mvh
    lassemann

L

Laban MK2

Gjest
    DUET og Wimp Hifi.. Hvordan konfigureres dette? Gjerne inn med teskje.. Gamle Wimp gikk fint, men her sliter jeg. Får den inn på iPhone, iPad, hovedmaskin, men ikke til Duetten i hovedanlegget.. Noen tips?

Mvh
    lassemann
    Tjeneste liste på logitech squeez web legges wimp in :) så må du ha gyldig wimp konto så skal du inn i plugins på sqeezeboks server .

MVh

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Squeezebox Classic'en min har gått i svart og det kan se ut som om det er strømforsyningen som har tatt kvelden. Noen som vet hvor man kan få kjøpt en ny en? Denne er da av 5V, 2A.

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Squeezebox Classic'en min har gått i svart og det kan se ut som om det er strømforsyningen som har tatt kvelden. Noen som vet hvor man kan få kjøpt en ny en? Denne er da av 5V, 2A.
    Jeg kjøpte en slik for mindre enn en måned siden:

Kjøp STRØMADAPTER UNIVERSALT 230V AC TIL 3-12V DC billig på Dustinhome.no

Kjapp levering - og den fungerer aldeles utmerket.

Det følger med et utvalg av løse plugger - hvorav en passer som et skudd.

Det eneste du bør tenke på, er å sjekke polariteten - i og med at de løse, vendbare, pluggene kan settes inn på to måter.

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    @Ulf-B, jeg kom på at jeg hadde en slik en liggende. Denne er da av det eminente HIFI merket Clas Ohlson. Jeg kjøpte den i sin tid for å bruke på en RIAA der PSUen røk. Der var den ganske så ubrukelig da det ble ganske mye brumming. På Squeezeboxen ser den imidlertid ut til å fungere bra. Eneste er at det på tabellen står Max 4A på 5V. På original forsyningen står det 2 A. Lenge siden jeg hadde noe elektronikk nå, men apparatet trekker vel ikke mer strøm enn det behøver?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    @Ulf-B, jeg kom på at jeg hadde en slik en liggende. Denne er da av det eminente HIFI merket Clas Ohlson. Jeg kjøpte den i sin tid for å bruke på en RIAA der PSUen røk. Der var den ganske så ubrukelig da det ble ganske mye brumming. På Squeezeboxen ser den imidlertid ut til å fungere bra. Eneste er at det på tabellen står Max 4A på 5V. På original forsyningen står det 2 A. Lenge siden jeg hadde noe elektronikk nå, men apparatet trekker vel ikke mer strøm enn det behøver?
    Den du har liggende vil fungere helt fint. Som du sier: Squeezeboxen din trekker ikke mer strøm enn det den trenger - og at strømforsyningen har større kapasitet, er bare fint. Da jobber den nærmere trivselsnivået sitt - uten å bli stresset.

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Den du har liggende vil fungere helt fint. Som du sier: Squeezeboxen din trekker ikke mer strøm enn det den trenger - og at strømforsyningen har større kapasitet, er bare fint. Da jobber den nærmere trivselsnivået sitt - uten å bli stresset.
    Det var det jeg trodde. Takk for kjapt svar.

Vanligvis pleier man jo å oppgradere strømforsyningen, men denne står nå ubrukt og skal muligens brukes på en hytte. Går da for billigst mulig løsning.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei

Etter alt dette pratet om skarp WiMP og myk Spotify, så ville jeg sjekke ut lyden av Spotify selv.
    Gikk innpå Spotify og satte igang en gratis prøveperiode. Samme konto som jeg før har hatt.

Så har jeg prøvd å få dette til å spille med Squeezebox Touch og LMS på ReadyNAS, men ikke med veldig mye hell.....
    - På Touchen sin meny så ligger ikke Spotify inne på hovedmeny eller under mine tjenester. Går jeg inn på App Gallery og finner Spotify så får jeg beskjed at det er installert allerede.
    - På mysqueezebox.com så ligger Spotify inne under mine tjenester og alt virker ok. (Bortsett fra at Touch ikke er tilkoblet dit, siden den er koblet til lokalt bibliotek)
    - På LMS webgrensesnitt ligger ikke Spotify under mine tjenester og ved å trykke på tjenesteliste kommer jeg rett inn på mysqueezebox.com
    - Squeezebox App på iPad gir samme resultat som LMS webgrensesnitt
    - iPeng HD har ikke Spotify på hovedmenyen, men der finner jeg den under My Apps. Hvis jeg prøver å starte avspilling av et spor fra Spotify så kommer det en beskjed opp på skjermen på touch om at den kobler til mysqueezebox.com og den faller ut av iPeng HD. Spiller endres til iPad og jeg må inn på multiplayer kontroll for å koble touch tilbake til serveren.
    - iPeng 7 har ikke Spotify på hovedmenyen og det er blankt under My Apps. Hvis jeg går inn på App Gallery og finner Spotify så får jeg beskjed om at det allerede er installert.

Har forsøkt fabrikkreset av Touch, har forsøkt å avinstallere Spotify og installere på nytt fra Touch og fra mysqueezebox.com, har sjekket at spillerinnstillinger for WiMP og Spotify er likt på mysqueezebox.com og er egentlig helt lost på hvordan jeg skal feilsøke videre.

Setter pris på om noen har ideer til hva jeg kan prøve for å få Spotify på Squeezebox / LMS.

Mvh

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Hei RoDa :)
    Øya dine gått i kryss foran data'n nå eller? ;) Burde vel ikke være umulig å få fikset dette skulle jeg mene?
    I LMS -> Settings -> Plugins huker du av for Spotify Plugin
    Så inn på mysqueezbox.com -> Tjenesteliste -> legge til Spotify og legge inn kontoopplysninger samt velge at du skal se Spotify app på hovedmenyen (for enkelhets skyld)
    Regner med prøveabonnementet er Premium? Det må det være hvis det skal fungere med SB.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker, Liotheles. Det funker nå på et vis, men hver gang jeg velger Spotify så skifter Touch bibliotek til mysqueezebox...
    Tror ikke jeg har huket av for Spotify-plugin, så det prøver jeg nå. :)

EDIT: Og der var'n! Takk igjen ;)

Sist redigert:

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Enig, Triode plugin er bedre, men usikker på om RoDa kan bruke den med sin NAS?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jepp, funka det united. Takker :)

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.058
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    spotify i squeezebox har virket som en drøm like lenge som jeg har hatt skvistouch. I dag er den plutselig ikke frisk lenger. klikker jeg på starred tracks får jeg meldingen 502 bad gateway, ditto på "mest populære spor" og alle spillelistene jeg har i spotify (den mest lettvinte måten å bruke spotify i skvisbox syns jeg) vises ikke.
    Har prøvd å stoppe/ starte alt, har prøvd å bytte til triode sin spotify (som jeg ikke får til å virke, self diagnose stopper på første test) og reinstallere spotifytjenesten på nytt. Det eneste som virker er søk, og "nye utgivelser".
    Noen som forstår hva som har skjedd?

edit: etter mye om og men fikk jeg triode til å virke (lage regel i brannmur, installere og restarte noen ganger), men vet fortsatt ikke hva det opprinnelige problemet med LMS egen spotifytjeneste er..

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn