Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt det samme problemet.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.229
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Det er i orden igjen nå. Avinnstallerte spotify både på LMS og på mysqueezebox.com, samt slettet spotifykontoenopplysninger der. Når jeg reinstallerte alt så virket det som det skulle, og det var fint fordi triodeløsningen var veldig ustabil her i huset.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2
    Heisann :)
    Har hatt en SB Duett nå i flere år,men her om dagen kom jeg over en brukt Touch , og da slo jeg til på den .
    Og jeg synes faktisk det virker for at den låter enda bedre enn Duet'en gjorde - begge kjørt digitalt ut med coax.

Kan det være mulig da ? Andre som har erfaringer med dette ?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Har hatt en SB Duett nå i flere år,men her om dagen kom jeg over en brukt Touch , og da slo jeg til på den .
    Og jeg synes faktisk det virker for at den låter enda bedre enn Duet'en gjorde - begge kjørt digitalt ut med coax.

Jeg har hatt alle variantene av Squeezebox, men kan ikke si at jeg har opplevd at Touch skiller seg fra verken Classic eller Duet når det gjelder digitale evner. Analogt, derimot: der holder jeg en knapp på Touch.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2

Jeg har hatt alle variantene av Squeezebox, men kan ikke si at jeg har opplevd at Touch skiller seg fra verken Classic eller Duet når det gjelder digitale evner. Analogt, derimot: der holder jeg en knapp på Touch.
    Nei jeg synes det virker noe merkelig jeg også - er vel bare jeg som er i " lykkeland " etter å fått noe nytt i hus :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Touch er bedre som digitaldrivverk enn Duet og Classic, sies det. Målte visst veldig bra ref Stereophile.
    Har hørt forskjell på det selv også, men dessverre ikke blindtestet. :)

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2
    Touch er bedre som digitaldrivverk enn Duet og Classic, sies det. Målte visst veldig bra ref Stereophile.
    Javel , så kanskje det kan være noe i det likevel da.....:)
    Får kanskje prøve å blindteste det litt en gang jeg har litt tid til overs da kanskje....

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Får kanskje prøve å blindteste det litt en gang jeg har litt tid til overs da kanskje....
    Kan hende kommer det an på hvor følsom DACen er for slikt. Jeg har alltid brukt DACer som, etter sigende, er veldig robuste for kvaliteten i det digitale signalet, og da har jeg aldri merket noen forskjeller.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2
    Kan hende kommer det an på hvor følsom DACen er for slikt. Jeg har alltid brukt DACer som, etter sigende, er veldig robuste for kvaliteten i det digitale signalet, og da har jeg aldri merket noen forskjeller.
    Mulig det kan ha noe å si ja - jeg har koblet rett i CX-A 5000 Prosessoren min. Den har en innebygd ESS Sabre ES9016 dac , men jeg vet ikke hvordan den evt. er på sånne forskjeller.

roddis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Du får kontakte selger og høre hvorfor han selger og slikt da :) Koster mer enn en brukt Touch ny, med frakt og moms.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Likte ikke brukergrensesnitt, og lyden var glemdet kontra WiMP HiFi. Altså, ikkeno for meg.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    LMS 7.7.3 kjører ikke på Ubuntu 14.04 LTS

Jeg har i noen måneder brukt Logitech Mediaserver (nee squeezeboxserver) 7.7.3 på Ubuntu 13.10 (AMD64), noe som har fungert helt greit. Men så kom Ubuntu 14.04 LTS ut, og uten noen som helst god grunn fant jeg på at jeg skulle oppgradere til denne (apt-get do-release-upgrade). Ikke spesielt smart, viste det seg. LMS 7.7.3 fungerte nemlig slett ikke på Ubuntu 14.04 LTS. Kontinuerlig kræsj og restart av LMS-tjenesten.

Det viste seg heldigvis at LMS 7.8.0 kjører helt ok på Ubuntu 14.04 LTS, så jeg slapp å begynne å feilsøke eller reinstallere en eldre versjon av Ubuntu. Jeg vet altså ikke om det er nyere versjon av perl eller et eller annet annet som laget kvalm for LMS 7.7.3. Ubuntu 14.04 LTS kommer med Perl v5.18.2, forøvrig.

Tenkte bare at jeg skulle advare dere. :)

Sist redigert:

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Lastet ned verson 7.9.0 i dag/OX

Syntes lyden bare blir bedre og bedre på Transporteren :)

Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    2
    Sted
    Siggerud
    Jeg har en SB Touch som jeg har koblet opp mot en NAS. Av og til så hender det at den ikke vil spille av filer som tidligere har virket og som det ikke er gjort noen endringer på siden sist gang de ble avspilt. Det kommer ingen feilmelding. Prøver jeg å spille dem av via VLC på min PC så virker de som fy. I går skulle jeg spille av et album som tidligere har fungert, men da stod det bare "Tomt" i displayet på SB Touch i albummappen hvor filene ligger. Når jeg så gikk inn i filstrukturen på NASen via Windows Utforsker på min PC, så lå alle filene der. Noen som har noen forklaring på hvorfor slikt skjer? Logitech Server er installert på NAS og ikke PC.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.031
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ta å søk gjennom musikkbiblioteket på nytt, hvor du velger "Tøm musikk bibliotek og søk på nytt"... kan fungere...

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.848
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har forslag til NAS disk(er) 2-4TB helst i raid som fungerer med Squeezebox Touch? Jeg vurderer noe fra WD, men er ikke sikker på om squeezebox server software kan installeres? Forslag?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen som har forslag til NAS disk(er) 2-4TB helst i raid som fungerer med Squeezebox Touch? Jeg vurderer noe fra WD, men er ikke sikker på om squeezebox server software kan installeres? Forslag?
    Netgear ReadyNAS Ultra 4 her, har fungert gull med LMS hele veien. Regner med det har kommet noe som erstatter den nå, kjøpte min i 2011. 4 stk 2TB disker i min.

Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    2
    Sted
    Siggerud
    Jeg har en Netgear ReadyNAS Ultra RNDU2000+2TB+2TB WD-disker. Kjører i raid og har installert Squeezebox-serveren på NAS. Det fungerer godt, - bortsett fra det problemet jeg nevner ovenfor som antakligvis bare er en hang-up den får av og til. Er vel neppe NAS og disker som er skyld i problemet.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har en Netgear ReadyNAS Ultra RNDU2000+2TB+2TB WD-disker. Kjører i raid og har installert Squeezebox-serveren på NAS. Det fungerer godt, - bortsett fra det problemet jeg nevner ovenfor som antakligvis bare er en hang-up den får av og til. Er vel neppe NAS og disker som er skyld i problemet.
    Prøv å sett opp LMS til nattlig rescan av biblioteket i en periode for å se om problemet forsvinner da?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.209
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ReadyNAS NVX med 4x1 TB Western Digital og 1 GB RAM. Kjører LMS uten problemer. Kanskje litt i tregeste laget hvis man skal kopiere store mengder data frem og tilbake mellom PC og server.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mange sider i denne tråden og derfor litt uoversiktelig. Litt unnskyldning før jeg spør om noe som sikkert er spurt om før.
    Hvordan får man WiMP HiFi på en Duet? Inn med en eller annen plugin?

mvh

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    841
    Torget vurderinger
    4
    Mange sider i denne tråden og derfor litt uoversiktelig. Litt unnskyldning før jeg spør om noe som sikkert er spurt om før.
    Hvordan får man WiMP HiFi på en Duet? Inn med en eller annen plugin?

mvh
    Jeg har jo et par Duet hjemme så jeg burde jo kunne svare, men jeg kan ikke huske at jeg gjorde noe som helst på oppsettet her?
    Men har ikke sjekket at det står FLAC under More Info ved avspilling heller da, så mulig det går i mp3 fortsatt ;)
    Skal sjekke når jeg kommer hjem i kveld.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    841
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg sjekket RoDa og Duet spiller Wimp Hifi her ja.
    Du benytter vel som meg iPeng og da kan du bare velge Duet i nedtrekksmenyen og gå inn på Wimp under My Apps.
    EDIT: Hvis du ikke ser Wimp her må du legge inn Wimp plugin i LMS.
    Helt nederst i Wimpmenyen finner du valget for streamingkvalitet.
    Dette settes altså pr. avspiller.

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bare et raskt spørsmål....

Er det mulig å bruke SB Touch, med ekstern harddisk kobet til med USB kabel, uten å måtte kjøre Squeezecenter? Jeg ønsker fortsatt å bruke fjernkontroll ( den orginale ) Grunnet til at jeg spørr er at jeg vil ha PC ut fra hifirommet ( pga støy ) og at om jeg setter den ned i første etg så er ikke touchen stabil på det trådløse nettet. Og jeg har heller ikke lysst til å koble opp kablet.

Noen som vet om det er mulig? Eller MÅ man ha Squeezecenter gående?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Tror det skal være mulig men regner med at disken må være formatert som FAT 32 for at Touch skal gjenkjenne den. Det er en undermeny under innstillinger der du kan velge å kjøre lms lokalt. Ta det jeg skriver med en klype salt, det er lenge siden jeg har fiklet med slikt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tar det som du sier med en klype salt. Tenke jeg skulle prøve etter at jeg har hatt hifi besøk.... Er lei av den viften som snurrer på laptopen....

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    LMS startes lokalt under innstillinger, avansert, Squeezebox server. Om disken blir gjenkjent ser du under innstilling, avansert, USB- og SD-lagring.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.461
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Touch med usb-disk tilkoblet funker helt fint. Altså uten noen kjørende Logitech Media Server i nettet, Da kjører den sin egen server lokalt.

Det er hakket mer elegant med LMS på en "server", men uansett...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn