Jeg har hatt alle variantene av Squeezebox, men kan ikke si at jeg har opplevd at Touch skiller seg fra verken Classic eller Duet når det gjelder digitale evner. Analogt, derimot: der holder jeg en knapp på Touch.Heisann
Har hatt en SB Duett nå i flere år,men her om dagen kom jeg over en brukt Touch , og da slo jeg til på den .
Og jeg synes faktisk det virker for at den låter enda bedre enn Duet'en gjorde - begge kjørt digitalt ut med coax.
Kan det være mulig da ? Andre som har erfaringer med dette ?
Nei jeg synes det virker noe merkelig jeg også - er vel bare jeg som er i " lykkeland " etter å fått noe nytt i husJeg har hatt alle variantene av Squeezebox, men kan ikke si at jeg har opplevd at Touch skiller seg fra verken Classic eller Duet når det gjelder digitale evner. Analogt, derimot: der holder jeg en knapp på Touch.Heisann
Har hatt en SB Duett nå i flere år,men her om dagen kom jeg over en brukt Touch , og da slo jeg til på den .
Og jeg synes faktisk det virker for at den låter enda bedre enn Duet'en gjorde - begge kjørt digitalt ut med coax.
Kan det være mulig da ? Andre som har erfaringer med dette ?
Javel , så kanskje det kan være noe i det likevel da.....Touch er bedre som digitaldrivverk enn Duet og Classic, sies det. Målte visst veldig bra ref Stereophile.
Har hørt forskjell på det selv også, men dessverre ikke blindtestet.
Kan hende kommer det an på hvor følsom DACen er for slikt. Jeg har alltid brukt DACer som, etter sigende, er veldig robuste for kvaliteten i det digitale signalet, og da har jeg aldri merket noen forskjeller.Javel , så kanskje det kan være noe i det likevel da.....Touch er bedre som digitaldrivverk enn Duet og Classic, sies det. Målte visst veldig bra ref Stereophile.
Får kanskje prøve å blindteste det litt en gang jeg har litt tid til overs da kanskje....
Mulig det kan ha noe å si ja - jeg har koblet rett i CX-A 5000 Prosessoren min. Den har en innebygd ESS Sabre ES9016 dac , men jeg vet ikke hvordan den evt. er på sånne forskjeller.Kan hende kommer det an på hvor følsom DACen er for slikt. Jeg har alltid brukt DACer som, etter sigende, er veldig robuste for kvaliteten i det digitale signalet, og da har jeg aldri merket noen forskjeller.Javel , så kanskje det kan være noe i det likevel da.....Touch er bedre som digitaldrivverk enn Duet og Classic, sies det. Målte visst veldig bra ref Stereophile.
Får kanskje prøve å blindteste det litt en gang jeg har litt tid til overs da kanskje....
Her det noe for seg da - koster jo like mye som en brukt Touch... Blir som regel litt skeptisk når folk selger kun mnd'er etter kjøp...Ligger en Sbooster, lineær power til Touch på torget. Bare sånn til info
www.squeeze-upgrade.com/logitech-linear-power-supply-squeezebox-touch-p-1572.html
Hva kom du fram til?Hei
Etter alt dette pratet om skarp WiMP og myk Spotify, så ville jeg sjekke ut lyden av Spotify selv.
Mvh
Ja si det da RoDaHva kom du fram til?Hei
Etter alt dette pratet om skarp WiMP og myk Spotify, så ville jeg sjekke ut lyden av Spotify selv.
Mvh
RoDa har ikke tid til de greiene der. Han hører på Spotify, ikke sant?Ja si det da RoDaHva kom du fram til?Hei
Mvh
Filler'n jeg håpa jeg kunne spart 100 kr pr mndLikte ikke brukergrensesnitt, og lyden var glemdet kontra WiMP HiFi. Altså, ikkeno for meg.
Netgear ReadyNAS Ultra 4 her, har fungert gull med LMS hele veien. Regner med det har kommet noe som erstatter den nå, kjøpte min i 2011. 4 stk 2TB disker i min.Er det noen som har forslag til NAS disk(er) 2-4TB helst i raid som fungerer med Squeezebox Touch? Jeg vurderer noe fra WD, men er ikke sikker på om squeezebox server software kan installeres? Forslag?
Jeg har en Netgear ReadyNAS Ultra RNDU2000+2TB+2TB WD-disker. Kjører i raid og har installert Squeezebox-serveren på NAS. Det fungerer godt, - bortsett fra det problemet jeg nevner ovenfor som antakligvis bare er en hang-up den får av og til. Er vel neppe NAS og disker som er skyld i problemet.Er det noen som har forslag til NAS disk(er) 2-4TB helst i raid som fungerer med Squeezebox Touch? Jeg vurderer noe fra WD, men er ikke sikker på om squeezebox server software kan installeres? Forslag?
Prøv å sett opp LMS til nattlig rescan av biblioteket i en periode for å se om problemet forsvinner da?Jeg har en Netgear ReadyNAS Ultra RNDU2000+2TB+2TB WD-disker. Kjører i raid og har installert Squeezebox-serveren på NAS. Det fungerer godt, - bortsett fra det problemet jeg nevner ovenfor som antakligvis bare er en hang-up den får av og til. Er vel neppe NAS og disker som er skyld i problemet.Er det noen som har forslag til NAS disk(er) 2-4TB helst i raid som fungerer med Squeezebox Touch? Jeg vurderer noe fra WD, men er ikke sikker på om squeezebox server software kan installeres? Forslag?
Jeg har ReadyNAS NVX med 4x1 TB Western Digital og 1 GB RAM. Kjører LMS uten problemer. Kanskje litt i tregeste laget hvis man skal kopiere store mengder data frem og tilbake mellom PC og server.Er det noen som har forslag til NAS disk(er) 2-4TB helst i raid som fungerer med Squeezebox Touch? Jeg vurderer noe fra WD, men er ikke sikker på om squeezebox server software kan installeres? Forslag?
Jeg har jo et par Duet hjemme så jeg burde jo kunne svare, men jeg kan ikke huske at jeg gjorde noe som helst på oppsettet her?Mange sider i denne tråden og derfor litt uoversiktelig. Litt unnskyldning før jeg spør om noe som sikkert er spurt om før.
Hvordan får man WiMP HiFi på en Duet? Inn med en eller annen plugin?
mvh