Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Min musikk hopper automatisk over til neste sang enkelte ganger, har bare prøvd via tidal (tror jeg) noen flere som opplever dette problemet?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.127
    Antall liker
    14.837
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Skjer noen ganger her også, uten at jeg vet hvorfor.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.340
    Antall liker
    11.079
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tidal har hatt endel "nedetid" i det siste. Er det LMS eller Tidal som sliter?
    Bruker ikke Tidal selv så har ikke opplevd noe problemer.

    For LMS er det (omtrent) alltid lurt å oppgradere til siste versjon.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.945
    Antall liker
    617
    Har ikke oppdatert etter at den sluttet å auto-oppdatere. Da må jeg gå ut aktivt og søke etter nightlies?

    P.S: etter tvangsoppdatering av Windows 10 har det skjedd underlige ting!

    P.P.S Oppdaterte til LMS 9.2 fra 18. oktober nå, får se om det går bedre! Ingen feil til nå ...
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Plutselig har har coveret sluttet å vise på min squeezebox også...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tok å slettet all informasjon på LMS, for å så legge det inn igjen, det har jeg faktisk ikke gjort før - det var nok på tide. Cover er tilbake, men den hopper fremdeles noen ganger.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.340
    Antall liker
    11.079
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvilken versjon av LMS er du på? Og er alle plugins etc. Oppdatert?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    LMS 7.7.6 Tror alt skal være oppdatert.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Windows Home Server 2011
    Hvordan avinnstallerer jeg osv. har før bare trykket på oppdater på kontrollpanel for LMS..


    Der.. fikk det til nå oppdaterer den som bare det her.

    Kan man få cover til å dukke opp fortere på touch? her tar det 30 sekunder før neste cover vises ved albumskifte.
     
    Sist redigert:

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    577
    Antall liker
    736
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Min musikk hopper automatisk over til neste sang enkelte ganger, har bare prøvd via tidal (tror jeg) noen flere som opplever dette problemet?
    Har vært slik her og i de siste 2-3 dagene når jeg spiller via tidal, jeg bruker en Auralic Aries streamer, så da tolker jeg det som at det er tidal som har noen problemer.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Min musikk hopper automatisk over til neste sang enkelte ganger, har bare prøvd via tidal (tror jeg) noen flere som opplever dette problemet?
    Har vært slik her og i de siste 2-3 dagene når jeg spiller via tidal, jeg bruker en Auralic Aries streamer, så da tolker jeg det som at det er tidal som har noen problemer.
    Ok. Takker for svar.

    Har sendt mail til Tidal, men regner nok ikke med at de tar på seg skylden.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har noen formening om hvordan SB står seg lydmessig i kvalitet vs andre streamersystemer? F.eks. Roon, eller en usb fra pc til dac?
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.711
    Antall liker
    1.517
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har noen formening om hvordan SB står seg lydmessig i kvalitet vs andre streamersystemer? F.eks. Roon, eller en usb fra pc til dac?
    Jeg foretrekker SB fremfor PC/USB/DAC-løsning...har forsøkt begge deler [emoji41]


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.711
    Antall liker
    1.517
    Torget vurderinger
    2
    Lydmessig var og er det å fortrekke i mitt anlegg


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er bare så dritt lei at sangene hopper via Tidal hos meg. Det har vart i flere uker nå..
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.945
    Antall liker
    617
    Min musikk hopper automatisk over til neste sang enkelte ganger, har bare prøvd via tidal (tror jeg) noen flere som opplever dette problemet?
    Har vært slik her og i de siste 2-3 dagene når jeg spiller via tidal, jeg bruker en Auralic Aries streamer, så da tolker jeg det som at det er tidal som har noen problemer.
    Ja, det hopper stadig! Prøvde å oppgradere til siste "nightly", men det hopper like galt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har oppdatert alt jeg også, men det hjelper ikke.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.711
    Antall liker
    1.517
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har sluttet med TIDAL, Spotify og annet...her er det utelukkende musikk i lossless eller lossy formater fra en NAS som gjelder.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.210
    Antall liker
    37.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    ..og der kom problemet igjen. Ergerlige saker.
     

    crimsonking

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    3
    hei, har det noe for seg og bytte ut strømforsyningen på logitech touch med noe bedre ,ser jo veldig simpel ut, noen som har testet ut det? bruker forøvrig bare den digitale utgangen
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    hei, har det noe for seg og bytte ut strømforsyningen på logitech touch med noe bedre ,ser jo veldig simpel ut, noen som har testet ut det? bruker forøvrig bare den digitale utgangen
    Den er garantert god nok til jobben den er satt til å gjøre .


    Mvh
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.945
    Antall liker
    617
    Er det noen som kan dele sine erfaringer med Squeezebokser (Touch eller Transporter) og Roon?
    Har vært på nippet til å kjøpe Roon for livet, men så lurer jeg på om alt blir så meget bedre, eller om LMS er bra nok.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Aldri brukt LMS, men Transporter fungerte bra med Roon.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.127
    Antall liker
    14.837
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    hei, har det noe for seg og bytte ut strømforsyningen på logitech touch med noe bedre ,ser jo veldig simpel ut, noen som har testet ut det? bruker forøvrig bare den digitale utgangen
    Har en fra Teddy Pardo.
    Synes den fungerer bedre, og har en blindtest i bakspeilet som forsterker synsingen.
    Bruker også kun digitalutgangen.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.371
    Antall liker
    5.101
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    hei, har det noe for seg og bytte ut strømforsyningen på logitech touch med noe bedre ,ser jo veldig simpel ut, noen som har testet ut det? bruker forøvrig bare den digitale utgangen
    Jeg opplevde hørbart lavere støygulv fra Touch sin analogutgang da jeg brukte en strømforsyning fra Channel Islands Audio, men foretok desverre ikke noen A/B-testing på digitalutgangen.
     

    crimsonking

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    3
    takker for svar, hadde vært artig og testet ut, men koster jo litt disse strømforsyningene til touch
     

    crimsonking

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    3
    hei, har det noe for seg og bytte ut strømforsyningen på logitech touch med noe bedre ,ser jo veldig simpel ut, noen som har testet ut det? bruker forøvrig bare den digitale utgangen
    Har en fra Teddy Pardo.
    Synes den fungerer bedre, og har en blindtest i bakspeilet som forsterker synsingen.
    Bruker også kun digitalutgangen.
    hei , leste litt om teddy pardo, frister litt og prøve den men finner ikke noe forhandler i Norge, vet du om noen ?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Er det noen som kan dele sine erfaringer med Squeezebokser (Touch eller Transporter) og Roon?
    Har vært på nippet til å kjøpe Roon for livet, men så lurer jeg på om alt blir så meget bedre, eller om LMS er bra nok.
    Roon fungerer meget bra sammen med Touch. Kjører Roon core og server på en Ryzen 2600 og 16GB ram.

    Hadde Auralic Aries på test og eneste forskjellen var egentlig litt raskere avspilling gjennom Tidal på Aries.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.127
    Antall liker
    14.837
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    hei, har det noe for seg og bytte ut strømforsyningen på logitech touch med noe bedre ,ser jo veldig simpel ut, noen som har testet ut det? bruker forøvrig bare den digitale utgangen
    Har en fra Teddy Pardo.
    Synes den fungerer bedre, og har en blindtest i bakspeilet som forsterker synsingen.
    Bruker også kun digitalutgangen.
    hei , leste litt om teddy pardo, frister litt og prøve den men finner ikke noe forhandler i Norge, vet du om noen ?
    Dessverre, jeg kjøpte den direkte.
    Ser ut som Norsk HiFiCenter har Kingrex. Den skal også være bra.
     

    crimsonking

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    3
    hei, har det noe for seg og bytte ut strømforsyningen på logitech touch med noe bedre ,ser jo veldig simpel ut, noen som har testet ut det? bruker forøvrig bare den digitale utgangen
    Har en fra Teddy Pardo.
    Synes den fungerer bedre, og har en blindtest i bakspeilet som forsterker synsingen.
    Bruker også kun digitalutgangen.
    hei , leste litt om teddy pardo, frister litt og prøve den men finner ikke noe forhandler i Norge, vet du om noen ?
    Dessverre, jeg kjøpte den direkte.
    Ser ut som Norsk HiFiCenter har Kingrex. Den skal også være bra.
    takker, noen som har vært borti denne strømforsyningen til touch ,Teradak DC5V , koster ca 600kr med frakt fra aliexpress
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Fikk endelig til Inguz!:) Litt lettere å drive med litt korigeringer her fremfor å knotte inn på dlcp'n. Mål i REW, inn på EQ og leke litt, generer korreksjonsfilter i WAV, last inn i impulses mappa. Helt glimrende!:)

    Men som mange andre har også jeg to anlegg. Vil squeezeboxserveren takle to squeezebokser med hver sin korreksjonsfil for litt korrigering av romrelaterte ting?

    Mvh
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.657
    Antall liker
    3.881
    Torget vurderinger
    96
    hei , leste litt om teddy pardo, frister litt og prøve den men finner ikke noe forhandler i Norge, vet du om noen ?
    Dessverre, jeg kjøpte den direkte.
    Ser ut som Norsk HiFiCenter har Kingrex. Den skal også være bra.
    takker, noen som har vært borti denne strømforsyningen til touch ,Teradak DC5V , koster ca 600kr med frakt fra aliexpress
    Jeg har hatt en slik. Fungerte helt fint og var aldri noe tull med den. Så grei ut til prisen. Har en Teddy Pardo i dag. Forøvrig helt trygt å handle direkte fra Teddy Pardo.
    Lydmessig vet jeg ikke om det er så fryktelig mye å hente. Men det som er sikkert er at SB Touch digitalt inn i DAC låter bedre hos meg enn en Sony ES spiller brukt som drivverk, med den berømte "fixed pickup mechanism".
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.371
    Antall liker
    5.101
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Fikk endelig til Inguz!:) Litt lettere å drive med litt korigeringer her fremfor å knotte inn på dlcp'n. Mål i REW, inn på EQ og leke litt, generer korreksjonsfilter i WAV, last inn i impulses mappa. Helt glimrende!:)

    Men som mange andre har også jeg to anlegg. Vil squeezeboxserveren takle to squeezebokser med hver sin korreksjonsfil for litt korrigering av romrelaterte ting?

    Mvh
    Aner ikke om det er mulig med en enkelt instans av LMS, men et alternativ kan være å kjøre to LMS-instanser. Det er i hvert fall mulig på Linux, tror jeg. Instans #2 må da settes opp til å bruke andre nettverksporter og andre mapper for konfigurasjons- og logg-filer osv.
     
    Sist redigert:

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Fikk endelig til Inguz!:) Litt lettere å drive med litt korigeringer her fremfor å knotte inn på dlcp'n. Mål i REW, inn på EQ og leke litt, generer korreksjonsfilter i WAV, last inn i impulses mappa. Helt glimrende!:)

    Men som mange andre har også jeg to anlegg. Vil squeezeboxserveren takle to squeezebokser med hver sin korreksjonsfil for litt korrigering av romrelaterte ting?

    Mvh
    Aner ikke om det er mulig med en enkelt instans av LMS, men et alternativ kan være å kjøre to LMS-instanser. Det er i hvert fall mulig på Linux, tror jeg. Instans #2 må da settes opp til å bruke andre nettverksporter og andre mapper for konfigurasjons- og logg-filer osv.
    Går så fint! Har nå en touch og en transporter (lånt for test) koblet opp til en server og kjører hver sit filter på inguz. Da vet vi det i tilfelle en skulle få bruk for det en vakker dag;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.571
    Antall liker
    23.355
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg må ha blitt gubbe!

    Kan noen hjelpe meg med en aldri så liten bruksanvisning til hvordan jeg får lastet ned siste offisielle versjon av LMS? Brukergrensesnittet er ikke for gubber hos Herger...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn