Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Selge Squeezebox? Helt uaktuelt her.

    Jeg har én Touch, én Classic - og jammen har jeg én Duet også - liggende på lur i tilfelle totalhavari på de Squeezebox'ene jeg jeg allerede har i daglig bruk.

    Men kan hende er det aktuelt å kjøpe enda flere. Kjekt å ha - en ulykke kommer sjelden alene.
    Jeg har to, SB 3 og SB touch .... helt geniale, ikke aktuelt å selge :p
    Har opplevd forskjell i lyd, mener SB 3 kan låte bedre enn SB touch, også med ekstern DAC ;)

    Jeg bruker oppgradert ifi powersupply også :p
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Ok , takker for innspill folkens [emoji2] Får se om jeg tar steget en dag da....


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Jeg har aldri fått remote til å virke noe brukbart på ios (heller ikke med Safari/Chrome) bruker web interface på pc eller squeezebox remote, eventuelt touchscreen på SB touch
     

    anc1

    Fersking
    Ble medlem
    03.11.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    1
    Hei har Squeesebox touch får ingen lyd når jeg spiller fra tidal
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Her kommer enda en merkelig variant fra min side - men husk: det er en god stund siden sist.

    Jeg har lagt inn en CD fra EMI-Classics-serien i en egen mappe EMI-Classics blant andre mapper i Music Folder, som Klassisk, Diverse Klassisk etc.

    CDen - Klaverkonserter no. 4 og nr. 5 fra 1957 - er først lagt inn under Beethoven i nevnte mappe EMI-classics. De seks sporene her - tre spor fra klaverkonsert nr.4 og tre spor fra klaverkonsert nr. 5 - spilles helt problemfritt fra Squeezeboxen når man velger denne mappen.

    Så langt, så godt - men for enkelhets skyld har jeg kopiert filen over til Klassisk-filen - hvor den da er å finne blant øvrige klaverkonserter av Beethoven i en egen mappe her. Og det er her problemet oppstår. For Squeezeboxe'en finner bare fire spor her - tre spor fra klaverkonsert nr. 4 (altså en komplett klaverkonsert), men bare ett spor fra klaverkonsert nr. 5 (finner ikke - og spiller heller ikke - de to siste sporene, som heller ikke er synlige i Squeezebox-menyen). Søk på harddisken viser komplett kopi av alle seks porene - men Squeezeboxen finner ikke det to siste.

    Prøvde å løse dette med å lage en snarvei til den filen som Squeezebox'en greier å spille, og snarveien dukker opp i søkemenyen til Squeezebox under Klassisk/Beethoven/Klaverkonserter- men der stopper det. Snarvei-filen lar seg verken åpne eller avspille. Så akkurat denne filen - ingen andre - må avspilles ved å gå inn i EMI-Classics-mappen og søke opp originalfilen. Jeg har ikke hatt problemer med noen andre filer jeg har kopiert og flyttet på - evt. laget snarveier til.

    Ikke et livsviktig problem å få løst, men likevel interessant hvis noen har en forslag til en løsning. Det er jo, som kjent, de minste detaljene som skaper de største forstyrrelsene i nattesøvnen.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Du får ikke for lange filnavn (telles ifra C: ) ? Gjelder om du har Windows OS på serveren din iallefall.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Du får ikke for lange filnavn (telles ifra C: ) ? Gjelder om du har Windows OS på serveren din iallefall.
    Tusen takk - der var løsningen!

    Kortet ned på de filene som Squeezeboxen ikke kunne spille - og voilá! Nattesøvnen er reddet!
     

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Hei,får ikke koblet meg inn på nettverket mitt med min sb.touch,har prøvd alt men er på grensen å gi opp,noen som har nå tips ?
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    867
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Hei,får ikke koblet meg inn på nettverket mitt med min sb.touch,har prøvd alt men er på grensen å gi opp,noen som har nå tips ?
    Gjenopprett til fabrikkinnstillinger.
     

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Har prøvd alt siste tre svar,ser at sb.t. ikke vil oppdatere seg,lastet ned 7.8.0 men kommer ikke inn på nett....
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.913
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Prøv å resett enheten.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har prøvd alt siste tre svar,ser at sb.t. ikke vil oppdatere seg,lastet ned 7.8.0 men kommer ikke inn på nett....
    Er du sikker på at du har en fungerende DHCP-tjeneste på nettet ditt? Prøv å sjekke med å koble en PC til nettet med samme kabel, og/eller gjør en omstart på routeren din.
     

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Har prøvet alt,tilogmed snakket med altibox,men den nekter å oppdatere seg,er låst på lms 7.7.3....
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kan du beskrive i litt mer detalj hva slags oppsett du har, hva du gjør, og hvilke symptomer du ser?
     

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    når jeg skal laste ned lms 7.9.3 f.eks så får jeg mld.om at jeg må ha windows home server på pc,har lastet ned dette også men det går ikke,har dessverre lite peiling videre nå....
    Mitt anlegg står i signaturen,har hatt touchen siden den kom ut ny å har aldri hatt slike problemer....
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    når jeg skal laste ned lms 7.9.3 f.eks så får jeg mld.om at jeg må ha windows home server på pc,har lastet ned dette også men det går ikke,har dessverre lite peiling videre nå....
    Mitt anlegg står i signaturen,har hatt touchen siden den kom ut ny å har aldri hatt slike problemer....
    Hva er egentlig tilstanden hos deg?

    a) Touchen kommer ikke på nettet med IP-addresse osv. Det går ikke å koble opp mot myqueezebox.com.
    b) Touchen kommer seg på nett, og fungerer mot mysqueezebox.com men ikke mot din egen LMS-tjener

    Dersom (b):
    - Er din gamle LMS-installasjon fremdeles intakt? Kjører tjensten/prosessen?
    - Hvis ikke, og din serverboks kjører en desktop-versjon av Windows, har det vel lite for seg å tukle med Home Server-versjonen. Prøv heller denne: http://downloads.slimdevices.com/ni...eaee/LogitechMediaServer-7.9.2-1577548976.exe
    (evt. Some Software Beta Downloads - Version 7.9 og velg "Windows Executable Installer")
     

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    når jeg skal laste ned lms 7.9.3 f.eks så får jeg mld.om at jeg må ha windows home server på pc,har lastet ned dette også men det går ikke,har dessverre lite peiling videre nå....
    Mitt anlegg står i signaturen,har hatt touchen siden den kom ut ny å har aldri hatt slike problemer....
    Hva er egentlig tilstanden hos deg?

    a) Touchen kommer ikke på nettet med IP-addresse osv. Det går ikke å koble opp mot myqueezebox.com.
    b) Touchen kommer seg på nett, og fungerer mot mysqueezebox.com men ikke mot din egen LMS-tjener

    Dersom (b):
    - Er din gamle LMS-installasjon fremdeles intakt? Kjører tjensten/prosessen?
    - Hvis ikke, og din serverboks kjører en desktop-versjon av Windows, har det vel lite for seg å tukle med Home Server-versjonen. Prøv heller denne: http://downloads.slimdevices.com/ni...eaee/LogitechMediaServer-7.9.2-1577548976.exe
    (evt. Some Software Beta Downloads - Version 7.9 og velg "Windows Executable Installer")
    Har ims 7.7.3 r16676 på min sb.touch,og får ikke gjort så mye da den nekter å oppdatere seg,regner med det er svar a for svar b fikk jeg lastet ned på pc,men vil ikke,står på p.oppdatering på touch kun 7.7.3 r16676......
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har ims 7.7.3 r16676 på min sb.touch,og får ikke gjort så mye da den nekter å oppdatere seg,regner med det er svar a for svar b fikk jeg lastet ned på pc,men vil ikke,står på p.oppdatering på touch kun 7.7.3 r16676......
    "Nekter å oppdatere seg." Hvilken feilmelding får du?
     

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Har ims 7.7.3 r16676 på min sb.touch,og får ikke gjort så mye da den nekter å oppdatere seg,regner med det er svar a for svar b fikk jeg lastet ned på pc,men vil ikke,står på p.oppdatering på touch kun 7.7.3 r16676......
    "Nekter å oppdatere seg." Hvilken feilmelding får du?
    Får opp ping mysqueezebox.com 34.244.198.169 er ikke ok på nettverktilstand.
    Når jeg skal kontrollere n. Verktilstand på nytt kommer det opp et annet nr som ikke er ok.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Du formulerer deg ikke akkurat krystallklart, men jeg tolker dette som at Touchen din av en eller annen grunn ikke får koblet seg til lokalnettet ditt i det hele tatt. Jeg antar at du forsøker å kjøre trådløst. Har du prøvd å koble Touchen med Ethernet-kabel direkte i Internet-routeren din?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    34.244.198.169 ??? er det liksom en IP adresse den prøver å nå ?

    Ikke lest tråden, men har du tilbakestilt enheten? og manuelt lagt til "bibliotek" ? :). Dvs. IP adressen til maskina som kjører LMS.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    34.244.198.169 er IP-addressen til mysqueezebox.com (Europa/Dublin).

    Med mindre jeg jeg har oversett noe, har Tommen21 ennå ikke gjort rede for om han kjører LMS på en PC/NAS-løsning eller den som er innebygd i Touchen, eller om han kun benytter mysqueezebox.com
    Uansett er det nytteløst å bekymre seg om LMS-versjoner og oppgraderinger før nettverkstilkoblingen fungerer.
     
    Sist redigert:

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    34.244.198.169 er IP-addressen til mysqueezebox.com (Europa/Dublin).

    Med mindre jeg jeg har oversett noe, har Tommen21 ennå ikke gjort rede for om han kjører LMS på en PC/NAS-løsning eller den som er innebygd i Touchen, eller om han kun benytter mysqueezebox.com
    Uansett er det nytteløst å bekymre seg om LMS-versjoner og oppgraderinger før nettverkstilkoblingen fungerer.
    Kjører lms på pc,tror jeg er på ville veier her,har liksom bestandig fungert siden jeg kjøpte den og ikke satt meg inn i noe sisen første innstallasjon...
    Har prøvd med kabel rett i sb.touch fra altiboxrouteren....
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kjører lms på pc,tror jeg er på ville veier her,har liksom bestandig fungert siden jeg kjøpte den og ikke satt meg inn i noe sisen første innstallasjon...
    Har prøvd med kabel rett i sb.touch fra altiboxrouteren....
    Forhåpentligvis et dumt spørsmål, men for sikkerhets skyld: Når du har Touch koblet til altibox-routeren, har du samtidig LMS-PCen koblet til samme router? Og du konfigurerte (i oppsettmenyen) Touch til å bruke kablet nett, ikke sant?
    Har du endret noe i nettverksoppsettet ditt eller på LMS-PCen siden sist opplegget fungerte?
     

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Kjører lms på pc,tror jeg er på ville veier her,har liksom bestandig fungert siden jeg kjøpte den og ikke satt meg inn i noe sisen første innstallasjon...
    Har prøvd med kabel rett i sb.touch fra altiboxrouteren....
    Forhåpentligvis et dumt spørsmål, men for sikkerhets skyld: Når du har Touch koblet til altibox-routeren, har du samtidig LMS-PCen koblet til samme router? Og du konfigurerte (i oppsettmenyen) Touch til å bruke kablet nett, ikke sant?
    Har du endret noe i nettverksoppsettet ditt eller på LMS-PCen siden sist opplegget fungerte?
    Ja har sett til at kablet nett er rett i menyen,alt er koblet i samme ruter både kablet men bruker trådløst mest,har ikke endret noe som jeg vet siden det fungerte sist .
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Hvis du logger på PC'en som du kjører squeezebox, åpner web-browser, chrome f.ex og skriver følgende i addressen: http://127.0.0.1:9000/
    Så skal du få opp lms websiden, og da går logitech media server på denne pc'en

    hvis du så klikker på wifi ikonet så viser windows hvilket wifi nettverk pc'en er koblet til
    Eller bruker du kablet nett her?

    Når du konfigurerer opp squeezebox touch, pass på at du bruker samme wifi nettverk som PC'en kjører (ikke nødvendigvis alltid korrekt da en router kan kjøre flere wifinett med forskjellig hastighet og da kan du bruke hvilket som helst av disse), da skal squeezebox touch finne logitech media server. hvis logitech media server er nyere versjon så vil du automatisk få spørsmål om oppgradering i sbt :p

    EDIT: Det kan være firewall problematikk på PC, men hvis det funket og du ikke har rørt noe her, så tviler jeg på at det er tilfelle her...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.663
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Radio på vei!

    Har hatt lyst på en moderne Kurer til kjøkkenet i lang tid, til morgennyheter og slikt. Bruktprisene på SB Radio er lavere enn forventet. Dette blir fint.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Til info: De som kjører nightly builds (7.9.2) så er den nå ferdig utviklet og det vil ikke komme flere oppdateringer der.
    7.9.3 nightly er kommet og denne må man manuelt oppgradere til.
    Evt. så har det også kommet en 8.0.0 versjon som vel mer eller mindre er en beta.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.740
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Til info: De som kjører nightly builds (7.9.2) så er den nå ferdig utviklet og det vil ikke komme flere oppdateringer der.
    7.9.3 nightly er kommet og denne må man manuelt oppgradere til.
    Evt. så har det også kommet en 8.0.0 versjon som vel mer eller mindre er en beta.
    Hei
    Takk for info. Jeg kjører en åtte år gammel ReadyNAS Ultra 4 med 7.9.0 på etter hva jeg kan se.
    Har ikke gjort noe med serveren på lenge og tenker litt at jeg ikke rører så lenge det virker.... :)
    Vet du noe om hva jeg går glipp av med den gamle versjonen av LMS? Jeg bruker en SB Touch, og av og til iPad og iPhone som avspillere.

    Skjermbilde.JPG


    Mvh
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4
    Ikke lest selv, men det står vel det meste her tenker jeg.......
    http://htmlpreview.github.io/?https://github.com/Logitech/slimserver/blob/public/7.9/Changelog7.html



    Til info: De som kjører nightly builds (7.9.2) så er den nå ferdig utviklet og det vil ikke komme flere oppdateringer der.
    7.9.3 nightly er kommet og denne må man manuelt oppgradere til.
    Evt. så har det også kommet en 8.0.0 versjon som vel mer eller mindre er en beta.
    Hei
    Takk for info. Jeg kjører en åtte år gammel ReadyNAS Ultra 4 med 7.9.0 på etter hva jeg kan se.
    Har ikke gjort noe med serveren på lenge og tenker litt at jeg ikke rører så lenge det virker.... :)
    Vet du noe om hva jeg går glipp av med den gamle versjonen av LMS? Jeg bruker en SB Touch, og av og til iPad og iPhone som avspillere.

    Vis vedlegget 568580

    Mvh
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.663
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Noen av dere som kjører LMS 8.0.0 (Beta)?
    Kjører altså safe og ferdige 7.9.2 nå, og lurer på om det er noe funky nyheter i 8 som jeg bare mååå ha.
     

    vetting

    Medlem
    Ble medlem
    30.01.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Har en logitech Squeezebox Duett og en Logitech Boom. Er dette noe som kan bli solgt på brukten, og hva kan en eventuelt ta for dette? Er i god stand og godt behandlet :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn