Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Liotheles skrev:
    stejorge skrev:
    Jepp, kjører eple-pod og itunes så jeg vil gjerne slippe å konvertere alt til FLAC ja ::)
    Hvilken SW kunne jeg i tilfelle ha brukt for å konvertere 250GB fra ALAC til FLAC?

dbpoweramp med batch konvertering, tar alle mappene på en gang.

Men det er da ingen grunn til å kjøre alac fordi du bruker ipod, Mediamonkey konvertere sangen "on the fly" fra flac eller andre format, og inn på iPoden din. Kjempeprogram som absolutt kan anbefales.
    Takk for bra tips! Har Mediamonkey også muligheten for å konvertere til flac kanskje ?
    Får svare megselv siden jeg fant ut av det; joda, MediaMonkey kan konvertere fra/til mange ulike formater inkl alac -> flac.
    Man må dessuten ha Gold versjonen for å konvertere "on the fly" til iPod'n
    :)

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Et lite spørsmål, siden all ekspertisen er samlet her ;D

Når en skal spille en sang i et album og velger denne direkte, er det noen måte å få SC til å spille neste sang automatisk?

Det er pokker så irriterende å måtte velge spill alle for deretter å skippe ned til den sangen en vil høre først :mad:
    Har valgt" Spill av neste" på instillinger, men det hjalp jo heller ikke, er det en instilling jeg har oversett?

Liotheles: Tror også J-River http://www.mediajukebox.com/ har denne funksjonen med konvertering til flac, denne er gratisversjonen av J-River media Center

kanari

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    17
    Hvilket program bruker dere som bruker Mac til kanvertering fra flac til mp3.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.942
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    stejorge skrev:
    Når en skal spille en sang i et album og velger denne direkte, er det noen måte å få SC til å spille neste sang automatisk?
    Fint at det er flere som lurer på dette, og irriterer seg grønn over det problemet.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.008
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    HoJ skrev:
    stejorge skrev:
    Fint at det er flere som lurer på dette, og irriterer seg grønn over det problemet.
    Dette er en setting i siste versjon av SC:

Version: 7.3.1 - 24372 @ Fri Dec 19 17:38:52 PST 2008

Vedlegg

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Denne settingen finnes i eldre versjoner av SC også.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Prøvde denne settingen nå men det fungerte ikke?
    Må SC restartes for at det skal virke?

Edit: Kjører 7.3.1

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.008
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Her i huset virker den på Squeezebox Classic, SC 7.3.1 ubuntu sammen med cue+flac. Skal ta turen ned for å se om det også virker med Duet.

edit: Virket som forventet på Duet også.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    mteinum skrev:
    Her i huset virker den på Squeezebox Classic, SC 7.3.1 ubuntu sammen med cue+flac. Skal ta turen ned for å se om det også virker med Duet.

Sorry, jeg som surret sammen bruken i SC til forskjell fra controlleren. Fungerer som forventet her også :)

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Liotheles skrev:
    mteinum skrev:

Sorry, jeg som surret sammen bruken i SC til forskjell fra controlleren. Fungerer som forventet her også :)
    Fungerer på SqueezeCenter 7.0.1 også. (Kanskje på tide å oppgradere til nyere SqueezeCenter...? ::))

Er det noen som har testet Logitech sine universalkontroller på SB Classic/Transporter? Fungerer det hensiktsmessig?
    Har en universalkontroll fra Logitech til forforsterkeren (orginalkontroll koster kr 2495,- (!!)), og den bør vel kunne gjøre jobben "spilleren" også.

M

marsboer

Gjest
    Terka skrev:
    Liotheles skrev:
    mteinum skrev:

Fungerer på SqueezeCenter 7.0.1 også. (Kanskje på tide å oppgradere til nyere SqueezeCenter...? ::))

Er det noen som har testet Logitech sine universalkontroller på SB Classic/Transporter? Fungerer det hensiktsmessig?
    Har en universalkontroll fra Logitech til forforsterkeren (orginalkontroll koster kr 2495,- (!!)), og den bør vel kunne gjøre jobben "spilleren" også.
    Ja, etter litt fintuning fungerte min Logitech Harmony 1000 bra med Transporter i allefall.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kan svare på om en iPod Touch med iPeng (eller annen sw) fungerer like bra eller bedre enn den originale controlleren? Er all funksjonalitet på plass? (sånne ting som Random Play, Save Playlist, Add to playlist, Add to play next, Add to Favorites etc)
    Liker touchskjermen på Ipod Touch godt og kan tenke meg å kjøpe meg en hvis den fungerer som en god erstatning?

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    HoJ skrev:
    stejorge skrev:
    Dette er en setting i siste versjon av SC:

Version: 7.3.1 - 24372 @ Fri Dec 19 17:38:52 PST 2008
    Har valgt denne innstillingen, men det hjelper ikke, får den ikke til å spille neste sang hvis jeg velger en sang direkte.
    Hvis jeg blar meg ned til spor 3 på et album så hadde jeg jo forventet at den fortsatte på spor 4,5,6... men det gjør den ikke, jeg må først velge "spill alle" og så skippe ned til spor 3 for at dette skal fungere.Har siste versjon av SC og XP64

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.008
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Velger du da sang i SqueezeCenter eller med fjernkontrollen? Jeg brukte fjernkontrollen. Litt usikker på om det går i SC, men det kan jeg prøve når jeg kommer hjem.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.368
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    Velger du da sang i SqueezeCenter eller med fjernkontrollen? Jeg brukte fjernkontrollen. Litt usikker på om det går i SC, men det kan jeg prøve når jeg kommer hjem.
    Virker kun med fjernkontrollen her hos meg ihvertfall. SC spiller kun den du peker på. Dessverre.

Bernt K

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.008
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

maxmekker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Antall liker
    330
    Torget vurderinger
    2
    Inguz, noen som kan forklare enkelt hva det gjør og hvordan det virker. Må bare tilstå at dette har jeg lite peiling på.
    Føler hjemme hos meg at bassen blir noe tynn, kunne tenkt meg å heve den litt. Event få lyden korigert på noe vis gjennom transporteren?

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Liotheles skrev:
    Noen som kan svare på om en iPod Touch med iPeng (eller annen sw) fungerer like bra eller bedre enn den originale controlleren? Er all funksjonalitet på plass? (sånne ting som Random Play, Save Playlist, Add to playlist, Add to play next, Add to Favorites etc)
    Liker touchskjermen på Ipod Touch godt og kan tenke meg å kjøpe meg en hvis den fungerer som en god erstatning?
    Fant en bra tråd om emnet her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=29248.0;all

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Noen andre her inne som kjører SC 7.3.1 og som har problemer med at hvis sangen står lenge i pause, så skipper den til neste sang når buffer i receiver er tømt (sånn ca 30-60sek) ?
    Det oppførte seg ikke slik i 7.0.1 som jeg kjørte tidligere iallefall. :-\

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.526
    Inguz: Man legger inn et korreksjonsfilter, og Inguz filtrerer musikken før det ender i skviser'n.

For å lage korreksjon trenger man målemikrofon, evt en mikrofonforsterker, en lydvei inn i PC-en og et program for å måle og generere filtre. Eksempelvis: U-MU 4040 USB, MP-1r measurementkit. Til å generere filtre kan man investere i en Audiolense lisens eller benytte den medfølgende DRC pakken som er open source, karakterbasert gratis.

Solo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har hørt rykter om en ny transporter, en mk2?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nifst å tenke på:
    Kanskje Logitech tar en B&O, at fra et eller annet serienummer sitter det et helt nyutviklet lydkort i den (med fjongere DACchip og analogkretsløp) helt uten noen annonsering?

Settes herved ut som rykte. ;D

J

James_Bond

Gjest
    Skal snart skaffa meg Squeezebox Duet.

Har pr dags dato ikkje PC.

Nokon som har forslag til PC for bruk på Squeezebox når grunnen til PC-kjøpet i all hovudsak er musikkavspeling gjennom squeezeboxen ? (og litt internett, men aldri PC-spel).

Pris er av mindre betydning.

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha oppgradert til siste versjon av SC, har jeg hatt problemer med avspillingen.
    D.v.s at jeg kan velge album og spille det av, men så med ulike mellomrom kan jeg ikke komme inn på nye album.
    Artist og album vises, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å åpne albumet, så da må jeg helt ut av musikkbiblioteket.

Er det kun meg? eller har andre samme problemet ???

M

marsboer

Gjest
    James_Bond skrev:

Nokon som har forslag til PC for bruk på Squeezebox når grunnen til PC-kjøpet i all hovudsak er musikkavspeling gjennom squeezeboxen ? (og litt internett, men aldri PC-spel).

Eg ynskjer meg ein bærbar med stor skjerm. Pris er av mindre betydning.
    Ville styrt langt unna en bærbar dersom stabilitet og pålitelighet er noe tema for musikkbiblioteket og Squeezecenter serveren.

J

James_Bond

Gjest
    marsboer skrev:
    James_Bond skrev:

Eg ynskjer meg ein bærbar med stor skjerm. Pris er av mindre betydning.
    Ville styrt langt unna en bærbar dersom stabilitet og pålitelighet er noe tema for musikkbiblioteket og Squeezecenter serveren.
    Takk for infoen. Har nå fjerna "bærbar" i den opprinnelege teksten. Er altså åpen både for stasjonære og bærbare PC-ar, og bør altså truleg helst vurdera stasjonær.

Har du nokre forslag til stasjonære PC-ar som gjer nytta på ein god måte for mitt squeezebox-formål ?

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Må melde meg inn i vennetråden her gitt. Fikk SB levert på døra kl 17 i dag, og det tok jammen ikke lang tid å få lyd ut av den ;D
    Jeg er en "gammel" mann med så som så med kompetanse på data området, men dette gikk jo som en drøm.
    Nå har jeg både hørt på radio, og funnet masse musikk fra laptop'en. Dette var moro.
    Kjører SB'en gjennom en Lavry DA10 med optisk kabel, og jeg klarte ikke å høre at dette var noe dårligere enn når jeg bruker Meridian'en min.
    Så nå har jeg, mens jeg hører på musikk, rippet de første 10 cd'ene fra hylla. Har fremdeles en stooor jobb å gjøre, men det er jo et luksus problem :D
    Takk til dere alle for mange gode tips i tråden her!!

mvh
    Lars

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    sclalars skrev:
    Må melde meg inn i vennetråden her gitt. Fikk SB levert på døra kl 17 i dag, og det tok jammen ikke lang tid å få lyd ut av den ;D

mvh
    Lars
    Gratulerer så mye, og velkommen som venn!

Lars

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    sclalars skrev:
    sclalars skrev:

mvh
    Lars
    Gratulerer så mye, og velkommen som venn!

Lars
    Takk for det, det var hyggelig ;D ;D

Lars

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hei Lars, er ikke vi en strålende mottakskomité?

Har du fått på plass de analoge VU-meterene som screensaver? Det låter best da viser lokal forskning her.

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Dette er den mest tweakfrie delen av dette forumet. Disse VU meterene skal faktisk være det eneste kjente tweaket som faktisk virker. Hva de virker for er en helt annen sak........ 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn