Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lexluthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    2
    Jeg installerte den for noen dager siden men fikk heller ikke SC til å kjøre etterpå (Windows XP). Fikk bare melding om at tjenesten starter i det uendelige. Måtte reinstallere 7.2.1. Aner ikke hva som kræsjet men det var ganske irriterende, særlig fordi jeg vasket hele PC'en for den gamle versjonen med alle instillingene. Det funker sikkert hos andre men jeg venter like så godt på neste versjon. Jeg håper ikke SC begynner med samme oppdateringshysteriet som iTunes...... resultatet er at gamle gode plug-ins slutter å fungere etc... :p

Puscifer skrev:
    Puscifer skrev:
    Hjelp !
    Har oppgradert SqueezeSenter til 7.3 men den vil ikke starte opp !
    Står bare: SqueezeSenter Starting..... ??? ???

Knut :)
    Ikke bare jeg som har dette problemet ifølge forum hos Logitech.
    Lastet ned versjon 7.2.1 og alt er som normalt :)

http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.2.1/

Faen, det var 2 dager uten musikk :mad:

Knut :)

OS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kjører SC 7.3 på Windows XP og det fungerer uten problemer.

maxmekker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Antall liker
    330
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om det lar seg gjøre å spille musikk fra 2 disker samtidig? Jeg har en disk på 250gig som er full straks. Kan jeg stille inn slik at musikken hentes der, pluss også fra en annen disk? Eller må jeg kjøpe en ny større?

Raymond

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Det går fint, bare legg inn en snarvei/link til musikkmappen på disk nr 2 i din vanlige musikkmappe.

Rhesus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Antall liker
    11
    Bruker man linux og LVM, så er det rørende enkelt å legge til mer diskplass. Dytt den inn, legg den til i volumgruppen og utvid størrelsen på volumet der musikken ligger. Voila.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Har dere fortsatt cd-spiller? Jeg sitter pt med en ganske ok cd-spiller som egentlig aldri blir brukt. Eneste ville være om disk og backup med musikk havarerte. Får meg ikke helt til å selge spilleren enda... men ser egentlig ingen grunn til å la vær heller.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.972
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Terka skrev:
    Har dere fortsatt cd-spiller? Jeg sitter pt med en ganske ok cd-spiller som egentlig aldri blir brukt. Eneste ville være om disk og backup med musikk havarerte. Får meg ikke helt til å selge spilleren enda... men ser egentlig ingen grunn til å la vær heller.
    Hm. jeg lurer på om jeg skal selge min cd-spiller jeg også.. Har en Rotel RCD-02 som jeg kan bruke til nød...

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Alle antydninger til high-end-spillere er forlengst solgt unna. Selg dine, du også - før flere skjønner tegningen.

Jeg sitter igjen med en 12 år gammel Denon-spiller som jeg ikke gidder å bruke tid på å selge - og den står avslått i et lukket skap, men tilkoblet DACen i tilfelle....Brukte den senest for temmelig nøyaktig 8 måneder siden - det var da jeg koblet den opp. Måtte jo sjekke at den virket før jeg smekket igjen skapdøren. Får kanskje ta en ny sjekk i romjulen??

I TV-stuen har jeg en DVDspiller som også fungerer som backup for CDspilling - men den har heller ikke vært mye aktiv på musikkfronten - CDene er jo forlengst pakket bort.

Det kommer garantert aldri på tale å kjøpe en CDspiller igjen her hjemme.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    Trenger litt assistanse. Og det bråttom!

Satte opp Dueten etter samme mal som ved å sette sammen IKEA-reoler, dvs uten å studere bruksanvisningen først. Jeg antok at Dueten ville forstå at den var kablet ved å stappe inn en ethernetkabel der bak, men det virker som at den ikke har tatt den meldingen.

a) hvordan får jeg den nå til å kjøre kablet
    b) hvordan setter jeg fast IP-adresse

Har gått gjennom alle menyvalg på kontrolleren uten å finne ut av dette, og vil sette umåtelig pris på prompte assistanse da jeg har invitert over noen kompiser senere i kveld for å demonstrere SBs fortreffelighet og da bør det helst være noe av sistnevnte å fremvise..

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Ulf-B skrev:
    Alle antydninger til high-end-spillere er forlengst solgt unna. Selg dine, du også - før flere skjønner tegningen.
    Ulf-B; var det hos deg jeg var innom og "hentet" en effektforsterker i går?? Satte pris på den gode samtalen og flott å se et så ryddig oppsett. Førsteinntrykket er det hjalp å ha 2 stk til biamping! Takker!

Mulig cd-spilleren havner på børsen her i løpet av kvelden.. ::)

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.370
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    noruego skrev:

Satte opp Dueten etter samme mal som ved å sette sammen IKEA-reoler, dvs uten å studere bruksanvisningen først. Jeg antok at Dueten ville forstå at den var kablet ved å stappe inn en ethernetkabel der bak, men det virker som at den ikke har tatt den meldingen.

Har gått gjennom alle menyvalg på kontrolleren uten å finne ut av dette, og vil sette umåtelig pris på prompte assistanse da jeg har invitert over noen kompiser senere i kveld for å demonstrere SBs fortreffelighet og da bør det helst være noe av sistnevnte å fremvise..
    "Brute force would be to factory reset the receiver (hold botton till it blinks fast red) and the controller (factory reset in advanced settings) and start from scratch."

Bernt K

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Terka skrev:
    Ulf-B skrev:
    Ulf-B; var det hos deg jeg var innom og "hentet" en effektforsterker i går?? Satte pris på den gode samtalen og flott å se et så ryddig oppsett. Førsteinntrykket er det hjalp å ha 2 stk til biamping! Takker!

Mulig cd-spilleren havner på børsen her i løpet av kvelden.. ::)
    Visst var det hos meg - og takk i like måte for hyggelig samtale. Ryddig oppsett? - vel, vel...det er mye god WAF og varig husfred å få når det ser OK ut, men jeg er faktisk den største drivkraften for å ha det slik. Godt men helst usynlig.

Beklager kjære Squeezeboxvenner hvis dette er litt off-topic - men under vår veldig hyggelige samtale, snakket Terka og jeg også en del om Squeezeboxens fordeler. Helt sant, det siste. Jeg ser store fordeler for barnefamiliene med musikk på harddisk. Det verste som kan skje er en ramponert fjernkontroll. Billig moro sammenlignet med en ramponert CDsamling. Morsomme å leke med, tråkke på og kaste rundt omkring, disse små, artige blanke skivene.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.687
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg prøver å få min far til å ta steget. Hjelp meg med argumentene, venner.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - lære gamle hunder nye triks?

Da er argumenter det siste som nytter.

Handling sier mer enn tusen ord. Kjøp en til ham. I julepresang. Installer den for ham. Finn de 20-30 beste radiostasjonene world-wide som sender ”hans” musikk. Legg dem inn på en måte som han skjønner seg på – gi dem logiske navn.

Så ripper du CDsamlingen hans – ikke forvent at en eldre(?) mann skal begynne med det på egenhånd. Du kan jo rippe hjemme hos deg selv – og så tar du med deg filene på en dertil egnet måte når du besøker ham.

Skrell av alle unødvendige menyer på Squeezeboxen – Music Folder og Playlists - og muligens Internet Radio – det er alt han trenger. Lær ham å restarte PC og nettverk når det skjærer seg.

Trekk ut signalkablene eller sikringene på CD-spilleren hans slik at han blir nødt til å lære seg den nye måten å gjøre det på. Ta den gjerne med deg en ukes tid – under påskudd av at du ”skal se litt på den før den eventuelt sendes på verksted”.

Dette er i prinsippet slik jeg fikk min yngre bror til å interessere seg for Squeezebox – uten et mildt, men uimotståelig, press, hadde han fortsatt vært uten. Nå har han en på sommerstedet sitt, men grubler alvorlig på om han skal skaffe seg en hjemme også.

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Her i huset skal minstemann få seg Boom til Jul. Lydbøkene ligger allerede rippet. Hva gjør ikke en far nå til dags :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - min minstemann er 26 år gammel og kan klare alt det der uten hjelp. T.o.m. kjøpe seg en slik med penger han har tjent selv.

Men fra spøk til alvor - en slik Boombox kunne jeg godt ha tenkt meg. Er det noen som har prøvd den, og lever den opp til forventningene?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    En slik Boombox må jo være bra å ha med ut på terrassen i gode sommerkvelder?!
    (Må vel ha strømuttak ute da, men det har jo enkelte. :))

Ang. vurdering rundt salg av cd-spiller som nevnt tidligere i kveld..
    Vi hadde en lyttekveld her hjemme i dag og testet cd-spilleren direkte og via DAC'en i Transporteren (Byttet direkte på forforsterkeren mens musikken spilte.), samt kun Transporteren Avspilling med Cd-spilleren direkte i forforsterkeren virket mer oppløst og ryddig i lydbildet. Avspilling via transporteren var mer "svulstig" i lyden. (Er ikke så flink til å beskrive lyd..) Det er vel litt å banne i kirka å skrive slikt her... :-X

Når det er skrevet så gjør Transporteren sakene sine absolutt bra, og den har andre absolutte fordeler som en cd-spiller ikke har. Hmm.. ser at jeg gjør valget vanskelig for meg selv nå, bør jo egentlig selge cd-spilleren, eller begynne å bruke den igjen..

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hm... Er ikke helt sikker på om jeg har oppfattet hva dere egentlig gjorde under denne testen deres. Hvis jeg ikke har misforstått, virker det på meg som om dere har sammenlignet forskjellige DACer. En DAC i CDspilleren kontra en annen DAC i Transporteren. I så fall er det ganske naturlig at det låter forskjellig.

Hvis dere hadde hatt en separat DAC og kjørt alle signalene ditalt ut fra CDspiller og fra Transporter inn på denne DACen før signalet ble sendt til forsterker ville dere ha hørt samme lyden. Med den rette - drivverksuavhengige DACen. Visse DACer er etter sigende - jfr. en annen tråd her på Hifisentralen tidligere i år - mer følsomme for drivverkets egenskaper enn andre DACer - men DACer som f.eks. RME og Benchmark skal i hvert fall være veldig robuste i så henseende.

Før jeg skrinla bruken av CDspillere hos meg, testet jeg alle mine CD- og DVDspillere samt Squeezebox - via digitalutgangene deres inn på den sammme (Benchmark)DACen - og verken jeg eller noen av mine venner greide å høre noen forskjell mellom CD/DVDspiller som kilde og Squeezebox som kilde. D.v.s. enkelte ganger trodde vi at vi hørte forskjeller, men de forskjellene slo så tilfeldig i alle retninger, at vi like gjerne kunne ha kastet terninger. Så jeg følte meg veldig trygg på at jeg kunne kvitte meg med alt som het CDspillere her hjemme. Hvilket jeg også har gjort.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Du har vel egentlig rett i det du skriver om at vi har sammenlignet dac'ene i spilleren og transporteren, ikke som drivverk. Vi lyttet til lyden generelt sett, ikke til komponentene som drivverk. Som drivverk så er det absolutt ikke noe å utsette på transporteren. (Ikke som lydkilde heller!)
    Oppsettene vi testet var følgende:
    • CD spiller analogt inn til forforsterkeren (via cd'spillerens DAC).
    • Cd-spilleren via DAC'en i transporteren og analogt derfra til forforsterkeren.
    • Avspilling av flac via Transporteren og analogt derfra til forforsterkeren.

Jeg kan ikke si at noe er mer riktig en det andre mtp lydbildet, men avspilling via transporteren virket mer svulstig i lydbildet (Mer "amerikansk" lyd??)
    Her går det selvsagt også på personlige preferanser rundt lydbilde, balansering mot resten av anlegget, osv.
    (Kan også være dårlig match mellom cd-spiller og DAC i transporteren? Dog virket det som Transporteren hadde samme "klang" når vi spilte av flac.)

Største delen av kvelden lyttet vi bare til musikk uten å tenke på om det var Transporter eller CD-spiller så forskjellene er egentlig ikke noe å henge seg opp i.. har egentlig ikke tenkt på dette tidligere, og derav ikke testet direkte slik vi gjorde i kveld med å bytte mellom avspilling via DAC i transporter og cd-spiller direkte under avspilling.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    OK - da har jeg forstått det riktig.

Da er det egentlig snakk om at du - kameratene dine - har preferanser for den ene av to klanger som to forskjellige DACer leverer. Det er fair enough og avhengig av smak og behag - og ikke minst av hva man er vant til. Jeg legger til det siste "hva man er vant til" fordi jeg fikk bakovesveis da jeg hørte Benchmark for første gang hos meg. Det låt ganske annerledes enn det CDspilleren gjorde - helt uvant. Men heldigvis - eller dessverre, alt ettersom man ser det - har jeg hifiinteresserte på høyt nivå både i familien og blant vennene mine, så jeg visste hvordan det egentlig skulle låte. Og da ble det Benchmark på meg - selv om det altså låt uvant i starten.

En annen ting jeg kom til å tenke på, er at du har jo B&W 801 Matrix høyttalere. Fantastiske høyttalere som det er er få forunt å eie - jeg har bare hørt dem ved et par anledninger - men jeg vet at de er utrolig kresne på elektronikk og alt som ligger i signalveien. De skiller voldsomt mellom "godt" og "dårlig". Jeg sier dette fordi det er godt tenkelig at Matrix høyttalerne dine plutselig sier "aha, her får vi inn et kjempesignal - la oss lage god lyd!" når de får signaler fra Transporteren din, mens de sier "æsj, her kommer dette trøtte signalet fra den billige CDspilleren igjen - det gidder vi ikke å gjøre noe ut av" når CDspilleren din er i sving - og at det er denne plutselige oppvåkningen av høyttalerne dine som får deg/dere til å oppleve det som svulstig, det som egentlig bare skal være slik.

Når det gjelder FLAC-lyd og CD-lyd, er jeg ganske grønn, men eldstemann her hjemme - d.v.s. han bor jo ikke hjemme lenger, men er fortsatt eldstemann - han har greie på det, og sier at det skal bli nøyaktig samme lyden, for det er nøyaktig de samme enerne og nullene som behandles i DACen - enerne og nullene er bare lagret på litt forskjellige måter på PCen og på CDen. Uten at jeg skjønner noe mer av den grunn.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Ulf-B; vi er nok veldig enige om det meste! :)

Jeg kan ikke si hva som var mer riktig lyd en den andre, det var bare annerledes.
    ArtDeco som var innom i dag har ikke hørt annlegget mitt før, han satt med samme oppfatning som meg av endringene i lydbildet.

En liten kommentar til det du skriver; CD-spilleren er ikke av den helt billigste sorten. Den har blandt annet klasse A analogt utgangstrinn balansert/ubalansert, samt CRYSTAL 4390 DAC som iflg "nettet" skal være samme DAC som skal sitte Gammut CD1 MkII og Meridian 508.24. Videre (Iflg nettet) skal TCCO / TCXO klokkesystemet være det samme som sitter i Mark Levinson 390S og Wadia 270/270SE. (Selvsagt påvirkes lyden av helheten på spilleren/hvordan hele spilleren er bygget opp...)

For .flac versus .cda filene som ligger på cd'er så er min oppfatning at det ikke skiller noe så lenge man ikke komprimerer med tap og komprimering til flac skal jo ikke medføre tap av informasjon.

Igjen, hva som er "riktig" lyd er både preferanseavhengig og personlige oppfatninger.
    Anlegg nr 2 her hjemme spiller mye mer "rocka" og er nok det jeg ville foretrukket om man skulle ha satt opp et "party-annlegg". Likefullt så er anlegg nr 1 det jeg mener gjenskaper musikken riktigst. Allt avhenger av preferanser. Derav har jeg ikke bastante påstander av hva som er "riktig" lyd/lydbilde.

Beklager litt OT her inne på tråden, men hadde litt behov for å dele mine erfaringer for kvelden! ::)

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    berxter skrev:
    noruego skrev:

"Brute force would be to factory reset the receiver (hold botton till it blinks fast red) and the controller (factory reset in advanced settings) and start from scratch."

Bernt K
    Hvis det ikke er mulig å justere dette i ettertid så får jeg heller gjøre det på den brutale måte etter jobb i kveld...

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    Puta! Av en eller annen grunn skjønner ikke Dueten at her er det kabel som gjelder. PS3en tok dette med en gang uten videre dikkedarer, så hvorfor i svarte helv#¤e skal det være så vanskelig for Dueten?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    noruego skrev:
    Puta! Av en eller annen grunn skjønner ikke Dueten at her er det kabel som gjelder. PS3en tok dette med en gang uten videre dikkedarer, så hvorfor i svarte helv#¤e skal det være så vanskelig for Dueten?
    Hei! Her kommer et langskudd fra min side..
    Har desverre ikke Duet'en men på SB Classic og Transporter så må jeg holde "<-tasten" til høyre inne lenge på navigasjonstasten (den med høyre/venstre/ ;Dopp/ned) da kommer jeg tilbake i oppsettsmenyen. Her må kan jeg velge mellom LAN/WLAN. Dette er steg nr 2 i oppsettmenyen.

noruego skrev:

Aller siste alternativ... les vedlagte brukermanual... ;D http://www.slimdevices.com/documentation/WEB_Duet_User_Guide_EN.pdf
    (Side 38 først, deretter fra litt nede på side 14)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.972
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Enkelte av mappene mine (artist navn) har stavet seg feil, og trenger da å rette det opp. Har prøvd "tøm musikkbiblioteket og søk på nytt" men det lar seg ikke slette - jeg har slettet denne fra harddisken så der ligger den ikke lenger. Hvordan kan jeg fjerne den fra sb?

M

marsboer

Gjest
    HoJ skrev:
    Enkelte av mappene mine (artist navn) har stavet seg feil, og trenger da å rette det opp. Har prøvd "tøm musikkbiblioteket og søk på nytt" men det lar seg ikke slette - jeg har slettet denne fra harddisken så der ligger den ikke lenger. Hvordan kan jeg fjerne den fra sb?
    Du er sikker på at det er selve Artist navnet på mappen som er feil? Det som vises i Now Playing displayet er navnet i Artist tag'en. Så sjekk at også tag'en er korrekt stavet.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    Terka skrev:
    noruego skrev:
    Hei! Her kommer et langskudd fra min side..
    Har desverre ikke Duet'en men på SB Classic og Transporter så må jeg holde "<-tasten" til høyre inne lenge på navigasjonstasten (den med høyre/venstre/ ;Dopp/ned) da kommer jeg tilbake i oppsettsmenyen. Her må kan jeg velge mellom LAN/WLAN. Dette er steg nr 2 i oppsettmenyen.

noruego skrev:

Aller siste alternativ... les vedlagte brukermanual... ;D http://www.slimdevices.com/documentation/WEB_Duet_User_Guide_EN.pdf
    (Side 38 først, deretter fra litt nede på side 14)
    I dag, og med noe lavere hvilepuls enn i går kveld, har jeg forsøkt med noe mer systematisk feilsøking. Og har dess mer også skrevet ut og lest brukermanualen, inklusive det som går på troubleshooting.

Nettverket er som følger: I stuen i første har jeg ADSLmodem/router (wifi og ethernet). Både PS3 og Duet er koblet via ethernet til denne. Fra routeren har jeg også kablet opp til en switch på hjemmekontoret i annen etasje. Til denne switchen har jeg så koblet min PC samt NASen (ReadyNAS Duo).

Etter fabrikkgjenoppretting av både Kontroller og Duet har jeg i dag klart å komme et steg videre (men også ett tilbake). Ved å kjøre innstallasjon hvor Kontrolleren kobler seg trådløst direkte til Dueten så fikk jeg blått lys på sistnevnte, som betyr at den er koblet til nettverket. Kontrolleren finner også SqueezeNetwork på NASen, men klarer ikke å koble til. Jeg har prøvd å avinnstallere SN 7.3 og innstallere både versjon 7.2.1 og 7.3 på nytt uten at dette har hjulpet. Jeg har ingen problemer med kommunikasjonen mellom andre enheter; PS3en finner, leser og kjører fra både NAS og laptop så det griner etter. PS3en har heller ikke problemer når jeg skifter mellom fast og servertilordnet IP på NASen. Det pussige er at da jeg første gang innstallerte Dueten hadde den ingen problem med verken å koble seg til det trådløse nettet eller til SqueezeNetwork på NASen. Den spilte da også greit, men da jeg fikk noen brudd i streamingen bestemte jeg meg for å gå over til kablet nettverk.

Jeg begynner å mistenke at det ligger noen bugs på Dueten fra da jeg resatte den første gang. Når jeg prøver å innstallere oppsettet som Hybrid (trådløst for Kontroller og kablet for Dueten) så går oppsettet for Kontrollereren uten problemer, men når jeg velger Ethernet for Dueten får jeg opp beskjed om at den ikke klarer å koble seg til nettverket, til tross for at den da lyser blått (som igjen skal være fargekoden for at den er tilkoblet, i henhold til manualen). På dette tidspunkt virker det som at den "låser" seg på ett eller annet vis, for Kontrollereren mister kontakten med den, og jeg må restarte Dueten på nytt for å gjenopprette forbindelsen. Forøvrig så klarer jeg ikke lenger å koble Dueten til det trådløse nettverket, så her er det noe som må ha gått feil...

Det som irriterer mest er nok at dette er første frihelg på flere måneder, og med nye rør på plass i ampene. Men CDspilleren er solgt og platene pakket ned. Det hjelper heller ikke at PS3en sporer opp all musikken på NASen da alt er i FLAC...

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Hmmm, ja, vet ikke helt, er dog ganske så sikker på det er et router problem.
    I din router, der ligger duet´en som trådløs klient med mac adresse? Har du "Turbo" slått av?
    Firmware til router?
    Har du sett i loggen til SqueezeCenter og routeren?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    • Noruego:

Når du skriver SqueezeNetwork på NAS'en så mener du SqueezeCenter?
      Om jeg har forstått deg riktig så er er følgende oppsettet ditt nå:
      Controller <- trådløst -> Dueten <- kabel ->Router <- kablel -> switch <- kabel -> NAS (her kjører SqueeCenter, samt musikken ligger her)
      Controlleren finner SqueezeCenter på NAS.
      PS3 er koblet via kabel til Routeren og finner musikken på NAS.

Regner med at du har forsøkt elimineringsmetoden?

Koble en laptop/pc via kabel til Routeren.
      • Får du opp SquezeCenter i webbrowser på laptop/pc koblet med kabel til Router? (http:<IP adresse til NAS>:9000)

Dersom du ikke får opp SqezeCenter på laptop/pc (PC->Router->Switch->NAS(SquezeCenter)
        • Forsøk om du får opp SqueezeCenter på laptop/pc med å koble PC via kabel til Switch (PC->Switch->NAS (SquezeCenter).
        • Dersom du fortsatt ikke får opp SquezeCenter, sjekk om det er sperret for den porten Squezecenter bruker :)9000) på NAS'en
        • Dersom du får opp SqueezeCenter på pc koblet via Switch men ikke via Router så antar jeg at problemet ligger i Router'en.

Dersom du får opp SqueezeCenter på laptop/pc når den er koblet via kabel til Router:
        • Gå inn på Squeezecenter, sjekk at spilleren er Duet'en (oppe til høyre i sjermbildet), gå inn på Settings (nederst til høyre i skjermbildet)
        • Les av IP adressen for Duet'en og forsøk å pinge denne fra laptop/pc.
        • Dersom du får pinget Duet'en fra pc'en så er det full kontakt mellom Duet og Router.
        • Forsøk deretter å pinge samme IP-adresse via Switc (PC -> Switch -> Router -> Duet). Dersom du får pinget Duet'en så er det kontakt mellom Duet og Swich.

Dersom du ikke får opp Squezcecenter men ikke pinget Duet'en fra PC koblet til Router/Switch:
        • Sjekk om det ligger inne flere avspillere i SqueezeCenter (pga at den har vært koblet opp trådløst og via LAN. Dette er lite sansynlig da den også identifiseres via MAC adresse), bytt avspiller i SqueezeCenter og forsøk å spile av musikk. (Forsøk også å pinge IP-adressen denne ligger inne med.)
        • Har du fortsatt ikke kontakt gå inn på administrasjonsbildet på routeren og se hva som ligger inne av informasjon for Duet'en. Dersom Duet'en ligger inne som trådløs klient på slett denne fra listen i routeren slik at det bare skal være en instans for Duet'en (kablet/LAN).
        • Deretter må du antagelig forsøke å koble opp Duet'en til SqueezeCenter igjen (via menyen på Controller/Duet)

janghell

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Antall liker
    340
    Torget vurderinger
    11
    Jeg pleier å dra ut strømmen på min squeezebox om natten, når jeg da starter opp squeezebox`en neste dag finner den ikke squeezecenter`et. Jeg må da ned på pc`en å starte opp squeezecenter igjen.

Altså; squeezecenter stopper om natten når squezeboxen (V3) ikke er på, er det normalt??

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.091
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    janghell skrev:
    ...
    Altså; squeezecenter stopper om natten når squezeboxen (V3) ikke er på, er det normalt??
    Nei, det er ikke normalt.
    Er du sikker på at SC stopper?

janghell

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Antall liker
    340
    Torget vurderinger
    11
    coolbiz skrev:
    janghell skrev:
    ...
    Nei, det er ikke normalt.
    Er du sikker på at SC stopper?
    Må ivertfall høyreklikke på ikonet og velge starte...

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.972
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Pleier dere andre å dra ut SB om natten? Hos meg står både den og dac'n på 24\7

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.370
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Rør i DACen, så den slår jeg av. SB-en derimot står på 24/7.

Bernt k

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn