Støttemedlemsskap HFS - Slukcommended!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.275
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Av nesten 27000 medlemmer i Hifisentralen, er der kun ca 400 som er støttemedlemmer. For 199 kr får du en OK flaske med rødvin. For samme pris støtter du Hifisentralen i et helt år. Rødvinsflasken er tom på ca en time ( for de som liker rødvin ). Skal vi se om vi klarer å bli 1000 støttemedlemmer før påske ? Gi gass ! Løp og kjøp !!!. En støtte til Hifisentralen er noe av det beste du kan bruke 199 kroner på.

Kondis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Antall liker
    742
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Flere stjerner,,,eller Vinyl-plate isteden for stjerne:cool:Kanskje`Tape-rull`spolebånd isteden for stjerne:cool:

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Flere stjerner,,,eller Vinyl-plate isteden for stjerne:cool:Kanskje`Tape-rull`spolebånd isteden for stjerne:cool:
    Hm.... Vi skal ikke ha noen diskriminering av dem som har lagt både vinyl og tape på hylla, skal vi vel?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg vil ha en digital stjerne - naturligvis uten noen komprimering.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hm.... Vi skal ikke ha noen diskriminering av dem som har lagt både vinyl og tape på hylla, skal vi vel?
    Tiltredes! Jeg foreslår kabelrull - altså audiokabler. Som et symbol på fred og samhold her på HFS.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Tiltredes! Jeg foreslår kabelrull - altså audiokabler. Som et symbol på fred og samhold her på HFS.
    Hehe - men en audiokabel er ikke en audiokabel. Snakker vi om signalkabler, høyttalerkabler, digitalkabler eller strømkabler - bare for å nevne noen varianter av arten?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hehe - men en audiokabel er ikke en audiokabel. Snakker vi om signalkabler, høyttalerkabler, digitalkabler eller strømkabler - bare for å nevne noen varianter av arten?
    Det var da som... Med påholden penn: :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det var da som... Med påholden penn: :)
    Nåvel - la gå, da, for denne ene gangens skyld: en kabelrull er en kabelrull er en kabelrull....

Auda! - ser at her er et fritt frem for å bli korsfestet og hengt uten lov og dom.

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.750
    Sted
    Sætre
    Hvorfor er serveren så utroooolig treg? jeg har 100 mbps linje og det er kun inne på hifisentralen jeg opplever at det kan ta opptil 1 minutt å åpne sider osv... Når skal dere få gjort noe med dette ?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.636
    Torget vurderinger
    23
    Hvorfor er serveren så utroooolig treg? jeg har 100 mbps linje og det er kun inne på hifisentralen jeg opplever at det kan ta opptil 1 minutt å åpne sider osv... Når skal dere få gjort noe med dette ?
    Jeg har tre forskjellige pc'er som jeg bl.a. benytter til å frekventere HFS, på to forskjellige lokasjoner, og har aldri opplevd dette problemet.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    har aldri opplevd treghet her inne , hverken med eller uten stjerne. Jo kanskje fortere med stjernen ;)

M

medlem215396

Gjest
    Mål linja, både kablet og trådløst. Mange får ikke det de betaler for og ofte er modem/ routerhastigheten flaskehalsen.
    Loqal solgte meg 100mBit linje, mens routeren de leverte hadde en begrensning på 25mBit.
    Jeg har gått over til Apple produkter og selv om de også har sine begrensninger, er de vesentlig bedre. Tidligere målte jeg ca 10-25mBit trådløst, nå måler jeg 75-80.

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    551
    Torget vurderinger
    1
    Mål linja, både kablet og trådløst. Mange får ikke det de betaler for og ofte er modem/ routerhastigheten flaskehalsen.
    Loqal solgte meg 100mBit linje, mens routeren de leverte hadde en begrensning på 25mBit.
    Jeg har gått over til Apple produkter og selv om de også har sine begrensninger, er de vesentlig bedre. Tidligere målte jeg ca 10-25mBit trådløst, nå måler jeg 75-80.

Har nok ingenting med at Apple er vesentlig bedre. Du har hoppet over et par generasjoner trådløse rutere. Din gamle har sannsynligvis "g-nett" med maks 54 Mbit teoretisk hastighet og 25-30 Mb praktisk hastighet. Nye rutere har "n" og "ac" nett som er mye raskere.

Edit: Hvis fortsatt diskusjon rundt akkurat dette, start ny tråd.

Sist redigert:

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg har 50/50 fiber linje, og vi bruker zyxel p8702n som vi fikk med, jeg har brukt alle inngangene på dette multimodemet, men opplever fortsatt stabilt på det trådløse på 48 ned og 47 opp. + dette multimodemet har 5 mhz og da har man større kanal messig, men vist 2.5 står på auto velger den beste kanalen som er minst støy på.

M

medlem215396

Gjest
    Poenget var at Apple var vesentlig bedre enn hva jeg hadde, som helt riktig, var en gammel generasjon.
    Enig, lag en ny tråd!

Har nok ingenting med at Apple er vesentlig bedre. Du har hoppet over et par generasjoner trådløse rutere. Din gamle har sannsynligvis "g-nett" med maks 54 Mbit teoretisk hastighet og 25-30 Mb praktisk hastighet. Nye rutere har "n" og "ac" nett som er mye raskere.

Edit: Hvis fortsatt diskusjon rundt akkurat dette, start ny tråd.

Hb 52

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Antall liker
    732
    Torget vurderinger
    10
    Jeg leser denne tråden , og må si at for meg er det hele er ganske enkelt ....... Siden det pr dato er opp til hver enkelt å betale for støttemedlemskapet , må jo valget være greit : Enten betales det 199 - , eller man lar være . Stjerne eller ikke ? For min del , ofret det ikke en tanke ! Mitt forslag til å for å få slutt på " problemet " :
    Så snart man er klar til å sette inn sin første annonse , får man en viss sum som MÅ betales før annonsen blir aktivert . Dete gir da adgang til å annonsere et år etter at denne summen er betalt . Når man ser hvor mange annonser som til en hver tid er tilgjengelige her , vil dette antakelig innbringe fler midler til å drifte hfs i forhold til det lave antall medlemmer som til nå har valgt å støtte opp !:rolleyes:

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Se her folkens
    Forum:
    Antall forumtråder: 77,033
    Antall foruminnlegg: 1,988,771
    Medlemmer:
    Antall medlemmer: 24,770
    Nyeste medlem:
    Brukere online nå: 1738
    Antall støttemedlemmer: 411 dette tallet synes jeg forumet skulle passert 1000 medlemmer for lenge siden , synes hfs fortjener det og det er takket være hfs også at mange av oss har god lyd i dag. Jeg er i hvertfall 1 av dem og kommer også i framtiden og støtte hfs. det er 16,666666666 øre pr dag , har vi doblet dette nå har vi enda ikke nådd 50 øre.

Hb 52

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Antall liker
    732
    Torget vurderinger
    10
    Se her folkens
    Forum:
    Antall forumtråder: 77,033
    Antall foruminnlegg: 1,988,771
    Medlemmer:
    Antall medlemmer: 24,770
    Nyeste medlem:
    Brukere online nå: 1738
    Antall støttemedlemmer: 411 dette tallet synes jeg forumet skulle passert 1000 medlemmer for lenge siden , synes hfs fortjener det og det er takket være hfs også at mange av oss har god lyd i dag. Jeg er i hvertfall 1 av dem og kommer også i framtiden og støtte hfs. det er 16,666666666 øre pr dag , har vi doblet dette nå har vi enda ikke nådd 50 øre.
    Støttes !!!!

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.275
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Jeg kommer også i all fremtid til å støtte Hifisentralen. Med så mye god hjelp, tips, råd, fine bilder, artige tråder og hyggelig lesning ,syns jeg det er helt på sin plass å støtte HFS. Tenk på arbeidslivet. Noen velger å organisere seg og betaler for det. De som velger å ikke organisere seg, oppnår de samme goder ved lønnsoppgjør og ved inngåelse av tariffavtaler, uten å betale. Med så mange som nesten 25000 medlemmer, er det utrolig at kun 411 støtter HFS. Kom igjen - 1000 støttemedlemmer før påske !!!

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Kom igjen folkens støtt hfs er absolutt verdt det , vist høvdingen synes dette er galt av meg får han bare fjerne innlegget , vi er bare 414 støtte medlemmer vi klarer bedre enn dette.

Forum:
    Antall forumtråder: 77,062
    Antall foruminnlegg: 1,990,481
    Medlemmer:
    Antall medlemmer: 24,786
    Nyeste medlem:
    Brukere online nå: 1452

Antall støttemedlemmer: 417

Sist redigert:
    M

medlem215396

Gjest
    Og her ligger hele problemet etter mitt syn. I fagforeningssammenheng ligger det en frivillighet i å melde seg inn. Velger man å ikke gjøre det, får man allikevel noen av fordelene. Noen velger å ikke melde seg inn pga pengene som spares, andre har kanskje sine prinsipper og melder seg ikke inn av den grunn.

Samme prinsipp har etter min mening hifisentralen åpnet for, man kan avstå fra å melde seg inn, men får allikevel mange av fordelene. Noen avstår sikkert også her pga penger spart og noen har kanskje sine prinsipper.

Uansett, denne "fagforeningstanken" vil forfølge dem som ikke melder seg inn, uansett årsak til å avstå. Jeg mener HFS er som et lite NAV, et byråkrati som klart må ta tid å administrere, og tid er som kjent penger idag.

Sett heller medlemsskap som en forutsetning for å kunne logge seg inn og få skrive/ annonsere tilgang her, så slipper man disse småangrepene mot ikkemedlemmene, som antakelig aldri vil ta slutt. Ikkemedlemmer får lov til å lese noe eller alt, og må ellers stå utenfor å være misunnelige på dem som kan utfolde seg i kabeltrådene :)
    Ikke vet jeg, men dagens løsning vil fortsette å generere irriterte stikk fra medlemmer mot ikkemedlemmer.

Tenk på arbeidslivet. Noen velger å organisere seg og betaler for det. De som velger å ikke organisere seg, oppnår de samme goder ved lønnsoppgjør og ved inngåelse av tariffavtaler, uten å betale. Med så mange som nesten 25000 medlemmer, er det utrolig at kun 411 støtter HFS.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    enig
    ikke medlemmer passiv tilgang
    medlemmer aktiv tilgang

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.491
    Torget vurderinger
    4
    For meg er dette ett STØTTEMedlemskap ergo forventer jeg minimalt igjen og syntes opplegget slik det er nå er meget bra :)

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er jo lett å si at man forventer minimalt igjen, når man allerede sitter med fasit i hånden og ser hva man får...:rolleyes:

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.491
    Torget vurderinger
    4
    Hadde som sagt tilmærmet null forvententninger til å få noe som helst tilbake da det var ett støttemedlemskap :) og det var slik jeg oppfattet det også ifra begynnelsen også

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.208
    Torget vurderinger
    2
    enig
    medlemmer aktiv tilgang
    Vi kan ikke ta kr. 200 fra alle som skal delta på forumet, men det vurderes om det skal være en begrensning på Torget.

Ikke-støttemedlemmer max 2-3 annonser på en gang.
    Støttemedlemer får uendelig antall annonser.

Bare et eksempel, og ettersom Torget hjelper folk til å tjene penger så er det en rettferdighet at vi kan få en liten del tilbake, men resten av sidene bør være fri tilgang for alle.

Mvh
    Høvdingen

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    200 er vel heller ikke fast......

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Øk med minst 100 kr. til neste år.

Tviler på at det vil skremme bort noen, da det fortsatt er en liten sum mtp. at det er for et helt år.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    enig
    medlemmer aktiv tilgang
    Vi kan ikke ta kr. 200 fra alle som skal delta på forumet, men det vurderes om det skal være en begrensning på Torget.

Ikke-støttemedlemmer max 2-3 annonser på en gang.
    Støttemedlemer får uendelig antall annonser.

Bare et eksempel, og ettersom Torget hjelper folk til å tjene penger så er det en rettferdighet at vi kan få en liten del tilbake, men resten av sidene bør være fri tilgang for alle.

Mvh
    Høvdingen
    Synes støttemedlemskapet er topp , dette skulle ha vert gjort for lenge siden. Synes også tallet 414 kunne økt mye mer.

Terje Berg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Antall liker
    1.080
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    82800,- er et positivt tall iforhold til 2014´s 0,-?

Fryktelig med mas her inne.. Dette er et støttemedlemskap.
    Tallet kunne vært høyere, for all del. Men det er opp til en hver...

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel og bra med funksjoner i Torget. Men når det ikke kommer istand en ordning ifht feks kablhjørnet, ryddighet , så er jeg avventende til det hele. Har vært med å betale penger til server en gang før, , men nå venter jeg..Ser ikke funksjonaliteten som bra nok ifht hvordan regelverket håndteres. Og det handler ikke om prinsipp, mengde penger eller noe, bare en sviktende tiltro til om forumet har den interesse det en gang hadde.

Mas om å betale blir for dumt, det er opp til den enkelte.

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.673
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Betalte med glede for støttemedlemskap, men fikk ikke registrert bruker da jeg benyttet paypal.
    Går dette automatisk?

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.673
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Betalte med glede for støttemedlemskap, men fikk ikke registrert bruker da jeg benyttet paypal.
    Går dette automatisk?
    Ok, jeg har fått svar, ser jeg er blitt beæret med medalje :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn