Støy på forumet - eller way off topic??

A

Affa

Gjest
Affa, Vidar P og kanskje Thomand og Donald........ eder og galle gjengen ?  
Hva mener du med å trekke de andre inn i dette? De er forsiktige mennesker som går stille i dørene. Det er meg som taler så krystallklart og innsiktsfullt at dårer som deg stotrende, sutrende og med buser i nesa løper hjem til mor for å sladre. Jeg parerer dere venstrevridde tåkefyrster så lett som bare det. Vær glad dere ikke ”traff” meg for 61 år siden da hadde dere ligget i snøen og hylt etter en befriende 9mm i tinningen mens dere holdt innvollene på plass med møkkete hender.

O

OldBoy

Gjest
Jeg regner med at jeg kommer inn under kategorien ”enkelte debattanter” som driver og belemrer ekte hi-fi-entusiaster med tull og tøys i deres travle hverdag.
Nå vet jeg ikke helt hva som er kriteriet for å være ”medlem” av Hi-Fi-sentralen. Må man være veldig interessert i hi-fi? Eller er det nok at man er eier av hi-fi? Må man lure på mye om hi-fi, helst litt hver dag? Eller må man kunne hjelpe andre med deres spørsmål? Må man ha et sterkt engasjement angående kabler, om det nå enn er for eller imot? Må man helst ha bygget minst ett par høyttalere?
Eller er det rett og slett godt nok at man trives her??
Jeg rotet meg inn på dette underlige sted, og oppdaget noe forundret at her var det faktisk trivelig.
Godt sagt, Komponenten. Visst er det trivelig her.

Mitt eget medlemskap begynte som en følge av at jeg fra tid til annen hadde behov for å følge med i hi-fi-bransjens irrganger. Dels for å dekke egne behov, men også som en slags "ekspert" på området i familie- og vennekretsen. Som når min datter lurer på hva slags DVD-spiller hun bør kjøpe seg, eller min sønn lurer på om han bør satse på sub eller få seg noen større høyttalere. Og da syntes jeg etterhvert at det var greit å bli medlem og bidra litt, ikke bare sitte der å få alt servert på et fat.

Jeg har forlengst innsett at i forhold til de store "hi-fi-kanonene" har jeg ikke mye å bidra med rent faglig. Jeg skjønner meg litt på Ohms lov og en del andre enkle tekniske forhold, men skjønner for eksempel ikke bæret av hvordan en transistor virker. Så jeg har funnet min plass på Off-Topic Hjørnet, hvor jeg prøver å bidra fra tid til annen etter beste evne.

Man kan sikkert si mye om tonen på Off-Topic, men jeg synes faktisk at det rett som det er blir småtteri i forhold til en del faglige tråder. Jfr. en del kabeldebatter eller diskusjoner om musikksmak.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Affa, Vidar P og kanskje Thomand og Donald........ eder og galle gjengen ?  
Kom med eksempel på min eder og galle... og forsåvidt de andre også. Det er ikke bare å stemple folk som "eder-og-galle-gjengen".. eller farer du bare med ubegrunnede karakteristikker? I så fall, hvor alvorlig skal man ta deg?

Mvh Vidar P

C

CAP

Gjest
Kom med eksempel på min eder og galle... og forsåvidt de andre også. Det er ikke bare å stemple folk som "eder-og-galle-gjengen".. eller farer du bare med ubegrunnede karakteristikker? I så fall, hvor alvorlig skal man ta deg?

Mvh Vidar P

Man skal ikke bla særlig langt i dine tidligere innlegg for og finne belegg for uttalelsen. Hvor ofte er du i opposisjon med noen og hvor ofte kommer du opp i krangel med andre forumdeltagere ? Dine bravader på hifi sentralen taler for seg selv. Skal du bestride mine uttalelser må du jo først bestride din egen logg her på forumet.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Man skal ikke bla særlig langt i dine tidligere innlegg for og finne belegg for uttalelsen. Hvor ofte er du i opposisjon med noen og hvor ofte kommer du opp i krangel med andre forumdeltagere ? Dine bravader på hifi sentralen taler for seg selv. Skal du bestride mine uttalelser må du jo først bestride din egen logg her på forumet.
Er du på et korstog for å ta meg og andre her...? Hva er det du ønsker å oppnå?
Hva har jeg gjort i denne sakens anledning som provoserer deg , og hva har jeg gjort deg?

Mvh Vidar P

A

Affa

Gjest
Vidar P er en fornuftens ridder på denne slagmark full av møkkete bønder. Hans bidrag på forumet vedrørende lyd og musikk er blant de beste på forumet uansett tid/sted. Vidar P gir lange logisk oppbygde innlegg som underbygger synspunktene han har. Det faktum at mannen er velutdannet, beskjeden og flink skaper selvsagt mumling og sutring i krokene, men dette tar kaka.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Vidar P er en fornuftens ridder på denne slagmark full av møkkete bønder. Hans bidrag på forumet vedrørende lyd og musikk er blant de beste på forumet uansett tid/sted. Vidar P gir lange logisk oppbygde innlegg som underbygger synspunktene han har. Det faktum at mannen er velutdannet, beskjeden og flink skaper selvsagt mumling og sutring i krokene, men dette tar kaka.
Møkkete bonde? Jeg? ??? ??? ???
;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Nei, selvsagt ikke. Jeg så deg ikke da du hadde blitt kastet av hesten.
Ikke min feil at disse kjepphestene er så ville av seg... :mad:

K

kbwh

Gjest
Du er presis som en 88mm, Affa.

A

Affa

Gjest
Vell, etter hhv drøye 3000 og 1500 innlegg måtte dette før eller siden skje. Tenker Vidar skal hygge seg med en deilig Barolo i øvre prisklasse i kveld. Selv har jeg tenkt å hente opp en god Burgunder. Du kan gå bort nå tjener, hussj, hussj.

A

Affa

Gjest
Uff disse støyende fattiglappene. Jeg tror jeg skal kjøpe en ny liggestol?LCen kan settes i kjeller'n. En PP 225 Flagline? Den er pen.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.182
Torget vurderinger
2
Ok, folkens.

Ta det rolig nå.........

A

Affa

Gjest
Herr Høvding. Vi er rolige vi. Snart skal vi kose oss med rødvin. Beklager støyen.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vell, etter hhv drøye 3000 og 1500 innlegg måtte dette før eller siden skje. Tenker Vidar skal hygge seg med en deilig Barolo i øvre prisklasse i kveld. Selv har jeg tenkt å hente opp en god Burgunder.
God ide.. skal lete meg frem til Piemonte-avdelingen i vinkjelleren. Lett å gå seg bort i katakombene der, og den ene mørke korridoren med hyller full av støvete burgundere, 50/60-talls rieslinger og baroloer er jo til forveksling lik den andre. Så jeg pleier å feste et tau rundt midja før jeg går inn... slik at jeg bare følger det tilbake igjen.

Mvh Vidar P

A

Affa

Gjest
God ide! Det skal jeg huske. I går brukte jeg 15 min på å finne veien ut. Rotet meg bort i blandt Sauternene.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Ja, ja... de seneste postingene her bekrefter trådens opprinnelse; støy på forumet - eller way off topic!

;D

Kabeldragern

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.147
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Dette er feil. Nye postinger på OT popper opp av seg selv i "siste fra forumet".

Når det blir hektisk på OT, overskygger det hifi-relaterte postinger og det er rett og slett unødvendig.

Og jeg vil på nytt oppfordre Høvdingen om å stoppe denne OT oppdateringen på "siste fra forumet".

Kabeldragern.

Det var et veldig bra forslag!

Synes jo i utganspunktet at man kan skrive om hva man vil så lenge man har OT (som en støtte til AFFA), men det overskygger jo hifi stoffet når det blir mange tråder på OT.

Så jeg henger meg på oppfordringen til Høvdingen: Stopp oppdatering fra OT på "siste fra forum" :D

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Det var et veldig bra forslag!

Synes jo i utganspunktet at man kan skrive om hva man vil så lenge man har OT (som en støtte til AFFA), men det overskygger jo hifi stoffet når det blir mange tråder på OT.

Så jeg henger meg på oppfordringen til Høvdingen: Stopp oppdatering fra OT på "siste fra forum" :D
Vel, Høvdingen har i et tidl. innlegg i denne tråden bekreftet at det ikke går å gjøre dette, så det må vel bli som det blir :D

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Vel, Høvdingen har i et tidl. innlegg i denne tråden bekreftet at det ikke går å gjøre dette, så det må vel bli som det blir :D
Ok - som bruker av platespiller og rørforsterker er jeg nødt til å forholde meg til støy av forskjellig slag.... så også her på HFS!

;D ;D ;D

Kabeldragern

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Vi får bare skaffe våre egne støyfiltre ;D ;D ;D

TrondKj

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.147
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15

Så det forsent ja! :(

C

CAP

Gjest
Fornøylig og se at mine innlegg blir strøket/sensurert/fjernet etter at Affa og Vidar P har sladret og sutret til høvdingen.......... dere tåler f'n ikke mye til og være sånne flå kjefter......... men det forteller jo en del om det mentale nivået når man må sladre for og få viljen sin  ::).

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Så har jeg "fikset" problemet på min egen måte: Linken min peker nå direkte til forumet, og ikke til forsiden: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi Tilfeldige forekomster av støy kan nok forekomme, men jeg regner med at den er kraftig redusert nå, ja ;D ;D ;D

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Fornøylig og se at mine innlegg blir strøket/sensurert/fjernet etter at Affa og Vidar P har sladret og sutret til høvdingen.......... dere tåler f'n ikke mye til og være sånne flå kjefter......... men det forteller jo en del om det mentale nivået når man må sladre for og få viljen sin ::).
::)

O

om.s

Gjest

Her skyter du total skive bom.........

mvh

O

om.s

Gjest
Fornøylig og se at mine innlegg blir strøket/sensurert/fjernet etter at Affa og Vidar P har sladret og sutret til høvdingen.......... dere tåler f'n ikke mye til og være sånne flå kjefter......... men det forteller jo en del om det mentale nivået når man må sladre for og få viljen sin  ::).
Det er en viss forskjell på å väre flå kjefta og FLÅ kjefta, en balansegang ikke alle behersker...

mvh

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
forumet burde seriøst ha hatt under hvilket emne den siste kommentaren er kommet!
Ikke bare hvem som har lagt den inn.

A

Affa

Gjest
Lille vannhode. Jeg sladrer aldri.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Her er visst en innlegg de har glemt å slette...

Mvh Vidar P

R

Ronny_D

Gjest
Dette er feil. Nye postinger på OT popper opp av seg selv i "siste fra forumet".

Når det blir hektisk på OT, overskygger det hifi-relaterte postinger og det er rett og slett unødvendig.

Og jeg vil på nytt oppfordre Høvdingen om å stoppe denne OT oppdateringen på "siste fra forumet".

Kabeldragern.
Du framstiller det som om du MÅ via Off topic.
Merkelig er det også at enkelte føler seg støtt og syter til høvdingen om sletting eller sensurering når de selv aktivt leser tråder hvor andre har forskjellig mening. Det får man sannelig tåle. Disse sensitive med inntoleranse for andres meninger, det er vel diskriminerende at sneen er hvit, eller er det bare sarte sjeler med overdrevet emosjonelle tanker som trenger en høvding å gråte til ? Eller er de vant til en verden som forstår seg ihjel på akkurat dem ? Følsom og egosentrisk med innblanding av "sitron" ?
Hvor kommer de fra alle disse inntolerante sjeler slik som... Egensensurert for ikke tråkke på oversensitive nevrotiske sjeler, jeg var fristet til å liste noen nikk som framstår sarte, men alikevell gjør forsøk på Off topic innlegg uten å tåle andres meninger. Hva er ett sensurert Off topic ? Det er vel ikke meningen Off Topic skal være sandkasse for valiumknaskere eller ?
Det virker som sarte fjortisser vernet og beskyttet for hverdagen er de som lettest kjenner seg eller andre som såret, disse syter ofte uten at det er grunn.
Stakkars sarte sjeler uten evne til å takle den virkelige verden.
Hva kan man gjøre for slike sarte sjeler uten evne til å føle annet enn mobbing.
Eller trengs en revidering av regler slik som foreslått i tråden Nei, så trist

Mere Off topic: trasig er det å lese om egentortur alla at noen forsøker lodde med potmeter og inngangsvelgere for å plage seg selv, jeg foretrekker loddebolt.
Huff så sårende og skummelt med lukten av nybrente pølser, og kanskje tillatelsen fra mor ikke gikk iorden. Hva med å sensurere slike tråder, det kan jo være skummelt, tenk om noen skulle engasjere følelsene sine i en potensiell ulykke, varige brennemerker?

Ingen vits å slikke for lenge på ostehøvelen piker.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.391
Torget vurderinger
2
Uff disse støyende fattiglappene. Jeg tror jeg skal kjøpe en ny liggestol?LCen kan settes i kjeller'n.  En PP 225 Flagline? Den er pen.
Selv om du har  et verdisyn som Ludvig den 14. har du veldig god smak Affa ! Glad i deg allikevel, du gamle, gamle mann.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Dårlig valg Affa, en mann som deg bør ha en Eames-stol. Hverken mer eller mindre.

O.
Uff disse støyende fattiglappene. Jeg tror jeg skal kjøpe en ny liggestol?LCen kan settes i kjeller'n.  En PP 225 Flagline? Den er pen.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Altså en slik en, med tilhørende skammel selvsagt. Slik at du kan hvile den gamle og svært trette kroppen din.

O.

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Slik som det er lagt opp i dag så kan vi ikke skille ut "Off Topic" fra "Siste fra forumet", men tanken er god nok den.

Beklager, men det er Siste fra forumet eller ingenting.

Mvh
Admin
Uten at jeg kjenner til deres løsning så skal man ikke se helt bort fra at det faktisk lar seg gjøre. Ser man på adressa til en post, finner man (...)?board=kabler - eller "=offtopic" eller "=hifi1", osv.

Jeg antar det ikke er en alt for stor jobb å lage en liten sjekk:
if(board!='kabler')...
og på den måten velge hva som skal listes ut i "Siste fra forum". Da har man jo muligheten til å lage 2 "siste fra"-bokser. En for Ot og en for Ot (On og Off ¨,).

Knut

A

Affa

Gjest
Eames Vitra EA 115 eller 125 er nydelige. Lounge er flott, men den passer ikke for lange mennesker. De blir imidlertid fattige i forhold til Wegners mesterverk.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Altså en slik en, med tilhørende skammel selvsagt. Slik at du kan hvile den gamle og svært trette kroppen din.

O.
Hvis det følger med pus tror jeg denne er uaktuell... ;)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Nei, det er sant...de er ganske små. Visste ikke at den gamle krigeren var lang - hvordan i all verden hadde du det i stridsvognen Affa? ;D

O.
Eames Vitra EA 115 eller 125 er nydelige. Lounge er flott, men den passer ikke for lange mennesker. De blir imidlertid fattige i forhold til Wegners mesterverk.

Topp Bunn