Støy på forumet - eller way off topic??

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.075
Antall liker
3.073
Torget vurderinger
2
Eames Vitra EA 115 eller 125 er nydelige. Lounge er flott, men den passer ikke for lange mennesker. De blir imidlertid fattige i forhold til Wegners mesterverk.
Eames er jo også litt "slitt" da.

Min kandidat, Kjærholm:
 
A

Affa

Gjest
Nei, det er sant...de er ganske små. Visste ikke at den gamle krigeren var lang - hvordan i all verden hadde du det i stridsvognen Affa? ;D

O.
Trangt som faen. Var egentlig uaktuell for Panther og VI men i mangel av bedre offiserer....
 
A

Affa

Gjest
De gærne har det godt:
Living Divani har også noen fine


Jeg har en Frog stol. Liggestolen er nyyyydelig.

PS Jeg synes Bruno Mattsons er koselige !!! På soverommet, med løs skinnpels...
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Eames blir vel aldri slitt! Personlig vil jeg ikke ha en, men trodde den ville matche Affa bra ;D Bortsett fra fysisk viser det seg. Det finnes mange langt mer interessante stoler i dag ja...

O.
Eames er jo også litt "slitt" da.

Min kandidat, Kjærholm:
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.075
Antall liker
3.073
Torget vurderinger
2
Eames blir vel aldri slitt! Personlig vil jeg ikke ha en, men trodde den ville matche Affa bra ;D Bortsett fra fysisk viser det seg. Det finnes mange langt mer interessante stoler i dag ja...

O.
Meningen var å spore av med noe hyggelig, men kanskje vi kan få en opphetet debatt om møbelformgivning også ! Det jeg mener med slitt er at Loungen for noen år tilbake plutselig var overalt, det skal veldig sterk form til å tåle denslags eksponering.

En annen ting .. hvis Affa er for stor for Eames , hvordan trives han da i LC, den er for liten for meg i allefall.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mange flotte stoler her gitt..
Har mange timer bak meg i van der rohes mesterverk, foran ML Quest bl.a

Stolen fra verdensutstillingen;




og krakken;



Mvh Vidar P
 
A

Affa

Gjest
De er veldig lekre, men ikke de beste å sitte i synes jeg. Fantastisk finish!!

Når det gjelder LC så sitter jeg bra i safaristolene men er for lang i liggestolen. Sofaen føler jeg meg som Gulliver i.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Barcelona sitter jeg faktisk meget godt i, LCer også :)
(kan jo nevne at jeg også sitter svært godt i en Alfa Romeo - med andre ord, jeg er ikke stor :))

Nei Affa, det får bli Ekornes på deg. Med koppholder og massasjeelement. ;)

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Man kommer ikke utenom denne heller, i sort skinn...den har jeg ikke eid ennå, men tror det lukter et Egg i fremtiden..

Pink version:

 
A

Affa

Gjest
Man kommer ikke utenom denne heller, i sort skinn...den har jeg ikke eid ennå, men tror det lukter et Egg i fremtiden..

Pink version:

Ta deg en tur på SAS hotellet i Køben. Der kan du bade i dem.
 
A

Affa

Gjest
Barcelona sitter jeg faktisk meget godt i, LCer også :)
(kan jo nevne at jeg også sitter svært godt i en Alfa Romeo - med andre ord, jeg er ikke stor :))

Nei Affa, det får bli Ekornes på deg. Med koppholder og massasjeelement. ;)

O.
Jeg skyr sundmøringmøbler som pesten. Takker meg til sørlands Empire fra Hødnebø da. Solid håndverk, stilsikkert og nett. Alt til sin tid!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Og det har jeg gjort utallige ganger :)

Tanken på at de kastet containere med 7ere, svaner og egg når de pusset opp hotellet gangen før sist er fortsatt til å få vondt av. Jeg er stor Jacobsen-fan...

O.
Ta deg en tur på SAS hotellet i Køben. Der kan du bade i dem.
 
A

Affa

Gjest
Tannum Møbler er frekke, det er en kjent sak, men nå tar de kaka.
PP Møbler ApS sier jeg kan bestille PP 225 stolen fra Danmark for 38051 Dkr (eller 5142 euro) inkl moms. Tannum Møbler forlanger 58790NOK dvs. 7401euro eller 55222 Dkr. Frekkheten har ingen grenser i den drittforretningen!

Expo-Nova og Tannum bør boikottes. Jeg har kjøpt alle mine Louis Poulsen i Danmark for langt under halv pris. Flos sparer jeg 30% på i Danmark/Holland!
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Uten at jeg kjenner til deres løsning så skal man ikke se helt bort fra at det faktisk lar seg gjøre. Ser man på adressa til en post, finner man (...)?board=kabler - eller "=offtopic" eller "=hifi1", osv.

Jeg antar det ikke er en alt for stor jobb å lage en liten sjekk:
  if(board!='kabler')...
og på den måten velge hva som skal listes ut i "Siste fra forum". Da har man jo muligheten til å lage 2 "siste fra"-bokser. En for Ot og en for Ot (On og Off ¨,).

Knut
Høres spennende ut dette. Hadde vært fint å kunne bruke "siste fra forumet" igjen. Nå ha jeg for det meste vinduene for "hifi generelt" og diy oppe samtidig. "siste fra forumet" er nesten ikke brukbar til tider, om man ikke er spesielt interessert i off-topic diskusjonene.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.075
Antall liker
3.073
Torget vurderinger
2
Tannum Møbler er frekke, det er en kjent sak, men nå tar de kaka.
PP Møbler ApS sier jeg kan bestille PP 225 stolen fra Danmark for 38051 Dkr (eller 5142 euro) inkl moms. Tannum Møbler forlanger 58790NOK dvs. 7401euro eller 55222 Dkr. Frekkheten har ingen grenser i den drittforretningen!

Expo-Nova og Tannum bør boikottes. Jeg har kjøpt alle mine Louis Poulsen i Danmark for langt under halv pris. Flos sparer jeg  30%  på i Danmark/Holland!
Klart man skal ha 17kkr for å pusle rundt i Odd-Fellow gården en formiddag, man må sikkert ta telefonen et par ganger også.
Dessuten vil vel de fleste kundene ha det slik, så slipper man å se den gemene hop ta med seg danske klassikere hjem til sine tarvelige små krypinn.

Ånei, nå har jeg lest for mange Affa-innlegg.... :D
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Du framstiller det som om du MÅ via Off topic.
Merkelig er det også at enkelte føler seg støtt og syter til høvdingen om sletting eller sensurering når de selv aktivt leser tråder hvor andre har forskjellig mening. Det får man sannelig tåle. Disse sensitive med inntoleranse for andres meninger, det er vel diskriminerende at sneen er hvit, eller er det bare sarte sjeler med overdrevet emosjonelle tanker som trenger en høvding å gråte til ? Eller er de vant til en verden som forstår seg ihjel på akkurat dem ? Følsom og egosentrisk med innblanding av "sitron" ?
Hvor kommer de fra alle disse inntolerante sjeler slik som...  Egensensurert for ikke tråkke på oversensitive nevrotiske sjeler, jeg var fristet til å liste noen nikk som framstår sarte, men alikevell gjør forsøk på Off topic innlegg uten å tåle andres meninger. Hva er ett sensurert Off topic ? Det er vel ikke meningen Off Topic skal være sandkasse for valiumknaskere eller ?
Det virker som sarte fjortisser vernet og beskyttet for hverdagen er de som lettest kjenner seg eller andre som såret, disse syter ofte uten at det er grunn.
Stakkars sarte sjeler uten evne til å takle den virkelige verden.
Hva kan man gjøre for slike sarte sjeler uten evne til å føle annet enn mobbing.
Eller trengs en revidering av regler slik som foreslått i tråden Nei, så trist

Mere Off topic: trasig er det å lese om egentortur alla  at noen forsøker lodde med potmeter og inngangsvelgere for å plage seg selv, jeg foretrekker loddebolt.
Huff så sårende og skummelt med lukten av nybrente pølser, og kanskje tillatelsen fra mor ikke gikk iorden. Hva med å sensurere slike tråder, det kan jo være skummelt, tenk om noen skulle engasjere følelsene sine i en potensiell ulykke, varige brennemerker?

Ingen vits å slikke for lenge på ostehøvelen piker.
::) :p
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Mange flotte stoler her. Selv synes jeg denne er lekker.



Varm og sprakende peiskos, selv for de som utelukkende baserer seg på elektrisk fyring. (Man trenger ikke vinyl en gang).
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg må vel innrømme at jeg plages med litt svartsinn innimellom. ;)
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Det faktum at OT stadig ligger i sist leste betyr vel nødvendigvis at det er et av de mest populære emner her på huset.
At hifi entusiaster også evner å ha andre ting i hodet enn kun elektronikk og lyd må jo være positivt. For dem som ikke greier det, eller plages av det, så må jeg jo si de virker ensporet.
Men jeg håper tråden ble startet av en som gjorde det for å lage litt støy, ikke for å være seriøs :)
Hifi folk er nok kanskje sære, sammenliknet med den gemene hop, og kanskje nettopp derfor blir diskusjonene annerledes enn på andre diskusjonsforum på internet generelt.
Jeg følger med og kjenner at OT er det forum som bringer mest humor inn i min internet-hverdag.
Keep it up boys and girls :) ;) :D ;D
 
Topp Bunn