St.Hans

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.693
Torget vurderinger
2
Hvorfor er dere ikke ute og feirer St.Hans. Er egentlig ikke det bedre enn å sitte her ?

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Fordi østlendinger ikke kan bygge store bål som på Vestlandet. Der brenner vi hekser. ;)

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.500
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Tror det er Johannes døperens fødselsdag...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.693
Torget vurderinger
2
1. Drittvær
2. Ingen grunn til å feire at det går mot mørkere tider
3. Jeg er på jobb :(

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
St.Hans var i går, og det var dårlig vær. Ble såpass med opphold at vi fikk fyr på grillen, og til og med stekt noe mat. Var til og med nesten ferdig med å spise den før det begynte å regne igjen...
I dag er det som vanlig nesten bare fotball på TV, trodde en fotballkamp var sånn cirka 1 1/2 time, men nå varer de visst i 3... Ikke rart de må ha så godt betalt.

ROS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
376
Torget vurderinger
2
... Ikke rart de må ha så godt betalt.
;D

Ser stort sett på Discovery når jeg har på TV'n, ingen sport, ingen nyheter. (Dog fryktelig mye reklame)
Tror heller jeg går ut i regnet å griller enn å se fotball på TV... ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
;D

Ser stort sett på Discovery når jeg har på TV'n, ingen sport, ingen nyheter. (Dog fryktelig mye reklame)
Tror heller jeg går ut i regnet å griller enn å se fotball på TV... ;D

Jeg blir gjerne med, men er blitt fryktelig lei av pølser nå...
Har bare to kanaler vi, så når det er fotball både på den ene og den andre så må man finne på noe annet å gjøre. Nå ser jeg ikke så mye på TV sånn sett, så det helt store tapet er det jo ikke da..

To gode naboer...? Hvor har du gjort av han andre nå da... ?Utrolig bra den serien der. ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.693
Torget vurderinger
2
For et alternativ. Heller ut i regnvær å grille enn å sitte tørt foran en tv og se fotball ? Jeg vet hva grilldress er, og nå vet jeg hva grillpress er. Er det sommer eller.....?
Kom igjen vi kremerer noen pølser. Pølser ? Dårlig fantasi. Er da så mye restkjøtt og flesk som ikke blir solgt resten av året som kan nytes svartbrent eller halvrått.

ROS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
376
Torget vurderinger
2
To gode naboer...?
To gode naboer ja, eller PAT & MAT som de egentlig heter. Artige karer som enkelte får helt hetta av å se på ;D
(DVD her)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
To gode naboer ja, eller PAT & MAT som de egentlig heter. Artige karer som enkelte får helt hetta av å se på  ;D
(DVD her)
Av barne-tv for voksne er det vel bare Pompel& Pilt som kan måle seg med disse to kjekkasene!! ;D
Like gode reperatører er de vel og... kan bli litt stressende i store doser, lurte alltid på hvordan de klarte å rydde opp til neste episode..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.880
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Koster er fint. Har feriert der også for endel år tilbake.
Denne st.hans. var vi på bjoa på Vestlandet.
www.bjoanett.no og feiret st.hans. med lasagne, rødvin og fin musikk :)
Møkkavær var det
Lørdagen var mye bedre dog.

O

OldBoy

Gjest
Hvorfor er dere ikke ute og feirer St.Hans. Er egentlig ikke det bedre enn å sitte her ?
Beklager virkelig at jeg ikke så innlegget ditt før nå, men kona sier at vi har vært ute og feiret St. Hans. Så da har jeg nok det. Tre hele dager til ende. Tror jeg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvorfor beveger ø'en seg lille Frue?
Kanskje den skal ut og (å?) feire en noe forsinket St.Hans??

Eller den leter etter æ og å, hvor ble nå de av igjen??

Den ser noe fet ut, den trimmer sikkert til ferien!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.095
Torget vurderinger
0
Hvorfor beveger ø'en seg lille Frue?
For oss som er "så unge" ;D at vi har barn i "barneTV alder", er det faktisk en forklaring på Deres spørsmål. På barneTV har vi sett historien om en flytende ø på hvilken der finnes en mengde snakkende dyr. Kapteinen på denne ø er forøvrig en isbjørn. Jeg tror fruens bevegelige "ø" skal illustrere denne ø fra barneTV ! ;D

Det viser forøvrig at fruen ikke helt har fått med seg hva De snakker om, da Koster er rimelig lite flytende og ganske fast i havbunnen! ;D Hvis vi da ikke utgår fra at fruen selv har feiret St.Hans på Koster og i løpet av besøket der inntatt så meget sterkt fluidium at hele Koster føltes flytende. ???

Man skal aldri undervurdere kvinners følelser ! ;D ;D ::)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
For oss som er "så unge" ;D at vi har barn i "barneTV alder", er det faktisk en forklaring på Deres spørsmål. På barneTV har vi sett historien om en flytende ø på hvilken der finnes en mengde snakkende dyr. Kapteinen på denne ø er forøvrig en isbjørn. Jeg tror fruens bevegelige "ø" skal illustrere denne ø fra barneTV !  ;D

Det viser forøvrig at fruen ikke helt har fått med seg hva De snakker om, da Koster er rimelig lite flytende og ganske fast i havbunnen!  ;D  Hvis vi da ikke utgår fra at fruen selv har feiret St.Hans på Koster og i løpet av besøket der inntatt så meget sterkt fluidium at hele Koster føltes flytende.  ???

Man skal aldri undervurdere kvinners følelser !  ;D ;D ::)

Dere er begynt å snakke så rart her inne, er det blitt for mye Hamsun på noen...?
Her hvor jeg bor er koster et redskap for feiing og ø en bokstav helt i slutten av alfabetet. Muligens er den blitt lei av å stå der nesten helt bakerst, tenk hvor kjedelig å alltid komme sist i køen, så nå jobber den seg fremover.
Skal bli spennende å se hvor langt den kommer seg før en eller annen hissig konsonant brysker seg og forteller den hvor plassen dens er.

Noahs hemmelige øy, er det den du tenker på Spiralis..?
Er det der Affa bor kanskje, for alt vi vet er han et snakkende dyr. Dette får du og Pink-Panter nøste litt opp i, dere tilhører vel kanskje også denne spesielle øyen? ;D

Man skal ellers aldri undervurdere kvinner generelt.. ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.566
Dette får du og Pink-Panter nøste litt opp i, dere tilhører vel kanskje også denne spesielle øyen?   ;D
Nope. Spiralis kommer fra de dype junglene rundt Amazonas. Jeg er fra selveste Helligskog :)

O

OldBoy

Gjest
...... og ø (er) en bokstav helt i slutten av alfabetet. Muligens er den blitt lei av å stå der nesten helt bakerst, tenk hvor kjedelig å alltid komme sist i køen, så nå jobber den seg fremover.

Skal bli spennende å se hvor langt den kommer seg før en eller annen hissig konsonant brysker seg og forteller den hvor plassen dens er.
Ø'en din skal være glad at den ikke er svensk.

Ikke bare hadde den blitt skrevet som "ö", hvilket er ille nok, men den hadde også måttet finne seg i å stå aller sist i alfabetet, der svenske ö'er hører hjemme.

Trist, men sant.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ø'en din skal være glad at den ikke er svensk.

Ikke bare hadde den blitt skrevet som "ö", hvilket er ille nok, men den hadde også måttet finne seg i å stå aller sist i alfabetet, der svenske ö'er hører hjemme.

Trist, men sant.
Ja det er jo sant, men på den annen side må vi jo heller ikke glemme "å". Nå er den jo vant til å stå alene, og den er nok blitt noe herdet av å stå der helt bakerst, men jeg vil tro den ofte føler seg ganske ensom. Hvilke andre bokstaver opplever dette? I, men den har i alle fall gode naboer på alle kanter sånn ellers i alfabetet. Nei tror nok at det er "å" som er den bokstaven man bør synes mest synd på.

[glb]<3 Å <3[/glb]

Litt trøst til å'en bare....

O

OldBoy

Gjest
Nei tror nok at det er "å" som er den bokstaven man bør synes mest synd på.  
Å?

Alle bokstaver sliter med sitt. Bokstaver har mye til felles med mennesker i så måte.

Tenk på "a"-en. Må alltid stå foran, uten mulighet til gjemme seg bak noen. Må trå til med "aaaaaa" når legen skal kikke ned i halsen din, og verken du eller "a"-en egentlig har lyst til å si noenting.

Eller "b"-en. Den evige toer. Den personifiserte "sølv-er-nederlag"-figuren.

For ikke å glemme "c"-en. Stor i utlandet, nærmest neglisjert i Norge.

Og så videre. Det må være et hundeliv å være bokstav.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.095
Torget vurderinger
0
Hundeliv ??

Det eneste hunder gjør er å sove, spise og knulle! 8) Hva i all verden er det som er så ille med et slikt liv ?? ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Å?

Alle bokstaver sliter med sitt. Bokstaver har mye til felles med mennesker i så måte.

Tenk på "a"-en. Må alltid stå foran, uten mulighet til gjemme seg bak noen. Må trå til med "aaaaaa" når legen skal kikke ned i halsen din, og verken du eller "a"-en egentlig har lyst til å si noenting.

Eller "b"-en. Den evige toer. Den personifiserte "sølv-er-nederlag"-figuren.

For ikke å glemme "c"-en. Stor i utlandet, nærmest neglisjert i Norge.

Ja det har du jammen rett i, på dette området er det definitivt et langt steg i gjen for full likestilling.
Q, W og Z f.eks, nesten aldri i bruk her hos oss. Men kom igjen på polsk, de skriver knapt et ord uten W og Z inkludert, gjerne opptil flere ganger.

Tror nok a'en egentlig er ganske stolt over plassen sin jeg, selv om det kanskje er litt slitsomt å alltid være først, er det jo også en ære. Så er det dette skillet mellom vokaler og konsonanter da. Hva er best her? De litt myke vokalene som kan draes ut i det uendelige, eller de litt harde og knappe konsonantene?
Og om ø er koster eller hvordan det nå er, så er kanskje å feiebrett eller æ støvsuger da?
Forstå det den som kan.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.095
Torget vurderinger
0
Og om ø er koster eller hvordan det nå er, så er kanskje å feiebrett eller æ støvsuger da?
OK da har vi fastslått at Ø, Æ og Å er "hunnkjønnsbokstaver" ! ;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
OK da har vi fastslått at Ø, Æ og Å er "hunnkjønnsbokstaver" !  ;D ;D ;D ;D
HE, he, he du er i slaget i dag lille leopard (eller hva du nå er..)
Da må vel a være kjevle da.... ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.095
Torget vurderinger
0
Nope. Spiralis kommer fra de dype junglene rundt Amazonas.
HE, he, he du er i slaget i dag lille leopard (eller hva du nå er..)
Spiralis kommer fra Palombia i Sør Amerika. Han er definitivt ikke en leopard. Leoparder er meeeget redde for Spiraliser. Spiralis er et fornuftig dyr, med sans for riktig kosthold. Fisk fem dager i uken, piraya er livretten, og så sper han på med diverse frukt og grønt. :D

Får man anbefale et besøk i nærmeste tegneseriesjappe med anstendig sortement. ::) Seriene Sprint og Spiralis kan anbefales på det sterkeste. Spiralis deltar i begge. :)

O

OldBoy

Gjest
Det eneste hunder gjør er å sove, spise og knulle!  8) Hva i all verden er det som er så ille med et slikt liv ??  ;D ;D
Det er da ikke bare hunder som driver på med denslags på heltid? ;D ;D

Men jeg har da den fordelen at jeg ikke blir tauet ut på lange lufteturer, når jeg egentlig har lyst til å holde på med mitt.

Og så slipper jeg å løpe etter pinner og denslags.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.095
Torget vurderinger
0
Oi Affa, nå beveger du deg i et minefelt.

Du vet at den "feilen" både OldBoy og jeg gjør er at vi ser dette fra en "mannestandpunkt". For kvinner ( vistnok inkludert de prostituerte ? ) er det en HELT annen sak !  :-/

Som gubben sa etter å ha hørt et fordrag om kvinnehistorie framført av en furie fra OTTAR: " Den eneste måten kvinner ikke har lidd på, er i stillhet ! "  ;D

Edit nr 1, en "liten" gramatikalsk opprydding til ære for Oddgeir.  ;D

Edit nr 2, Spiralis trekker seg skyndsomt i dekning før Komponenten kaster et lass ved i hodet på meg ! ;D ( Må jobbe litt. ) :-[ :'(

O

OldBoy

Gjest
Edit nr 1, en "liten" gramatikalsk opprydding til ære for Oddgeir.  ;D
Ja, jeg la merke til at du fikk velfortjent pepper for å bruke en stum "hva" i en annen tråd.

"Velfortjent" fordi

. ;D ;D

Uffda! her ble det veldig mange stumme ord etter hverandre. Men du skjønner sikkert hva jeg mener! ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Forstå det den som kan.
Feie, eller Fedje, som det skrives, er vel også en ø.

Sirkelargumentasjon?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.566
[glb]<3  Å  <3[/glb]

Litt trøst til å'en bare....
Å har det helt utmerket. Til daglig står han bakerst og passer på, men ved viktige, internasjonale anledninger står han frem som den naturlige leder, nemlig AA. Til sammenligning blir Ø til OE (??) og Æ til AE, som er litt bedre.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Feie, eller Fedje, som det skrives, er vel også en ø.

Sirkelargumentasjon?
Fedje er en øy, men på deres språk vil man vel si at Feie er en ø ja. Har vært der, det er et flott sted, og ikke ble jeg svimmel der heller.
Spiralis er det et eksisterende dyr..? (ikke bli fornærmet, bare et eksempel på total og utilgivelig uvitenhet.) :D
Og et jobbende dyr atpåtil.. jeg er imponert. Har ferie jeg.. skal snart på hyttetur, for jeg har nemlig både slått plenen OG jogget, så mine sommerplaner går foreløbig helt etter planen.. Så spørs det litt med de 5 kiloene da.. :-/

Affa takler nok bedre enn noen å bevege seg i minefelt, det er vel verre for enkelte andre småskvetne vesner med varierende halelengder... Så ikke bli for tøffe nå.. det kan straffe seg.. ;D

Topp Bunn