Da har DAC'en fått stå å spille noen timer. Begynner igrunn å bli greit.
Dette er ett prosjekt som har pågått over en del tid, med lange pauser og heller ingen aktivitet. Derfor var alle deler i hus, bortsett fra styringa.
I grove trekk er dette en "Lampucera 2.0" DAC. Selve kortet med PSU kommer fra Kina, og møysommelig strippa for alt av OP-amper og annet rask, og alle kondensatorer er oppgradert.
Utganstrinnet er ett standard SRPP rør-trinn med 6N16 rør. I strømforsyning er det brukt 6C4P rørlikeretter, MKP kondensator etter røret, og deretter splittet til 2 choker, før neste kondensator. Ett standard C-L-C filter. Jeg har også benyttet meg av anode choke før røret.
Oppvarming er 6.3V regulert, og bra med kapasitans.
Styring for oppstart og kanal velger (S/PDIF / Toslink) er det brukt en liten Arduino. Dette styres med en knapp.
Kassa er en gammel Denon DVD spiller jeg ærbødigst ble forært av en kamerat. Da med innholdet av en defekt DVD-spiller.
Dette er på ingen måte pent. Men jeg har hatt det morro under byggingen. Her taler bildene for seg.
Ser også for meg att det monteres en liten skjerm for info, og USB støtte i fremtiden.
Frontplate mangler. Knapp er montert for lettere tilgang.