ptb
Æresmedlem
Jeg har et tilsvarende, og det gjør (med sine begrensinger) en helt ok jobb til prisen. Går fint å ta bilde av en stift selvom pu sitter montert på armen.hva er ditt inntrykk? tør nesten ikke kjøpe denne modellen...
Jeg har et tilsvarende, og det gjør (med sine begrensinger) en helt ok jobb til prisen. Går fint å ta bilde av en stift selvom pu sitter montert på armen.hva er ditt inntrykk? tør nesten ikke kjøpe denne modellen...
huff å huff......kameraet her er bare 1280x720.....så ikke lett å se om stiften er årsaken til litt redusert nivå fra 18 kHz og oppover....
Vis vedlegget 823483
Vis vedlegget 823484
Vis vedlegget 823485
Ok....forrige eier var litt usikker på stiften så jeg klasket likesågodt på en ny Audio-Technica før spillingen kunne begynne, men samler litt på "overskuddsmateriellet" fram til neste ryddesjau...Den stiften er jo knukket rett av, hiv den…
Det er 100vis som ser like ut så hva som er tilsvarende, dritt eller brukbart er ikke så lett å være sikker på. har du mere spesifikt navn.. please?Jeg har et tilsvarende, og det gjør (med sine begrensinger) en helt ok jobb til prisen. Går fint å ta bilde av en stift selvom pu sitter montert på armen.
Dine frustrasjoner er ikke tilstrekkelige. Hva med å bytte mot en Well Tempered? Det er en av de enkle med ordentlig tohulls headshell.Ja MC forbanna SME V arm , og skjelvne fingre gjør PU bytte er et helvete jeg ikke gjør hvert år.. ledningene var trange også så jeg tør ikke gjøre det med mindre jeg må bytte pickup.. noen som vil bytte en SME 309 mot en SME V
Bytte sitter langt inne,, det må i såfall være en Kuzma TP4 på en Technics SP10 og en DS audio ES-001 platesentrerer...og så em EMT pckup , men jeg må jo ha en ny bil en gang også.....Dine frustrasjoner er ikke tilstrekkelige. Hva med å bytte mot en Well Tempered? Det er en av de enkle med ordentlig tohulls headshell.
Forklar hvordan den ES-001 greia fungerer er du snill. Den kan måle avviket, det skjønner jeg , men skal man sentrere plata må man enten forstørre hullet eller ha en spesiell spiller med mindre spindel/tapp (?) ? ?Bytte sitter langt inne,, det må i såfall være en Kuzma TP4 på en Technics SP10 og en DS audio ES-001 platesentrerer...og så em EMT pckup , men jeg må jo ha en ny bil en gang også.....
Kan ikke si en well tempered frister..for mye leamikk for meg
The Well-Tempered Arm | Stereophile.com
Jeg liker at oppgitt toleranse for senterhull er +0.0254mm / - 0.0508mm , sannsynligvis et godt hakk strengere enn toleransen på noe måleverktøy tilgjengelig for et vinyltrykkeri i 1963.
Kanskje enklere med en Nakamichi TX-1000?Youtube linken jeg la ut viser hvordan den brukes. Men stusser littover om man kan holde den stille nok til å beregne riktig senter. Man må bruke hånden for å sentrere manuellt med guiding fra dingsen. På plater med trangt hull blir det ingen jisteringsmulighet. da må man file opp hullet, i praksis er det litt slark på mange plater, men ikke alle...
Jeg ville nok ikke kjøpt den uten å ha prøvd den godt ut på noen egne plater.
Den er nok kun brukbar på direktedreven og spiller uten fjærende oppheng
RIAA Dimentional Standards (aardvarkmastering.com)
Michael Fremer har besøkt Munich High End 2022 og lagt ut en video;Interessant men dyr sak. Usikker på hvor godt den vil fungere med beltedrift, å holde igjen dingsen vil skape sluring av beltet og ujevn hastighet , tror systemer blir villedet da,,, men kul og absolutt relevant sak for de med direkte drift.
Det er mye bra med lyd i vinyl..... med rimelige spillere, gjerne fra forrige årtusen, og ny PU til et par tusenlapper.Eventuelt kan man drite i det hele strømme fra Tidal…
Liten rettelse, jeg ønsker å kjøpe en slik dings. Nå bruker jeg konas kredittkort som deg.Ragwo har en til salg på bruktbørsen.
På min arm sitter der to mikroskopiske skruer under hvor hus møter arm men jeg har aldrig fosøkt å løsne de, sikkert ikke azimuth så jeg bruker små biter av konens kreditt kort...
#MeToodet er jo deg det
+1/1000 tomme - 2/1000 tomme… ikke la deg lure av desimaler og enhetsomgjøringJeg liker at oppgitt toleranse for senterhull er +0.0254mm / - 0.0508mm , sannsynligvis et godt hakk strengere enn toleransen på noe måleverktøy tilgjengelig for et vinyltrykkeri i 1963.
Bare Gammalt ræl fra SME en sånn derre V type…ca 1994, det er utseende som teller vet duI all verden? Har man ikke armer som kan stille azimuth
+1/1000 tomme - 2/1000 tomme… ikke la deg lure av desimaler og enhetsomgjøring
Skyvelære – Wikipedia
no.wikipedia.org
Hva er egentlig grunnen til at man må justere dette? Hvis ikke dette er ok fra produsenten, så er det vel feilvare?Da er denne bestilt, nå skal azimuthen til pers selv med arm uten azimuth justering
WallyFulcrum | WallyTools (wallyanalog.com)
Feilmarginen ved produksjon er visstnok +/-2 grader og nok til å gi offspec produkt uten at leverandør anser det som feil, en pickup som ser riktig ut kan ha 6dB feil i kanalseparasjon . En feil HTA kan bety at forvregningen er 3% istedet for 1.. osv osv . Man vet ikke hva man har før det måles, elektrisk …Hva er egentlig grunnen til at man må justere dette? Hvis ikke dette er ok fra produsenten, så er det vel feilvare?
I hvertfall burde produsenten levere med dokumentasjon på hva azimuth skal være, De må jo ha mye bedre instrumenter til å måle dette, enn de vi har hjemme.