Balle Clorin
Æresmedlem
Kva har blomster og bier med dette å gjøre?
Ja, og det plager meg......at Denon 103 får så mye positiv tilbakemelding mtp slipningen.......selv er jeg i ferd med å bevege meg ut i ukjent Denon-linjekontaktfarvann...
Eller kjøp en så´n:Kjøp et bor på 7,5 mm og lag skaftet sjæl av passende tresort, billig og det funger. Eller kjøp Hifi varianten til noen hundringser. Har selv lagd 2, hvorav jeg ga en til en kompis.
Det ryktes på nettet at Fremer måtte gå fra Stereophile/Analog Planet på grunn av sin heftige kritikk av Onzow ZeroDust og manglende vilje til å innhente deres syn. Enkelte kommentarer her er inne på dette. Noen som vet mer?Forøvrig leser jeg på nettet av Fremer slutter i Stereophile fom NU og begynner i The Absolute Bullshit . 75 åringen har vel fått et tilbud som sper godt på pensjonen… , kunnskap har mannen selv om ørene ikke henger med lengre. Liker godt Analog Planets messe og produsent reportasjer på YouTube. Håper de fortsetter, men det er vel tvilsomt…
Tja. Jeg har aldri sett noen «gugge», og har sett mengder av mikroskopfoto fra onzow-brukere som hadde gullende rene stifter. Kan i alle fall kalles ensidig.Det er i såfall ynkelig av Stereophile og skremmende med tanke på hvor dybt i lomma på annonsørene de er. WallyTools bilder dokumenterte problemet guggen gir.
Jeg tror det var både interne og eksterne ting som førte til Fremers avgang. Han var i allefall ikke uten jobb lenge….og noemå han leve av , ingen særlig pensjon som amerikansk skribent tenker jeg
Time to Put Away The Onzow ZeroDust?
These latest microscope photos from WAM Engineering LLC (WallyTools) offer dramatic evidence that the Onzow Zerodust leaves a stubborn, difficult to remove residue on "clean" styli as well as on cantilevers. It's a troubling discovery. This first photo shows an Onzow Zerodust "clean" stylus with...www.analogplanet.com
på noen plater høres bare en svak lyd når stiften faller nedpå, mens på andre er det høyere, som et ufarlig, lite smell.
normalt? hvorfor?
ser det ut som du har feil på balanseringen av armen? den tørner utover når liften senkes.... ?her er forresten eksempel på det smellet jeg snakker om.
Hmmm, det låt ikke veldig kjent må jeg si (smellet altså, musikken mener jeg å dra en viss kjensel på...). Akkurat der tør jeg ikke helt å ha noen mening om hva årsaken kan være. I alle fall ikke i etterkant av komprimeringen til YouTube.
Ja...ser det nå ved 0:14.....lenge før armen senkes........og hvordan kan du forresten se at den tørner til venstre på den videoen?
jeg var langt borte fra spilleren før armen begynte å falle, og kamera var tiltet mot gulvet mens jeg fikk til lyttestolen.
det er beethovens 5/karajan/deutsche gr. i en samleboks med alle symfoniene.
dette skjer hvis jeg slipper ned stiften helt ute på kanten.
har du samme boks og kan teste?
det låter mer som et smell på vidoen, i virkeligheten et høyt knepp.Joa, eg tog 'an.
Desverre, jeg har nok ikke det. Jeg har den femte, men husker ikke i farten med hvem og jeg kan ikke huske å ha hørt et smell av helt samme karakter før i det hele tatt. Da som nevnt med forbehold om hva komprimeringen gjør eller ikke gjør med lyden.
åja, det var bare jeg som gjøgla litt med headshellet før jeg slapp ned armen.Ja...ser det nå ved 0:14.....lenge før armen senkes....
Kan det være en boks med 8 Lp'erdet er beethovens 5/karajan/deutsche gr. i en samleboks med alle symfoniene.
dette skjer hvis jeg slipper ned stiften helt ute på kanten.
har du samme boks og kan teste?
dette skjer på enkelte plater når jeg slipper nåla helt ytterst (som jeg har for uvane å gjøre slik at jeg rekker å komme meg tilbake og få satt jeg til rette i stolen før musikken begynner).
ok, jeg har opplevd det samme på akkurat de samme platene med tre forskjellige armer og 4-5 ulike pickuper.Hvis armen faller raskt vil jo også "fenomenet" forsterkes, kontra en arm som faller senere og mer skånsomt. Min egen faller uhyre sent; så sent at jeg lurte på om noe var galt første gang jeg brukte den. Det går litt kjappere nå, men ikke mye. Åpenbart er senkemekanismen veldig tight, noe jeg setter stor pris på.
Ja....Dette med å «sette seg til rette» før musikken begynner har aldri vært noe poeng for meg.
Er det normen?
Rare greier, jeg hører musikken uansett hvor jeg er i rommet jeg...Ja....
Ellers blir det som å starte en film for deretter å ta en runde på do før man ser videre.....
Hæ?Rare greier, jeg hører musikken uansett hvor jeg er i rommet jeg...