Blir litt fristet til å prøve en sammenligning mellom 2 spillere - 1 med skruer og 1 med stripsJeg synes at vi skal diskutere montering av pickuper.
Vis vedlegget 856624
(Nei, jeg har ikke vært hjemme hos Flageborg og snikfotografert.)
Har du prøvd:Finnes det noe lignende for platespillere?
Vintage Cassette - Cassette Decks
www.vintagecassette.com
Mitt valg er symaskinolje, men så har jeg symaskin som brukes jevnlig....Smøring av spindel på min Technics SP10mkII:
Hva slags olje bør jeg bruke, og hvor kjøpes den fra?
-gjerne norske forhandlere
Ikke som øyedråper om det var det du tenkte?
Sjekk ut hva Basis Audio sier om belter, byttet ut et uorginalt(ebay) belte på min Basis med et originalt, ble stor forbedring(riktig hastighet og mindre wow/flutter).Som jeg skrev hvis DC motor . AC har sine absolutte fordeler ….. min gamle Thorens hadde egen ACcgenerator for 50 år siden .DC motorer kan ikke opprettholde konstant hastighet over tid og varierende last , så man prøver med tunge tallerkener osv. men om ikke beltet er bra går alt uansett ujevnt . Gode belter er mangelvare desverre
Jada.......bikkja er med......etter en liten stund langt ute på høyre side, men nærmere enn på RWATD............så blir spennende om det kan oppleves noen objekter på samme måte som bikkja til Waters.....
Her er litt tips....Er denne å anbefale?
https://www.clasohlson.com/no/Pressol-symaskinolje/p/Pr344117000
ATD er spilt inn med Q-Sound - derav effektene. Animals er ikke spilt inn med Q-Sound.Jada.......bikkja er med......etter en liten stund langt ute på høyre side, men nærmere enn på RWATD......
så har den løpt rundt og er på'n igjen på venstre side........litt senere så dukker kompisen opp på høyre side og så er gnålet i gang fra begge sider samtidig.....
Trommene er løftet helt fram i lydbildet med utenfor-høyttalerne-opplevelse på begge sider og smekk som det skal være......
Side B blir litt senere.....
...og allikevel klarer de å plassere så mye av lyden i ROMMET utenfor høyttalerne....ATD er spilt inn med Q-Sound - derav effektene. Animals er ikke spilt inn med Q-Sound.
derfra:
HVA ER SPESIELT MED SYMASKINOLJE?
Interessant.Det som gjør symaskinoljen spesiell er at den er designet for å fordampe eller forsvinne over tid, og å ikke feste seg til bevegelige metalldeler. Det akkumuleres heller ikke over tid som andre typer olje, så metalldelene dine fortsetter å bevege seg som de skal uten forstyrrelser.
A-sound er en innspillingsteknikk. Ikke en definisjon…som ikke er definert som q-sound…
Nå var det vel du som trakk inn q-sound, ikke jeg.....A-sound er en innspillingsteknikk. Ikke en definisjon
Ok.....så du skifter ikke olje på bilen før langt inn i fremtiden?At oljen fordamper over tid er vel ikke det man helst vil på en spindel. Jeg har en flaske Liquid Bearings for en gang langt inn i fremtiden når jeg slipper opp for Nottinghams egen olje.
Det var en kommentar til Flageborgs «sammenlikning» mellom effekter på Animals og ATD. Det er ikke mulig å få til samme effekter uten en slik form for innspillingsteknikk.Nå var det vel du som trakk inn q-sound, ikke jeg.....
Hvorfor er det så mange, som vil ha "digitalt" på et analog medie??Kan ikke dette gjøres digitalt i en remix?
Fordi, som det heter hos gamle journalister : Leserne er ikke så dumme som vi tror, de er dummere!Hvorfor er det så mange, som vil ha "digitalt" på et analog medie??
Jeg sa ingenting om at jeg ønsket digital flikking. Det var kun et svar til den nye P F Animal remix albumet. Det er q sound lignende effekter på den. Jeg lurte på om noen har mixet det til på remixen. Og jeg antar at all flikking på nye remixer gjøres digitalt. Så ta ned pistolen og slapp avHvorfor er det så mange, som vil ha "digitalt" på et analog medie??
Bare å høre, hvordan det gikk med CD på "Digital Remastered" i Loudness Wars storhetstid
Blitt??Kan sikkert mekkes. . De har klart å mikse Atmos ut av tosporsmasteren på den berømte Solti-innspillingen av Wagners Ring, så…
Har du blitt analogpurist, @HasseBasse?
Pistol was never out of holsterJeg sa ingenting om at jeg ønsket digital flikking. Det var kun et svar til den nye P F Animal remix albumet. Det er q sound lignende effekter på den. Jeg lurte på om noen har mixet det til på remixen. Og jeg antar at all flikking på nye remixer gjøres digitalt. Så ta ned pistolen og slapp av
Ville jo tro at om så var tilfelle, så ville det vært nevnt/angitt i en eller annen sammenheng.Det er q sound lignende effekter på den. Jeg lurte på om noen har mixet det til på remixen.
Er effekten tydeligere på remixen enn originalen?....Det er q sound lignende effekter på den. Jeg lurte på om noen har mixet det til på remixen...
Joda....det er det.....og det funker fint her...Det er ikke mulig å få til samme effekter uten en slik form for innspillingsteknikk...
Jeg har begge versjonene. Orginalen har ikke samme effekt som remixen.Er effekten tydeligere på remixen enn originalen?
Effekten er tilstede på flere innspillinger av forskjellige artister uten at det er spesifikt Q-Sound som er benyttet.
Det du sier er at det er mye tydeligere effekter i ROMMET på ReMixen?Jeg har begge versjonene. Orginalen har ikke samme effekt som remixen.
Samme oppfattelse her. Ikke noe, som bare likner på originalen.Det du sier er at det er mye tydeligere effekter i ROMMET på ReMixen?
Hvordan opplever du denne lydfilen i ROMMET ?Ville jo tro at om så var tilfelle, så ville det vært nevnt/angitt i en eller annen sammenheng.