Eller en Puffin !540ML er faktisk mer lineær enn 740ML. Ikke mye. Dog kan det lett fikses med en helt vanlig diskantkontroll om den totale piffen er for høy før riaa. Alle har jo diskantkontroll.
Så er 1000-kroners-spørsmålet: Hvor handles denne kjekke dingsen?
Googlesøk på "Andonstar".Så er 1000-kroners-spørsmålet: Hvor handles denne kjekke dingsen?
Kender godt følelsen.Jeg har siden 1990 stort set kun haft high-end pick upper som Ortofon MC-2000, Ortofon Rohman, Transfiguration Pheonix og AT-Art9. Jeg nyder at høre vinyl, men langt det meste lytning er via streaming.
Sommetider savner jeg en mindre analytisk tilgang til at høre på vinyl. Jeg synes at musik som Manfred Mann og andet rock fra 70'erne, ikke ligefrem lyder godt, og jeg mangler magien, som da jeg var teenager, og hørte det på min B&O 3300. Ville en god MM til et par tusinde fra f.eks Audiotechnica lyde "godt nok", til mine gamle rock plader?
I kan selvfølgelig ikke vide, hvad der er "godt nok" for mig. Men håber i forstår mit spørgsmål.
Er ikke det standard verdi....eller hva sier manualen dinI dag gikk jeg opp til jeg endte på 47K...
Da skal du ha Denon 103(ikke R) billig mc pu og fungerer knall på 70 talls rock.Jeg har siden 1990 stort set kun haft high-end pick upper som Ortofon MC-2000, Ortofon Rohman, Transfiguration Pheonix og AT-Art9. Jeg nyder at høre vinyl, men langt det meste lytning er via streaming.
Sommetider savner jeg en mindre analytisk tilgang til at høre på vinyl. Jeg synes at musik som Manfred Mann og andet rock fra 70'erne, ikke ligefrem lyder godt, og jeg mangler magien, som da jeg var teenager, og hørte det på min B&O 3300. Ville en god MM til et par tusinde fra f.eks Audiotechnica lyde "godt nok", til mine gamle rock plader?
I kan selvfølgelig ikke vide, hvad der er "godt nok" for mig. Men håber i forstår mit spørgsmål.
Jeg bruker 400k på samme pu og det funker best her hos megNesten litt flaut å spørre om dette men;
I dag lød ikke anlegget som jeg hadde tenkt. Begynte å leke med loading av pu'en (delos). Jeg har tidligere prøvd fra 90-250 og landet på +/- 100. I dag gikk jeg opp til jeg endte på 47K. Det jeg synes er litt merkelig er at det virker som jeg har fått mer fylde i lyden, tyngre i bunnen og smoothere i toppen.
Jeg trodde jeg ville fått en boost i toppen og that's it?
Hva tenker ekspertene?
Hvis du har mulighet burde du prøve 1000 eller høyere.Jeg bruker 400k på samme pu og det funker best her hos meg
mvh
Det har jeg prøvd og endte opp med 400k som det beste alternativet men kanskje jeg må prøve igjen en dag, orker ikke i dag da formen ikke er tilstede .(Hvis du har mulighet burde du prøve 1000 eller høyere.
Ja selvfølgelig Egentlig ikke de store forskjellene å hente utfra de forskjellige settingeneDu mener 400 Ohm?
Jeg prøvede en denon dl-160 for 5-6 år siden. Den må jeg indrømme var virkelig ringe.Da skal du ha Denon 103(ikke R) billig mc pu og fungerer knall på 70 talls rock.
Hos meg så er det få ting som hjelper så mye som platevask, men jeg regner med at det har du fra før..Når jeg først er innpå tråden har jeg et spørsmål selv, angående statisk elektrisitet. Har nå i vinter begynt å få litt plager med statiske smell, av og til under avspilling og spesielt ved bytte av plate. Spilleren står ved et vindu/terrassedør. Det er første vinteren ved denne plasseringen. Byttet nå i høst tonearmkabel til en nordost quattrofil. Kan en eller flere av disse grunnene være årsak til oppsamling av statisk el? Gikk til anskaffelse av en zeroststat som hjelper, men den må brukes nesten ved hver lp. Standard utrustningn ved avspilling er nå slik:
Vis vedlegget 880352
gode råd mottas med takk
mvh Atle
Er værre å kjøpe og prøve ut en pickup. Ikke selve RIAA'n. Har tenkt ut en MC jeg kan ha som alternativ til ortofon. MM er ikke noe jeg har tenkt på lenge, men ser at Hana, audio-technica og Clear Audio har MM i en høyere og dyrere klasse. Man må kanskje stole litt på tester før man prøver å velge.
[/SITAT] [/SITAT]
Er værre å kjøpe og prøve ut en pickup. Ikke selve RIAA'n. Har tenkt ut en MC jeg kan ha som alternativ til ortofon. MM er ikke noe jeg har tenkt på lenge, men ser at Hana, audio-technica og Clear Audio har MM i en høyere og dyrere klasse. Man må kanskje stole litt på tester før man prøver å velge.
[/SITAT]
Kan absolutt anbefale Clearaudio Charisma V2
Dette oppstår vel hver vinter..... tørr luft = statiske smell.Hei HoJ. Der minnet du meg på at jeg faktisk har en platevasker! De siste innkjøp er vel kanskje de som har vært værst. Da blir det en tur i vaskeren. Blir litt paranoid når det kommer en slik gremlins i systemet.
Ha en fin kveld, fri for steiner
Atle