Trafomatic Audio Reference Phono One vs Audio Research Phono 2.
Var så heldig og fikk låne Trafomatic Ref. One Phono fra Moiz Audio.
Har selv et Audio Research Phono 2 og er storfornøyd med dette.Grunnen til at jeg ville låne øret til Trafomatic var enkelt å greit å prøve å finne et riaa
til under 40k.Et kvalitetsriaa som nødvendigvis ikke er noe dårligere enn mitt fra ARC.
Trafomatic Audio Ref. One har en veiledende utsalgspris på 36k og holder seg innafor prisgruppen som jeg søker riaa i.
Slik ser det ut:
Her plassert i mitt rack.
Platespiller som jeg benytter første dagene er Project 10.1 Evo med "The Archon" MC pickup.Phonokabel Viablue som er laget av Hb 52 her på HFS.
Riaa settes på 500ohm og riaa knyttes til pre.med Soundstring's gode rca kabler.
Riaa har ikke xlr på line-out men dette gjør ikke noe som helst.
Klart for å spille:
Jeg åpner "ballet" med Sivert Høyem's Lioness på tallerken til Project Evo.Det blir fra første strofe helt klart for meg at dette blir artig å teste.
Og at dette passer The Archon pickupen er ingen som helst tvil om.Det virker slik at musikken har flyttet seg en liten fot bakover og er ikke så frampå
som med ARC's riaa.Dette ser jeg ikke på som negativt kanskje tvert om.
Neste plate blir Nils Lofgren's Acoustic Live.Oi Oi oi så det spiller.Herlig lyd og full kontroll.Riaa oppfører seg eksemplarisk og spiller virkelig med liv og
lyst.Det blir med ett klart for meg at konstruktøren fra Serbia har visst hva han har holdt på med.BRAVO
Gåsehudfaktor gjør seg gjeldende til de grader når Ralf Illenberger's Red Rock Journeys snurrer på Evo's tallerken.Ja dette var virkelig bra men kanskje
ikke så overraskende når man ser hva som er inne i kabinettet til Trafomatic Reference Phono One.SE Link som Moiz refererer til på forsiden av HFS.
Dette har så langt vært en gledelig opplevelse der jeg har spilt langt flere plater enn jeg refererer til i denne testen.
Jeg kommer tilbake med fortsettelse av test men da er min Lenco L75 med stablede tallerkener og Van den Hul sin MC 10 som skal være servitør.
Det virker på meg slik at det er bare å begynne heise det Serbiske flagget.
Vis vedlegget 368374