Dr_BASS
Hi-Fi freak
Jo for så vidt, kan jo det, men ser ikke helt hva det hjelper. Foruten at det er en helt annen trafo stasjon som forer strøm, får jo evt utelukket gremlins på strømnettet hos megDu har ikke en kamerat du kan prøve hos?
Jo for så vidt, kan jo det, men ser ikke helt hva det hjelper. Foruten at det er en helt annen trafo stasjon som forer strøm, får jo evt utelukket gremlins på strømnettet hos megDu har ikke en kamerat du kan prøve hos?
Det er ikke en dum tanke å forsterke opp (eller transformere) signalet 20 dB eller så. I hine dager, for 64 år siden omtrent, introduserte Ortofon sin G-pickupkropp for å få plass til en (passiv) stepuptrafo så nær elementet som mulig.
Det forrige beltet mitt var 18år gammelt og hadde kjørt i 5 år før det var blitt dårlig . Og med dårlig mener jeg økt wow og Flutter, og behov for hastighetsjustering med få dagers mellomrom. Vanskelig å få gode belter .Hvor ofte bytter dere belte/strikk på spilleren deres, når den er morken og ikke vil mer, eller har dere andre måter å sjekke på?
Du må skru av lyset og ha det litt mørkt i rommet...noen som har noe tips for å gjøre støvmagneten akryl lokk mindre statisk?
På en måte praktisk fordi den fungerer som en magnet for alt småstøv i nærheten, men samtidig sjukt irriterende å støvtørke lokket daglig.
Det går over om du slutter å tørke, tørkingen genererer statisk elektrisitet. Jeg støvtørker ikke og har ikke noe støvproblemer…noen som har noe tips for å gjøre støvmagneten akryl lokk mindre statisk?
På en måte praktisk fordi den fungerer som en magnet for alt småstøv i nærheten, men samtidig sjukt irriterende å støvtørke lokket daglig.
Hang ikke helt med, men nå er den i hvert fall bestilt.^Ang. RigB så tenker jeg som så at det ikke har så mye for seg om ikke hodeskall og arm er up to snuff.
Merkelig, de to har ingenting med hverandre å gjøre i mitt hode.Gull minner meg alltid om Donald Trumps elendige smak.....
Trenger ikke facebook.. jeg henvendte meg på mailen deres.Ditto. Kunne tenkt meg mørk blå eller svart hvis jeg skulle ha et slikt, men jeg er ikke på Facebook og har allerede to hus i treverk og det får holde.
RigB og andre (gull)hus til AT MM ML er utseendemessig et tveegget sverd i mine øyne. Ja, huset blir mye penere, men den kjipe nåleplastfargen til ML-nålene blir desto grellere. Tror det skal bli min fanesak for 2024; ja til penere nåleplastfarge på ATs MM-pickuper!
Jeg har lyst på en VMN60ML-stift. Jeg har funnet den opp helt selv:
Stifthus fra VMN60SLC med en fjongere/stivere plasttype og et muligens mer avansert oppheng, men fremdeles ML-slipning i stedet for SL.
Takk for tipset angående Stanley Engineering, mye fristende der. Er det Gyger S på SLC? Måtte lese meg opp på ML vs Gyger S. Fant dette på Audiogon.com:Foreslår en kikk på Stanley Engineering på eBay. Mye fint treverk til en rekke pickup-modeller og etter litt enkel egeninnsats med en skalpell el.l. blir plasten nesten helt borte.
Jeg synes du skal gjøre det enklere og bare beholde nålen, siden den med stor sannsynlighet er en Gyger S og bedre enn en ML/MR.
Er det Gyger S på SLC?