Takk for innspillene Dr. Dong og habicht for interessen. Løsningen finnes, som habicht skriver, på ebay, men hadde hatt glede av å høre på spilleren allerede i helgen. Så om noen har en slik armbase liggende, så er jeg takknemlig for all hjelp.
I alle dager er dette SX 8000? men den dagen vakumsuget fusker hva da ?Up for grabs! $ 25' - vettug pris i forhold til alt nytt skrot i den prisgata....
Vacuum og hele pakka. Indestructable.
Vis vedlegget 534151
Var ikke pumpa jeg var bekymret over det var leppene , har du noe info hvor de kan skaffes nye ?Hva så? Pumpa er en standard motor, lett å skifte. Gummileppene på talerken er å få kjøpt nye.
Hvor fant du denne?Up for grabs! $ 25' - vettug pris i forhold til alt nytt skrot i den prisgata....
Vacuum og hele pakka. Indestructable.
Vis vedlegget 534151
Stift til OM-30 finner de i hvert fall på HiFiKlubben her hjemme:Skal en tur til München om to uker, er det noen her som vet om butikker hvor det kan vær mulig å finne Ortofon OM30 til min Dual CS5000?
Det var egentlig Super OM pickup jeg tenkte på, min feil. Nå står det en OMB 20 på, må det justeres noe vinkel eller noe om jeg bare bytter til 30 eller 40 nål på OMB'en?Stift til OM-30 finner de i hvert fall på HiFiKlubben her hjemme:Skal en tur til München om to uker, er det noen her som vet om butikker hvor det kan vær mulig å finne Ortofon OM30 til min Dual CS5000?
https://www.hifiklubben.no/stereo/pickup/ortofon-stylus-30-erstatningsnal/
Hva med å gå for en OM-40 stift i stedet (Fritz Guger 70 stift i stedet for Super Fine Line) :
https://www.hifiklubben.no/stereo/pickup/ortofon-stylus-40-erstatningsnal/
Ellers har Ortofon en liste over sine forhandlere (der du kan søke på Munchen) - på sin side:
https://www.ortofon.com/where-to-buy
Ja Laban har tiltet burde vel kanskje skamme megOj Oj Laban. Ser ut som PUen tipper over, bildemanipering? Husker de kule gutta på 80tallet tilta påhengsmotoren for å være kule. (skulle lisom gå fortere da) Er du også fra de trakte hvor de drev med dette?
Samler du plater på grunn av pengeverdien, da?Tror det fleste spiller vinyl lider av litt samlemani. Jeg gleder meg over at samlingen min vokser. Har lagt inn samlingen i Discogs og synes det er bl A kjekt å sjekke verdien. Men en tanke slår meg. Hva er verdien om 20-30 år? En har lett for å tenke at dette er gull langt inn i evigheten. Men jeg har begynt å tvile. Er redd vinylen ikke er like hot om noen år. Da blir mesteparten tilnærmet verdiløst, bortsett fra super sjeldne plater fra f eks The Beatles. Til tross for denne realitet sjekken, så filtrerer hjernen min dette bort, og jeg fortsetter å fylle på samlingen min til langt ut i evigheten.
Langt i fra. Bare påpeker det paradoksale. F eks betale litt ekstra for en eksklusive utgave. Da liker en å tenke at den er av større verdi.Samler du plater på grunn av pengeverdien, da?Tror det fleste spiller vinyl lider av litt samlemani. Jeg gleder meg over at samlingen min vokser. Har lagt inn samlingen i Discogs og synes det er bl A kjekt å sjekke verdien. Men en tanke slår meg. Hva er verdien om 20-30 år? En har lett for å tenke at dette er gull langt inn i evigheten. Men jeg har begynt å tvile. Er redd vinylen ikke er like hot om noen år. Da blir mesteparten tilnærmet verdiløst, bortsett fra super sjeldne plater fra f eks The Beatles. Til tross for denne realitet sjekken, så filtrerer hjernen min dette bort, og jeg fortsetter å fylle på samlingen min til langt ut i evigheten.
Godt poengPå mange måter håper jeg at verdien synker, slik at kan kjøpe mer
Jeg arvet en del av samlingen fra min eldre bror. Han fikk aldri egne barn. Jeg har har stor glede å pløye gjennom samlingen og tar vare på den som gull. Håper mine barn og fremtidige barnebarn en gang kan ha samme gleden.Man gjør det vel for seg selv, av egen interesse? Hvis man har flaks kan det være noe av verdi for barn og barnebarn.
Jeg har snakka litt med brødrene til totte. De har en plan om å jobbe seg gjennom samlinga hans over noen øl. Fin fyr, fin samling, fine brødre, fin måte å minnes.Jeg arvet en del av samlingen fra min eldre bror. Han fikk aldri egne barn. Jeg har har stor glede å pløye gjennom samlingen og tar vare på den som gull. Håper mine barn og fremtidige barnebarn en gang kan ha samme gleden.Man gjør det vel for seg selv, av egen interesse? Hvis man har flaks kan det være noe av verdi for barn og barnebarn.
Her må to af børnene mine dele huset, den tredje arver Beatles-pladerne.Eg skal dele plasesmlinga mellom ungane. Men det vert vanskeleg å plassere rett plate til rett avkom....
Dei som ikkje kan delast, må omsetjast.