Mye mas på meg nå....
Jeg har både at-vm95ml og Nagaoka mp-110, men hvis jeg setter grensen på 4000,- hvilken mm-pu skulle jeg da gå for - og er de mye bedre enn de to nevnte?
[/
Mye mas på meg nå....
Jeg har både at-vm95ml og Nagaoka mp-110, men hvis jeg setter grensen på 4000,- hvilken mm-pu skulle jeg da gå for - og er de mye bedre enn de to nevnte?
[/
Ortofon 2m bronzeMye mas på meg nå....
Goldring G-1042Mye mas på meg nå....
Mystisk, hadde no kjøpt den billigsteHva er forskjellen mellom disse to?
Er det slik at stiften koster mer enn pickupen?
Vis vedlegget 952260
Godt valg
Det er alltid greit med prøvekjøring før man tar det endelige valget
Eneste problemet er at FyFY-klubben er tom for denne, tilbake på lager 1/1-24Det er alltid greit med prøvekjøring før man tar det endelige valget
Ortofon 2M Bronze - Få 60 dagers åpent kjøp
Eg har ein EL (i tillegg til SL).Noen som har testet Hana eh? I så fall, hvordan synes du/dere at den leverer av go'lyd?
De har gode priser , på Ortofon, derEneste problemet er at FyFY-klubben er tom for denne, tilbake på lager 1/1-24
Har ikke tall på hvor mange Riaa'er jeg har hatt innom. Alle uten unntak har vært kjøpt brukt, og solgt igjen når de ikke falt i smak, eller økonomien har krevd nye prioriteringer. R20 er den jeg har likt dårligst mtp hvor mye den kostet i utgangspunktet, og vekten på produktet. Byggekvaliteten er det jo absolutt ikke noe å si på, men jeg husker at den føltes så utrolig tam på alle parametre. Lydbildet manglet også størrelse både i bredde høyde og dybde. Det er mulig at det var noe med synergien i anlegget, men jeg fikk solgt den for nesten det samme jeg hadde gitt, og erstatteren den gang var en Holfi Ellipse, som gjorde alt bedre.Eg har ein Primare R20 på test. Førsteinntrykk er positivt, sjøl om lydbildet er litt mindre og bassen litt "grumset" samnlikna med Lundahl SUT og ARC. Pickup som foreløpig er testa er Hana SL. Merker og at det kanskje kunne vore litt meir forsterking.
Er det andre som har synspunkt/kommentarar på/om Primare R20?
Takk for input.Har ikke tall på hvor mange Riaa'er jeg har hatt innom. Alle uten unntak har vært kjøpt brukt, og solgt igjen når de ikke falt i smak, eller økonomien har krevd nye prioriteringer. R20 er den jeg har likt dårligst mtp hvor mye den kostet i utgangspunktet, og vekten på produktet. Byggekvaliteten er det jo absolutt ikke noe å si på, men jeg husker at den føltes så utrolig tam på alle parametre. Lydbildet manglet også størrelse både i bredde høyde og dybde. Det er mulig at det var noe med synergien i anlegget, men jeg fikk solgt den for nesten det samme jeg hadde gitt, og erstatteren den gang var en Holfi Ellipse, som gjorde alt bedre.
Steen
...som jeg skrev, ortofon 2m bronze får de inn i januar, Duet har allerede sendt i posten, til samme pris som hfk.De har gode priser , på Ortofon, der
Kjøpte den også, meeeeen veier utrolig mye mer enn alt annet.....Billig folkens.
Vis vedlegget 952768
Ok takk for informasjonen.Kjøpte den også, meeeeen veier utrolig mye mer enn alt annet.....
så blir utrolig upraktisk ift. å ha flere fra AT.......ligger trygt i skuffen
Så billig at tilkoblingsanvisningen er opp ned og speilvendt!Billig folkens.
Vis vedlegget 952768
Skru den passe fast, monter i arm og bruk protraktor til å finjustere.Nok et amatørspørmål... Når pu skal monteres på headshell så leser jeg at det anbefales å bruke en "overhang gauge", er det et "must" eller finnes det andre måter å løse det på?
Dersom du har en holder til hodeskallet kan du bruke en lineal, et skyvelære fungerer også fint. Alternativt en eller annen protraktor. På vinyl engine finner du flere varianter av protraktor: https://www.vinylengine.com/tools.shtml. Conrad Hoffman har et lite program Custom arc template der du kan lage dine egne arc-protractorer etter hjertens lyst: https://www.conradhoffman.com/chsw.htmNok et amatørspørmål... Når pu skal monteres på headshell så leser jeg at det anbefales å bruke en "overhang gauge", er det et "must" eller finnes det andre måter å løse det på?
Supert. Takker for svar. Ble litt i stuss, har bare brukt protraktor til nå, men så en snutt på youtube der sa de at en måtte bruke overhang gauge.Da bruker du den, overhang gauge var for "amatører", lettvint. Denon DL110 osv kommer montert i en sånn men en protraktor er mye bedre, følges linjen er du ferdig.