Steen
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 06.02.2005
- Antall liker
- 1.552
Det skal være ca 2,0 gram. Ikke 20 .
Hva er diameteren på armrøret der motvekten er festet? Kunne du tatt et bilde? HFS er full av Reodor Felgener.
Vil ikke tro at akkurat de korte, små kabelstumpene der vil være briste eller bære for vinyllyden. Kjøpte selv et parti kinamikk sølv-litz kabler for en rimelig penge, og de har tjent meg vel. Myke er de også.Ja, men så er jo et spørsmål om hvilke? Er de billigste gode nok, eller bør man gå opp til nestbest?
Vis vedlegget 985463
Så lenge det er en tydelig feilproduksjon så burde du kunne sende den tilbake til importør/produsent og få ny selv om det er gått noen måneder.Nålen sitter snett, felmonterad.
Har selv flere DL 103- varianter. Den mest musikalske er IMO DL 103 S, Det ligger en masse på Bayen til helt greie summer.Ja, Denon 103/103R er på blokka, @lille hiawata, men er jo ikke å oppdrive hos HFK før tidligst til månedsskiftet. Er ikke så tålmodig av meg og tenkte at en Quintet Black kanskje var vel så bra....
Kjøpte fem sett av disse, synes de fungerer meget godt. Har også kjøpt noen sett fra Ortofon - har ikke prøvd de ennå.Har kjøpt meg en brukt spiller og klarte å rive kontakten av en av ledningene fra headshell til pickup med kleptopølsene, så da trenger jeg et nytt sett ledninger. Synes de som sto på var ganske så stive. Er det noen typer som anbefales?
Vis vedlegget 985455
Ver obs på at i alle fall Ortofon har ulik diameter i kvar ende. Pinnane i headshell er 1 mm, medan pinnane på PU er 1,2 mm. Så desse er altså retningsbestemde Dei mjuke kablane er litt dyrare, men verd pengane når du skal kobla.Pleier å åpne kabelskoene litt slik at de smetter lett på, deretter klemmer jeg på de så de sitter bra.
Ikke lett med disse kablene
Eller en bitteliten arterieklemme:Eks: De stive kablene på /OCC-modellene til Audio-Technica er litt irriterende å jobbe med. H-modellene er mye kjekkere slik.
Kleptopølsefingres beste venn er en fin nebbtang og godt lys (og kanskje et par briller).
- Nå spiser jeg veldig sjeldent med arterieklemmer, men, joda.......Kjekk den der. Kanskje jeg ikke har følt savnet fordi jeg for et halvt liv siden lærte å spise med pinner?
Jeg er godt fornøyd med min Quintet Black som jeg bruker med en Jelco TK850L MKii tonearm og Jelco sitt originale hodeskall. Phonoforsterkeren er en Cambridge Audio Alva Duo. Den sporer godt, og spiller rent og «pent», også på ganske intens svartmetal.Ja, Denon 103/103R er på blokka, @lille hiawata, men er jo ikke å oppdrive hos HFK før tidligst til månedsskiftet. Er ikke så tålmodig av meg og tenkte at en Quintet Black kanskje var vel så bra....
Det er feigt å bruke briller......(og kanskje et par briller).
Innramma glass uten noe særlig forsterkning er kun for syns skyldDet er feigt å bruke briller.
Tja,Siden alt kan spørres om i denne tråden og siden jeg er på veg til å kjøpe stift og få spilleren opp å gå:
Jeg skjønner det å stille inn motstanden på RIAA, det oppgis jo også fra produsent av pickup hvilken belastning som skal være. På RIAA-modulen kan jeg imidlertid også stille inn sensitivity/"gain", men jeg kan ikke se at det oppgis noen anbefalte verdier for dette fra f.eks.Ortofon. Hvordan finner jeg/avgjør jeg hva som skal brukes? Er de alternativene jeg har noe som jeg bør tenke på ift kjøp av pickup?
(Se bildet nedenfor fra manualen fra T+A som gir mulige settinger.)
Vis vedlegget 985541
Quintet Black S har en nominell utgangsspenning på 300µV/0,3mV :
Hvilken pu er dette?Jeg bestilte en stift til PU 11 desember fikk den 22 desember, sjekket den 30 desember, mail til selger med bilde av suspect nål,samme dag , fikk svar 2 januar(første arbeidsdag)- 4 januar er ny underveis mottok den 10 januar. Sjekkes av meg til helgen..
Slik skal det altså IKKE se ut.
Kjøpte også UL renser for PU. Har ikke brukt den før hver økt. Fint at du bekrefter, at diamant ikke løsner eller tar skade.Derimot tviler jeg på bruk av renseveske som fulgte med. Da er det vel fare for at lim kan oppløses mellom cantilever og Diamant.Har i alle år brukt en sånn UL greie. Stortsett tatt en runde med den før hver lytteøkt. Og børste for å ta litt støv som fester seg underveis mellom platesidene. Forrige PU gikk i mange tusen timer uten ta skade av UL. Ble slitt til slutt da men ikke på grunn av rensing. Skal jeg også driver å synnse litt, så tror jeg nåla tar mer skade ved ikke å bli renset. Og at belastning med UL er mye mindre enn vanlig ploging.
AI basert promotering er dessverre noe vi må leve med i disse dager. Jeg opplever ofte slikt på epost, sosiale medier, sms og forum. Hva du klikker på å sier i mobilens nærvær blir dessverre generert inn i AI-baserte "roboter" som markedsstyrte krefter benytter seg av for å pushe på deg retningsstyrt reklame.Hvorfor kommer denne mailreklamen opp hos meg da?
Fordi du er junkie.Hvorfor kommer denne mailreklamen opp hos meg da?
Absolutt ikke.AI basert promotering er dessverre noe vi må leve med i disse dager. Jeg opplever ofte slikt på epost, sosiale medier, sms og forum. Hva du klikker på å sier i mobilens nærvær blir dessverre generert inn i AI-baserte "roboter" som markedsstyrte krefter benytter seg av for å pushe på deg retningsstyrt reklame.