Balle Clorin
Æresmedlem
Vet ikke hvordan
TimoteiDet er alt flasset nå som florerer etter at Head&Shoulders ikke lengre bruker Zink Pyrithione som aktiv ingrediens …Hipstere med skjegg og vinyl har harde tider
En merkelig observasjon: ulike varianter av WP-artikkelen finnes, med rare stavefeil og synonymer . Er det for å omgå copyright ? Og Fremer har mistet noe av glorien sinArtikkelen i WP er likevel verdt å lese
Selv hadde jeg antakeligvis fått mer OCD av at boltene ligger an skjevt på headshellet enn av tanken på suboptimal azimuth.En lang og nervepirrende jobb er fullført . Uten avtagbart headshell er det ikke barebare å installere Wallys Fulcrum som gjør Azimuth justering mulig på armer om ikke har det.
WallyFulcrum | WallyTools
Azimuth adjustment for tonearms that lack an azimuth adjustment mechanismwww.wallyanalog.com
Underveis…ganske knotete å holde horisontal sporingriktig samtidig som Azimuth skal justeres . Med det gikk, bare å følge veiledningen nøye. crosstalk var 40/24 og ble 30/30 spec er 31 dB. En bieffekt er at den sporer bedre også. Vekten økter litt håper resonans en ikke blir for lav
Vis vedlegget 839573
Nioen detaljer og tips her
Parks Audio venner
Dersom Puffin ikke er tilknyttet til Preamp med annet enn optisk øker støynivå betydelig. Puffin må da tilknyttes preamp med RCA- RCA eller RCA -XLR (Som jeg bruker). Dette er nok et jordings spørsmål. Japp, bruker jordingkabel fra platespiller/arm til Puffin OG RCA kabler fra Puffin til...www.hifisentralen.no
Link til Hoffman? @Dazed
I stedet for å bli så sinna, burde folk bruke den nyheten til å ta inn over seg at det ikke spiller noen rolle. "avslørt" og "avslørt", forresten.Mofi er avslørt for å ha brukt digitale filer (dsd)
søk opp Esposito mofi Washington post
Denne posten er jo også en øyeåpner vedrørende analog vinyl som gikk gjennom en digital prosess allerede fra 70 tallet.Mofi er avslørt for å ha brukt digitale filer (dsd)
søk opp Esposito mofi Washington post
The bulk of records mastered between the late 1970s and the demise of vinyl were cut through a digital delay, even if they were analog recordings.
Ække færdi, mye å gjøre fortsatt ..prøver litt av hvert. Her med bly som siktelinjer , knotete å få dem rett på gitt.. ca 1.5 grader Azimuth justering måtte tilSelv hadde jeg antakeligvis fått mer OCD av at boltene ligger an skjevt på headshellet enn av tanken på suboptimal azimuth.
Det kan også løses ved å montere/legge en tynn «kam» under headshell, eller på toppen av PU - slik det er på f.eks Ortofon Cadenza.Resultatet ble bra.
Konklusjon:
Nødvendig for de stakkarene som ikke har Azimuth justering på sin arm.
Låter sykt mye bedre (neida, bare tuller)Music Hall
Music Hall ''Aztec Blue'' Upgrade Cork Turntable Mat now available exclusively in the UK from Analogue Seductionwww.analogueseduction.net
mon tro om den låter bedre enn en Thorens-matte fra 1973. Sistnevnte ser i det minste ut som at den har noe å gjøre på en Thorens.
Music Hall
Music Hall ''Aztec Blue'' Upgrade Cork Turntable Mat now available exclusively in the UK from Analogue Seductionwww.analogueseduction.net
Glemte å nevne at det høye klikket jeg hadde ved enden av «run out groove», ja nå etter azimuth justering er det blitt kraftig redusert , har prøvd å finne tilbake til plater med høyt klikk, men det kommer ikke. Kan det være Microline nålen som er spesielt følsom mht azimuthvinkel? Har en bitteliten gjenkjennelig blipp i frekvensgangen, den har nå byttet kanal, men er også redusert. Man blir visst aldri ferdig med vinytuning…@Balle Clorin
Takk for utfyllende svar! Frister med en slik dings men prisen inkludert frakt, moms og gebyrer er avskrekkende. Fikk grei kanalseparasjonen, ca 33 dB med en plastskive på samme pickup, målt med Puffin. Får kjenne på hvor mye OCDen blir trigget etterhvert.
Steike! Du har virkelig tatt pickupjustering til et nytt nivå.Glemte å nevne at det høye klikket jeg hadde ved enden av «run out groove», ja nå etter azimuth justering er det blitt kraftig redusert , har prøvd å finne tilbake til plater med høyt klikk, men det kommer ikke. Kan det være Microline nålen som er spesielt følsom mht azimuthvinkel? Har en bitteliten gjenkjennelig blipp i frekvensgangen, den har nå byttet kanal, men er også redusert. Man blir visst aldri ferdig med vinytuning…
Men nå er jeg ferdig med VTA også…ja det er best med en liten løft av tonearmbasen (+0.4grader), justert for minst intermodulasjon% og fin lydbalanse
Vis vedlegget 840929
Balle er siv. ing. fra gamle N.T.H. En utdannelse m. høy prestisje . Klart han er grundig.Steike! Du har virkelig tatt pickupjustering til et nytt nivå.
Djevelen er i detaljene, som det ikke heter på norsk. Imponerende grundighet, ekte nerdenivå. Jeg setter stor pris på det, da jeg kan høste fruktene av hans eksperimenter da vi har lik riia, pickup og arm(nesten).Balle er siv. ing. fra gamle N.T.H. En utdannelse m. høy prestisje . Klart han er grundig.
mvh
Interessant, Har du skrevet noe forskjellene og karakterer til disse to her på sentralen?Både min ML/II og PTG/II er lik din. Liten diamant og mye lim.
Jeg tror ikke limkladden er en indikasjon på at det er ei «non nude» nål. Mer at det er festemiddel mellom diamant og nålefane. Det er kanskje ikke like lett å krympe nåla fast i bor som det er i aluminium. Min Ortofon Quintet Black har nålefane i safir så der er det også en kladd lim i mellom.
mvh
KJ
Har bare testet PTG/II i 15 minutter, så jeg har lite å komme med ennå.Interessant, Har du skrevet noe forskjellene og karakterer til disse to her på sentralen?
Jeg tror ikke limkladden er en indikasjon på at det er ei «non nude» nål. Mer at det er festemiddel mellom diamant og nålefane.