Stativ-høyttaler til maks 15000,-

O

omholt

Gjest
Problemet er vel kanskje at norimp er usikker på hva han ønsker og hvilke lydsignatur som tiltaler han. Har vært mye som er blitt vurdert og det spriker en god del. Min oppfordring er å ta seg flere lytterunder og finne ut hva man foretrekker og kjøpe deretter. Stativhøyttalere er uansett det man bør satse på til et lite rom.
 
H

hordasped

Gjest
Kan med trygghet anbefale Krix Equinox,både lyd/prismessig.

Har steget disse nå,men du er under 10K,kjøpte selv disse da De kostet 5990,-

som egentlig er gi-bort pris,men prøv flere alternativer på hjemlån,så finner du nok ut

hva som spiller etter din smak,slipper samtidig feilkjøp.

Hjem på prøve/deponer penger.De fleste godtar dette.


Mvh:John
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
SOEDAL skrev:
Jeg opplever det veldig surrete når man endrer trådens tittel og førsteinnlegg slik som det her er gjort. Spesielt de første innleggene etter startinnlegget mister helt sin mening. Jeg vil sterkt anbefale at man starter en ny tråd i slike tilfeller som dette.
har forandret på introen, så tror det skal gå greit nå:)
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Lyngen skrev:
Vanskelig å ikke tenke på den danske 140´n med den nye tittelen. AVI 21, er det en eldre modell? Har hatt AVI integrated på test hjemme.
den jeg tenker på, men vil gjerne prøve 1.4 først, siden den har vært ute en stund og folk har fått testet en del og kan si +/- -sider med den osv.

Nei, AVI 21 er modell-navnet på den integrerte forsterkeren deres. Er bare 4 mnd gammel.
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Jeg har ikke lest hele tråden, og kan ikke engang erindre om jeg har lagt inn noe her tidligere, men: Jeg ville vært forsiktig med høyttalerstørrelsen i et så lite rom. Vienna Haydn Grand kunne være et godt alternativ. De har bassporten foran og er lettplasserte. De nevnte Krix Equinox er nok også et godt alternativ. Samme med Dynaudio Focus 110 da rommet er såpass langt at de kan plasseres en meter fra bakvegg. XTZ 99.25/99.26 har jeg også god tro på med sin høye råvarekvalitet og tuningmuligheter. Hvilken av disse man foretrekker blir et spørsmål om matching og smak.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
ACTIVE skrev:
Kan med trygghet anbefale Krix Equinox,både lyd/prismessig.

Har steget disse nå,men du er under 10K,kjøpte selv disse da De kostet 5990,-

som egentlig er gi-bort pris,men prøv flere alternativer på hjemlån,så finner du nok ut

hva som spiller etter din smak,slipper samtidig feilkjøp.

Hjem på prøve/deponer penger.De fleste godtar dette.


Mvh:John
Støttes hjertelig. De lille rakkerene står akkurat nå og blir foret med Interpol for full rulle av Operaen. Synes Equinoxene fikser det meste av musikk, men er kanskje ikke så gode på klassisk... Noe jeg antar du kanskje kan leve med. Lån de om du får anledningen og spark de fast til et par gode stativer.
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
toriamos skrev:
ACTIVE skrev:
Kan med trygghet anbefale Krix Equinox,både lyd/prismessig.

Har steget disse nå,men du er under 10K,kjøpte selv disse da De kostet 5990,-

som egentlig er gi-bort pris,men prøv flere alternativer på hjemlån,så finner du nok ut

hva som spiller etter din smak,slipper samtidig feilkjøp.

Hjem på prøve/deponer penger.De fleste godtar dette.


Mvh:John
Støttes hjertelig. De lille rakkerene står akkurat nå og blir foret med Interpol for full rulle av Operaen. Synes Equinoxene fikser det meste av musikk, men er kanskje ikke så gode på klassisk... Noe jeg antar du kanskje kan leve med. Lån de om du får anledningen og spark de fast til et par gode stativer.
Er vel tilfeldigvis ingen i bergen som har lyst til å låne sine vekk for et par dager da? har soundstativer på lån fra moderen. så stativer har jeg;)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.423
Antall liker
1.138
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
norpimp skrev:
toriamos skrev:
ACTIVE skrev:
Kan med trygghet anbefale Krix Equinox,både lyd/prismessig.

Har steget disse nå,men du er under 10K,kjøpte selv disse da De kostet 5990,-

som egentlig er gi-bort pris,men prøv flere alternativer på hjemlån,så finner du nok ut

hva som spiller etter din smak,slipper samtidig feilkjøp.

Hjem på prøve/deponer penger.De fleste godtar dette.


Mvh:John
Støttes hjertelig. De lille rakkerene står akkurat nå og blir foret med Interpol for full rulle av Operaen. Synes Equinoxene fikser det meste av musikk, men er kanskje ikke så gode på klassisk... Noe jeg antar du kanskje kan leve med. Lån de om du får anledningen og spark de fast til et par gode stativer.
Er vel tilfeldigvis ingen i bergen som har lyst til å låne sine vekk for et par dager da? har soundstativer på lån fra moderen. så stativer har jeg;)
Lurer på om han som kaller seg samleren (er vel fra Bergen mener jeg) har noe Krix som han spiller på.
Krix Equinox er absolutt et bra alternativ, du får langt mer for pengene enn å legge de igjen på HifiKlubben, de som mener noe annet har ikke hørt Equinox. ;)

Når vi først er inne på å få mest for pengene (som er mye morsommere enn det motsatte) så bare må du gå til nærmeste sjappe som selger Klipsch (alle stativerne koster under 7000) og få med hjem ett par og du vil garantert få deg en opplevelse du ikke trodde var mulig! ;)
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
ACTIVE skrev:
Kan med trygghet anbefale Krix Equinox,både lyd/prismessig.

Har steget disse nå,men du er under 10K,kjøpte selv disse da De kostet 5990,-

som egentlig er gi-bort pris,men prøv flere alternativer på hjemlån,så finner du nok ut

hva som spiller etter din smak,slipper samtidig feilkjøp.

Hjem på prøve/deponer penger.De fleste godtar dette.


Mvh:John
Du har vel ikke de fortsatt og føler for å låne de vekk et par dager? Har fått med meg at du bor i Bergen, noe som jeg også gjør ::)
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Hva med Proac 1sc?

McLaren
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
McLaren skrev:
Hva med Proac 1sc?

McLaren
proac har ikke imponert meg noe spesielt. var noen tilsalgs her i bergen, som jeg droppet.
 
U

utgatt60135

Gjest
Hvorfor ikke? Hva hørte du og med hvilken elektronikk? Bare nysgjerrig :).
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Lyngen skrev:
Hvorfor ikke? Hva hørte du og med hvilken elektronikk? Bare nysgjerrig :).
Proac'ene tenker du på? ble rett og slett for tamt for meg. husker ikke hva jeg hørte det med, men var noe surround-forsterker greier. så ikke akkurat noe opptimalt for meg. Men hvis noen hadde latt meg høre på sikkelig elektronikk og jeg hadde likt det, så hadde jeg ikke hatt noe imot om å teste de ut hjemme hos meg for å si det sånn... ;)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.423
Antall liker
1.138
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
norpimp skrev:
Lyngen skrev:
Hvorfor ikke? Hva hørte du og med hvilken elektronikk? Bare nysgjerrig :).
Proac'ene tenker du på? ble rett og slett for tamt for meg. husker ikke hva jeg hørte det med, men var noe surround-forsterker greier. så ikke akkurat noe opptimalt for meg. Men hvis noen hadde latt meg høre på sikkelig elektronikk og jeg hadde likt det, så hadde jeg ikke hatt noe imot om å teste de ut hjemme hos meg for å si det sånn... ;)
Prøv deg et par Klipsch, det skal jeg love deg ikke låter tamt. ;)
Lyngen sier at det ikke er bass i de, det gjelder ingen av Klipschene som jeg har hørt. :)
 
U

utgatt60135

Gjest
norpimp skrev:
Lyngen skrev:
Hvorfor ikke? Hva hørte du og med hvilken elektronikk? Bare nysgjerrig :).
Proac'ene tenker du på? ble rett og slett for tamt for meg. husker ikke hva jeg hørte det med, men var noe surround-forsterker greier. så ikke akkurat noe opptimalt for meg. Men hvis noen hadde latt meg høre på sikkelig elektronikk og jeg hadde likt det, så hadde jeg ikke hatt noe imot om å teste de ut hjemme hos meg for å si det sånn... ;)
De låter ikke tamt med god elektronikk ;). Hadde de gjort det hadde jeg kasta dem på dør.. :) Men jeg syntes det er for lite bass i 1SC for min smak i allefall selv om noen mener de har god bass i forhold til størrelsen. Men de holder et annet nivå enn Klipsch ellers, imho.
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Lyngen skrev:
norpimp skrev:
Lyngen skrev:
Hvorfor ikke? Hva hørte du og med hvilken elektronikk? Bare nysgjerrig :).
Proac'ene tenker du på? ble rett og slett for tamt for meg. husker ikke hva jeg hørte det med, men var noe surround-forsterker greier. så ikke akkurat noe opptimalt for meg. Men hvis noen hadde latt meg høre på sikkelig elektronikk og jeg hadde likt det, så hadde jeg ikke hatt noe imot om å teste de ut hjemme hos meg for å si det sånn... ;)
De låter ikke tamt med god elektronikk ;). Hadde de gjort det hadde jeg kasta dem på dør.. :) Men jeg syntes det er for lite bass i 1SC for min smak i allefall selv om noen mener de har god bass i forhold til størrelsen. Men de holder et annet nivå enn Klipsch ellers, imho.
kunne fått kjøpt 1sc og den største matchende suben for 11 000,- men klarte ikke å bestemme meg(pga det med tam lyd). Har AVI, så kan bli veldig livlig, derfor jeg vil ha dynaudio eller sonus faber.
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Continuo skrev:
norpimp skrev:
Lyngen skrev:
Hvorfor ikke? Hva hørte du og med hvilken elektronikk? Bare nysgjerrig :).
Proac'ene tenker du på? ble rett og slett for tamt for meg. husker ikke hva jeg hørte det med, men var noe surround-forsterker greier. så ikke akkurat noe opptimalt for meg. Men hvis noen hadde latt meg høre på sikkelig elektronikk og jeg hadde likt det, så hadde jeg ikke hatt noe imot om å teste de ut hjemme hos meg for å si det sånn... ;)
Prøv deg et par Klipsch, det skal jeg love deg ikke låter tamt. ;)
Lyngen sier at det ikke er bass i de, det gjelder ingen av Klipschene som jeg har hørt. :)
klipsch er ikke en strålende kombo sammen med en allerede lys forsterker. det har jeg fått erfart. med rør derimot;)
 
U

utgatt60135

Gjest
norpimp skrev:
kunne fått kjøpt 1sc og den største matchende suben for 11 000,- men klarte ikke å bestemme meg(pga det med tam lyd). Har AVI, så kan bli veldig livlig, derfor jeg vil ha dynaudio eller sonus faber.
Hvorfor tok du ikke med deg AVI? Du får ikke et riktig bilde av en høyttaler med noe rimelig surrelyd ;). AVI´en syntes jeg var temmelig nøytral. Hadde den på test men skuffet litt dessverre. Var kanskje ikke helt god synergi med Jungson spilleren.
 

rfo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
67
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
norpimp skrev:
rfo skrev:
Hva med å prøve å finne Sonus Faber Cremona Auditor på bruktmarkedet.
Nypris 28000. Bør vel kunne finnes for rundt 15k brukt.
http://www.stereofil.no/produkter/hoyttalere/sonus_cremona_auditor.html

Et smykke av en høytaler.
jeg har de i annonsen jeg har lagt ut om høyttalere jeg vil kjøpe;)
Kan evt se etter den løsningen jeg har med SF Concerto Home og en Rel Stampede sub.
Fungerer utmerket hos meg.

Ga 10.000 brukt for SF'ene og Rel'en
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.423
Antall liker
1.138
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
norpimp skrev:
Continuo skrev:
norpimp skrev:
Lyngen skrev:
Hvorfor ikke? Hva hørte du og med hvilken elektronikk? Bare nysgjerrig :).
Proac'ene tenker du på? ble rett og slett for tamt for meg. husker ikke hva jeg hørte det med, men var noe surround-forsterker greier. så ikke akkurat noe opptimalt for meg. Men hvis noen hadde latt meg høre på sikkelig elektronikk og jeg hadde likt det, så hadde jeg ikke hatt noe imot om å teste de ut hjemme hos meg for å si det sånn... ;)
Prøv deg et par Klipsch, det skal jeg love deg ikke låter tamt. ;)
Lyngen sier at det ikke er bass i de, det gjelder ingen av Klipschene som jeg har hørt. :)
klipsch er ikke en strålende kombo sammen med en allerede lys forsterker. det har jeg fått erfart. med rør derimot;)
Det er forsåvidt riktig, må matches rett. ;)
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Lyngen skrev:
norpimp skrev:
kunne fått kjøpt 1sc og den største matchende suben for 11 000,- men klarte ikke å bestemme meg(pga det med tam lyd). Har AVI, så kan bli veldig livlig, derfor jeg vil ha dynaudio eller sonus faber.
Hvorfor tok du ikke med deg AVI? Du får ikke et riktig bilde av en høyttaler med noe rimelig surrelyd ;). AVI´en syntes jeg var temmelig nøytral. Hadde den på test men skuffet litt dessverre. Var kanskje ikke helt god synergi med Jungson spilleren.
AVI'en kom i hus etter jeg hadde fått tilbud om høyttalerne... :(
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
rfo skrev:
norpimp skrev:
rfo skrev:
Hva med å prøve å finne Sonus Faber Cremona Auditor på bruktmarkedet.
Nypris 28000. Bør vel kunne finnes for rundt 15k brukt.
http://www.stereofil.no/produkter/hoyttalere/sonus_cremona_auditor.html

Et smykke av en høytaler.
jeg har de i annonsen jeg har lagt ut om høyttalere jeg vil kjøpe;)
Kan evt se etter den løsningen jeg har med SF Concerto Home og en Rel Stampede sub.
Fungerer utmerket hos meg.

Ga 10.000 brukt for SF'ene og Rel'en
synes ikke lyden kom langt nok ut av concerto'ene hvis du skjønner. men cremona'ene derimot, der har vi god lyd;)
 
Topp Bunn