Steely Dan på UHQR

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.275
    Antall liker
    6.440
    Sted
    Under stjernene
    Det fine med å bestille disse spesial utgavene, også MOFI. Er at man plutselig får en forundringspakke i posten, lenge etter at man har glemt hva som var bestilt. Det kan være hyggelig for en gubbe som meg. Som ellers skjelden får gaver:)
    Men er det ikke AP?
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.275
    Antall liker
    6.440
    Sted
    Under stjernene
    Acoustic Sounds er en online platesjappe. De selger allt.
    Tilfeldigvis sitter eieren også på AP/QRP ;)
    Trur det ble en aldri så liten misforståelse.
    Tenkte på at det er Analouge Production som utgir UHQR i dag. MFSL/MOFI solgte UHQR til AP for en del år siden.
    Mitt eksemplar ligger hos Big Dipper i påvente på Genesis/Selling England by the pound (AP).
    Kanskje det ikke blir julegave i år :)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    978
    Torget vurderinger
    2
    Kan hende det blir neste Jul YesJens.
    Asbury Park tok ett år å lande i min post.:)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    978
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg hørt gjennom første runde med UHQR Aja. Merk, vinylsystemet hos meg er ikke særlig analytisk satt sammen og jeg har Tinius. Så ta dette som kun min opplevelse hos meg. Jeg synes denne versjonen av Aja er den beste jeg har hørt. Bra slam i bassen og en tydlighet som gjør at man nå forstår hva gutta har tenkt i poduksjonen med bass i lydbildet. Alle detaljer kommer rent og tydelig frem fra et forholdsvis oppfylt lydbilde. Analog Planet trakk spesiel frem saksofonen på Deacon Blues . For meg var det kanskje det svakeste punktet på skiva. Synes det manglet litt trøkk og luft. Også hater jeg at de gjør disse skivene i 45:) nei ikke bare lat, men synes det bryter opp helheten. Ellers en veldig god opplevelse , det hele. Kommer jeg til å kjøpe Gaucho? Ja høyest sannsynlig.
    Har nå i det siste hørt mange plater mastret av Bernie Grundman . Begynner bli litt usikker på hva han tilfører produksjonene. Det han gør låter veldig ren og fint, men jeg synes lydbilde blir mindre og litt mer sammenklemt enn hva jeg er vant med fra eldre pressinger av samme materiale .Synes også det tilføres litt ekstra energi i øvre mellomtone, men nå har ikke jeg hørt mastertapen, det har han:)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    978
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt gjennom Aja noen ganger nå. Er såpass fornøyd at jeg trykket på kjøpknappen
    For denne også. Ankomst hos meg neste år:) 3APQR0019-45-1__03165.1700895469.jpg
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    978
    Torget vurderinger
    2
    Bekrefter at det kan være verdt å vente på UHQR utgaven:)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    978
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg tråkket ut i det igjen. Steely dan Gaucho UHQR er bestilt. Er den i nærheten av Aja så er den veldig bra:) Foreløpig er det Aja og Kind of blue 33. Som jeg føler har vært størst løft. Synes også White stripes og Are you experienced er veldig bra:) Venter nå også på Coltrane Ballads. Mofi boksene sitter det langt inne å skulle kjøpe flere av. De siste jeg har kjørt derifra har vært en stor skuffelse:(
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg tråkket ut i det igjen. Steely dan Gaucho UHQR er bestilt.

    Men når kan den leveres? Har fremdeles ingen dato....
    Pretzel Logic slippes i slutten av måneden.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    978
    Torget vurderinger
    2
    ^ Ja si det? En gang i fremtiden:) Fikk indikasjon på kanskje rundt sommerferien.
    Venter i spenning på Ballads også :)
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    4.343
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Men når kan den leveres? Har fremdeles ingen dato....
    Pretzel Logic slippes i slutten av måneden.
    Steely Dan- Gaucho : Coming May 03, 2024 i følge acoustic sounds. Venter selv på denne
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Men når kan den leveres? Har fremdeles ingen dato....
    Pretzel Logic slippes i slutten av måneden.
    Den er sluppet. Mener bestemt at den ligger foran magen på messe-mannen fra Big Dipper i Oslo 😀

     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Den er sluppet. Mener bestemt at den ligger foran magen på messe-mannen fra Big Dipper i Oslo 😀


    Ikke i følge Acoustic Sounds. Ser heller ut til at Katy lied blir forsinket; ingen dato lengre. Bare TBA.
    Stemmer at Gaucho har fått 3 Mai som releasedato...
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Ikke i følge Acoustic Sounds. Ser heller ut til at Katy lied blir forsinket; ingen dato lengre. Bare TBA.
    Stemmer at Gaucho har fått 3 Mai som releasedato...
    Min feil. Jeg hadde «Pretzel Logic» i tankene. Men den er jo sluppet for noen måneder siden.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Min feil. Jeg hadde «Pretzel Logic» i tankene. Men den er jo sluppet for noen måneder siden.

    Beklager. Min feil. Jeg mente Katy lied men skrev Pretzel logic; den har jeg!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Gaucho er nå på lager hos Acoustic Sounds og selvfølgelig bestillt!
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    978
    Torget vurderinger
    2
    Gull da har vi den snart :)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    Kunne tenke meg Gaucho og Aja i den rimeligere 180grams versjonen.
    Må disse bestilles fra USA, eller føres de også av norske nettbutikker á la BigDipper/Platekompaniet?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Min Gaucho er ankommet Belgia, men ikke levering før 30/4. Den skal vel tilbringe to uker på Lillestrøm som vanlig....

    De første anmeldelsene av Gaucho er forøvrig kommet. De er særdeles positive.
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Min Gaucho er ankommet Belgia, men ikke levering før 30/4. Den skal vel tilbringe to uker på Lillestrøm som vanlig....

    De første anmeldelsene av Gaucho er forøvrig kommet. De er særdeles positive.
    Michael Fremer har lagt ut en prøvelytt, avspilt på sin million-platespiller. Enig, den låter glimrende etter hva jeg kan bedømme. Burde være et godt kjøp....hvis du er heldig. Det ligger en egen tråd ute på Hoffman forum (hvis den ikke er stengt nå) hvor folk som har kjøpt Gaucho er forbannet over pressekvaliteten...tallerkenformet plate, mye støy, skratsjer på selve platen. Folk har fått ny plate som har vært feil på den også.
    Mens andre har fått helt feilfrie plater levert.

    Stakkars uheldige kunder i australia og europe som må drive å pakke og returnere til USA.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    978
    Torget vurderinger
    2
    Kjøper i Norge jeg . Så får leverandøren ta problemet :) Har heldigvis ikke hatt noe problemer med de UHQR fra AP jeg har kjøpt .
    Tilgivende PU og dårlig hørsel kan hende :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Da var Gaucho nr. 1112 ankommet. Desverre får jeg ikke tid til å spille den før på Torsdag.....

    Ser forøvrig at den utelukkende for rave reviews på Discogs. Noen mener at den er den beste så langt av UHQR Steely dan platene. Gleder meg til Torsdag...
     
    Sist redigert:

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    4.343
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Wow. Jeg skulle bare se om alt var i orden med Gaucho og prøve lytte på en låt. Men jeg ble sittende og spilte hele plata. Fantastisk lyd og ingen feil på vinylen.
    Dette er uten sammenligning den beste utgaven jeg har av denne skiva. Det er enormt bra! Fare for at det blir en sen natt :)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Wow. Jeg skulle bare se om alt var i orden med Gaucho og prøve lytte på en låt. Men jeg ble sittende og spilte hele plata. Fantastisk lyd og ingen feil på vinylen.
    Flott!😊 Jeg har alltid sagt at det finnes veldig gode copy tapes, middelmådige copy tapes og dårlige. Det er åpenbart brukt en virkelig god copy tape på Gaucho.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det tid til å høre gjennom plata likevel. Denne låter bra, men jeg synes det er for mye bass på denne mastringen. Det gjør at dette er en utgave av Gaucho som låter mindre sterilt enn enkelte andre. Jeg har gjort en kjapp sammenligning med min originale japanske vinylpressing på tittellåta; UHQR utgaven er kanskje litt bedre på enkelte parametre, f.eks transienter og så låter det litt større og litt mer dynamisk. Det er ikke natt og dag. Er i grunnen på bølgelengde med Fremer her. Må sammenligne mer for å få et bedre inntrykk av forskjellene.
    UHQR utgaven er nok den beste Gaucho man kan kjøpe i dag. Pressinga var forøvrig uten problemer av noen art....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn