Stello DAC

What-puppy

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Antall liker
39
Sted
Bergen
Heisann!kjøre
Noen som har prøvd å kjøre optisk fra PC til Stello Dac isteden for USB.
Har selv prøvd dette og ble litt overasket over resultattet, spillte faktisk like bra og helst bedre en USB.
Ble "varmere" i lyden og spilte med bedre helhet en med USB.
Grunnen til at Jeg testet dette er at det ble meg fortalt at det "siste" løftet skulle være å bruke kabel fra USB til optisk og så til bake til USB inn i DAC. Tenkte som så at det kunne jo være vært forsøket å kjøre optisk direkte fra PC in i DAC. Vet jo selv hva Jeg hører men det er jo litt intressant å høre om det er andre som har prøvd dette.

:)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Jeg har prøvd å si her i tråden at jeg ikke hører forskjell mellom inngangene på min Stello men jeg har tydeligvis ikke hifi ører.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Anonym skrev:
Jeg har prøvd å si her i tråden at jeg ikke hører forskjell mellom inngangene på min Stello men jeg har tydeligvis ikke hifi ører.
Jeg syntes at digital AES/EBU var klart best.
Da med en Acoustic Zen kabel eller Harmonic-technology

trond

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.12.2002
Antall liker
25
Torget vurderinger
3
Hei

Jeg skal kjøpe meg dac og har sett at Stello DA220Mk2 skal være bra. Hvordan låter 220en i forhold til DA100 som koster mindre og jeg synes ser kulere ut. Lyder DA220 bedre, eller er forskjellen i features, kabinett og funksjoner (som jeg muligens ikke trenger) ?

takknemlig for råd

gorg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2008
Antall liker
119
Sted
Bodø
Hvem selger Stello i Norge??

Er interessert i å kjøpe meg dac om ikke altfor lenge, og Stello står på listen.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Andervik audio er norsk forhandler.

N

nOOb

Gjest
Hei!

Skal om få dager kjøpe meg en brukt Stello MK2 DAC. Men lurer på litt på inngangene og den switchen som sitter bakpå der. Ser det er 2 coax innganger rett ved siden av hverandre. Disse har hver sin inngang? Må ha 3 innganger av typen coax og/eller fiberoptisk i tillegg til en USB inngang. Har denne det? Skal koble datamaskin (USB), Xbox (optisk), Blueray spiller (optisk eller coax) og Canal Digital mottakeren (coax) til DACen. Mulig? Hva er switchen til?

Takker for svar!

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
P-pent! Ikke umulig at det blir en stellodac på meg også etter hvert.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
nOOb skrev:
Hei!

Skal om få dager kjøpe meg en brukt Stello MK2 DAC. Men lurer på litt på inngangene og den switchen som sitter bakpå der. Ser det er 2 coax innganger rett ved siden av hverandre. Disse har hver sin inngang? Må ha 3 innganger av typen coax og/eller fiberoptisk i tillegg til en USB inngang. Har denne det? Skal koble datamaskin (USB), Xbox (optisk), Blueray spiller (optisk eller coax) og Canal Digital mottakeren (coax) til DACen. Mulig? Hva er switchen til?

Takker for svar!
Ble det noe kjøp på deg? Bryteren på baksiden er til å velge mellom USB og Coax2.

mvh,
OS

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Pene greier,skulle dog vært svarte ;)

Noen som vet pris på disse?

N

nOOb

Gjest
OS skrev:
nOOb skrev:
Hei!

Takker for svar!
Ble det noe kjøp på deg? Bryteren på baksiden er til å velge mellom USB og Coax2.

mvh,
OS
Ja, kjøpte en på tirsdag. Selger forklarte meg hvordan det fungerte :)

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Da har jeg bestilt meg Stello DA220 MK2 jeg også! For første gang i min hi-fi karriære gjorde jeg et unntak og betalte en stor sum på forskudd. Og det til en butikk jeg knapt har hørt om før :-\ Håper Andervik er til å stole på.

mvh,
OS

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.400
Torget vurderinger
1
OS skrev:
Da har jeg bestilt meg Stello DA220 MK2 jeg også! For første gang i min hi-fi karriære gjorde jeg et unntak og betalte en stor sum på forskudd. Og det til en butikk jeg knapt har hørt om før :-\ Håper Andervik er til å stole på.
mvh,
OS
Terje Andervik er superseriøs. Jeg har kjent han i mange år. Velkommen i Stello klubben. Jeg bruker Eximus C10 fra samme produsent. 2 kompiser kjøpte nettopp DA220 mk2 og ble kjempefornøyd. Mye for pengene.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Da er min nye DA200MKII i hus :D Har pakket den ut og koblet til Squeezebox og DVD-spiller på de to koaksinngangene. Balansert ut til min Accuphase forforsterker via DIY kabel. Bruker også DIY powerkabel. Har bare konstatert at det er lyd i den og satt spilleren på repeat med volumet av. Har egentlig ikke noe tro på innspilling av SS-utstyr men gir den noen timer for sikkerhets skyld ;)

mvh,
OS

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Spilte et par timer i går kveld og førsteinntrykket var ikke helt bra. Lyden virket litt innesluttet og manglet detaljer i toppen.

Har hatt CD-spiller på repeat siden da og spilte et par plater igjen i dag og nå låter det mye bedre. Spørs om det var dagsformen min i går som dro ned.

mvh
OS

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.400
Torget vurderinger
1
Den ER litt kjedelig og uoppløst i toppen, i kald tilstand. Dette retter seg når den oppnår arbeidstemperatur. Analogdelen er diskret oppbygget og kjører i klasse A. Den avgir en del varme, du kjenner topplokket blir lunt. Kabinettet er tett og bidrar til mer stabil lufttemperatur. Både klokke, transistorer og DAC-chipper påvirkes av de termiske arbeidsbetingelsene. Sansynligvis er de kalibrert til å være mest lineær ved en gitt arbeidstemperatur. Jeg drøftet dette med kald/varm elektronikk med en produsent, som selv justerte sine analogkretser til å være mest lineær når forsterkeren hadde oppnådd konstand arbeidstemperatur. Han mente dette var hørbart i diskanten, hvor signalene er svakest.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
pedal skrev:
Den ER litt kjedelig og uoppløst i toppen, i kald tilstand. Dette retter seg når den oppnår arbeidstemperatur. Analogdelen er diskret oppbygget og kjører i klasse A. Den avgir en del varme, du kjenner topplokket blir lunt. Kabinettet er tett og bidrar til mer stabil lufttemperatur. Både klokke, transistorer og DAC-chipper påvirkes av de termiske arbeidsbetingelsene. Sansynligvis er de kalibrert til å være mest lineær ved en gitt arbeidstemperatur. Jeg drøftet dette med kald/varm elektronikk med en produsent, som selv justerte sine analogkretser til å være mest lineær når forsterkeren hadde oppnådd konstand arbeidstemperatur. Han mente dette var hørbart i diskanten, hvor signalene er svakest.
Takker for oppklarende innlegg!

mvh,
OS

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Noen som har hørt Stello sin RIAA modul og vet hvor den kan skaffe og til hvilken pris?

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.400
Torget vurderinger
1
OS skrev:
Spilte et par timer i går kveld og førsteinntrykket var ikke helt bra. Lyden virket litt innesluttet og manglet detaljer i toppen.

Har hatt CD-spiller på repeat siden da og spilte et par plater igjen i dag og nå låter det mye bedre. Spørs om det var dagsformen min i går som dro ned.

mvh
OS
Hvordan synes du den låter nå, da?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Jeg har en Stello DP200 og til den finnes det en RIAA modul men jeg finner ikke noen nettbutikk som fører den.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Banner sannsynligvis i kirka nå men jeg tar sjansen som siden jeg eier 2 produkter fra Stello. Jeg synes Stello har fått ufortjent god omtale her på berget, sammenlignet med de beste cd spillerene i 20k klassen er den ikke bedre på alle parametre, spesielt bredden på lydbildet er et svakt område hos Stello.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
pedal skrev:
OS skrev:

mvh
OS
Hvordan synes du den låter nå, da?
Jeg fikk meg desverre ikke til å like Stello DAC og returnerte den til slutt til selger. Andervik var meget imøtekommende og refunderte hele beløpet minus frakt. Jeg har nå gått tilbake til Accuphase DAC20 som jeg syns fungerer bedre i mitt system.

mvh,
OS

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.400
Torget vurderinger
1
Fint at du fikk byttet tilbake. Systemmatch gjør seg alltid gjeldene, så et apparat kan ikke være for alle.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Dersom man ønsker et Stello drivverk til en rimelig penge så ligger det en engelskmann som skal selge sin CDT 200 for høystbydende over 300 pund på ebay, da i 230V utgave.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.246
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Noen som har hørt både 100 signature og 220kkII, som kan si litt om forskjellene?

PS: Denne tråden har jo sovnet helt inn. Håper det ikke er dacenes spillestil som er ansvarlige for dette ;)

Mvh

Bjørn

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
37.531
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Hei Jonas.

Kan desverre ikke beskrive forskjellene du etterlyser.
Men har selv en DAC 220MkII og den spiller så jeg nesten gråter av glede ;D
Tror ikke dacene er noe problem når det gjelder lydsignatur eller spille stil, det er bare et problem, velg riktig ;)

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.246
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
gismo skrev:
Eller jeg mener Bjørn ;D
Stod Jonas der oppe :)
Har i dag toppmod Pioneer PD-D9-J CD/SACD spiller (Veil 8495kr), som jeg synes låter bedre enn min gamle Marantz SA-15S1 (Veil 14995kr). Av det jeg har lest, så høres det ut som Stello og min Pioneer spiller har samme spillestil/lydsignatur. Derfor kunne jeg tenkt å teste 220MkII hjemme mot min spiller, men det kan jo by på problemer om Andevik ikke liker utlån.
Ville vært fantastisk om noen som har denne dacen, som bor i nærheten av oslo kunne hjelpe meg (gratis kaffe og vafler :D).

gismo: ser at du også har hatt denne Marantz spilleren, samt en meget god Coplan 823. Hva gjør din Stello dac bedre/annerledes enn disse?

PS: Jonas er min eldste sønn, så av en eller an nen grunn endte jeg opp med det nicknavnet.

mvh

Bjørn

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Jeg trudde jeg var alene om å ha en DP200 men så plutselig en på bruktbørsen her nå.

Totalt sett er jeg meget fornøyd med min.

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
86
Den blei min gitt! :)

Spiller veldig bra sammen med mine MF550K og Neeper Perfection One.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Gratulerer.

Du får si fra dersom du ønsker å selge RIAA kortet i den, du får selvsagt en ekstra RCA inngang i retur.

MOWE

Medlem
Ble medlem
09.05.2003
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Nex skrev:
Den blei min gitt! :)

Spiller veldig bra sammen med mine MF550K og Neeper Perfection One.
Flott du ble fornøyd. Enkleste produktet jeg har solgt, hadde vel 15-20 henvendelser på denne.

Hilsen

Morten

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
1
Den virka uberspennende ja :). Stello kan der der :D.

Topp Bunn