Stereo. OAlex anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    tore_v1 skrev:
    Det høres ut som gir økonomi og anlegg, samt sykling, gode rammevilkår. ;D


    Får se om du ikke rammes av besøk fra NAF når den ene LF55'en er koblet opp, men da blir det vel LF55 på topp/bunn og NAD til den andre delen?
    NAF-treff må det bli. Evalueringsassistanse vil nok behøves. Jeg tenkte evaluere LF55'en slik som du foreslår og bestille en til hvis den svarer til forventningene. En stund tenkte jeg å gå for en LF100 i bassene, men 55 Watt holder sikkert i massevis for aktiv deling for bassene også.

    Jeg er forøvrig litt ute å sykler når det gjelder strømforsyningen til delefilteret. En tredje implementasjon vil ferdigstilles omtrent samtidig som LF-ene ankommer.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Andreas skrev:
    Hvorfor er det stålramme som står øverst på ønskelisten. Etter hva jeg erfarer så handler de fleste med samme virus karbonprodukter.
    Jeg er 203 cm på strømpelesten og har litt problemer med å finne standard rammer som passer meg bra. En custombygget carbonramme ville blitt svindyr. Nå ville jeg antagelig foretrekke custom stål foran serieprodusert karbon uansett, av følgende årsaker:
    • Slanke stålrør er mye penere enn oversized carbon og aluminium.
    • En custombygget ramme er unik. Har man engang prøvd skreddersøm er det vanskelig å handle noe annet.
    • Stål tåler en kræsj og tilogmed bulk. Det gjør sikkert karbon og, men ikke i samme grad.
    • Det finnes knallgode lette stållegeringer. Vektforskjellen mot karbon er ikke enorm.
    • Prisen på en skreddersydd ramme av topp kvalitet er ca 12k inkl moms. Det er billig.

    Se så bra: http://strongframes.com/

    Stål må det være :)
     
    H

    Hugh

    Gjest
    Bare kort. For deg gjelder bare stål evt. titan. Du vil ryke enhver aluminium eller karbonramme. Aluminiumsrammer ryker i sveisen i utmatting mens karbonrammen ryker i skjøt/overlaminering /limte inserts av samme årsak og/eller av slag. Stål har minst dobbel så høy stivhet som enhver karbonramme og 3 ganger stivheten til aluminium. Stål er dessuten helt uproblematisk å sveise med få unntak. Styrken er enorm og flyt er null problem. Det samme gjelder titan, bare at vekten er omtrent 60% av stål. Styrken til karbon og aluminium er latterlig sammenlignet med stål/titan.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Dvs, jeg glemte å nevne stålets overlegne styrke. Takk for utfyllende info Hugh :)

    Stål er vel sterkere enn titanium per volumenhet. Titanium er imidlertid så mye lettere enn stål at en titanramme av samme styrke blir lettest. Hm.. Det ser faktisk ut til at Carl Strongs letteste ramme lages av True Temper S3 stål: http://www.strongframes.com/more_stuff/materials_tech/specs/

    Stål vinner igjen!
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Lærerikt det dere skriver om stål. Du trodde kanskje jeg trengte linken for å surfe ihjel strongframes-sidene. Niks. Har slukt dem med hud og hår siden i går. Nå sykler jeg karbon på landevei og alu på mtb/tiljobben sykkelen. Savner evnen til å suge opp vibrasjoner i alu-rammen. Den er så satans "død". Satte på en karbon - gaffel og det hjalp litt. Hvordan er en stålramme å sykle på
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Stål glir gjennom terrenget. Jeg hadde en Gary Fisher Ziggurat aluramme for noen år siden. Bakhjulet spratt ukontrollert. Jeg hata virkelig den ramma. Aldri mer aluminium. Min Soulcraft Option 3 som jeg har nå er helt annerledes. Jeg har aldri savna bakdemper med en stålramme.

    Jeg ble først oppmerksom på stål da jeg leste brukervurderinger på mtbr.com. De som sykla på Bontrager og Breezer var lidenskapelige i sine beskrivelser. Da begynte det å demre.
     

    turdalen

    Medlem
    Ble medlem
    19.04.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Det må bli sykkel!
    Når du får en Strongframe å pedalere på så glømmer du hele anlegget :)

    turdalen
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    turdalen skrev:
    Det må bli sykkel!
    Når du får en Strongframe å pedalere på så glømmer du hele anlegget :)

    turdalen
    Både sykkelen og anlegget må være av en sånn kvalitet at man glemmer andre gjøremål.

    O
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Jupps.. Da er LF55-en montert på en aluminiumsplate for test :)


    Planen er å benytte NADen i bassene og LF-en i diskant (eller motsatt) inntill de neste to LF-kanalene er på plass. LF55 driver imidlertid høyre høyttaler alene nå i starten for at jeg skal få et bedre inntrykk av hvordan dette produktet låter. Jeg burde vel handla The Beatles i mono for denne lytteseansen.
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Er igang med design av kabinett til Lifeforcen. Prisforespørsel er sendt til underleverandør.


    Bestilling på enda en Lifeforce 55 ble sendt igår. Her går det unna.


    Mvh Ola
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    For en tid tilbake var jeg innom en antikvitetssjappe, og slo til på noen gamle møbler. To stoler og en treseter ble mine for en tusning.


    Stolene ble levert til møbeltapetserer Antonio Arenas. Bildet viser overlevering. Arenas til venstre, og selgeren på planet. De kjenner hverandre fra før.


    Etter noen runder i villrede om hvilket stoff jeg skulle velge, og deretter uker med utålmodig venting ringte telefonen; stolene er ferdige!


    Vakkert, ikkesant?


    Armlener i teak


    Årets julegave til meg selv. Mine, bare mine! Håhå ;D



    Mvh Ola
     

    Vedlegg

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Meget stilig!

    Hvordan har det påvirket lyden?
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Hehe, litt ekstra demping har det kanskje blitt.

    Tror dog at ferdigstilling av den andre LF55 enheten vil ha mer å si :) Har den fohåpentlig oppe å kjøre i løpet av dagen, og da blir det Stereo!

    Mvh Ola
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Stereo - Twice as fun as mono!
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Stol er også høyt oppe på min ønskeliste. Dine ble jo knallfine.
    Ser frem til å lese lytterapporter fra Lifeforcene.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    ..og derr, har jeg stereo. Dobbelt morro :)

    Jeg kommer med noen inntrykk etterhvert.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Andreas skrev:
    Stol er også høyt oppe på min ønskeliste. Dine ble jo knallfine.
    Ser frem til å lese lytterapporter fra Lifeforcene.
    Mange takk!

    Jeg har visst forsømt mine plikter med lytteinntrykk. Den første Lifeforce55 kom for noen uker siden, og har blitt brukt sammen med NADen og alene for å drive en av høyttalerne (mono). Fra første øyeblikk var det klart at lyden er veldig forskjellig fra NADens. NADen kosta omlag 7k i 2004 (tror jeg). Hovedforskjellen ligger i langt større artikulasjon i de lavere frekvenser. Piano gjengis med en superb kontroll. NAD-en er langt mer ullen i hele registeret, og virka ganske kjedelig etter at LF-en hadde fått spille noen dager.

    Jeg forsøkte kombinere de to forsterkerne i oppsettet, men det fungerte dårlig. Klangen er for ulik. Og det er mhp klang at jeg har et ankepunkt mot LF-forsterkeriet. Klangmessig minner den ganske så mye om en rørforsterker, noe som er vel og bra, men etter etpar dager med lytting slo det meg at det var en slags farging. I mangel på et bedre ord vil jeg beskrive det som våthet. Mange vil kanskje like dette, men jeg savner det tørre rasp. Dette høres kanskje værre ut enn det er, men som en Pirke-Petter henger jeg meg opp i slike detailjer.

    Nå har jeg imidlertid et triks i ermet. De som har fulgt tråden min om bygging av aktivt filter vil neppe huske å ha lest om hvordan jeg forsøkte bytte ut likeretterdiodene i strømforsyningen med Ultra Fast Slow Recovery (UFSR) -type. Det skyldes at det ikke er beskrevet :) Nuvel, på sidene til Aspen Amplifiers er dette beskrevet som et gunstig valg. Men etter å ha prøvd forskjellige diodetyper foretrakk jeg faktisk standard 1N4001 framfor UFSR-type. Klangen jeg fikk ved bruk av UFSR minner litt om det jeg ønsker å tone ned i Lifeforcen.

    Så, mine spillernye forsterkere blir visst utsatt for modifikasjon med en gang. Det var jo ikke meningen. Håper bare trikset fungerer etter hensikten.

    En tilleggsdetailj som bør nevnes: Da jeg skulle lytte på musikk igår oppdaga jeg at et diskantelement har tatt kvelden. Dette bør være tilfeldig, og ikke et dårlig omen.


    Mvh Ola
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Artig lesning, OA. Ikke første gang jeg leser noen poster om dioder som "makes a difference", og som ender opp med std. Men IN4001 holder kanskje ikke til en effektforsterker? Hvilken type har du tenkt å bruke til LFene, og prøvde du slike schottky dioder også når du sammenliknet i filteret.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Andreas skrev:
    Artig lesning, OA. Ikke første gang jeg leser noen poster om dioder som "makes a difference", og som ender opp med std. Men IN4001 holder kanskje ikke til en effektforsterker? Hvilken type har du tenkt å bruke til LFene, og prøvde du slike schottky dioder også når du sammenliknet i filteret.
    Opprinnelig hadde jeg montert "vanlige" schottky-dioder i filteret, og jeg opplevde UFSL-diodene som bedre, tror jeg.. De var iallefall annerledes, men 1N4001 best. En artikkel på tnt-audio.com (http://tnt-audio.com/clinica/ssps2_e.html) anbefaler KBPC04-25, som er en overkill 25 Ampere - 400V diodeblokk. Jeg fant en 8 A -variant på Farnell.


    Artikkelen i tnt-audio hevder at diodene bør være matchet, noe som jeg ikke kjenner årsaken til. De vil uansett være matchet i en likeretterblokk.

    Mvh Ola


    Edit: Språkforbedring.
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Da har jeg omsider fått skifta ut det ødelagte diskantelementet. Kjøpte et brukt av ssnht her på sentralen. Ergelig å måtte bytte.
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Da loddebolten alikevel var varm bytta jeg ut likeretterdiodene i de Lifeforce55 -kanalene som driver diskantene. Hensikten var å få kontroll på "våtheten" i klangen. De gamle var av typen Ultra Fast Slow Recovery:


    Den nye, montert:


    Funka det? Ja, det tror jeg. Nå har jeg ikke tenkt så mye over fenomenet i det siste. Antar det skyldes tilvenning. Føler imidlertid at lyden ble mer kontrollert. Diskanten høres tørr og fin ut. Diodene i bass-effektene skal også skiftes ut, men jeg har blingsa og kjøpt for få. Kjører antagelig en bestilling en av de første dagene.
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Deler til forsterkerkabinett er klar for avhenting hos blikkenslager. Jeg må imidlertid legge inn en sykkeltur mot lademoen for å hente de før jeg drar på jobb. Kulda har ikke gjort det spesiellt fristende. Dermed ser anlegget fremdeles ut som en haug av ledning.



    Mvh Ola
     

    Vedlegg

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Intet nytt med andre ord..

    Får satse på at det ordner seg i alle fall!
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    tore_v1 skrev:
    Intet nytt med andre ord..

    Får satse på at det ordner seg i alle fall!
    Hehe, Jeg har jo en fornemmelse av å komme nærmere lydnirvana da :D
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Mente i forhold til kabelrot ;)

    Progress er alltid fint det, og skulle du føle for å varme deg på veien vet du hvor du kan stoppe.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Mengden av kabelrot ser faktisk ut til å være konstant.

    Takk for den. Kaffe og tilfeldig stereolytting er alltid morro :D
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.824
    Antall liker
    12.598
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Takk for kaffe, musikk og underberger i går kveld. Riktig trivelig. Anlegget har beveget seg mange skritt i riktig retning siden sist jeg var her. De nye forsterkerne er en tydelig forbedring i forhold til den gamle Nad. Pre/filter har nok sitt å si også. Foruten litt mangel på fylde i øvre bass området (80-320 hz) spiller det riktig så godt nå.

    kommer gjerne igjen,

    mvh

    B_I
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Hyggelig det. Velkommen igjen :) Er enig i det du nevner. Har utsatt å gjøre noe med baffelstep-et til forsterkerne er på plass, men skal begynne å se på delefilteret igjen etterhvert.


    Mvh Ola
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.320
    Antall liker
    73
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan går det med Life Forcene? Jeg er spent på å høre endelig lytteinntrykk når du har modifisert inngangsfilteret. Jeg mener at 320 pF skal være en ideell verdi. Det tilsvarer en knekkfrekvens på 500 kHz når du har 1kOhm i serie. Da er ikke båndbredden begrenset av inngangsfilteret i alle fall. Og i tillegg er forsterkeren en enklere last for kilden. Hvis du har en støyete kilde kan det hende du må øke kondensatorverdien noe.

    Det kan også være et tips å bytte koblingskondensatorene, eller eventuelt bypasse de hvis du har en stabil DC-fri kilde. De polyfenylsulfidkondensatorene som sitter der fra før er gode de altså, men det er alltids noe ekstra å tyne ut.

    Håper du blir fornøyd med forsterkerne til slutt! Jeg har som sagt levd lykkelig med de i over 3 år nå, og har ikke en eneste gang ønsket meg noe annet. They're that good.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Jeg modifiserte inngangsfilteret igår. Bytta ut 820pF med 330pF, men gjorde ingen kontrollmåling av serieresistansen. Resultatet er at forsterkeren oppfattes som hurtigere og lyden har blitt mer detaljert oppover i frekvens. Mer stjernestøv. I tillegg er systemet blitt endel lysere i klangen. Fokus ved lytting flyttes litt oppover i frekvens. Det er noe sløring i mellomtonen, som nok skyldes delefilter/forforsterker. Jeg opplever det som om denne sløringen har er mer fremtredende etter endringen. Lyden har kanskje blitt litt spissere, men det er god margin før det blir skarpt.

    I sum er dette en forbedring. Det har blitt morsommere å høre på musikk. Mer detaljer. Må bare takke og bukke for dette tipset :)

    Koblingskondensatorene vil nok bli bytta etterhvert. Tror ikke jeg tør bypasse dem med så mye hjemmelaget grei foran i kjeden (Hvilke DC-nivåer, om noen, vil være akseptable på inngangen?). Hugh la ved 1uF Auricap, men kun i den ene forsendelsen. Så jeg har bare to. Slarssen har dog nevnt noen kondensatorer fra Mundorf. Mulig jeg lar meg friste til innkjøp.
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.320
    Antall liker
    73
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    Jeg mener å huske at den seriemotstanden som sitter der er 680 ohm. Disse er det ingen vits i å bytte. Jeg byttet de til noen fancy 1kohms motstander jeg hadde liggende. Da får du enda litt høyere knekkfrekvens på filteret.

    Om lyden oppleves spissere kan det være fordi noe mer høyfrekvent støy slipper igjennom. Jeg anbefaler korte signalkabler av den grunn. En støyende signalkilde vil også oppleves mer ubehagelig. Men jeg tror AYA dacen skal være safe på akkurat det punktet. Forsterkeren låter ikke i seg selv spesielt spisst eller lyst. Den spiller ekstremt detaljert på alle lyttenivåer. Overgangen fra det ene filteret til det andre kan gjøre lyden litt uvant. Merkelig at du opplever en sløring i mellomtonen. Jeg finner ingen logisk forklaring på at det skal kunne komme av forsterkeren.

    Du bør i praksis ha 0 mV DC på inngangen. Likestrømmen blir jo forsterket opp x30. Det kan du ikke ha noe av. Men hvis du er sikker på at signalkilden din har en koblingskondensator på utgangen kan du fint bypasse den. Trenger ikke dobbelt opp. Hvis du for eksempel har en preamp med DC-koblet utgang, med en DC-servo som drifter litt eller noe sånt, så ville jeg latt kondensatorene være.

    Trenger du flere enn to kondensatorer til dette formålet? ??? Auricapene er sikkert fine. Mundorfene også, men de er dyre. Som sagt har jeg godt inntrykk av de Evox Rifa kondensatorene som er standard, så det er ikke sikkert at en oppgradering her er det mest kostnadseffektive tiltaket.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Sløringen i mellomtonen skyldes nok delefilteret (det aktive) som står foran forsterkerne. Her har det vært noe grums lenge.

    Utgangen av filteret består av OPA627. Disse skal være ganske bra, men kan kanskje ha litt offset på utgangen. Må nok beholde koblingskondensatorene :)

    Jeg trenger fire kondensatorer siden jeg har fire kanaler med Lifeforce i det aktive oppsettet. Nemlig 8)
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.320
    Antall liker
    73
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    OAlex skrev:
    Jeg trenger fire kondensatorer siden jeg har fire kanaler med Lifeforce i det aktive oppsettet. Nemlig 8)
    Shit! You lucky bastard. :-X
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    DIY_dude skrev:
    OAlex skrev:
    Jeg trenger fire kondensatorer siden jeg har fire kanaler med Lifeforce i det aktive oppsettet. Nemlig 8)
    Shit! You lucky bastard. :-X
    Hehe.. Må si det føltes som galskap da jeg kjøpte den første LF55 uhørt, vel vitende om at jeg ville være nødt til å kjøpe en til, selv om den første skulle indikere uheldig match.

    Men det høres ut som dette blir veldig bra. Jeg liker at anlegget kan gjengi blåseinstrumenter på en fornuftig måte. Hører på Fela Kuti nå. Saksofonen har saftig trøkk, men det blir aldri ubehagelig eller gir lyttetretthet.

    Modifikasjonen av inngangsfilteret har forøvrig gjort resonanser i rommet mer hørbare. Noe arbeid med dempematerialer må vel snart iverksettes.
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.320
    Antall liker
    73
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    Stemmer det at responsen faller jevnt med 20 dB mellom 10-20kHz? ??? Hva slags gating har du brukt? 20-30 ms?

    Opplever du lyden som slank? Jeg ville tippe at det lave nivået i området 100-200Hz medfører noe såntno. Samtidig som peaken ved 300 Hz kan gi noe hul lyd. Hvordan fungerer dårlige innspillinger? Litt pågående?

    Ellers måler det jo meget jevnt til å være i lytteposisjon. Spesielt oppover i frekvens.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    DIY_dude skrev:
    Stemmer det at responsen faller jevnt med 20 dB mellom 10-20kHz? ??? Hva slags gating har du brukt? 20-30 ms?

    Opplever du lyden som slank? Jeg ville tippe at det lave nivået i området 100-200Hz medfører noe såntno. Samtidig som peaken ved 300 Hz kan gi noe hul lyd. Hvordan fungerer dårlige innspillinger? Litt pågående?

    Ellers måler det jo meget jevnt til å være i lytteposisjon. Spesielt oppover i frekvens.
    Fallet i respons mellom 10kHz til 20kHz skyldes vel lydkortet. Bare å se bort ifra. Det kan forøvrig være interessant å sammenlikne med tidligere målinger i ekkofritt, gjort på høyttalerelementene i kasse (u filter). Se svar #14 i denne tråden.

    Lyden er muligens litt slank, ja. Jeg har fundert på om det ville være gunstig å plassere høyttalerne på litt lavere stativer. Rommet har litt lite dempning. Kjenner ikke igjen det med hul lyd, og jeg vil ikke si at lyden er pågående, men jeg er kanskje tilvent denne responsen.

    Spørsmål angående innstillinger i Audiolense kan jeg ikke svare på. Slarssen foretok målingene. Her er forøvrig et foto fra evenementet :)



    Mvh Ola
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Da er jeg igang med å få forsterkerelektronikken i chassis. Her er startpunktet; en lite tilfredstillende løsning:


    Slarssen lånte meg noe verktøy og skaffet meg samtidig ei ESD-matte. Kjøkkenbordet forvandles til arbeidsbenk på sekunder.


    Så langt kom jeg ikveld:
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.234
    Antall liker
    9.093
    Torget vurderinger
    1
    Et interessant prosjekt dette. ::)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn