Vurdere og disse kablene, ikke fordi jeg tror de gjør så mye med lyden, men fordi jeg synes de ser fine ut .
Sølv er vel bra, ikke testet det, men ser ikke ut som det er noe skjeming på de ?
Men, når jeg har gull på både pre og forsteker kontakter bør jeg kanskje holde meg til det ?
Gull har smeltepunkt på 1064,18 *C så det høres merkelig ut.Hei,
forstår at du har lykkes med gull i kablene. Vet du hvordan selve gull-lederne er terminert i kontaktene (eks. RCA)?
Jeg har prøvd å lodde som vanlig men får enten at gullet smelter eller får et veldig grumsete loddepunkt som jeg tror robber lyden for diskant.
Jeg bruker en loddestasjon med temperatur-regulering etter ønske samt Mundorf silver solder.
Gull reagerer med vanlig loddetinn - diffusjon tror jeg det heter. Loddingen blir sprø og får dårlig kvalitet og holdbarhet. Det må evt krympes et materiale på gullet som mellomlegg for loddingen, eller bedre krymping av kontakt rett på gull.Hei,
forstår at du har lykkes med gull i kablene. Vet du hvordan selve gull-lederne er terminert i kontaktene (eks. RCA)?
Jeg har prøvd å lodde som vanlig men får enten at gullet smelter eller får et veldig grumsete loddepunkt som jeg tror robber lyden for diskant.
Jeg bruker en loddestasjon med temperatur-regulering etter ønske samt Mundorf silver solder.
...
Det er ikke dokumentert lydmessig forskjell mellom kobber og sølv heller, om du tar temaet dit. Bare anekdoter.Er det så store forskjeller på Sterling sølv og finsølv egentlig? Hørbart?
Er det så store forskjeller på Sterling sølv og finsølv egentlig? Hørbart?
Takk, men jeg er kun ute etter de jeg spør etter. Jeg har de i xlr og høyttalerkabler, men xlr kabelen er litt kort og jeg trenger en som er litt lengere. Jeg har prøvd noen andre xlr kabler, men jeg klarer ikke å finne noen som er like gode eller bedre. Eller jeg har funnet en som er ca like god, men den koster 72 000 og det har jeg ikke råd til akkurat nå.@DonHenning Kabler med sølv lages og selges her i landet, av Roald Mikkelsen hos Renaissance Audio.
Han kan kontaktes på 452 278 19
Kablene lages etter mål du oppgir, og kontakter velger du også, selvfølgelig, enten det er høyttalerkabler, XLR eller RCA.