hvaskaldetvære
Medlem
Lytter til Deadwing nå, helt OK, men må si jeg foretrekker de eldre skivene som Down Upstairs, The Sky Is Moving og Signify fremfor de som kom etterpå.
Det spekuleres hardt på QQ forumet, stadig nye hint oppdages.Hva er dette:
P/T
C/C
??
http://instagr.am/p/CVp2HYBoc_f/
Noe Porcupine Tree greier på gang? Spennende
Nice, og med Dolby Atmos.Nytt album juni neste år Porcupine Tree!
Porcupine Tree - Official Website
The official website of British rock band Porcupine Tree, featuring the latest news, music, videos and more.porcupinetree.com
BestiltNytt album juni neste år Porcupine Tree!
The official website of British rock band Porcupine Tree, featuring the latest news, music, videos and more.porcupinetree.com
For oss som liker PT på den litt hardere siden så var denne oppløftende.Ny single sluppet fra det kommende Porcupine Tree albumet, bare ca en måned igjen nå, jeg er klar
Dette er dagen!Nytt album juni neste år Porcupine Tree!
Fra BD eller Apple Music?Dette er dagen!
Har hatt et par runder med det nye albumet - og dette liker jeg
Apple Music - har ikke fått noe pakke fra Platekompaniet endaFra BD eller Apple Music?
Er alle sporene i Atmos?Apple Music - har ikke fått noe pakke fra Platekompaniet enda
Albumet er i Atmos, så er det 3 bonus spor som er i stereo.Er alle sporene i Atmos?
Det sies at de har sendt meg en box.Dette er dagen!
Har hatt et par runder med det nye albumet - og dette liker jeg
Fikk nettopp sending bekreftelse fra EMP.Det sies at de har sendt meg en box.
Hvilken sw benytter du for å rippe Blu-RayFikk rippet blu rayen og har en lytt til high res stereo lydsporet med RME dac & Focal Elear headset
Låter ganske fantastisk synes jeg
Hmm... Jeg hadde tenkt å bestille den på vinyl. Muligens ikke likevel...Vis vedlegget 830531
Da var det nye albumet i hus! Bra album, men må si det er unormalt mye overflatestøy her. Flere som har denne utgivelsen som har lagt merke til det samme?
Er jo mulig jeg bare har vært uheldig med min. Skal kjøre den en runde til på Okki Nokki’n og se om det hjelper.Hmm... Jeg hadde tenkt å bestille den på vinyl. Muligens ikke likevel...
Jeg har litt annet inntrykk enn deg - gain på stereosporet på blu rayen (og cden) er veldig bra og ganske lavt for å være en moderne innspilling av rock.Det er unektelig noe med de der mastringene som jeg ikke får helt taket på. Når jeg lytter på vinylen finner jeg ut at dette er skikkelig bra. Samtidig ser jeg av ADC når jeg kjører lyden inn på denne at gain er unektelig høy når jeg sammenligner med andre album. Har rippet både vinyl og Blu-Ray og her er Audacity på Herd Culling
Blu-Ray ikke mye headroom her.
Vis vedlegget 831129
mens vinylen under ser adskillig bedre ut
Vis vedlegget 831130
Synes begge låter utmerket, men skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig å presse gain helt i taket.
Multikanals lydspor er nesten uten unntak bedre mtp dynamikk mastering enn stereo - i varierende grad.Ble litt i stuss over LPCM 2CH sporet slik at jeg tok tak i LPCM 6CH og der er bildet helt noe annet. Merkelig at 2CH LPCM er høyere enn 6CH. Forøvrig ser DTS sporet like bra ut.
Vis vedlegget 831277
Rett fra ripp inn i audacity.