Interessant. Et av de siste kapitelene i boka hans, "A limited edition of one" (forøvrig absolutt verd å lese), er en litt underlig novelle som heter "The Hamony Codex". Det lover godt.Litt om Stevens kommende solo album - The Harmony Codex, innspilling er i gang:
Steven Wilson will release "epic and uncompromising" solo album next year
Steven Wilson's seventh album, The Harmony Codex, is more about experimentation than pop songswww.loudersound.com
Noen spesielle titler som ikke har innfridd?Bra det snart er jul. En fin anledning til å gi bort div remix av Steven Wilson før de støver bort.
Forresten: Bikkja skal få et eksemplar. Hun liker ting som blir kastet i luften.
Tørr jeg foreslå Jethro Tull til bikkja?Roxy Music og Jethro Tull- Aqualong
Godt forslag Da blir bikkja ekstra gladTørr jeg foreslå Jethro Tull til bikkja?
Er det noe poeng med innleggene dine?Godt forslag Da blir bikkja ekstra glad
Poenget er at jeg ikke liker remix'en til Steven Wilson på spesielt de 2 ovennevnte albumene. Jeg liker den originale mixen bedre på begge disse. Særlig på Aqualong har han etter min mening latt gitaren dominere altfor mye i lydbildet. Jeg synes det er ødeleggende for helheten i lydbildet.Er det noe poeng med innleggene dine?
Noe du ikke liker med Steven Wilson remixer?
Takker for en bedre forklaringPoenget er at jeg ikke liker remix'en til Steven Wilson på spesielt de 2 ovennevnte albumene. Jeg liker den originale mixen bedre på begge disse. Særlig på Aqualong har han etter min mening latt gitaren dominere altfor mye i lydbildet. Jeg synes det er ødeleggende for helheten i lydbildet.
Jeg også i multikanal, stereo miksen har jeg naturligvis ikke hørt på.Takker for en bedre forklaring
Selv foretrekker jeg SW mixene.
Jeg syntes det var svært så interessant å første gang få høre Aqualung med bass.Poenget er at jeg ikke liker remix'en til Steven Wilson på spesielt de 2 ovennevnte albumene. Jeg liker den originale mixen bedre på begge disse. Særlig på Aqualong har han etter min mening latt gitaren dominere altfor mye i lydbildet. Jeg synes det er ødeleggende for helheten i lydbildet.
Synd vi ikke får høre Atmos miksen han gjorde for GNR.Jeg lytter på alt! Som regel har SW med en "flat original stereo mix" fra utgivelsesåret - jeg tar gjerne en sammenligningsrunde med direkte switching i foobar for å lytte etter forskjeller i forhold til den nye stereomixen.
Så er det som regel masse bonuslåter, konsertvideoer osv med i disse suverene deluxe utgavene - av gamle album.
Når det gjelder surround er Steven Wilson mesteren!
Venter spent på neste klassiker han tar en runde med.
A 3CD/Blu-Ray deluxe hardback book edition of Porcupine Tree’s classic 2005 release, Deadwing.
Released on Transmission, this is the most complete collection of the album and related material to date.
The CDs include a 2018 remaster of the album by Steven Wilson, b-sides, additional tracks, and over 70 minutes of Deadwing demos (offering a rare insight into the creative process for the album).
The blu-ray features a new 'making of' documentary (Never Stop the Car On A Drive in the Dark), the ‘Lazarus’ promo video, Deadwing remastered in 96/24 LPCM stereo, B-sides in 96/24 LPCM stereo, Deadwing album with 4 bonus tracks in 5.1 surround sound mix by Elliot Scheiner and Steven Wilson, and 77 minute Rockpalast, Germany broadcast from 2005.
The 108-page book contains an in-depth history of the band by Stephen Humphries plus rare photographs taken from Lasse Hoile and the band's personal archives.
Initial copies from Burning Shed will include an exclusive 260x180mm art print.
Uten Atmos intet kjøp.Deluxe utgave av Deadwing er på gang - slippes 3 mars 2023.
Hadde vel håpet på en nye Atmos mix for denne, men skal ha den allikevel - en ny stereomix settes pris på (håper den er bra) - den gamle var for komprimert.
Jeg har Zappa Waka/Jawaka på vei, gleder meg til den. Atmos miksene er meget bra.Jeg har forhåndsbestilt den allerede, gleder meg
Setter pris på melkingen deres!Så deler av et podcastinterju med Richard Barbieri hvor det fremkom at det kommer utgivelser fra siste turneen til PT. Tok ikke notis av hvilken konsert som ble filmet, men vi fortod at markedet skal melkes med ulike medie utgivelser
Edit: ADVARSEL: PDF boken har dirkte lenker til Discorg hvor man finner flere av raritetene for salg.Forword by SW
I remain immensely grateful to Uwe for putting this detailed discography together, as it hopefully
answers most of the questions I get asked about my back catalogue. I've made a lot of records, and
perhaps too many that aren't very good, but my philosophy has always been to learn from your
mistakes and often I can't really judge the quality of something or where it fits into my catalogue
until it's been released into the world.
Bestiller man for 2.000,- fra iMusic leverer Bring gratis på døra her i Vestland. Prisene er inklusiv mva. Bare pass på at man viser norske versjon med priser i NOK.Spennende boks, mye bra musikk her.
Men er det noe skjulte kostnader på imusic? Både Big Dipper og Platekompaniet ligger ganske likt i pris.
Jeg tror det er så kynisk ja. Kan bli en bra spilleliste fra en strømmetjeneste om man ikke vil ha den på vinylHva er poenget med den utgivelsen? Er det sanger som Wilson liker og har plukket ut pluss noen som han har mikset?
Det ser ut som en del av disse nyere anti-loudness remasterne kom ut i denne Porcupine Tree boxen:
Porcupine Tree - The Delerium Years / 1991-1997
View credits, reviews, tracks and shop for the 2020 CD release of "The Delerium Years / 1991-1997" on Discogs.www.discogs.com
Som ble sluppet i 2020.
Noen som har den?
Kanskje noe man skulle hatt...
Her er Steven med en unboxing video fra november i fjor:
Porcupine Tree - The Delerium Years Unboxing with Steven Wilson | Steven Wilson unboxes The Delerium Years box set, out now! https://porcupinetree.lnk.to/DeleriumYears | By Porcupine Tree | Facebook
Steven Wilson unboxes The Delerium Years box set, out now! https://porcupinetree.lnk.to/DeleriumYearswww.facebook.com
Siden denne boxen med den første halvparten av PT album kom ut i 2020 - hva med den andre halvparten? Er det kanskje en box med de på gang?
Deluxe limited edition 13 CD box set chronicling the evolution of Porcupine Tree, bringing together all of the band's recordings issued by the Delerium label between 1992-97.
The period is documented visually though a 140-page book with rare photographs and other archive material, plus biographical liner notes by Stephen Humphries (adapted from his sleeve notes for the Delerium Years vinyl box sets), and replicas of the full width original artwork for Signify and an October 1995 tour poster.
The 13 CDs - packaged in digi-sleeves - are presented in a heavyweight lift-off lid box designed by long-term collaborator Carl Glover.
Including the 5 full length albums officially released on Delerium in their most recently remastered form:
• On the Sunday of Life...
• Up the Downstair
• The Sky Moves Sideways (2CD)
• Signify
• Coma Divine (2CD)
Plus..
• Voyage 34: The Complete Trip (with the original full-length version of Phase IV)
• The Staircase Infinities mini-album (remastered)
• Metanoia (remastered) (studio improvisations recorded 1995-96)
and 2 releases originally created for subscribers to the PT information service Transmission (both remastered for this set):
• Transmission IV (all 40 minutes of an unedited Moonloop)
• Insignificance (a selection of Signify demos, including tracks not recorded for the final album)
Finally a newly compiled and mastered 9 track disc called The Sound Of No One Listening rounds up stray single and compilation tracks, including 2 demo versions of the song Disappear (which were previously only available on a bonus 7 inch with the first vinyl edition of Coma Divine).
Endelig denne i hus ogsåDeluxe utgave av Deadwing er på gang - slippes 3 mars 2023.
Hadde vel håpet på en nye Atmos mix for denne, men skal ha den allikevel - en ny stereomix settes pris på (håper den er bra) - den gamle var for komprimert.