Musikkmannen
Musikk i fokus
Det kan jeg godt forstå.Ser på enkelte forum at mange mener SW tenker multikanal/Atmos når han lager musikken.
Det kan jeg godt forstå.Ser på enkelte forum at mange mener SW tenker multikanal/Atmos når han lager musikken.
Det kan nok stemme. Spilte gjennom en gang i stereo, og det var utrolig stusselig i forhold.Ser på enkelte forum at mange mener SW tenker multikanal/Atmos når han lager musikken.
LUFS er ikke noen god måte å beskrive Dynamikk på, det har lite å gjøre med det. Mer med hvilken level musikken ligger på.Men lydmessig holder den i hvert fall mål. Dynamikken er på hele 15 LUFS (Loudness Units relative to Full Scale).
Jeg er som regel interessert å å ha favoritter på vinyl - kan noen ganger være litt å hente i lydkvalitet i forhold til overkomprimerte versjoner digitalt.Etter å ha hørt det siste albumet til SW med Atmos, så sliter jeg med å kjøpe lpen... Kan noen overbevise meg...
Takk for oppklaringen, MrSpock. Det betyr altså at Roon bruker feil verdi for å beskrive dynamikk? Det står vitterlig "dynamisk" i feltet, og der er verdien som sagt 15. Uansett er det lett å høre at det her er uvanlig (for rock/pop-innspillinger) stor avstand mellom laveste og høyeste nivå.LUFS er ikke noen god måte å beskrive Dynamikk på, det har lite å gjøre med det. Mer med hvilken level musikken ligger på.
DR sammen med rms er veldig mye bedre for å se hvor dynamisk musikken er. Albumet har DR 10 og har bra nivå - i stereo. Surroundversjonene ligger på DR 13, litt lavere i nivå og er perfekte.
THE HARMONY CODEX DELUXE DIGITAL
€6.29
Available exclusively from this store for one week only until Friday October 6th.
Exclusive to this deluxe digital download:
The Harmony Codex Audio Play
2 Bonus Tracks
Digital Bookle
This year marks the tenth anniversary of my third album The Raven that Refused to Sing. Back then I was remixing the classic seventies music of progressive rock bands King Crimson, Yes, Gentle Giant, and Jethro Tull on an almost daily basis, so my head being full of their music the album became a sort of homage to that style and era. A somewhat nostalgic trip then, but one I’m still very proud of. The album was recorded mostly live in the studio at East West in Los Angeles with my amazing band at the time; Adam Holzman, Nick Beggs, Guthrie Govan, Theo Travis and Marco Minneman, and engineered by the legendary Alan Parsons, who gave it a really golden sound.
The second song on the album Drive Home was based on an original story and characters created by artist Hajo Mueller, later adapted for a beautiful animated video by Jess Cope, which in turn was developed into the computer game The Last Day of June (released by 505 games). The song features a remarkable first take guitar solo by Guthrie.
A new collaboration with Jess for my forthcoming album The Harmony Codex is in the works, which I can’t wait to share with you! In the meantime enjoy a new improved version of the original Drive Home video, expertly remastered and visually improved for its tenth anniversary by colourist Mozart Gabriel.
Fikk den før helga fra Platekompaniet. Nå venter jeg på Rickard Wright sin Wet Dream som er på vei fra Burning Shed, en av høstens mange SW remikser.Noen som har fått the harmony codex på blu-ray? Jeg har ikke fått den ennå...
Fikk min på release dato fra platekompaniet. Bestilte vel en drøy uke før.Noen som har fått the harmony codex på blu-ray? Jeg har ikke fått den ennå...
Jeg var innom Platekompaniet på release datoen og da hadde de bare BluRay inne. Den ble raskt utsolgt og resten var forsinket. Lurer på om det har vært problemer med produksjonskapasiteten et sted....Fikk min på release dato fra platekompaniet. Bestilte vel en drøy uke før.
CLOSURE/CONTINUATION LIVE INCLUDES LIVE RECORDINGS OF MUCH OF THEIR 2022 REUNION ALBUM (INCLUDING THE SINGLES HARRIDANAND OF THE NEW DAY) AS WELL AS CLASSIC TRACKS LIKE TRAINS, FEAR OF A BLANK PLANET AND ANESTHETIZE.
BLACKEST EYES
HARRIDAN
OF THE NEW DAY
RATS RETURN
EVEN LESS
DROWN WITH ME
DIGNITY
THE SOUND OF MUZAK
LAST CHANCE TO EVACUATE PLANET EARTH BEFORE IT IS RECYCLED
CHIMERA'S WRECK
FEAR OF A BLANK PLANET
BUYING NEW SOUL
WALK THE PLANK
SENTIMENTAL
HERD CULLING
ANESTHETIZE
I DRIVE THE HEARSE
SLEEP TOGETHER
COLLAPSE THE LIGHT INTO EARTH
HALO
TRAINS
Music video by Porcupine Tree performing I Drive the Hearse (CLOSURE/CONTINUATION.LIVE - Official Video)
Samme herIkke lenge til Live blu rayen kommer - min ble sendt fra Burning Shed i forrige uke. Gleder meg