Stjålet krell

vassagohifi

Bransjeaktør
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
73
Antall liker
10
Sted
odense
Det er da være med wadia.

Kan huske for mange år siden jeg købte en CD6 i usa .

Og den danske impotør og wadia sagde den skulle tilbage til usa og det kostet ikke små penge for at blive lavet om til 230v.

Men så opdager man der sidder et kort på bagesiden man bare lige skal vende om så kørte den 230v og sparret en del penge.

Men sådan er der så meget.
 
R

Roysen

Gjest
Roysen !

Ikke nødvendig å utdype hvis du ikke har tatt stilling til hvilke versjon du tror på men du hadde etter eget utsagn fått oppgitt feil pris fra Gt som indikerer att han ikke nødvendigvis er så veldig "korekt" i alle sine påstander og att henvisningen til tyvegods er mere ett iritasjonsrelatert utsagn fra "godkjente" distrubitører, ang. lovlig "dumping" av alllerede overprisede Krell produkter . Jeg kunne også referert til utsagn som er direkte tøv og ikke har snev av sannhet fra den kanten men de (GT) er ikke alene om den type informasjon.. Forøvrig finnes det en privat side av GT og en offentlig, så jeg håper att den offentlige (som det her må være snakk om)blir referert til OHFC og ikke på enkeltpersonen GT...

mvh
brand-x
Selv om GT ikke oppga korrekt pris i dette tilfellet (jeg er forøvrig litt usikker på om han snakket om FPB 700cx eller FPB 750mcx) er det ikke sikkert at personen er uærlig slik det fremkommer av andres kommentarer her.

Du tar feil når du påstår følgende: "du hadde etter eget utsagn fått oppgitt feil pris fra Gt som indikerer att han ikke nødvendigvis er så veldig "korekt" i alle sine påstander og att henvisningen til tyvegods er mere ett iritasjonsrelatert utsagn fra "godkjente" distrubitører, ang. lovlig "dumping" av alllerede overprisede Krell produkter ."

Hans informasjon om pris er ikke noe bevis for at det er han eller andre som har fabrikert en histore om tyvegods og det er å dra indisiene veldig langt og se på dette som en indikasjon i den retning.

Jeg har hatt mye å gjøre med GT opp gjennom årene og aldri hatt noe annet enn positive inntrykk.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Jeg ville satt stor pris på opplysninger om den omtalte personen før jeg svidde av alt for store summer i hans butikk!!

Det er ikke snakk om særhet eller overivrige salgsmetoder, men løgn for å øke sin omsetning, samt ekstrem dårlig kundeoppfølging!

Dette gjelder ikke kun meg, men har også snakket med flere som har opplevd lignende episoder i samme butikk.

Dette er vel et forum man kan få slik informasjon og ta lærdom av andres erfaring på godt og vondt
Dette handler ikke bare om å dele erfaringer. Dette handler om å sverte en persons navn å rykt i all offentlighet uten at personen er til stede for å forsvare seg og uten å fremlegge håndfaste bevis. Det finnes alltid mer enn en versjon av alle hendelser og jeg synes det blir helt feil å kaste skitt om enkeltpersoner i all offentlighet uten å fremlegge noen bevis for sine påstander.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
skal jeg hælpe dig lidt hvorfor man måske kan sige sådan noget uden der er noget i det andet end at stoppet folk for at købe i usa.

kik på en EVO 402 pris i usa 15000$ find en shop i usa ike svært og køb den for 10500$  den har du hjemme med alt for ca 100000k hov du spare ca 70000kr ???.

så tænk selv, jeg siger
rap rap And
Jeg forstår meget godt hvorfor noe slikt kan skje, men man skal være svært forsiktig med å påstå noe slikt i all offentlighet uten bevis.

Mvh
Roysen
 
B

brand-x

Gjest
Roysen !

Har heller ingenting å utsette på GT og har i tidligere tråder om OHFC henvist til å skille på person og bedrift. Men i enkelte temaer som blir diskutert med involverte kan man kanskje trekke fra 70% av innholdet for å unngå misforståelser og henvisninger til injurierende påstander... Og så kan man skille på showbuisness mannen GT og fakta...

mvh
 
R

Roysen

Gjest
Det er jeg enig i, men her var det så mange som kastet seg i strupen på GT at jeg synes det var noe usmakelig.

Mvh
Roysen
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.587
Antall liker
4.604
Torget vurderinger
10
Merkelig at så mange synes at GT`s oppførsel er usmakelig.............
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Dette handler ikke bare om å dele erfaringer. Dette handler om å sverte en persons navn å rykt i all offentlighet uten at personen er til stede for å forsvare seg og uten å fremlegge håndfaste bevis. Det finnes alltid mer enn en versjon av alle hendelser og jeg synes det blir helt feil å kaste skitt om enkeltpersoner i all offentlighet uten å fremlegge noen bevis for sine påstander.

Mvh
Roysen

Nei hvordan skal man bevise hva som er blitt sagt?

Men uansett, man får stå for det man sier og gjør! Om jeg gjør noe tilsvarende blir jeg ikke fornærmet om det skrives om det på et slikt forum, det er vel heller å forvente!
 
B

brand-x

Gjest
val !

Problemet blir når man kobler sak og person...
GT blir litt for ofte offer for kritikk som egentlig kunne blitt hengt på mange, men det kan jo også tenkes att OHFC burde skifte policy for å slippe etterhvert ganske mange misfornøyde besøkende...Jeg forstår egentlig den mistenkte siden utmerket og de har en særdeles god sak i sine anklagelser mot mistenkeliggjøringen som denne tråden har bidratt til desverre.. Men prøv for all del å skille mellom offentlig og privat i denne saken. Slik denne tråden har blitt er det kun tapere......

mvh
 
O

om.s

Gjest
Ofte funker internett og bl.a slike forum som dette til tider som den moderne gapestokk, og dessverre altfor ofte av ukyndige "bødler" i denne sammenhengen, som føler seg fornærmet for alt og ingenting.

Derfor er det vel viktigere enn noensinne å skille sak og person, sier en som ikke er fornøyd med kundebehandlingen til OHC....

mvh
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
327
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Bananarolf (lurer på om han har skiftet navn nå...?) refererer til en tidligere tråd som forsvant her i forbindelse med hackingen, en tråd der høvdingen var tungt inne og sensurerte underveis fordi at noen klarte å si hvem dette var, jeg vil derfor si at jeg vet hvem dette er, selvfølgelig uten at jeg sier noe som helst som kan spores hvem det er, at jeg har erfaringer som går på det samme som innlegget til "bananarolf" refererer til, så dette er ikke noe "videresynsing" av andre sine opplevelser, det skulle tatt seg ut.
Det var vel ingen som sa hvem det var, men det var noen bransjefolk innom tråden som sikkert hadde meget lyst til å si det. ;)
 
B

Back_Door

Gjest
Ofte funker internett og bl.a slike forum som dette til tider som den moderne gapestokk, og dessverre altfor ofte av ukyndige "bødler" i denne sammenhengen, som føler seg fornærmet for alt og ingenting.

Derfor er det vel viktigere enn noensinne å skille sak og person, sier en som ikke er fornøyd med kundebehandlingen til OHC....

mvh
100% enig!!
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Merkelig at så mange synes at GT`s oppførsel er usmakelig.............
Det handler mye om personlige erfaringer. Det som er merkelig/sørgelig er at ikke flere har positiv erfaring med GT, og kommer "oss" til motmæle.

Man høster som man sår! Det står i bibelen ;).
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.241
Antall liker
9.103
Torget vurderinger
1
Det var vel ingen som sa hvem det var, men det var noen bransjefolk innom tråden som sikkert hadde meget lyst til å si det.  ;)
I samme tråd sa jeg at det er det er lov å yttre seg om hva man synes om den behandlingen man får, men at det er bedre å kritisere butikken, siden den er en privat økonomisk aktør i offentligheten.

I midlertid er det slik at, noen personligheter er ute å opptrer kontroversielt, særlig i kritikken av andre private aktører i Hifi-markedet. Det gjelder så vel i sin "kritikk" av andre produsenter og produkter.
 
P

Parelius

Gjest
Det som er merkelig/sørgelig er at ikke flere har positiv erfaring med GT, og kommer "oss" til motmæle.
Om du ofret det hele en liten tanke, så ville du kanskje innse at det på ingen måte er merkelig, og aller minst sørgelig. Heldigvis, bør en vel si. (Dette helt uavhengig av liker/misliker.)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Om du ofret det hele en liten tanke, så ville du kanskje innse at det på ingen måte er merkelig, og aller minst sørgelig. Heldigvis, bør en vel si. (Dette helt uavhengig av liker/misliker.)
Har ofret det en liten tanke nå, og syns fortsatt at det er litt trist (for den det gjelder) at ikke flere har noe positivt å si om den personen.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.753
Antall liker
10.235
Advarsel til sammen!



Historien jeg har fått servert er som følger:
- De er tatt av samlebåndet i USA og "ut bakdøra"
- Sendt til sverige
- Bygget om til 220V uorginalt
- Solgt via bruktmarkedet i skandinavia for "en slikk og ingenting" (i denne sammenhengen)
Denne historien får det til å høres ut som Krell spyr ut tusenvis av forsterkere hver dag og at ingen har kontroll på hvor mange som blir laget.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.803
Antall liker
18
Hvis vedkommende ikke har internet, så kan han jo låne av noen kjente.?
Jeg er 100% nøytral i denne saken, men det finnes mulighet for alle å forsvare seg, selv om det er en drøss "advokater" her som gjør jobben..
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.416
Antall liker
16.669
Sted
Østfold
Vedrørende diskusjonen om GT så tror jeg denne tråden er nok et eksempel på at de som rette angrepet eller henger seg på slikt stiller med omtrent 100% oppslutning, mens de som ikke gir sin støtte til angrepet og kanskje mener det er helt feilpassert som regel er mange ganger fler i tallet men allikevel mindre synlig.

Når noen skriver: Jeg har en negativ oppfattelse av XX

Så svarer noen: Jeg har bare positive opplevelser med XX

Da må av en eller annen grunn førstnevnte drepe den andres argument fordi vedkommende har en eller annen forestilling om at kronoligien bestemmer gyldigheten til et argument.

Enda mer tåpelig er det når folk henger seg på slike karakteristikker basert på noe de hørte en gang av sin tantes fetter som kjenner en som handlet der i 1984.
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
PINLIG!
Fra å være en saksopplysning som burde være grei nok, til å bli et totalt usakelig personangrep, må jeg innrømme at denne lenken er et eksempel på hvordan mobben etterhvert kan kvele alt det positive med internett generelt og hi-fi sentralen spesielt.
???

Mange vet at OHC og Fidelity har sine kontroverser (et sunnhetstegn, etter min mening), men den uthenging av Geir T som her blir presentert, er noe av det nedrigste jeg har lest! Her er det jo absolutt ingen saklig substans i beskyldningene, ikke engang et FORSØK på en unnskyldning til å mobbe andre.  :p

Trist, trist, trist...

Knut V

PS Er det mulig å forandre slogan fra mitt nåværende til Snickers` sitt?DS
 
B

Back_Door

Gjest
Kanskje burde man kreve at personer som henger ut andre navngitte personer, også selv må stå frem med sitt rette navn?
Det er litt for lett å slenge skitt mot andre, når man selv kan gjemme seg bak et nick..
 
R

Roysen

Gjest
Hvis vedkommende ikke har internet, så kan han jo låne av noen kjente.?
Jeg er 100% nøytral i denne saken, men det finnes mulighet for alle å forsvare seg, selv om det er en drøss "advokater" her som gjør jobben..
...men igjen må du huske på at denne person har to roller. Han har en rolle som privatperson og en rolle som selger av hi-fi utstyr. Medlemene på dette forumet kan tydligvis ikke skille på disse to rollene og dersom personen da forsvarer seg på dette forumet vil det være stor sjanse for at medlemene her klarer å "sause" sammen rollene hans når de skal tolke svarene også. Det kan skade hans business, navn og rykt. Så jeg skjønner godt at han ikke ønsker å forsvare seg mot slik skittkasting.

Mvh
Roysen
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Kanskje burde man kreve at personer som henger ut andre navngitte personer, også selv må stå frem med sitt rette navn?
Det er litt for lett å slenge skitt mot andre, når man selv kan gjemme seg bak et nick..
Mitt navn er Frank ::).

Mvh. Frank
 
B

Back_Door

Gjest
Mitt navn er Frank  ::).

Mvh. Frank
Hei Frank!
Var det noe mer du ville fortelle?
Eller mente du bare å legitimere dine rettigheter til å skrive hva du vil som følge av at du opplyser om ditt fornavn?
Eller mente du at jeg burde holde kjeft som selv gjemmer meg bak mitt nick? Da kan jeg i så fall minne om at jeg ikke har skrevet noe galt om denne navngitte person..
 
R

Roysen

Gjest
Frank sier oss over hodet ikke noe. Fortell ditt fulle navn og du har noe større troverdighet.

Mvh
Roysen
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.934
Antall liker
6.015
Torget vurderinger
2
Ok folkens, nå er det nok prat om GT.

Det er noen som har spurt hvorfor vi ikke har slettet enkelte av innleggene i denne tråden, men GT's uttalelser er vel basert på litt mer enn bare rykter, og han bør nok til tider være litt mer forsiktig med hva han sier til sine kunder. Han er en av frontpersonene i norsk hifi verden, og da vil alt en sier komme tilbake til deg før eller senere.

Likevel, det kommer ikke noe hyggelig eller fornuftig ut av en videre diskusjon så vi stopper alle videre innlegg om GT her.

Mvh
Høvdingen
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
PINLIG!
Fra å være en saksopplysning som burde være grei nok, til å bli et totalt usakelig personangrep, må jeg innrømme at denne lenken er et eksempel på hvordan mobben etterhvert kan kvele alt det positive med internett generelt og hi-fi sentralen spesielt.
???

Mange vet at OHC og Fidelity har sine kontroverser (et sunnhetstegn, etter min mening), men den uthenging av Geir T som her blir presentert, er noe av det nedrigste jeg har lest! Her er det jo absolutt ingen saklig substans i beskyldningene, ikke engang et FORSØK på en unnskyldning til å mobbe andre.  :p

Trist, trist, trist...

Knut V

PS Er det mulig å forandre slogan fra mitt nåværende til Snickers` sitt?DS

Da høvdingen ikke vil ha mer diskusjon om navngitte personer i denne debatten respekterer jeg dette, men denne "mobbingen" fra min side er grunnet veldig dårlig kundebehandling! Mildt sagt! Og det er ikke fra OHFC, men fra kun en av selgerne. Har hatt god erfaring med andre på samme sted, derfor personfokusering. Nok om det!

En god selger tenker litt mer langsiktig enn første salget, og bør tenke på fremtidige salg på samme kunde! Dessuten er jungeltelegrafen en sterk markedskanal noe dette forumet beviser, så det lønner seg å ta vare på sine kunder! Som høvdingen sier, så slår ting tilbake og ærlighet KAN lønne seg i lengden...

Da jeg har vært kunde hos de fleste store utsalgstedene i Oslo-området må jeg også trekke frem noe positivt i denne debatten, og det er Morten hos NAT, Andre på Hifi-Huset samt Eltek. Hadde flere av hifi-pusherne oppført seg like bra tror jeg alle kunne ha økt sin omsetning på sikt og fått veldig fornøyde kunder!
 
R

Roysen

Gjest
Da høvdingen ikke vil ha mer diskusjon om navngitte personer i denne debatten respekterer jeg dette, men denne "mobbingen" fra min side er grunnet veldig dårlig kundebehandling! Mildt sagt! Og det er ikke fra OHFC, men fra kun en av selgerne. Har hatt god erfaring med andre på samme sted, derfor personfokusering. Nok om det!

En god selger tenker litt mer langsiktig enn første salget, og bør tenke på fremtidige salg på samme kunde! Dessuten er jungeltelegrafen en sterk markedskanal noe dette forumet beviser, så det lønner seg å ta vare på sine kunder! Som høvdingen sier, så slår ting tilbake og ærlighet KAN lønne seg i lengden...
Jeg trodde at vi var ferdig med skittkastingen nå???
Forøvrig synes jeg ikke noe av det du skriver berettiger en slik behandling vedkommede her har fått. Ta det opp med vedkommede direkte!

Mvh
Roysen
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Jeg trodde at vi var ferdig med skittkastingen nå???
Forøvrig synes jeg ikke noe av det du skriver berettiger en slik behandling vedkommede her har fått. Ta det opp med vedkommede direkte!

Mvh
Roysen

Ja er vi ikke ferdige med den?

Om jeg skal forklare hvorfor det jeg skrev forsvarer kritikken på dette forum, blir det jo mer "skitkasting", så jeg lar være... men det er en gode grunner! Og joda, jeg har forsøkt å ta opp noe av problemene med utsalgstedet, men det ikke alltid det fører til noe. Det er en grunn til at TV2 hjelper deg kan lage så mange programmer ;)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.888
Antall liker
8.898
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Litt morsomt .......... jeg har i løpet av helgen snakket med nesten alle jeg kjenner som har Krell FBP CX/MCX forsterkere dvs nyere enn 4 år.......... 6 av de er kjøpt via OHFC, 5 er kjøpt direkte hos Audionord tiltross for at disse hvistnok selger kun til butikker, 3 er kjøpt av importøren i Tyskalnd og hele 8 er kjøpt i fra USA + at jeg vet om en svenske fra Gotland som har kjøpt 2stk 300CX + 1 sett med 450MCX direkte i fra Audionord.

Morsomt nok viser det seg at flere av de senere averterte Krell forsterkere kommer i fra Audionord og IKKE fra noe tyvegods raid hos Krell i USA............. medmindre det er Audionord som står for distrubisjonen av tyvegodset da ? hva vet jeg.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Hei Frank!
Var det noe mer du ville fortelle?
Eller mente du bare å legitimere dine rettigheter til å skrive hva du vil som følge av at du opplyser om ditt fornavn?
Eller mente du at jeg burde holde kjeft som selv gjemmer meg bak mitt nick? Da kan jeg i så fall minne om at jeg ikke har skrevet noe galt om denne navngitte person..
  • Nei, ville ikke fortelle noe mer :-[
  • Ønsker heller ikke å legitimere noen rettigheter
  • Syns ihvertfall ikke at du skal holde kjeft

Ville bare fortelle dere navnet mitt :'(...... ;).
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Frank sier oss over hodet ikke noe. Fortell ditt fulle navn og du har noe større troverdighet.

Mvh
Roysen
Hvis du sjekker profilen min ser du at jeg holder lite skjult i motsetning til svært mange her inne. Når det gjelder troverdighet, kan jeg ikke se å ha påberopt meg noen i denne tråden.
 
B

Back_Door

Gjest
  • Nei, ville ikke fortelle noe mer  :-[
  • Ønsker heller ikke å legitimere noen rettigheter
  • Syns ihvertfall ikke at du skal holde kjeft

Ville bare fortelle dere navnet mitt  :'(...... ;).
Ok, beklager at jeg gikk litt hardt ut.. ;)
 
T

timc

Gjest
Sorry altså, men hva har Frank sitt navn med troverdigheten hans å gjøre?
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.244
Antall liker
292
Jeg snakket med Tømmervik senest i dag og han heveder det samme som trådstarter. Flere Krell til salgs på det norske markedet skal visstnok være tyvgods. Jeg tror at litt sunn fornuft er viktig her.  Dersom en forsterker til nærmere 250.000 llstepris (FPB 700CX) selges til litt over 100.000,- bør det kanskje ringe noen bjeller eller.......

Mvh
Roysen

.
Jeg vet at for eks. FM ACOUSTICS operer med serienummer på stjålne forsterkere som offentligjøres på deres hjemmesider..........

Finnes det noe serienummer på en potensiell Krell så skulle det vel la seg gjøre å sjekke opp dette....og finnes det ikke, ja da er jo saken grei, styr unna ;)
 
R

Roysen

Gjest
Sorry altså, men hva har Frank sitt navn med troverdigheten hans å gjøre?
Det har forsåvidt ikke noe med hans troverdighet å gjøre, men han forsøkte å rettferdiggjøre sin offentlige kritikk ved å oppgi sitt fornavn som ikke gir noen reell identitet. Poenget var vel at ingen som kaster skitt bør kunne gjemme seg back et "nick" når fullt navnet på personen de kritiserer også er oppgitt.

Mvh
Roysen
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Det har forsåvidt ikke noe med hans troverdighet å gjøre, men han forsøkte å rettferdiggjøre sin offentlige kritikk ved å oppgi sitt fornavn som ikke gir noen reell identitet. Poenget var vel at ingen som kaster skitt bør kunne gjemme seg back et "nick" når fullt navnet på personen de kritiserer også er oppgitt.

Mvh
Roysen

Hva legger du i å "kaste skitt"? All negativ kritikk, eller usannheter for å sværte?

Jeg forstår du har gode erfaringer med OHFC og det er jo flott.........
 
R

Roysen

Gjest
Hva legger du i å "kaste skitt"?  All negativ kritikk, eller usannheter for å sværte?  

Jeg forstår du har gode erfaringer med OHFC og det er jo flott.........
Jeg snakker om udokumenterte personangrep i et offentlig forum der personen ikke er til stede for å forsvare seg.

Mvh
Roysen
 
Topp Bunn