Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.067
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke noe forhold til originalversjonen, men jeg greier ikke å senke Mia noe lavere enn midt på treet av dette.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.883
    Antall liker
    4.322
    Hælvete kara!

    Er det noen som har kontakter i NRK?

    Hører på hjerteknuser. Bra fremførelse, men dynamikken er jo fullstendig kvelt. ikke i nærheten av de tre strofene vi fikk høre under øvingen. Det er ikke noe snerr i gitarene, trommene er bomullsaktig …. det temperamentet som bor i låta kommer ikke igjennom, det er f… meg tragisk.

    Det er paradoksalt mere nerve i praten etterpå.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.067
    Torget vurderinger
    1
    Min oppsummering for i kveld:

    De tre beste:
    • Tone Damli
    • Odd Rene
    • Adrian
    De tre i faresonen
    • Alexander
    • Damien
    • Mari Bella (ja, jeg vet at mange sikkert er uenig i den)
    Den som ryker ut:
    • Damien
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    135
    Antall liker
    154
    Sted
    Bodø
    Er det bare jeg som sliter med konseptet Stjernekamp ? Talent konkurranse for stortsett avdanka artister som gjør sitt siste krampetak i rampelyset i håp om at er en eller annen potensiell jule konsert i fremtiden .Dommere som er så spak og forsiktige uttalelsene sin at du skulle tro at det vare en 6 årig som sto på scenen. Ja det er et par coverversjoner som har gjort et positivt inntrykk men det er langt mellom godbitene .
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.707
    Antall liker
    7.954
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Er det bare jeg som sliter med konseptet Stjernekamp ? Talent konkurranse for stortsett avdanka artister som gjør sitt siste krampetak i rampelyset i håp om at er en eller annen potensiell jule konsert i fremtiden .Dommere som er så spak og forsiktige uttalelsene sin at du skulle tro at det vare en 6 årig som sto på scenen. Ja det er et par coverversjoner som har gjort et positivt inntrykk men det er langt mellom godbitene .
    Litt surt sagt?
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    3.655
    Sted
    Sunnmøre
    Er litt overraska og skuffa over at Melis rauk i dag, men var også temmeleg skuffa over repertoaret generelt.

    Fryktar litt korleis det skal gå med Adrian, Damien og Mia i opera.
     
    Sist redigert:

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    439
    Antall liker
    569
    Sted
    Bærum
    Så ikke alt, men ikke spesielt imponert. Damien sang virkelig 'off key' og Mia var bakpå. Ikke lett å være forbi første ungdom, men ikke innse det selv ;) Det treffer sikkert oss alle, men heldigvis slipper de fleste av oss å vise det på TV i beste sendetid 😊
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.883
    Antall liker
    4.322
    De kunne feks latt alle gå videre til det var en eller to runder igjen, deretter la topp 3 kjempe om seieren.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    4.420
    Torget vurderinger
    0
    Synes rapperen Damien hadde tidenes modigste fremførelse i dag. Det gikk ikke så bra, men han skal ha for forsøket.

    Ellers synes jeg det kun var Odd Rene som fortjente en plass videre i dag. Skikkelig dårlig kveld i mine ører og øyne altså.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    3.655
    Sted
    Sunnmøre
    De kunne feks latt alle gå videre til det var en eller to runder igjen, deretter la topp 3 kjempe om seieren.
    Eg trur det viktigaste dei kan gjera, er å auka artistbudsjettet monaleg (utan at eg veit kva dei betalar i dag) slik at dei kan dra inn artistar som framleis har ein karriere. Dette er ikkje (eller bør ikkje vera) reality-influensers som går frå TV-program til TV-program, men artistar som må leggja inn ti veker fri for å vera med på konkurransen.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Er det bare jeg som sliter med konseptet Stjernekamp ? Talent konkurranse for stortsett avdanka artister som gjør sitt siste krampetak i rampelyset i håp om at er en eller annen potensiell jule konsert i fremtiden .Dommere som er så spak og forsiktige uttalelsene sin at du skulle tro at det vare en 6 årig som sto på scenen. Ja det er et par coverversjoner som har gjort et positivt inntrykk men det er langt mellom godbitene .
    Dette er vel mer et rent underholdningsprogram og ikke en talentkonkurranse. Ser du på det som underholdning blir det kanskje enklere å forstå konseptet?

    Når en av topp tre artister ryker ut tidlig som i går blir jeg irritert. Kanskje det mest irriterende med programmet sammen med ullen lyd (bedre lyd på Beat for Beat som også er nrk). Mange stemmer som gis uavhengig av kvalitet når folket stemmer. Melis er vel fra Vestfold, og da skal du være fantastisk god for å nå opp i folkestemte konkurranser. Hun er vel ikke en artist som har vunnet hjertene til hele folket fra før. Odd Rene gikk heldigvis videre. Den eneste deltakeren i år jeg har et forhold til fra før og så langt den beste vokalisten etter mitt skjønn. 19 åringen og hu fra nord kommer nok langt, begge fra distrikter med høy grad lokalpatriotisme som stemmer frem sine egne. 19 åringen må vel også kunne kalles et talent. Damli er vel den største kjendisen i årets kobbel og hanker sikkert inn stemmer fra overalt.

    Sitter nok å "holder kjerringa i hånda" neste lørdag og. Blir nok Stjernekamp ja :) uavhengig av kvaliteten og kun for underholdningen.


    1694938857364.png
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Man kan klage på mye ang. Stjernekamp, være seg lyd, ukjente artister, sympati/lojalitets/tilhørighets-stemmer fra røkla, osv osv... Uansett er det etter mitt syn bare å ta av seg hatten for at NRK faktisk gir oss denne "avlegse" formen for underholdning i 2023, med ekte liveband bestående av et knippe fantastiske musikere, låter fra kjente og kjære artister, og fra en haug av sjangere. Så får det heller være at dommere i varierende grad kritiserer snilt, og at stemmene resulterer i hakeslepp, som nå sist da Melis av ubegripelige årsaker røk ut. Sånn er det alltid når folket får bestemme, de/vi er dessverre ikke musikkutdanna, og smaken, ja den er til tider alarmerende her til lands...

    Jeg koser meg ihvertfall voldsomt på lørdagskveldene nå, etter månedsvis med sykling, springing, friidrett, repriser og "faenskap" jeg overhodet ikke forbinder med noe i nærheten av underholdning en gang. Det er visst ikke meningen det norske folk skal kunne nyte underholdning på NRK fra medio mai til langt uti september :devilish:. Stjernekamp og Beat for Beat (jaggu ble det ikke en sesong til) er for mitt vedkommende det beste og eneste jeg låner ører og øyne til av NRK`s helg-underholdning, og sånn har det vært noen år nå.

    Vi får være glade så lenge vi har dette å se frem til hver lørdag, så heia Stjernekamp 🥰
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    3.655
    Sted
    Sunnmøre
    Var det opp til meg, hadde Adrian roke ut i dag. Men han gjekk så på nasen at det kanskje verd å få gå vidare.

    Elles: endra kategorien til “klassisk song” eller noko for å få opna opp litt meir. Når dei kan ha med O sole mio og Carmina Burana, burde det vore ope for fleire å td henta frå lieder-tradisjonen.

    Elles drøymer eg om å få høyra Sjørøver-Jenny i Stjernekamp. Kanskje Mia hadde vore litt rå med den. Men det er vel meir musikal/kabaret, igjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn