stingsilda
Hi-Fi freak
Men har prisene på HiFi utstyret gått ned ?
Ser ikke slik ut, dessverre.
Ser ikke slik ut, dessverre.
Tror jeg vil starte opp bruktsalg av high end med stor fortjeneste - nye produkter trenger mer konkurranseLucky you! men galskap? det er vel da mye som er galskap når man ser seg rundt om på hvor og hva folk legger kronenen sine, det er vel så enkelt som prioriteringer
mvh
Gode tider til å kjøpe fra USA daSamme $ kurs som begynnelsen av 2016 nå.
Galskap er galskapLucky you! men galskap? det er vel da mye som er galskap når man ser seg rundt om på hvor og hva folk legger kronenen sine, det er vel så enkelt som prioriteringer
mvh
Galskap er galskap
Men tilbake til topic.
Gryphon Diablo 250, pris ca 70k ny når den kom, meget god forsterker uten tvil, men fremdeles innen rekkevidde for mange.
Noen tweak og 50watt ekstra, ny pris 176000,- !!!
P.S dette var bare 1 eksempel.
Prisene på såkalt high end utstyr har tatt av, og mye av utstyret burde havne i tråden, Finnes det noen tweaks som er så over the top at ingen går på de?
Galskap er galskap
Men tilbake til topic.
Gryphon Diablo 250, pris ca 70k ny når den kom, meget god forsterker uten tvil, men fremdeles innen rekkevidde for mange.
Noen tweak og 50watt ekstra, ny pris 176000,- !!!
P.S dette var bare 1 eksempel.
Prisene på såkalt high end utstyr har tatt av, og mye av utstyret burde havne i tråden, Finnes det noen tweaks som er så over the top at ingen går på de?
Skulle kronen styrke seg vesentlig og bli liggende der over tid, vil nok det ha en gunstig virkning på importprisene.Høytalerene jeg kikket på hoppet plutselig opp 28000kr i midten av april. Har svært liten tro på at de noen gang blir satt ned igjen i pris..
For lenge sidan innførte eg omgrepet "affeksjonskoeffisient". Av ein eller annan grunn vart det ingen suksess.....Definer galskap i betydningen å bruke penger på ikke viktige ting! For meg er det ikke galskap å bruke masse kroner på dyrt hifi utstyr målt mot hva jeg ikke bruker pengene på av andre uvesentlige men hyggelige ting... samt den gleden hifi gir meg.
Så er vel prisökningen ”natur of the beast” ifa kapitalismen, man er naiv om man tror det blir billigere å ha hobbies , leve, nyte osv osv...så har jo selvsagt noen mindre magamål enn andre når det gjelder å ha en fornuftig prissetting...kunne gitt flere ex men jeg tror point is taken
mvh
Ja, men mener å ha ha tilgode å se de store prisfallene selv om kronen skulle styrke seg. Det er lov å håpe da..Skulle kronen styrke seg vesentlig og bli liggende der over tid, vil nok det ha en gunstig virkning på importprisene.
I en viss grad koker dette ned i om det er mange nok kunder som er villig til å betale f.eks 28k mere for høyttalere. Hvis ja er det vel liten grunn til å senke prisen, men hvis salget går tregt kan nok høy kronekurs spille litt inn på evt vilje til å gi "rabatt".Ja, men mener å ha ha tilgode å se de store prisfallene selv om kronen skulle styrke seg. Det er lov å håpe da..
Og Hifi ikke trenger det å koste mye heller. Jeg bruker antagelig langt midre på hifi pr år en andre bruker på vinteridrett pr sesong, Men summerer jeg opp over 20 år blir det en grei bruktbil...Hadde jeg svidd av alt på en gang ved starten hadde jeg hatt glede av bedre lyd i vedlig mange år før...Det litt komiske er jo at dersom en bruker 150' på en MC eller en båt som brukes veldig lite sett gjennom et helt år, og som medfører løpende månedlige kostnader, da er det ikke så mange som rynker på nesa.
Skikkelig hifiutstyr kan en ha glede av hver dag, året rundt.
Tipper Heresy 4 og resten av Heritage vil ha en ny pristtigning på 30-40% innen året er omme.Dollaren raser videre! (ned)
Amerikansk utstyr forventes solgt til sterk rabatterte priser utover høsten!
Blir det Heresey 4? Noe fra Rogue, Manley eller King of kitch?
Dollaren faller videre: Svakeste på over to år mot euro
Investorenes appetitt på risikable investeringer og sentralbankens signaler om ultralave renter i lang tid, har sendt dollaren utforbakke, mener valutaekspert.e24.no
Mellom annet av denne grunn har jeg valgt å stort sett holde meg bortenfor denne bransjen, ting blir dyrere og dyrere men det er svært vanskelig å se at man får noe særlig mer igjen for sine opptjente kroner.