Strøm Kabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Har jeg startet jævelens tråd her, det var ikke dette det var ment for.

    Imagine
    Det blir dessverre sånn - ALLTID i kabeltråder. Hvordan Higgs bosonet kom inn i bildet er jeg mer usikker på.
    Du kan eventuelt be Høvdingen å stenge tråden.

    Vidar
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har jeg startet jævelens tråd her, det var ikke dette det var ment for.

    Imagine
    Det blir dessverre sånn - ALLTID i kabeltråder. Hvordan Higgs bosonet kom inn i bildet er jeg mer usikker på.
    Du kan eventuelt be Høvdingen å stenge tråden.

    Vidar
    Kjære hfs folk kan vi ikke snakke på en skikkelig måte på disse kabel trådene, utviklingen blir jo værre og værre. Høvdingen snakket om at vi skulle dele opp dette, sånn at det skulle bli bedre men det har ikke blitt gjort tråden stenger jeg nå.

    Imagine
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.006
    Antall liker
    1.830
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    En tråd har det med at udvikle sig, og det må være temmelig frustrerende, hvis Imagine lukker tråden. Det vil heller ikke være i orden. Hvor ville det egentlig være kedeligt, hvis tråd ophav får sit svar, og der så ikke er noget at diskutere mere. Der sidder nogle med viden, som det kunne være rart at få frem, for dem af os, der ønsker at lære noget.
    Jeg læser med interesse, hvad kortvarig skriver, fordi han er en der ved noget og arbejder med tingene. Kortvarig laver selv forsøg.
    Det er frygtelig irriterende, med de kommentarer i debatter om kabler, der er fra personer, der ikke ved en dyt, og bare er ude på at drille. Det er ligesom om, at os der kan høre forskel på strøm kabler, ikke må det. For der er forskel og nogle gange temmelig stor forskel. Hvordan kan en dyb orgeltone blive mindre ved at skifte strømkabel? Hvordan kan en sangereninde få en mere varm klang?
    Jeg syntes, at der bliver gjort lidt grin med dem der kan høre forskel. Jeg tænker ikke specielt på denne tråd, men andre, og det er simpelthen så irriterende. Derfor kan der måske blive skrevet en uheldig kommentar. Det må også være irriterende, at skrive et større indlæg, der fejes af bordet.
    Selv ønsker jeg mere at vide om kabler fra WireWorld, hvor jeg har et Aurora strømkabel hjemme på prøve, og det gør det godt. Det fås både i en billigere udgave og 3 dyrere. Hvis der er nogle der har erfaring, ville det være interessant.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.399
    Antall liker
    20.260
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du vet det, Imagine, at dine opplevelser av hva du syns fungerer best lydmessig, er det kun du alene som avgjør. Ut fra hvilke erfaringer du har gjort deg. Hva andre, som som oftest kun har lest seg til sitt standpunkt mener, er uinteressant.

    Mon tro om ikke noen burde komme med forslag om at teknikk burde diskuteres på et egnet sted for slikt.... Kanskje ta det opp med øvrigheta....
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Du vet det, Imagine, at dine opplevelser av hva du syns fungerer best lydmessig, er det kun du alene som avgjør. Ut fra hvilke erfaringer du har gjort deg. Hva andre, som som oftest kun har lest seg til sitt standpunkt mener, er uinteressant.

    Mon tro om ikke noen burde komme med forslag om at teknikk burde diskuteres på et egnet sted for slikt.... Kanskje ta det opp med øvrigheta....
    Jeg lars_erik er en av personene som hører forskjell på kabler særlig høyttaler kabler , men med strøm kabler har jeg ikke prøvd dette før , er derfor jeg skal skifte di ut nå for og høre om det gjør noe forskjell lydmessig etc etc. Jeg sitter ikke her og tenker nå blir det bedre nå blir det bedre , og heller ikke motsatt vei. Jeg er en av di som setter seg ned og lytter skikkelig etter når jeg spiller musikk , så skifter jeg fram og tilbake på kablene og sånn kan jeg sitte opp til 12 timer.

    Imagine
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    En tråd har det med at udvikle sig, og det må være temmelig frustrerende, hvis Imagine lukker tråden. Det vil heller ikke være i orden. Hvor ville det egentlig være kedeligt, hvis tråd ophav får sit svar, og der så ikke er noget at diskutere mere. Der sidder nogle med viden, som det kunne være rart at få frem, for dem af os, der ønsker at lære noget.
    Jeg læser med interesse, hvad kortvarig skriver, fordi han er en der ved noget og arbejder med tingene. Kortvarig laver selv forsøg.
    Det er frygtelig irriterende, med de kommentarer i debatter om kabler, der er fra personer, der ikke ved en dyt, og bare er ude på at drille. Det er ligesom om, at os der kan høre forskel på strøm kabler, ikke må det. For der er forskel og nogle gange temmelig stor forskel. Hvordan kan en dyb orgeltone blive mindre ved at skifte strømkabel? Hvordan kan en sangereninde få en mere varm klang?
    Jeg syntes, at der bliver gjort lidt grin med dem der kan høre forskel. Jeg tænker ikke specielt på denne tråd, men andre, og det er simpelthen så irriterende. Derfor kan der måske blive skrevet en uheldig kommentar. Det må også være irriterende, at skrive et større indlæg, der fejes af bordet.
    Selv ønsker jeg mere at vide om kabler fra WireWorld, hvor jeg har et Aurora strømkabel hjemme på prøve, og det gør det godt. Det fås både i en billigere udgave og 3 dyrere. Hvis der er nogle der har erfaring, ville det være interessant.
    Jeg setter overhodet ikke spørsmålstegn ved kortvarigs kompetanse; det er ordbruken hans jeg reagerer på. Han synes å ha en egen evne til å forsure de trådene han deltar i. Slik har det vært lenge, men hans to seneste innlegg i denne tråden er direkte stygge.

    Forøvrig er jeg litt overrasket over at moderator ikke synes å ha reagert.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.399
    Antall liker
    20.260
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Det moderator og øvrighet burde gjort, er å følge opp løftet om å dele opp kabelhjørnet. That will be the day.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    ^Det moderator og øvrighet burde gjort, er å følge opp løftet om å dele opp kabelhjørnet. That will be the day.
    Enig med deg her lars_erik og steinar_lund kortvarig kunne ha spart meg for det han skreiv , og jeg håper virkelig kabel hjørnet blir delt opp nå. Som sagt skal jeg opp med et saftig oppsett snart og kunne tenkt meg og ha kunnskapene til di som hører forskjell på blant annet kabler , jeg skal også inn med strøm renser , dedikert strøm skap osv osv. Men jeg vil ikke diskutere dette her inne før kabel trådene blir delt opp , vi er mange her inne som hører forskjell og setter virkelig sjelen oss for og få , mest mulig ut av oppsettene våre men slik det er pr i dag i kabel trådene så er det lite artig og diskutere noe som helst.

    Imagine
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.006
    Antall liker
    1.830
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    En tråd har det med at udvikle sig, og det må være temmelig frustrerende, hvis Imagine lukker tråden. Det vil heller ikke være i orden. Hvor ville det egentlig være kedeligt, hvis tråd ophav får sit svar, og der så ikke er noget at diskutere mere. Der sidder nogle med viden, som det kunne være rart at få frem, for dem af os, der ønsker at lære noget.
    Jeg læser med interesse, hvad kortvarig skriver, fordi han er en der ved noget og arbejder med tingene. Kortvarig laver selv forsøg.
    Det er frygtelig irriterende, med de kommentarer i debatter om kabler, der er fra personer, der ikke ved en dyt, og bare er ude på at drille. Det er ligesom om, at os der kan høre forskel på strøm kabler, ikke må det. For der er forskel og nogle gange temmelig stor forskel. Hvordan kan en dyb orgeltone blive mindre ved at skifte strømkabel? Hvordan kan en sangereninde få en mere varm klang?
    Jeg syntes, at der bliver gjort lidt grin med dem der kan høre forskel. Jeg tænker ikke specielt på denne tråd, men andre, og det er simpelthen så irriterende. Derfor kan der måske blive skrevet en uheldig kommentar. Det må også være irriterende, at skrive et større indlæg, der fejes af bordet.
    Selv ønsker jeg mere at vide om kabler fra WireWorld, hvor jeg har et Aurora strømkabel hjemme på prøve, og det gør det godt. Det fås både i en billigere udgave og 3 dyrere. Hvis der er nogle der har erfaring, ville det være interessant.
    Jeg setter overhodet ikke spørsmålstegn ved kortvarigs kompetanse; det er ordbruken hans jeg reagerer på. Han synes å ha en egen evne til å forsure de trådene han deltar i. Slik har det vært lenge, men hans to seneste innlegg i denne tråden er direkte stygge.
    Forøvrig er jeg litt overrasket over at moderator ikke synes å ha reagert.
    Jeg syntes heller ikke, Steinar_Lund, at det var godt at skrive fanden. Det kunne være rart, hvis kortvarig lige moderedere sine to indlæg lidt, hvor han lige havde været lidt for hurtig på tangenterne, og vi kom videre med debatten til fælles bedste.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    En tråd har det med at udvikle sig, og det må være temmelig frustrerende, hvis Imagine lukker tråden. Det vil heller ikke være i orden. Hvor ville det egentlig være kedeligt, hvis tråd ophav får sit svar, og der så ikke er noget at diskutere mere. Der sidder nogle med viden, som det kunne være rart at få frem, for dem af os, der ønsker at lære noget.
    Jeg læser med interesse, hvad kortvarig skriver, fordi han er en der ved noget og arbejder med tingene. Kortvarig laver selv forsøg.
    Det er frygtelig irriterende, med de kommentarer i debatter om kabler, der er fra personer, der ikke ved en dyt, og bare er ude på at drille. Det er ligesom om, at os der kan høre forskel på strøm kabler, ikke må det. For der er forskel og nogle gange temmelig stor forskel. Hvordan kan en dyb orgeltone blive mindre ved at skifte strømkabel? Hvordan kan en sangereninde få en mere varm klang?
    Jeg syntes, at der bliver gjort lidt grin med dem der kan høre forskel. Jeg tænker ikke specielt på denne tråd, men andre, og det er simpelthen så irriterende. Derfor kan der måske blive skrevet en uheldig kommentar. Det må også være irriterende, at skrive et større indlæg, der fejes af bordet.
    Selv ønsker jeg mere at vide om kabler fra WireWorld, hvor jeg har et Aurora strømkabel hjemme på prøve, og det gør det godt. Det fås både i en billigere udgave og 3 dyrere. Hvis der er nogle der har erfaring, ville det være interessant.
    Jeg setter overhodet ikke spørsmålstegn ved kortvarigs kompetanse; det er ordbruken hans jeg reagerer på. Han synes å ha en egen evne til å forsure de trådene han deltar i. Slik har det vært lenge, men hans to seneste innlegg i denne tråden er direkte stygge.
    Forøvrig er jeg litt overrasket over at moderator ikke synes å ha reagert.
    Jeg syntes heller ikke, Steinar_Lund, at det var godt at skrive fanden. Det kunne være rart, hvis kortvarig lige moderedere sine to indlæg lidt, hvor han lige havde været lidt for hurtig på tangenterne, og vi kom videre med debatten til fælles bedste.
    Helt enig, Sven. Men jeg synes han er hurtig på tangenterne ganske ofte. Og det bringer sjelden noe godt med seg. :)
     

    kortvarig

    Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Måske er det fordi der tit kommer indlæg lige efter mine gennemarbejde indlæg , som indirekte fortæller at man synes at jeg er en idiot , og at det er fuldstændig ligegyldigt og meget uvedkommende det som jeg skriver. Det er både irriterende og afspore tråden. Og det kommer typisk fra de samme personer.

    Jeg vil gerne tilføje at det naturligvis kun er ønskeligt at man argumenterer imod indholdet af det jeg skriver.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.399
    Antall liker
    20.260
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Måske er det fordi der tit kommer indlæg lige efter mine gennemarbejde indlæg , som indirekte fortæller at man synes at jeg er en idiot , og at det er fuldstændig ligegyldigt og meget uvedkommende det som jeg skriver.
    Jeg vil gerne tilføje at det naturligvis , og kun er ønskeligt at man argumenterer imod indholdet af det jeg skriver.
    I all hovedsak er det ikke deg det siktes til, når man klager på endeløse avhandlinger. Du virker til å ha praktisk kunnskap om det du driver med, i tillegg til teknisk kunnskap.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Måske er det fordi der tit kommer indlæg lige efter mine gennemarbejde indlæg , som indirekte fortæller at man synes at jeg er en idiot , og at det er fuldstændig ligegyldigt og meget uvedkommende det som jeg skriver.
    Jeg vil gerne tilføje at det naturligvis , og kun ønskeligt at man argumenterer imod indholdet af det jeg skriver.
    Jeg har verken kalt deg det ene eller det andre kortvarig , jeg kunne ha spart meg for det jeg skrev om nicket ditt , men når du høvler ut slik om meg så ja da reagerer jeg og det for du bare tåle. Om hvem som har kalt deg idiot for du ta opp med dem og ikke la det gå ut over andre.

    Imagine
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn