Schumacher skrev:
VilhelmW....
Mitt tips er-begynn å spar hvis du går for en.Fra mitt ståsted så kan du umulig bli skuffet.Med forbehold om sjelden dårlig matching med andre komponenter da...
Har ikke fått kjørt en brøkdel musikk av det jeg vil enda,jobb og barn har tatt mesteparten av tida hittil etter at ampen kom i hus..
Bra logo btw Holmium...-AC Milan har vært laget i mitt hjerte fra ungdomsskolen...
Nei, nå trives jeg
Så godt med B150+ og DNRG - ikke minst den siste; den skaper en heilt anna forsterker.. ;D Bort sett fra rå kraft, ligger ikke lydbildet fra Densen etter Diablo'en - har jeg hørt snakk om. Jeg har ikke sammenlignet de to sånn direkte, men det er nok riktig det du sier ang. at Diablo'en går litt meir mot det "varme".
Jeg har temmelig lettdrevne høyttalere, så all råkrafta behøver jeg ikke. Hurtighet, engasjement, oppløsthet osv... har jeg allerede. Men om jeg skulle finne på å bytte, er Diablo'en en klar kandidat.
Så er det dette med at jeg har klokketro på "dual mono"-konstruksjoner, og det har ikke B-150+. Thomas Sillesen er jo meir sånn "keep it simple & good"-type. Nå har jeg tre Densen-komponenter, og har hatt det 4, nemlig min forrige forsterker, DM-10 - som forøvrig var en dual-mono - og ALLE har gitt meg det jeg er ute etter. Hadde Densen funnet på å bygge en ny forsterker a la DM-10, med dagens teknologi, men basert på samme grunnprinsipper - og dratt til med ...la oss si 2 x 200 W og skikkelige strømreserver, ville jeg satt meg på lista tvert! Uansett strømforbruk...
PS: Ingen som veit hva B-150+ bruker av el-kraft? Vi fikk nylig ei strømregning på 10K, men det skyldes neppe forsterkeren.
mvh. VilhelmW