weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.657
Hva er de som er hakkende galt? Det er samfunnsøkonomisk spektakulært lønnsomt for Norge å ha kraftutveksling, det er jo derfor man har gjort dette i utgangspunktet. Og så gir det mye større forsyningssikkerhet. Å prøve å maksimere verdien av en norsk naturressurs. Det har aldri, fra noe politisk parti, vært noe mål å ha lavest mulig strømpriser i Norge. Forutsigbart nok gnåles det mye når det er dyrt (som nå) og så holder alle kjeft når det er billig.Ditt konstante forsvar av establishementet og status quo, uansett hvor hakkende galt, er alltid like fascinerende.....
Norge kunne også gitt bort bensin og fyringsolje omtrent gratis i Norge, men det ville også vært ganske dumt selv om det sikkert ville vært politisk svært populært i deler av befolkningen.
At du til tider har noe vanskelig for å relatere tall osv du slenger ut til den virkelige verden har vel de fleste etter hvert fått med seg vil jeg tro.
Det er enda ingen som har svart meg på hvordan man vil løse en effektbrist i den norske kraftforsyningen. Jeg antar at ikke så veldig mange har tenkt over at noe slikt finnes i det hele, folk flest skjønner stort sett at det er en sammenheng mellom mengde vann i magasinene og hvor mye som kan produseres, men effekt har nesten ingen noe forhold til selv om det strengt tatt er minst like viktig siden effekt ikke kan posjoneres ut men må leveres NÅ.